Los fantásticos 1000

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
jms
N5
N5
Entrades: 159

Re: Los fantásticos 1000

Entrada Autor: jms » Diumenge 18/08/2013 21:57

Us faig partícips d'aquesta fotografia dels cotxes 1009 i 1010 a la factoria de MAN a Nuremberg poc abans del seu enviament a Barcelona. Com ja deveu saber aquests trens és varen contractar al consorci MAN-BBC-MTM, tot i que varen quedar en tercera posició al concurs que el "Metro" va fer a finals dels anys 60. La ràpida entrega del material va fer inclinar la compra, però uns anys més tard la feblesa dels bogies va produir la seva substitució per uns de nou disseny construïts per MTM.

jms
Fitxers adjunts
FcMB 1010-1009_MAN-BBC_Nuremberg_Any1970_MAN.jpg
FcMB 1010-1009_MAN-BBC_Nuremberg_Any1970_MAN.jpg (167.02 KiB) Visualitzat 13024 cops



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 19/08/2013 0:14

jms ha escrit: La ràpida entrega del material va fer inclinar la compra,
Hi ha versions de tot, algunes de les quals inclouen maletins. L'únic que sabem és que la decisió de comprar els 1000 a aquest consorci va ser una decisió política en contra dels tècnics, com sempre. El resultat van ser, òbviament, uns trens que van resultar un autèntic malson de problemes que van portar de cap als equips tècnics de metro durant anys arribant a provocar diversos accidents, fins que els van anar podent solucionar amb pedaços com la substitució total dels bogies.

Gràcies per les fotos.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 19/08/2013 17:10

wefer ha escrit:
jms ha escrit: La ràpida entrega del material va fer inclinar la compra,
Hi ha versions de tot, algunes de les quals inclouen maletins. L'únic que sabem és que la decisió de comprar els 1000 a aquest consorci va ser una decisió política en contra dels tècnics, com sempre. El resultat van ser, òbviament, uns trens que van resultar un autèntic malson de problemes que van portar de cap als equips tècnics de metro durant anys arribant a provocar diversos accidents, fins que els van anar podent solucionar amb pedaços com la substitució total dels bogies.

Gràcies per les fotos.
Tot això ens ho va explicar en Lluís Bruguera a una entrevista que li vam fer, la qual es troba al mateix Fòrum.



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimecres 28/08/2013 12:57

igual la foto enganya però sembla que l'esquema de pintura no és el que després va tenir circulant oi?


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 28/08/2013 13:13

Mortadel·lo ha escrit:igual la foto enganya però sembla que l'esquema de pintura no és el que després va tenir circulant oi?
No, l'esquema de pintura és el correcte, el que passa és que no es veu bé la franja blava de dalt.



jms
N5
N5
Entrades: 159

Entrada Autor: jms » Dijous 29/08/2013 19:39

Fa poc he descobert un artista, en Sigfrid Pereira que sota el nom de "Siger" (https://www.facebook.com/sigerpinturaferroviaria) pinta sobre temàtica ferroviària. Entre els seus treballs he trobat un dels 1000-1100 del Metro de Barcelona. A veure que us sembla.

jms
Fitxers adjunts
Sigfrid_Pereira_Pintura_ferroviària.jpg
Sigfrid_Pereira_Pintura_ferroviària.jpg (278.97 KiB) Visualitzat 12723 cops



Avatar de l’usuari
vermer3
N6
N6
Entrades: 300
Ubicació: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre

Entrada Autor: vermer3 » Dijous 29/08/2013 19:57

jms ha escrit:Fa poc he descobert un artista, en Sigfrid Pereira que sota el nom de "Siger" (https://www.facebook.com/sigerpinturaferroviaria) pinta sobre temàtica ferroviària. Entre els seus treballs he trobat un dels 1000-1100 del Metro de Barcelona. A veure que us sembla.

jms
Fantàstic! En format póster seria la ai carai!!


R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 30/08/2013 9:22

De fet, és usuari del FTC (sigfrid440s), tot i que relativament poc actiu en els últims anys.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Diumenge 02/11/2014 23:24

No sé si és el tema més adient, tot i que ...
He fet aquestes il.lustracions del 1000 i 1100 i volia saber si ''estan ben fets'', d'acord amb la realitat.
Imatge


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Diumenge 02/11/2014 23:34

raulitinbcn ha escrit:No sé si és el tema més adient, tot i que ...
He fet aquestes il.lustracions del 1000 i 1100 i volia saber si ''estan ben fets'', d'acord amb la realitat.
Imatge
Sense ser-ne cap expert diria que et falten pantògrans a la s/1100, ja que n'hi ha d'haver 4 (dels 4 cotxes motors..). L'únic que no en duia era l'intermig de la composició M-R-M. La M-M en duia als 2.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Busman
N7
N7
Entrades: 430
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Busman » Dilluns 03/11/2014 0:17

Els remolcs de la sèrie 1400 mai van dur aquest esquema de colors o, almenys, jo maig els hi vaig veure. Sempre anaven amb l' esquema blanc-blau marí, fent que no quadressin gens amb la resta del convoi.


Imatge

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 03/11/2014 10:56

I ja que estem en això, es podrien ficar els patins dels 1100. ;)



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dilluns 03/11/2014 21:05

oriolp13 ha escrit:
raulitinbcn ha escrit:No sé si és el tema més adient, tot i que ...
He fet aquestes il.lustracions del 1000 i 1100 i volia saber si ''estan ben fets'', d'acord amb la realitat.
Imatge
Sense ser-ne cap expert diria que et falten pantògrans a la s/1100, ja que n'hi ha d'haver 4 (dels 4 cotxes motors..). L'únic que no en duia era l'intermig de la composició M-R-M. La M-M en duia als 2.
Pel que m'han dit, al ser que portavan panto i patí, només tenien un. Potser és així?
Busman ha escrit:Els remolcs de la sèrie 1400 mai van dur aquest esquema de colors o, almenys, jo maig els hi vaig veure. Sempre anaven amb l' esquema blanc-blau marí, fent que no quadressin gens amb la resta del convoi.
Ja l'he arreglat
Renfe445 ha escrit:I ja que estem en això, es podrien ficar els patins dels 1100. ;)
Com ho dibuixo? :oops:
EDITO: Versió 03/11/2014
Imatge


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimarts 04/11/2014 0:24

¿Hi ha alguna diferència exterior entre els 1000 i els 1100? No la se veure.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 04/11/2014 10:01

Ecomobisostrans ha escrit:¿Hi ha alguna diferència exterior entre els 1000 i els 1100? No la se veure.
El remolc, que és diferent i en una altra posició. Per la resta era exactament iguals excepte un parell d'unitats 1100 que tenien unes "brànquies" de respiració en el lateral.
Això estèticament. Mecànicament també tenien algunes diferències menors.



WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Dimarts 04/11/2014 10:32

Hi ha un altre detall tècnic/estètic, i és que els 1100 només duien un pantògraf per cada 2 unitats M-M.



U-bahn de BCN
N5
N5
Entrades: 91

Entrada Autor: U-bahn de BCN » Dilluns 07/11/2016 12:23

He pogut veure unes fotos de la construcció dels primers cotxes de la seie 1000 de FCMB allà als anys 69-70 del segle passat. El 5 primers trens (10 cotxes numerats 1001 a 1010) van ser fotografiats a un lloc molt estrany de Suïssa que es diu Bremgarten West, estació on s'hi veu -a més del material de via estandar- uns trenets de via métrica que va de Dietikon a Wohlen. De Wohlen a Bremgarten la vía té doble ample.

Avui dia, a aquesta estació no hi ha res que digui que allà hi havia una indústria ferroviària relacionada amb MAN, els constructor de Nüremberg o be amb Brown Boveri (de Baden) que van construir aquests trens que van innovar i molt la xarxa de metro barcelonina. De quina manera van anar d'aquesta amagada localitat Suïssa al port de Barcelona és un altre tema curiós de saber.

Es pot recordar que els va estrenar el general Franco quan va viatjar de Diagonal a Camp de l'Arpa (Franco al Clot!) amb un d'aquest trens (quina unitat?) al obrir-se la línia 5 actual en el tram Diagonal-Sagrera, allà al 1970.

A veure que se'n pot saber de tot això... Llàstima que el material conservar per TMB no sigui algun d'aquest trens, que en el seu esquema inicial eren molt elegants. Per cert a quin material alemany podrien retirar-se per estètica exterior?



U-bahn de BCN
N5
N5
Entrades: 91

Entrada Autor: U-bahn de BCN » Dilluns 07/11/2016 14:30

Hola. Veig que el meu darrer post ha estat redirigit a un fil més aient. Merci

I a dalt de tot d'aquest fil hi ha una foto de les 1000 a Bremgarten (o a un altre lloc de Suïssa, la catenaria suïssa ho mostra) que el 2013 va penjar en jms.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dilluns 07/11/2016 16:58

els 1000's van arribar en vaixell a Barcelona. Potser les fotos es van fer en el trajecte entre el lloc de fabricació i el port on es van embarcar.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 07/11/2016 21:42

Mortadel·lo ha escrit:jo vaig penjar per aquí un parell de mp3 d'un 1000 i un 1100, quan van posar megafonia als 1100, suposo que encara es deuen poder trobar
automotorserie 436 ha escrit:Mortadel.lo, no encuentro el Mp3 que has colgado en el forum, es posible volverlo a colgar o indicar donde está?, gracias
Se podrían volver a subir? Estoy intrigado! :o :)



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”