Grafitis als trens

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Re: Caçats!

Entrada Autor: Lluita1714 » Divendres 24/08/2012 2:01

ABB_Traccion ha escrit:Un dia pujava a Maçanet amb un servei de tarda de l'R1, al arribar a Pineda de Mar ens van apartar per creuar amb un altre tren descendent. Mentres estàvem parats, de cop i volta vaig sentir flaire a pintura en esprai des de la cabina, al mirar pel mirall vaig veure 4 o 5 nois sense cobrir-se la cara pintant la 447 de cua, al cotxe motor, també de cua total. :cop
Gràcies a la rapidesa de la meva actuació, al baixar de Maçanet ens van informar que poc després de donar l'avís, els havien enxampat als imbècils aquests de torn. El tren va ser netejat a Hospitalet aquella mateixa nit. :plas
Us haurien de dotar d'una marcadora de paintball: sense matar-los, els pots fer uns bons bonys i fer-los fugir, tot i el perill de deixar-los sense un ull, o sense descendència, en tant que no fan servir màscara ni proteccions.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 24/08/2012 2:02

ABB_Traccion ha escrit:Gràcies a la rapidesa de la meva actuació, al baixar de Maçanet ens van informar que poc després de donar l'avís, els havien enxampat als imbècils aquests de torn.
L'únic que em temo és que aquells energúmens deurien quedar lliures de seguida per falta de ganes de regular amb fermesa aquests delictes. Tot i això, felicitats per contribuir a la major comoditat del ferrocarril!


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Entrada Autor: ABB_Traccion » Divendres 24/08/2012 2:22

Certament donàven ganes de anar allà i bueno... una bona pallisa -ja m'enteneu- :)

Igualment, vaig sortir del tren a veure què passava -per comprovar el que veia- i dos o tres d'ells van sortir corrents mentres que els dos restants es van quedar allà "acabant" l'obra d'art... :martell2
Malauradament van tirar d'un aparell del bloqueig de la última porta i no vaig poder moure el tren, sino el "dibuixet" se'ls hi hagués esguerrat... :martell1
La tornada des de Maçanet a Barcelona va ser molt desagradable, per sort les finestres laterals de la cabina estàven tancades i la pintura no va entrar a dins però la pudor era insuportable... :nono



UT447Barcelona
N6
N6
Entrades: 188

Entrada Autor: UT447Barcelona » Dimarts 16/10/2012 16:52

Vuelven los graffitis a la R11, en concreto hoy la 447.177R



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 16/10/2012 18:56

Jo diria que els grafiti no han marxat mai dels trens de Rodalies de Catalunya. I trobo que, qui ens estimem el ferrocarril, li fem un flac favor publicant detalladament a quina galeria d'art exposen les seves obres aquests inefables artistes de pa sucat amb oli.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dissabte 17/11/2012 23:48

INTERIOR | 'Operación Picassín'

Detenidos 21 grafiteros de trenes en Andalucía, Extremadura y Castilla-La Mancha
Efe | Madrid
Actualizado sábado 17/11/2012 15:14 horas

La Guardia Civil ha detenido a 21 integrantes de varias bandas de grafiteros como sospechosos de 160 actos vandálicos en trenes de Andalucía, Extremadura y Castilla-La Mancha, con un coste superior al millón de euros en daños.

Las detenciones de la denominada 'operación Picassín' se han efectuado en siete provincias: Sevilla, Córdoba, Jaén, Málaga, Granada, Badajoz y Ciudad Real, según informa la Guardia Civil en una nota.

Los agentes han formado una base de datos con cerca de un millar de expresiones gráficas y las firmas de los autores, que han sido estudiadas "minuciosamente", y han rastreado los vídeos que los grafiteros colgaban en internet con el fin de obtener "un reconocimiento expreso del resto de bandas".

La investigación comenzó hace cinco meses, después de detectarse varios actos vandálicos en la estación de ferrocarril de El Repilao (Huelva), donde un grupo se había dedicado a pintar en los vagones.

La Guardia Civil puso en marcha un dispositivo para identificar a los responsables, que actuaban bajo el seudónimo "RKS", "Los 247" y "KSG".

Colaboración de Renfe
La colaboración de Renfe ha sido "esencial" en todo el proceso, ya que ha aportado las grabaciones de cámaras de seguridad que recogían la forma de actuar de los grafiteros.

Una vez estudiadas las imágenes y las que los propios autores colgaban en distintas plataformas de internet, la Guardia Civil identificó a todos los integrantes de las bandas.

"Los guardias civiles que han participado en la investigación han adquirido un profundo conocimiento, tanto del 'modus operandi' de estas bandas como del significado de sus obras, logrando identificar la autoría con sólo verlas una sola vez", según el comunicado.

Esta información, que será compartida con otras unidades policiales, facilitará detectar casos similares o continuar con otras investigaciones.

Los grafiteros suelen firmar con "nombres de guerra", para así identificarse entre ellos y dejar constancia del grupo al que pertenecen.

Del mismo modo suelen dejar dedicatorias a otros grupos en los dibujos, "entrando así en una espiral de daños que deterioran de forma notable nuestro entorno", explica la Guardia Civil.

Las bandas se desplazan a grandes distancias de las ciudades de origen para actuar en zonas diversas del país, y dificultar con esta dispersión la acción de las fuerzas de seguridad.

Suelen actuar con poco tiempo, así que planifican y coordinan las acciones "milimétricamente", incluso a veces sólo firman por la premura, para dejar constancia a los otros miembros de la comunidad.

Otra forma de actuar es el "bombardeo", que consiste en repetir la firma por todas partes de un objetivo, que puede ser un barrio o una ciudad, "marcando así el territorio" de una banda.

Una de las modalidades más peligrosas, según la Guardia Civil, es la denominada "palancazo". Consiste en concentrarse en un punto del trazado férreo para que, cuando el tren pase por ese lugar, algunos integrantes de la banda que viajan en el interior activen la palanca de frenos, con el consiguiente peligro para los pasajeros. De esta forma unos pueden pintarrajear el tren, mientras otros suelen mantener al vigilante de seguridad lejos lanzándole piedras.

http://www.elmundo.es/elmundo/2012/11/1 ... 60871.html



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimecres 21/11/2012 8:03

Detenidos veintiún grafiteros por 161 agresiones a material ferroviario

Han generado daños estimados en más de un millón de euros a operadores ferroviarios y material histórico.

Andalucía, Extremadura y Castilla la Mancha era las zonas de actuación preferidas por veintiuna personas, agrupadas en varias bandas, que desde hace ya varios meses, vienen actuando sobre locomotoras, vagones y coches de los diversos operadores ferroviarios nacionales, e incluso actuando sobre material histórico preservado. Ha sido la Comandancia de la Guardia Civil de Huelva la que ha organizado este operativo, al que se ha bautizado como "Operación Picassín".


Más de un millón de euros en daños -en la primera evaluación realizada- en 161 ataques a trenes realizados por estas veintiuna personas detenidas la pasada semana por la Guardia Civil en las provincias de Badajoz, Sevilla, Córdoba, Jaén, Málaga, Granada y Ciudad Real. Los ataques se han producido en Andalucía, Extremadura y Castilla-La Mancha. La operación se inició hace cinco meses a partir de una campaña de ataques a material estacionado en Jabugo-Galaroza.

Por tal motivo, la Guardia Civil puso en marcha un dispositivo para identificar a los responsables, que bajo el seudónimo “RKS”, “Los 247” y “KSG”, eran responsables de pintar los grafitis en los trenes. Asimismo, la colaboración de Renfe ha sido esencial en todo el proceso de investigación al aportar las imágenes de las cámaras de seguridad que ilustraban la forma de actuar de estas personas.

Estas agresiones han afectado tanto a material de Renfe y otras operadoras como incluso a material histórico, como la rama del Talgo III RD que estuvo un tiempo estacionada en Córdoba y, a pesar de estar en un recinto cerrado y con vigilancia, fue objeto de varios ataques, algunas de cuyas firmas han sido reconocidas por la Guardia Civil en esta operación. En este cao algunos de los agresores ya fueron identificados y existen denuncias previas, en trámite judicial, por esta agresión. Algunos de estos vándalos también atacaron el coche recientemente cedido a la Asociación Linares-Baeza de Amigos del Ferrocarril, que fue limpiado prontamente por los socios de dicho colectivo.

La investigación policial

Los agentes de la Benemérita han construido una base de datos con cerca de un millar de expresiones gráficas distintas que han sido estudiadas minuciosamente y que han permitido identificar a los autores de los ataques. Esta tarea se ha realizado mediante una investigación consistente en el rastreo en la red, ya que los autores colgaban sus vídeos, una vez realizadas las pintadas, para dejar constancia gráfica y así tener un reconocimiento del resto de bandas.

Los guardias civiles que han participado en la investigación han adquirido un profundo conocimiento, tanto del modus operandi de estas bandas como del significado de sus obras, logrando identificar la autoría con sólo verlas una sola vez. Este conocimiento, que será compartido con otras unidades policiales, resultará muy útil en el futuro para detectar casos similares o para continuar con otras investigaciones. Una vez estudiadas las imágenes aportadas por Renfe, junto con las imágenes que los propios autores colgaban en distintas plataformas de Internet, la Guardia Civil identificó a todos los integrantes de las bandas.

El informe elaborado por la Guardia Civil indica que los autores o “writers” de los dibujos suelen firmar sus obras con sus nombres de guerra, para así identificarse entre ellos y dejar constancia del grupo de “crew” al que pertenecen. Del mismo modo suelen dejar dedicatorias a otros grupos en sus dibujos, entrando así en una espiral de daños que deterioran no sólo los trenes, sino fachadas, señalización o monumentos.

Hay que destacar que estas bandas realizan grandes desplazamientos desde sus ciudades, para actuar en zonas distintas de la geografía nacional, consiguiendo con esta dispersión dificultar enormemente la acción de las fuerzas de seguridad.

Como el tiempo para realizar estos dibujos es escaso, la planificación y coordinación para realizarlo está milimétricamente organizada. Cuando la acción debe hacerse en un lugar especialmente dificultoso o el tiempo es mínimo, suelen realizar sólo una firma o “tag” que es reconocida por el resto de miembros de la comunidad.

Además, existen otros fenómenos que han sido conocidos por los agentes que han desarrollado la investigación. Entre ellos destaca el “bombardeo”, que consiste en replicar la firma o tag por todas partes de un objetivo, que puede ser un barrio o una ciudad, marcando así el territorio de un "crew".

Cuando actúan los “writers”, uno de los integrantes del grupo es el encargado de realizar el reportaje gráfico, dejando constancia, tanto fotográfica como videográfica de la actuación.

Una de las modalidades más peligrosas es la denominada “palankazo”. En estos casos los vándalos que viajan a bordo de los trenes activan el freno de emergencia, sea en plena vía o estación. Con el tren detenido, los agresores atacan al tren, afectando al tiempo a la circulación ferroviaria y su propia seguridad, ya que en ocasiones actúan en zonas de vía doble dónde pueden ser arrollados por otra circulación. Estos ataques tienen en ocasiones un añadido de violencia física ya que mientras realizan la pintada, algunos suelen mantener al vigilante de seguridad lejos lanzándole piedras. En otras ocasiones han asaltado cocheras de ferrocarril o metropolitanos, armados con porras y barras, con las cuales han amenazado al personal para que no les impidan sus agresiones.

http://www.vialibre-ffe.com


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dilluns 10/06/2013 9:55

Ahir vaig fer un viatget amb la granota i vaig sentir que els treballadors d'FGC comentaven que els grafiters havien pintat el tren taller que estava estacionat a Sarrià.

Em vaig plantejar que si intentaven pintar la granota en circulació més d'un viatger aniria a estomacar els grafiters o a retenir-los... Aquesta gent és molt pesada i ja n'hi ha prou de tolerar les seves brometes.



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dijous 11/07/2013 9:12

Els Mossos d'Esquadra denuncien cinc membres d'un grup de grafiters per danys a cinc cotxes de metro a l'estació de La Sagrera

Agents de la Policia de la Generalitat- Mossos d’Esquadra de l’Àrea de Seguretat del Transport Metropolità (ASTMET) han denunciat els integrants d’un grup de joves que va fer dues intrusions amb pocs dies de diferència a l’estació i un taller de metro La Sagrera amb l’objectiu de pintar i malmetre el màxim de nombre de combois estacionats i a punt d’entrar en servei. Concretament van arribar a pintar fins a 5 cotxes de dos trens diferents, la qual cosa ha suposat uns danys valorats en més de 4.000 euros.

Des de principis d’any, els Mossos d’Esquadra han detingut 2 persones i n’han denunciat 38 més per realitzar grafits en combois de metro, ocasionant danys i importants perjudicis per a l’usuari i el servei públic de transport. Actualment, hi ha 28 casos oberts que els mossos estan investigant per determinar l’autoria dels fets.

En relació a les darreres investigacions que han suposat la imputació de 5 joves, els fets van passar els passats dies 12 i 17 de març, entre les 19 hores i les 23.00 hores, quan un grup de persones haurien entrat al metro amb l’objectiu de realitzar grafits en els vagons. La primera acció es va produir a l’estació La Sagrera de la línia 9/10, mentre que el segon fet va succeir al taller annex, pertanyent a la línia 1 i on habitualment hi ha nombrosos trens. En aquest darrer cas, quan van ser sorpresos in fraganti, un dels joves va accionar un extintor fins a esgotar-lo contra un coordinador de seguretat del suburbà, per evitar que pogués aturar-los i assegurar-se poder fugir.

Gràcies als mitjans tècnics i a la implicació de la Unitat de Seguretat i Protecció Civil de Metro i a la col·laboració amb l’Àrea de Seguretat del Transport Metropolità, es van iniciar tot un seguit d'accions encaminades a esbrinar la identitat dels presumptes autors.

Aquest grup de grafiters està format per joves d’entre 20-25 anys. Dels cinc identificats tots ells viuen a Barcelona i l’àrea metropolitana excepte un d’ells; un jove portuguès resident a Lisboa. Tanmateix no es descarten noves imputacions. Es dóna la circumstància que membres d'aquest grup de grafiters de Barcelona van visitar Lisboa amb la intenció de fer-hi grafits setmanes abans que el jove portuguès es desplacés a Barcelona a cometre els esmentats actes vandàlics al Metro.

La identificació d’aquest jove va tenir lloc gràcies a la col·laboració internacional del Cos de Mossos d’Esquadra amb la Policia de Segurança Publica de Portugal. La cooperació a nivell internacional amb diferents policies europees del transport és clau per combatre aquest fenomen creixent.

La mobilitat dels grafiters s’ha comprovat que és un fet habitual i que viatgen amb el propòsit d’accedir i pintar les instal·lacions ferroviàries dels llocs que visiten, provocant danys i malmetent els combois de tren i de les estacions.

Des de la creació de la Divisió del Transport i de l’Àrea de Seguretat del Transport Metropolità (ASTMET) un dels objectius del Cos de Mossos d’Esquadra va ser la creació d’un grup centrat en la investigació dels grafits i pintades que freqüentment es realitzen en els trens, els metros i les estacions de la xarxa ferroviària.

Més enllà de ser un fet puntual o anecdòtic, els diferents operadors del transport detecten com, tot sovint, els seus trens i instal·lacions pateixen actes vandàlics per part de grups de joves que, amb esprais de colors, pinten dibuixos de grans dimensions als laterals i frontal dels trens, fet que provoca que quedin inutilitzats, no es puguin posar en funcionament i hagin de ser substituïts per altres unitats, amb l’afectació que això genera per l’usuari i el servei públic de transport.

Des de l’any 2012 els diferents operadors del transport han detectat un augment del nombre de pintades produïdes als trens i les estacions. Aquell any el nombre de cotxes vandalitzats només al metro de Barcelona va ascendir a 1.800 i la despesa ocasionada per la neteja exterior i interior així com la reposició d'elements en trens va superar els 580 mil euros.

Es té constància que els grups que cometen aquests actes són cada vegada més nombrosos, tenen un nivell més elevat d’organització i planificació de les seves accions i, en algunes ocasions es mostren més violents i agressius cap els treballadors i el personal de seguretat privada de les instal·lacions ferroviàries.

Per accedir a les zones on hi ha trens o metros estacionats, aquests grups trenquen portes d’emergència, finestres, reixes i inclús han arribat a foradar parets de formigó. En algunes ocasions han intimidat treballadors del metro i els han sostret claus mestres que després han utilitzat per accedir a qualsevol espai de la instal·lació.

http://www20.gencat.cat/portal/site/mos ... 0c1e0aRCRD

:plas :plas :plas



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 11/07/2013 9:37

A més de les notícies que de tant en tant enxampen aquests delilnqüents, també seria bo que informessin de la condemna que se'ls acaba imposant i si i com la compleixen.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dijous 11/07/2013 13:44

EN VALDEMORO
Detenido el líder de los grafiteros 'Original Writers' por romper 24 cristales de un tren
También se le imputa la autoría de un total de 54 grafitis en trenes e instalaciones ferroviarias por importe de 269.534 euros
Sucesos | 11/07/2013 - 09:52h | Última actualización: 11/07/2013 - 11:26h
http://www.lavanguardia.com/sucesos/201 ... -tren.html



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dijous 11/07/2013 17:48

A les notícies s'ha vist que al Metro de Madrid hi ha graffiters que en el temps que està el tren parat a l'estació pinten quasi un cotxe sencer.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dijous 11/07/2013 19:41

Adolescent barceloní ha escrit:A les notícies s'ha vist que al Metro de Madrid hi ha graffiters que en el temps que està el tren parat a l'estació pinten quasi un cotxe sencer.
A Barcelona jo ho he vist aixó el "modus operandi" es el següent,

El tren arrenca uns graffiters dintre del tren accionen el fré d'emregencía el tren para i queda mig a dintre de l'anda i l'altre mig al túnel, els graffiters a l'andana començen a pintar el cotxe del metro i els de dintre obren les portes manualment i surten, fan la feina i marxen.

El motorista va fer baixar la gent i suposo que va sortir cap a cotxeres de buit (crec que es politica d'empresa el no fer circular metros grafitejats)

Aixó que comento va passar fa uns 2 anys a l'estació de Maria Cristina a L3.

Salutacions.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 11/07/2013 22:01

Parlant de grafitis, farà cosa d'un parell de mesos, que gran part dels enganxalls dels trens de la xarxa (en especial dels de la L3) van plens de "marques".

Ara, es sorprenent que un bon grapat de gent entri dins la cotxera de Sagrera L1 tan fàcilment, i ara que i caic, m'ha vingut al cap el 400, ves a saber en quin estat es troba.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 12/07/2013 0:44

Avís, perquè m'ensumo una tendència de vejam qui dóna més pistes: qualsevol informació que pugui ser aprofitada pels delinqüents per a cometre més delictes, serà esborrada immediatament. Al Fòrum del Transport Català no donem cap mena de suport a aquestes actituds criminals.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

sagrering
N6
N6
Entrades: 273

Entrada Autor: sagrering » Divendres 12/07/2013 7:03

segun la cadena ser 1400 vagones de metro y tren, fueron saboteados por estos elementos con un coste de 6 millones de euros de limpieza (4285 € unisad ).



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Divendres 19/07/2013 14:23

Notícia de Madrid al diari ABC: http://www.abc.es/local-madrid/20130718 ... 71938.html

Notícia dels Mossos que demostra com les gasten alguns animalets d'aquests: http://www20.gencat.cat/portal/site/mos ... 0c1e0aRCRD



sagrering
N6
N6
Entrades: 273

Entrada Autor: sagrering » Dissabte 20/07/2013 18:50

vaya pandilla de fantoches mamarrachos. Que se piensan, que esto son las zonas marginales de new york ???



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 08/08/2013 13:57

Avui dijous la locomotora encarregada de donar tracció al tren de cereal de Tarragona a Vic, anava plena de pintades. Feia temps que no veia una locomotora tant bruta, i tant castigada per part dels indesitjables analfabets grafiters.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 11/08/2013 22:55

Jugar-se la pell per això... :nono

http://www.lavanguardia.com/sucesos/201 ... elona.html

Interceptan tres grafiteros en los túneles del metro de Barcelona

Los jóvenes de entre 20 y 25 años huyeron por varias líneas del suburbano de la ciudad condal



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”