FGC pone en marcha el tren turístico Montserrat-Exprés

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Re: Notícies sobre el cremallera de Montserrat.

Entrada Autor: alf_ » Dijous 25/07/2013 17:09

http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... as-2531169
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) pondrá en marcha, a partir del lunes 29 de julio, un tren especial directo para llegar a la montaña de Montserrat. El convoy saldrá cada día a las 11 de la mañana desde la estación de plaza Espanya de Barcelona y viajará directamente hasta la estación de destino, Monistrol de Montserrat, donde hará enlace con el Cremallera para subir al santuario.

El objetivo de esta nueva circulación es poder absorber la gran afluencia de visitantes que acceden en Montserrat en una hora de alta demanda. Para personalizar e identificar este tren, la unidad que realizará el servicio estará decorada exteriormente con elementos alegóricos de la montaña.
Por un momento pensé que todo el trayecto se hacía con la unidad de cremallera. Digo, a la vista que se han traído una desde Nuria.



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dijous 25/07/2013 17:33

Hombre, que el GTW (Cremallera) sólo coge 45 km/h mientras que una 213 puede llegar a los 90. Cuanto tiempo de más le costaría al Stadler?



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dijous 25/07/2013 17:43

Directe Pl. Espanya - Monistrol de Montserrat? I que en faran de tots els trens que hi hagi per davant? Aixecar-se de cames perque aquest passi per sota? jeje
Bé, si funciona ja ho saben, directes Manresa-Barcelona i Barcelona-Manresa...i per a Igualada també


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dijous 25/07/2013 17:56

albe6 ha escrit:Hombre, que el GTW (Cremallera) sólo coge 45 km/h mientras que una 213 puede llegar a los 90. Cuanto tiempo de más le costaría al Stadler?
No sabía que los Cremalleras no pasan de 45 km/h. Eso lo explica todo.



WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Dijous 25/07/2013 19:18

La idea de fer un directe entre Barcelona PE i Monistrol Vila em sembla excel·lent :plas . Ara, es tracta de veure si funciona en la pràctica i FGC s'anima i posa més trens directes. Això sí, caldrà veure com lliguen els "directes" amb la circulació normal de la línia de Catalans (suposo que ja ho deuen haver pensat).



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dijous 25/07/2013 19:20

WMD626 ha escrit:La idea de fer un directe entre Barcelona PE i Monistrol Vila em sembla excel·lent :plas . Ara, es tracta de veure si funciona en la pràctica i FGC s'anima i posa més trens directes. Això sí, caldrà veure com lliguen els "directes" amb la circulació normal de la línia de Catalans (suposo que ja ho deuen haver pensat).
No me sorprendería que simplemente no vaya muy rápido el tren, al fin que no se tratará tanto de llegar más rápido sino de dedicar más capacidad a ese trayecto. Si se pudieran poner trenes más rápidos sin paradas lo harían para los servicios normales, no?



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dijous 25/07/2013 20:51

I a Juliol i Agost no hi ha reducció de servei per baixa demanda? Amb menys trens rondant deu ser més fàcil quadrar directes.



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dijous 25/07/2013 20:56

He preguntat via Facebook a FGC dient per pregunta si el servei des de Pl. Espanya es farà amb el cremallera portat des de Núria ... Haveu-re si responen


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

epuig29
N6
N6
Entrades: 209
Ubicació: Salt<Girona<Catalunya<Europa

Entrada Autor: epuig29 » Dijous 25/07/2013 21:44

raulitinbcn ha escrit:He preguntat via Facebook a FGC dient per pregunta si el servei des de Pl. Espanya es farà amb el cremallera portat des de Núria ...Haveu-re si responen
Mal d'ulls! :)
Bromes a part, com ja s'ha dit, el trajecte entre Plaça Espanya i Monistrol es farà amb una 213. El cremallera de Núria servirà només com a reforç del material mòbil habitual de la línia (per a fer més composicions dobles, més freqüències...)



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dijous 25/07/2013 22:09

El 213 empenyen el cremallera? jejejeje

De Barcelona a Monistrol de Montserrat es una hora, minut més o menys. A veure que trigarà sent directe, 40min?


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 25/07/2013 22:24

Doncs jo penso que és un gravíssim insult per a tots els usuaris habituals de les línies R5 i R6.

Per als turistes tot el que calgui. Per als que paguem els nostres impostos i agafem el tren cada dia: problemes, problemes i més problemes.

Si Catalunya fos un país normal proposo el següent pla d'acció a executar per els usuaris habituals de la línia:

1)Boicot físic a aquest tren. Posant-se a Plaça Espanya i fer una gran barricada impedint que el tren senzillament no surti, ni tan sols amb un retard inferior a 13 hores.
2)Expulsió directa per part dels usuaris habituals de manera reiterada i sistemàtica de tots els turistes de tots els trens de la línia R5 fins que FGC demani disculpes i reimplanti de manera inmediata els semidirectes de debò a les línies R5 i R6, tal i com eren fins abans del 2008, amb descomptes tarifaris per compensar totes les hores que hem perdut per patir el Cargol del Baix Llobregat.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dijous 25/07/2013 22:29

UT596001 ha escrit:Doncs jo penso que és un gravíssim insult per a tots els usuaris habituals de les línies R5 i R6.

Per als turistes tot el que calgui. Per als que paguem els nostres impostos i agafem el tren cada dia: problemes, problemes i més problemes.

Si Catalunya fos un país normal proposo el següent pla d'acció a executar per els usuaris habituals de la línia:

1)Boicot físic a aquest tren. Posant-se a Plaça Espanya i fer una gran barricada impedint que el tren senzillament no surti, ni tan sols amb un retard inferior a 13 hores.
2)Expulsió directa per part dels usuaris habituals de manera reiterada i sistemàtica de tots els turistes de tots els trens de la línia R5 fins que FGC demani disculpes i reimplanti de manera inmediata els semidirectes de debò a les línies R5 i R6, tal i com eren fins abans del 2008, amb descomptes tarifaris per compensar totes les hores que hem perdut per patir el Cargol del Baix Llobregat.
Ni siquiera sabemos como se verá la cosa, y tu ya vas a las barricadas. ¿Es mucho pedir un poco de paciencia?
Hay dos circunstancias, por un lado la reducción del servicio de agosto que sí permitiría trenes rápidos que no son posibles en otras épocas. Por otro lado, no sabemos si será realmente un tren más rápido, podría ser que no haga paradas pero vaya a menor velocidad. Esto tendría sentido simplemente para poner un tren que absorba exclusivamente la demanda de Montserrat, sin ser necesariamente más rápido que los trenes normales.
Lo que no podemos hacer es siempre asumir que se nos estan agrediendo nuestros derechos, inocente hasta demostrado culpable diría yo...



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dijous 25/07/2013 23:47

UT596001, noi t'has passat una mica. Rel·laxat una miqueta, si us plau.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 26/07/2013 9:07

Violència gratuïta no, gràcies :avall



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 26/07/2013 9:29

UT596001 ha escrit:Per als turistes tot el que calgui. Per als que paguem els nostres impostos i agafem el tren cada dia: problemes, problemes i més problemes.
Fer un semidirecte és un insult? Tots els trens haurien de parar sempre a totes les estacions?
Déu n'hi do!!!

Per cert: que jo sàpiga, a l'estiu el tren es buida a l'arribar a Montserrat. No creus que té lògica fer el que proposen, ni que sigui una miqueta de res?



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Divendres 26/07/2013 10:25

Es cert, Wefer, moltes vegades que he agafat el R5 per anar a Manresa, desde Barcelona, he hagut d'anar dret fins a Olesa de Montserrat i, algun cop fins a Monistrol.
Entre les estacions de l'Aeri de Montserrat i Monistrol de Montserrat el tren pert ben bé el 80% del passatge que hi hagués en aquest moment i passant de tindre la sensació d'estar ple a pràcticament quedar amb molt espai per esculli seient a gust.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 26/07/2013 17:39

wefer ha escrit:Fer un semidirecte és un insult? Tots els trens haurien de parar sempre a totes les estacions?
Déu n'hi do!!!
No. El que és un insult és que per crear un semidirecte només per a turistes no hi hagi cap problema i tot són facilitats, però quan es demana per a la gent que paga els seus impostos, i en definitiva és la que fa possible que aquest país intenti funcionar sempre la mateixa cantinela: "tècnicament no és possible", "no hi ha demanda" i mil i una mentides més.

I qui diu per a trens semidirectes, és per tot en aquest país... ets turista: "cap problema, fes el que et roti!". Ets del país: a fer-te la vida impossible mentre els que manen viuen a cos de rei.

Potser us hauríeu de preguntar si no és precisament per la excessiva lentitud del tren el fet que vagi buit... ja veuríem si passaria el mateix si hi haguessin serveis ràpids.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Divendres 26/07/2013 18:06

UT596001 Tot això que ho dius, escriu-ho tal qual o ho adjuntes mitjançant enllaços a un correu a FGC.
Trigaran uns dies però sempre responen (t'ho dic per experiència).
I serà el lloc on més profit treuràs de les teves queixes.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Divendres 26/07/2013 18:31

UT596001 ha escrit:
wefer ha escrit:Fer un semidirecte és un insult? Tots els trens haurien de parar sempre a totes les estacions?
Déu n'hi do!!!
No. El que és un insult és que per crear un semidirecte només per a turistes no hi hagi cap problema i tot són facilitats, però quan es demana per a la gent que paga els seus impostos, i en definitiva és la que fa possible que aquest país intenti funcionar sempre la mateixa cantinela: "tècnicament no és possible", "no hi ha demanda" i mil i una mentides més.

I qui diu per a trens semidirectes, és per tot en aquest país... ets turista: "cap problema, fes el que et roti!". Ets del país: a fer-te la vida impossible mentre els que manen viuen a cos de rei.

Potser us hauríeu de preguntar si no és precisament per la excessiva lentitud del tren el fet que vagi buit... ja veuríem si passaria el mateix si hi haguessin serveis ràpids.
Así que miman a los turistas cuando les quieren cobrar el Parc Güell? O cuando hacen la vista gorda ante las decenas de locales que timan descaradamente a los turistas? O cuando se pone el aeropuerto en la zona 4 de renfe para timar a los que no saben de ésto?
Tus argumentos no se aguantan por ningun lado y no vienes más que con los mismos sectarismos de siempre. Deberías ponerte a pensar si realmente haces posible que el país funcione escupiendo opiniones totalmente radicales y sin ningun tipo de reflexión o siquiera comprobación por detrás, o si no sería mejor que con calma y tranquilidad analicemos las cosas para luego llegar a conclusiones sensatas. No es conclusión sensata decir "todo para los turistas" cuando aún ni sabemos si este tren realmente irá más rápido, o si simplemente se comerá toda la línea a 40.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 26/07/2013 18:52

alf_ ha escrit:Así que miman a los turistas cuando les quieren cobrar el Parc Güell?
Teniendo en cuenta que lo han invadido, lo lógico es no tan sólo se les cobre, sino que directamente se les prohiba la entrada. Los vecinos del barrio simplemente no lo pueden disfrutar cómo un parque más y por lo tanto en cuándo se ha desvirtuado su uso normal deben ponerse prohibiciones.
O cuando hacen la vista gorda ante las decenas de locales que timan descaradamente a los turistas?
Nadie les ha obligado a venir. No generan ningún beneficio y sí muchas molestias.

También hay locales que timan a los locales, pero no, eso no importa.
O cuando se pone el aeropuerto en la zona 4 de renfe para timar a los que no saben de ésto?
Son usuarios ocasionales. Lo que me preocuparía es que eso lo sufrieran los trabajadores del aeropuerto, que son los usuarios habituales. Además, en prácticamente todas las ciudades de Europa el trayecto al aeropuerto está sobretasado, así que los turistas lo tienen más que asumido, y es más, cuándo les indico que desde Barcelona pueden usar su T-10 de 1 zona para ir al aeropuerto el 100% de los turistas a priori no se lo creen.

Ah, y fuera del área metropolitana sufrimos sablazos mucho más importantes que este y nadie dice nada, y con un servicio mucho peor. Luego le extraña que la gente use el transporte privado... ¡qué bien que se vive en la zona 1!
UT596001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 26/07/2013 18:55, en total s’ha editat 1 vegada.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”