Línia Orbital Ferroviària

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Alex_C4
N6
N6
Entrades: 317
Ubicació: Sant Sadurní d'Anoia
Contacta:

Re: Línia orbital Vilanova G-Vilafranca-(¿Igualada?)

Entrada Autor: Alex_C4 » Diumenge 20/11/2011 15:57

ja sabem desde fa molt que aixo esta aturat com el perllongament de la L3 a st feliu o el de la R3 a Gavà. i es una pena perquè seria molt util la conexio vilanova vilafranca i martorell terrassa, aixi com cornella gava



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dimecres 17/07/2013 21:13

Notícia apareguda avui al Canal Blau de Vilanova:

Estat del projecte del tren orbital

Era l'any 2010 quan la Generalitat aprovava el pla director urbanístic de la línia orbital ferroviària, i que suposava haver fet la reserva de sòl per poder crear aquesta infraestructura que havia d'unir Vilanova i la Geltrú amb Mataró sense passar per Barcelona. A la capital del Garraf, la línia havia de sortir des de l'estació actual i, soterrada per la ronda d'Europa, arribar fins a Vilafranca del Penedès. Al Garraf, el projecte també comportava la creació de noves estacions, i que havien de donar cobertura ferroviària a municipis per on no passa el tren, com ara Sant Pere de Ribes o Canyelles. La construcció d'aquesta línia hauria fet realitat una vella reinvindicació del territori, la connexió del Garraf, el Penedès, el Vallès i el Maresme, sense la necessitat de passar per la capital. El projecte contemplava que tingués 120 quilòmetres i la creació de 23 noves estacions. A banda dels trams ja existents, calia construir-ne de nous, com els de Vilanova i la Geltrú a Vilafranca del Penedès, de Martorell a Terrassa, de Barberà a Santa Perpètua i de Montmeló a Mataró. La línia orbital s'havia previst que entrés en funcionament el 2026, però la crisi econòmica va fer que ara fa un parell d'anys, el projecte acabés quedant en un calaix per manca de finançament. El seu cost d'execució era de 4 mil milions d'euros. El projecte de tren orbital estava inclòs en el pla de rodalies de l'Estat i en el pla director d'infraestructures de transport de la regió metropolitana de Barcelona entre els anys 2008 i 2015. Les obres s'havia previst que comencessin el 2011.


www.canalblau.cat



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dijous 18/07/2013 15:00

canalcole ha escrit:Notícia apareguda avui al Canal Blau de Vilanova:

Estat del projecte del tren orbital

Era l'any 2010 quan la Generalitat aprovava el pla director urbanístic de la línia orbital ferroviària, i que suposava haver fet la reserva de sòl per poder crear aquesta infraestructura que havia d'unir Vilanova i la Geltrú amb Mataró sense passar per Barcelona. A la capital del Garraf, la línia havia de sortir des de l'estació actual i, soterrada per la ronda d'Europa, arribar fins a Vilafranca del Penedès. Al Garraf, el projecte també comportava la creació de noves estacions, i que havien de donar cobertura ferroviària a municipis per on no passa el tren, com ara Sant Pere de Ribes o Canyelles. La construcció d'aquesta línia hauria fet realitat una vella reinvindicació del territori, la connexió del Garraf, el Penedès, el Vallès i el Maresme, sense la necessitat de passar per la capital. El projecte contemplava que tingués 120 quilòmetres i la creació de 23 noves estacions. A banda dels trams ja existents, calia construir-ne de nous, com els de Vilanova i la Geltrú a Vilafranca del Penedès, de Martorell a Terrassa, de Barberà a Santa Perpètua i de Montmeló a Mataró. La línia orbital s'havia previst que entrés en funcionament el 2026, però la crisi econòmica va fer que ara fa un parell d'anys, el projecte acabés quedant en un calaix per manca de finançament. El seu cost d'execució era de 4 mil milions d'euros. El projecte de tren orbital estava inclòs en el pla de rodalies de l'Estat i en el pla director d'infraestructures de transport de la regió metropolitana de Barcelona entre els anys 2008 i 2015. Les obres s'havia previst que comencessin el 2011.


http://www.canalblau.cat

Excepto el Maresme, los Valleses y el Garraf se podrían conectar perfectamente con un Sant Celoni-Sant Vicenç de Calders pasando por Cerdanyola Universitat. Me encanta que siempre estamos pidiendo más infraestructuras, pero ni siquiera damos uso a las que tenemos.



França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dijous 18/07/2013 20:05

alf_ ha escrit:
canalcole ha escrit:Notícia apareguda avui al Canal Blau de Vilanova:

Estat del projecte del tren orbital

Era l'any 2010 quan la Generalitat aprovava el pla director urbanístic de la línia orbital ferroviària, i que suposava haver fet la reserva de sòl per poder crear aquesta infraestructura que havia d'unir Vilanova i la Geltrú amb Mataró sense passar per Barcelona. A la capital del Garraf, la línia havia de sortir des de l'estació actual i, soterrada per la ronda d'Europa, arribar fins a Vilafranca del Penedès. Al Garraf, el projecte també comportava la creació de noves estacions, i que havien de donar cobertura ferroviària a municipis per on no passa el tren, com ara Sant Pere de Ribes o Canyelles. La construcció d'aquesta línia hauria fet realitat una vella reinvindicació del territori, la connexió del Garraf, el Penedès, el Vallès i el Maresme, sense la necessitat de passar per la capital. El projecte contemplava que tingués 120 quilòmetres i la creació de 23 noves estacions. A banda dels trams ja existents, calia construir-ne de nous, com els de Vilanova i la Geltrú a Vilafranca del Penedès, de Martorell a Terrassa, de Barberà a Santa Perpètua i de Montmeló a Mataró. La línia orbital s'havia previst que entrés en funcionament el 2026, però la crisi econòmica va fer que ara fa un parell d'anys, el projecte acabés quedant en un calaix per manca de finançament. El seu cost d'execució era de 4 mil milions d'euros. El projecte de tren orbital estava inclòs en el pla de rodalies de l'Estat i en el pla director d'infraestructures de transport de la regió metropolitana de Barcelona entre els anys 2008 i 2015. Les obres s'havia previst que comencessin el 2011.


http://www.canalblau.cat

Excepto el Maresme, los Valleses y el Garraf se podrían conectar perfectamente con un Sant Celoni-Sant Vicenç de Calders pasando por Cerdanyola Universitat. Me encanta que siempre estamos pidiendo más infraestructuras, pero ni siquiera damos uso a las que tenemos.
Totalmente de acuerdo, Alf. De hecho, si no fuera porque supone despreciar un proyecto ferroviario necesario, yo incluso me opondría rotundamente ahora mismo a la creación de la línea orbital. Y digo ahora porque hace tres años, cuando la R7 era R7, lo veía con otros ojos, y la R7 era lo que era. Pero cuando entre ferroviarios está empezando a llegar a mis oídos que la R8 actual, es un poco como la Estaciò de França, que están empezando a correr rumores, no tan infundados de que se la van a cargar y cada vez oigo más al respecto, prefiero defender a capa y espada todo lo que esté relacionado con las actuales R7 y R8, aún firmando en contra de que muchos pueblos con conexiones nefastas puedan tener ferrocarril y otros se conecten de forma mucho mejor, si hemos de tener en cuenta que por querer prometer la faraónica línea orbital, luego pasa lo de siempre, que desatienden la R8, luego la cierran, nos prometen a cambio la orbital con pompa y circunstancia y al final el proyecto queda en agua de borrajas. Porque lo que está claro es que si hacen la orbital, a mí nadie me va a negar que el político de turno va a decir que la R8 sobra "ya que el trazado es innecesario", y como ya sabemos de qué pie cojean, primero cerrarán la R8 y luego empezarán a prometer la orbital, pero no estará ni hecha ni disponible hasta 82 años después, y paso de vivir lo que me resta de vida sin R8 ni orbital, así que ya puestos, prefiero mil veces que se mejore lo que ya hay, y que cambien los políticos de turno cuanto antes, a ver si el siguiente consigue al menos salvar la línea.
Alf, respecto a tu idea, creo más necesario un Vilafranca-Maçanet, antes que un Sanvi-Sant Celoni. La demanda en el tramo Sant Celoni-Maçanet tiene que aumentar necesariamente. Aunque los trenes empiecen a ir vacíos, ya se ocuparán las administraciones municipales de dotar a las poblaciones de autobuses que vayan de las estaciones a los pueblos, que es lo que al final se acaba haciendo en todas las provincias del país, porque si no se hace, Renfe ya está muy escarmentada de cerrar líneas. Y la gente de los pueblos, cuando le pongas un autobús urbano que le lleve a la estación de tren, con un precio asequible, ya verás si usan el tren o no. Lo que no puede ser, es que el tramo final de la R2 Nord esté ahí tirado de la mano de Dios en pleno Siglo XXI, y siendo considerado línea de cercanías, paren sólo cuatro trenes diarios y otros tantos regionales, cuando todos los tramos finales de las demás líneas incluído el tramo Terrassa-Manresa de la R4, tienen frecuencias muchsísimo más decentes que eso, y es vergonzoso para Renfe y para Cercanías que un tramo de línea parezca más un tramo regional que un cercanías, por la frecuencia.

Y volvemos a lo mismo: si Renfe no pone servicios, el tren no se usa, y si no hay autobuses al centro del pueblo conectados con la estación, mucho menos, porque lo del aparcamiento "disuasorio" sólo es una solución a pies juntillas. Si ponemos bus de la estación al pueblo, y frecuencias de cercanías, la gente va a empezar a usar el tren que antes no podían usar, o porque no podían ir a la estación o porque las frecuencias no eran atractivas. Hecho ésto, ya podemos empezar a tratar temas secundarios, pero a la vez necesarios: arreglo de estaciones, edificios, máquinas autoventa, tornos, personal, poner trenes en simple o en doble, etc. una forma de fomentar la cultura ferroviaria y de transporte público en los pueblos, es poner buses del pueblo a la estación, si el pueblo es suficientemente grande, varias líneas a ser posible, y que las frecuencias del tren no hagan que la gente se lo mire dos veces y se coja otras alternativas. Si hay buses a la estación y buenas frecuencias, a un precio más o menos económico, todo lo demás funciona.

Pero si se suben las tarifas por las nubes, la gente protesta y la respuesta es subirlas más porque hay que pagar proyectos faraónicos que nunca se llegan a terminar y como el dinero del proyecto se ha gastado en las florecitas de la boda del Príncipe y chorraditas por el estilo, y hay que sacar la pasta friendo a multas a los viajeros, poniendo las tarifas cada vez más altas para que nadie las pague, todos se cuelen y sacarse el dinero en multas, o como han hecho a mala leche en sitios como Vilafranca que apagan todos los tornos, y los dejan cerrados y sin servicio excepto uno (que queda abierto), y como no funcionan, la gente tiene que pasar sin picar, y en el andén están parapetados los revisores para multarlos a todos, entonces al final el transporte público acaba siendo un completo y total juego del Monopoly en manos de cuatro mafiosos millonarios, y sus secuaces de rentas superiores a 2.800.000.000.000 euros. El transporte público es para todos, presta un servicio útil a la sociedad y al desarrollo de ciudades y países, y debería ser algo atractivo, asequible y en caso de ser de precio más elevado, por lo menos que fuera eficaz y profesional. Pero ahora que la crisis estalló en la Construcción y los bancos, parece que los políticos están cogiendo la costumbre de seguir jugando a las especulaciones con el transporte público. Y cuando les estalle el globo en la cara otra vez, veremos lo que pasa.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Divendres 19/07/2013 0:01

canalcole ha escrit:Notícia apareguda avui al Canal Blau de Vilanova:

Estat del projecte del tren orbital

Era l'any 2010 quan la Generalitat aprovava el pla director urbanístic de la línia orbital ferroviària, i que suposava haver fet la reserva de sòl per poder crear aquesta infraestructura que havia d'unir Vilanova i la Geltrú amb Mataró sense passar per Barcelona. A la capital del Garraf, la línia havia de sortir des de l'estació actual i, soterrada per la ronda d'Europa, arribar fins a Vilafranca del Penedès. Al Garraf, el projecte també comportava la creació de noves estacions, i que havien de donar cobertura ferroviària a municipis per on no passa el tren, com ara Sant Pere de Ribes o Canyelles. La construcció d'aquesta línia hauria fet realitat una vella reinvindicació del territori, la connexió del Garraf, el Penedès, el Vallès i el Maresme, sense la necessitat de passar per la capital. El projecte contemplava que tingués 120 quilòmetres i la creació de 23 noves estacions. A banda dels trams ja existents, calia construir-ne de nous, com els de Vilanova i la Geltrú a Vilafranca del Penedès, de Martorell a Terrassa, de Barberà a Santa Perpètua i de Montmeló a Mataró. La línia orbital s'havia previst que entrés en funcionament el 2026, però la crisi econòmica va fer que ara fa un parell d'anys, el projecte acabés quedant en un calaix per manca de finançament. El seu cost d'execució era de 4 mil milions d'euros. El projecte de tren orbital estava inclòs en el pla de rodalies de l'Estat i en el pla director d'infraestructures de transport de la regió metropolitana de Barcelona entre els anys 2008 i 2015. Les obres s'havia previst que comencessin el 2011.


http://www.canalblau.cat
Hola,
Si anema la primera pagina del tema es diu que el cost es de 1.227 MEUR una mica per sota del 4000ME que diu al text de canalblau.cat no se com han mirat els costos que es van proposar al seu dia.

De l'obra quan es va construir el tram d'autovia de la C15 van haver-hi veus de que s'aprofites per posar també la doble via paral·lela a l'autovia i fer les dues obres a l'hora, com s'ha vist res de res.

Salutacions.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 19/07/2013 9:42

El millor és aparcar de moment la línia orbital (aparcar, no desestimar) i concentrar-se en fer obres que tinguin una relació cost/valor millor. Concretament em refereixo als dos intercanviadors de la R8, un amb la S1 i l'altre amb la S2. Aquests són els que donarien sentit a la R8 que avui dia no té cap ni peus, descarregarien en hora punta les entrades nord i sud de Barcelona i millorarien enormement la comunicació entre els vallesos, per un cost absolutament irrisori ja que únicament suposen la construcció d'unes andanes i els seus accessos.
Cost mínim, gran repercusió. Com és possible que avui dia encara no els tinguem?



ddbar
N5
N5
Entrades: 102

Entrada Autor: ddbar » Dissabte 20/07/2013 21:31

potser no construeixen intercanviadors a les línes del Vallès per no congestionar-les encara més del que estan.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dissabte 20/07/2013 22:02

A mi em sembla molt bona pensada fer aquests intercanviadors. Hi afegiria el de la R4 i R8.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Diumenge 21/07/2013 2:11

ddbar ha escrit:potser no construeixen intercanviadors a les línes del Vallès per no congestionar-les encara més del que estan.
No fuera a ser que la gente use el transporte público.

A ver, seamos sensatos, esos intercambiadores son para nutrir Terrassa, Sabadell y Sant Cugat más que nada, la congestión es antes de Sant Cugat, más que nada en el tramo urbano. No los han hecho porque ADIF se pasa por el forro todo lo que no es Madrid. Les queda muy lejos Barcelona para ver que esa tontería que son esos intercambiadores ayudarían muchísimo. Seguramente tienen algun fantástico estudio en el que indica que como ahora mismo nadie usa esas estaciones, no hace falta intercambiador. Al fin y al cabo así funciona la mentalidad de transporte público en España: Damos el mínimo de servicio, y lo ampliamos si por alguna mágica razón a la gente le encanta usar ese servicio de mierda.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Diumenge 21/07/2013 2:13

gatvell ha escrit:A mi em sembla molt bona pensada fer aquests intercanviadors. Hi afegiria el de la R4 i R8.
Este intercambiador, además de que podría estar una estación exactamente encima de la otra, permitiría también dar servicio a un barrio cercano de Barberà, y hay mucho sitio al voltante que permitiría hacer un parking disuasorio, aprovechando que ahí mismo esta la B-30. Vivimos en el país de las oportunidades perdidas.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 22/07/2013 0:04

alf_ ha escrit:No los han hecho porque ADIF se pasa por el forro todo lo que no es Madrid.
¿Y qué ha hecho la maravillosa Barcelona por lo nos tracta, de facto, cómo su colonia, el Vallès Occidental? NADA. A la vista está el servicio ultrapenoso (por ser políticamente correctos) de autobús entre Terrassa y Martorell: 3 autobuses al día, y sin servicio sábados, domingos y festivos.

¡Id a vender la moto a otro lado!



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 22/07/2013 10:52

UT596001 ha escrit:¿Y qué ha hecho la maravillosa Barcelona por lo nos tracta, de facto, cómo su colonia, el Vallès Occidental?
I què han fet els vallesans per reclamar la millora del seu transport públic? Res!!! Només demanar més autopistes i soterraments. Ah, i a sobre reclamar que les infraestructures les paguem els barcelonins, és clar. Per què no comencen els ajuntaments a apujar els impostos per donar un servei de transport públic decent als seus pobles? NO, millor queixem-nos de Barcelona!!! El dia que els vallesans paguin els impostos que els barcelonins hem de pagar per mantenir els nostres serveis, aleshores parlarem de justícia.
Els barcelonins estem molt farts d'aguantar els fums i sorolls dels cotxes dels vallesans que envaeixen la nostra ciutat cada dia (i de pas ens prenen els nostres llocs de treball), i de pagar impostos per arreglar tot el que fan malbé. Barcelona no es beneficia en res del Vallès, mentre que els vallesos viuen pràcticament a costa de Barcelona com a mínim des dels temps de la revolució industrial.
Potser la solució seria prohibir que la gent del Vallès accedís a Barcelona, cosa de la qual els barcelonins en sortiríem guanyant i molt. O com a mínim fer-los pagar un peatge per entrar.

Resumint: no busquem els problemes fora quan en realitat els tenim dins de casa, encara que sigui el més fàcil.

P.D: la línia orbital hauria de dependre d'ADIF, o sigui que Barcelona no hi té pràcticament res a veure. En canvi les prolongacions de FGC, que sí s'estan executant, les fa la Generalitat, i aquí sí que BCN hi té un cert pes.



komatek
N5
N5
Entrades: 86

Entrada Autor: komatek » Dilluns 22/07/2013 11:41

Deixant de banda les baralles de pati i tornant al tema de la línia.

(a nivell personal) Realment seria una línia útil? Vull dir, s'arribaria a justificar mai una inversió d'aquestes característiques? Desconec el moviment que hi entre aquestes poblacions



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 22/07/2013 12:50

Tal com està pensada, és una obra faraònica. Ara bé, les connexions Vilanova-Vilafranca, Martorell-Terrassa i Granollers-Mataró tenen el seu interès. El problema de cost rau en la construcció de molts túnels, tant per salvar la serralada prelitoral com per passar per zona edificada.

Jo crec que n'hi ha prou amb fer aquestes tres connexions esmentades, a més d'un enllaç entre Sabadell i Mollet a la zona de Barberà/Baricentro. Per a la resta, la infraestructura actual ja fa i de sobres. El que és fora de lloc són coses com la volta que li pretenien fer fins a gairebé Esparreguera.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dilluns 22/07/2013 12:58

UT596001 ha escrit:
alf_ ha escrit:No los han hecho porque ADIF se pasa por el forro todo lo que no es Madrid.
¿Y qué ha hecho la maravillosa Barcelona por lo nos tracta, de facto, cómo su colonia, el Vallès Occidental? NADA. A la vista está el servicio ultrapenoso (por ser políticamente correctos) de autobús entre Terrassa y Martorell: 3 autobuses al día, y sin servicio sábados, domingos y festivos.

¡Id a vender la moto a otro lado!
¿He mencionado Barcelona, Catalunya, el Vallès o algo? No, hablaba de ADIF. Si no eres capaz de hablar sobre un solo tema ni de leer bien los enunciados de los demás, haztelo mirar. Pero a mi no me vengas con el "y tu más", que argumento más patético difícilmente se encuentra.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dilluns 22/07/2013 23:00

komatek ha escrit:Deixant de banda les baralles de pati i tornant al tema de la línia.

(a nivell personal) Realment seria una línia útil? Vull dir, s'arribaria a justificar mai una inversió d'aquestes característiques? Desconec el moviment que hi entre aquestes poblacions
Jo com a utilitat sempre he vist la conexió de Cerdanyola Universitat amb la resta de poblacions de una manera mes directa. Es a dir podriem sortir de Vilanova i la geltru o de Mataro (parades intermitges també) i arribar a l'universitat sense transbord.

Però en realitat no se quants alumnes es podrien beneficiar ja que ells serien usuaris fixos de la linea, la resta es potenciaria amb una bona planificació d'horaris.

Salutacions.



eolosbcn
N5
N5
Entrades: 109

Entrada Autor: eolosbcn » Dilluns 09/09/2013 15:32

komatek ha escrit:Deixant de banda les baralles de pati i tornant al tema de la línia.

(a nivell personal) Realment seria una línia útil? Vull dir, s'arribaria a justificar mai una inversió d'aquestes característiques? Desconec el moviment que hi entre aquestes poblacions
Conec un ex-alcalde d'una de les principals poblacions per on passaria l'R8 que no només em va dir el mateix que tú, sino que em va donar la resposta: no crec. Aixó si, a premsa estava entre els que recolzaba aquesta línia.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dilluns 09/09/2013 18:19

Suposo que en unir diverses línies diferents permeteria una mobilitat de gent major, semblan al que fa R8 i si haguessin els transbordaments demanats.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dilluns 09/09/2013 23:48

wefer ha escrit:
UT596001 ha escrit:¿Y qué ha hecho la maravillosa Barcelona por lo nos tracta, de facto, cómo su colonia, el Vallès Occidental?
I què han fet els vallesans per reclamar la millora del seu transport públic? Res!!! Només demanar més autopistes i soterraments. Ah, i a sobre reclamar que les infraestructures les paguem els barcelonins, és clar. Per què no comencen els ajuntaments a apujar els impostos per donar un servei de transport públic decent als seus pobles? NO, millor queixem-nos de Barcelona!!! El dia que els vallesans paguin els impostos que els barcelonins hem de pagar per mantenir els nostres serveis, aleshores parlarem de justícia.
Els barcelonins estem molt farts d'aguantar els fums i sorolls dels cotxes dels vallesans que envaeixen la nostra ciutat cada dia (i de pas ens prenen els nostres llocs de treball), i de pagar impostos per arreglar tot el que fan malbé. Barcelona no es beneficia en res del Vallès, mentre que els vallesos viuen pràcticament a costa de Barcelona com a mínim des dels temps de la revolució industrial.
Potser la solució seria prohibir que la gent del Vallès accedís a Barcelona, cosa de la qual els barcelonins en sortiríem guanyant i molt. O com a mínim fer-los pagar un peatge per entrar.

Resumint: no busquem els problemes fora quan en realitat els tenim dins de casa, encara que sigui el més fàcil.

P.D: la línia orbital hauria de dependre d'ADIF, o sigui que Barcelona no hi té pràcticament res a veure. En canvi les prolongacions de FGC, que sí s'estan executant, les fa la Generalitat, i aquí sí que BCN hi té un cert pes.
El millor és demanar totes les infraestructures a Madrid, les de Barcelona i les del Vallès.... i totes les baralles arreglades.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dilluns 09/09/2013 23:52

Guigui ha escrit:Tal com està pensada, és una obra faraònica. Ara bé, les connexions Vilanova-Vilafranca, Martorell-Terrassa i Granollers-Mataró tenen el seu interès. El problema de cost rau en la construcció de molts túnels, tant per salvar la serralada prelitoral com per passar per zona edificada.

Jo crec que n'hi ha prou amb fer aquestes tres connexions esmentades, a més d'un enllaç entre Sabadell i Mollet a la zona de Barberà/Baricentro. Per a la resta, la infraestructura actual ja fa i de sobres. El que és fora de lloc són coses com la volta que li pretenien fer fins a gairebé Esparreguera.
Totalment d´acord. La majoria de la línia no té cap sentit. Només alguns tramps podrien ser raonables, encara que el cost seria molt gran. El tram Mataró - Granollers - Sabadell/Terrassa segurament si que tindria bastants viatgers i inclús podria generar més...



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”