Cal demanar que cedeixin seient als transports?

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Cal demanar que cedeixin seient als transports?

Entrada Autor: wefer » Divendres 26/07/2013 11:43

Títol anterior del fil: Mèxic: reclamen cotxes al metro exclusius per a gent gran
Demandan vagones exclusivos en el Metro para adultos mayores

El Sol de México
La Prensa

Cd. de México.- Susceptibles a sufrir accidentes graves, a circular por instalaciones en mal estado y a ser blanco de la agresión de vendedores ambulantes, integrantes de la "Revolución Blanca" exigieron al jefe de Gobierno capitalino, Miguel Ángel Mancera, y a los diputados locales que trabajen en un proyecto para que se les destine un vagón exclusivo a los adultos mayores.

Durante una manifestación pacífica en la que no se obstruyó el libre circular de los peatones ni de los automóviles, los adultos mayores exigieron que se les destine un vagón exclusivo para su uso, "si hay vagones para mujeres y niños, para viajar con su bicicleta los domingos y en su momento se les otorgó uno a los de la diversidad sexual, entonces creemos que nosotros también tenemos derecho a uno, o acaso ¿este sector vulnerable sufrirá discriminación de las autoridades?, apuntaron.
Llegir més:
http://www.oem.com.mx/elsoldemexico/notas/n2900889.htm



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dissabte 27/07/2013 14:34

Hola,

El cotxe per les dones i els nens es per tota la setmana i té un horari determinat, dir que es per anar carregats amb bicicletes un diumenge no seria el mes adequat.

Respecte al tema de la diversitat sexual s'ha de comentar que la prostitució dintre del metro es coneguda per tots (i si es prostitució no m'ho invento)

Ara bé que els major vulguin cotxes exclusius no es que sigui descabellat es que el problema de la societat mexicana ja comença a ser molt i molt greu, allà disposen de seients reservats a tots els cotxes una altra cosa es que la gent els cedeixi.

Tenen dret a demanar però aconseguint-lo nomes es la manera mes facil de tapar el problema.

Salutacions.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 30/07/2013 10:46

ortegote ha escrit:allà disposen de seients reservats a tots els cotxes una altra cosa es que la gent els cedeixi.
Doncs aquí (parlo ara del metro TMB) la meva impressió personal és que, especialment quan els trens van més plens (que és també quan més cal), la cosa va empitjorant de mica en mica.

I no descarto que en molts casos fins i tot sigui per pura ignorància (que alguns ni s'adonin del motiu de que els seients que ocupen siguin de diferent color que la resta; de llegir l'adhesiu del vidre ja ni parlem)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 30/07/2013 10:58

Fran-Ikarus ha escrit:Doncs aquí (parlo ara del metro TMB) la meva impressió personal és que, especialment quan els trens van més plens (que és també quan més cal), la cosa va empitjorant de mica en mica.
És una qüestió d'educació però per part de tots, no sols dels que no cedeixen el seient.
Alguna vegada he vist persones grans o embarassades a les que no els cedeixen cap seient. Miren si algú fa el gest d'aixecar-se i si no, es queden en un racó, amagades i resignades.
En canvi, també he vist la mateixa situació, però en aquest cas amb la persona que té dret a seient reaccionar simplement dient "Algú pot fer el favor de cedir-me el seient?", i et puc assegurar que com a mínim un 70% de la gent salta del seient com si li haguessin posat una molla.

Jo mateix m'he trobat de pujar al bus o al metro amb el cotxet del nen, i trobar l'espai reservat ocupat per gent "normal". Han tingut dues opcions: o s'aparten, o els aparto. Més d'un m'ha fet mala cara per passar-li per sobre els peus amb 20 Kg de carro. Haver-te apartat, babau :D

Que sí, que els drets hi són, però si no els reclamem els perdem. És culpa de tots.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimarts 30/07/2013 12:32

wefer ha escrit:
Fran-Ikarus ha escrit:Doncs aquí (parlo ara del metro TMB) la meva impressió personal és que, especialment quan els trens van més plens (que és també quan més cal), la cosa va empitjorant de mica en mica.
És una qüestió d'educació però per part de tots, no sols dels que no cedeixen el seient.
Alguna vegada he vist persones grans o embarassades a les que no els cedeixen cap seient. Miren si algú fa el gest d'aixecar-se i si no, es queden en un racó, amagades i resignades.
En canvi, també he vist la mateixa situació, però en aquest cas amb la persona que té dret a seient reaccionar simplement dient "Algú pot fer el favor de cedir-me el seient?", i et puc assegurar que com a mínim un 70% de la gent salta del seient com si li haguessin posat una molla.

Jo mateix m'he trobat de pujar al bus o al metro amb el cotxet del nen, i trobar l'espai reservat ocupat per gent "normal". Han tingut dues opcions: o s'aparten, o els aparto. Més d'un m'ha fet mala cara per passar-li per sobre els peus amb 20 Kg de carro. Haver-te apartat, babau :D

Que sí, que els drets hi són, però si no els reclamem els perdem. És culpa de tots.
Yo nunca he entendido eso, si hay asientos reservados y estan ocupados, pues pedir que te lo cedan, la gente nunca hace eso! Y luego llegan a casa y se quejan de que oh que incívica la gente que no me ceden el asiento. Pues pedirlo caray, que la gente esta pensando en las musarañas en el bus, se les escapa que deberian de ceder el asiento pero como dices, la gran mayoría inmediatamente lo ceden en el momento que lo mencionas.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 06/11/2013 11:14

alf_ ha escrit:
wefer ha escrit:
Fran-Ikarus ha escrit:Doncs aquí (parlo ara del metro TMB) la meva impressió personal és que, especialment quan els trens van més plens (que és també quan més cal), la cosa va empitjorant de mica en mica.
És una qüestió d'educació però per part de tots, no sols dels que no cedeixen el seient.
Alguna vegada he vist persones grans o embarassades a les que no els cedeixen cap seient. Miren si algú fa el gest d'aixecar-se i si no, es queden en un racó, amagades i resignades.
En canvi, també he vist la mateixa situació, però en aquest cas amb la persona que té dret a seient reaccionar simplement dient "Algú pot fer el favor de cedir-me el seient?", i et puc assegurar que com a mínim un 70% de la gent salta del seient com si li haguessin posat una molla.

Jo mateix m'he trobat de pujar al bus o al metro amb el cotxet del nen, i trobar l'espai reservat ocupat per gent "normal". Han tingut dues opcions: o s'aparten, o els aparto. Més d'un m'ha fet mala cara per passar-li per sobre els peus amb 20 Kg de carro. Haver-te apartat, babau :D

Que sí, que els drets hi són, però si no els reclamem els perdem. És culpa de tots.
Yo nunca he entendido eso, si hay asientos reservados y estan ocupados, pues pedir que te lo cedan, la gente nunca hace eso! Y luego llegan a casa y se quejan de que oh que incívica la gente que no me ceden el asiento. Pues pedirlo caray, que la gente esta pensando en las musarañas en el bus, se les escapa que deberian de ceder el asiento pero como dices, la gran mayoría inmediatamente lo ceden en el momento que lo mencionas.
Tienes razón, si no lo pides muy pocas veces te lo ceden, no queda más remedio que pedirlo, y llega un momento en que da pereza, pero hay que hacerlo. Hoy en un tweet se lamentan de ello:


Marta RoviraMartínez ‏@roviramartinez

Ara al tren ja ningú s'aixeca per una dona embarassada. Quina pena. #rod1


@roviramartinez No queda més remei que demanar que et cedeixin el seient.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 06/11/2013 13:29

Si que cal demanar-lo, i es millor que sigui així perque hi ha gent que fins i tot s'ofèn de que els hi cedeixis, he sentit mes d'una vegada coses com "no te l'he demanat pas, carai, que no soc un vell!" o "et veuen embarassada i ja tots et tracten com una invàlida".



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 06/11/2013 14:12

Imatge


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 06/11/2013 16:53

Ecomobisostrans ha escrit:Si que cal demanar-lo, i es millor que sigui així perque hi ha gent que fins i tot s'ofèn de que els hi cedeixis, he sentit mes d'una vegada coses com "no te l'he demanat pas, carai, que no soc un vell!" o "et veuen embarassada i ja tots et tracten com una invàlida".
A mi la gent gran em diu "me sabe mal..." i jo els contesto: ¿porqué le debe saber mal? ¡Yo soy joven!



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 06/11/2013 17:19

Jo m'aixeco sense dir res (llenguatge no-verbal :roll: ) per cedir-li el seient a una senyora perquè estigui més còmoda al viatge :smile i em diu que no fa falta. I mira que està la "baralla invisible" per asseure's a hora punta...



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimecres 06/11/2013 18:49

Renfe445 ha escrit:Jo m'aixeco sense dir res (llenguatge no-verbal :roll: ) per cedir-li el seient a una senyora perquè estigui més còmoda al viatge :smile i em diu que no fa falta.
A mi també em passa, això.

La gent gran, embarassades, i gent que de veritat necessita el seient ha de perdre la vergonya!


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

jms
N5
N5
Entrades: 159

Entrada Autor: jms » Dijous 07/11/2013 20:47

Cedir el seient és una qüestió d'educació, encara que no hi haguin seients reservats, però hi ha molt cec pel món, que no treballen a l'ONCE. Tampoc veig gaire interès per a resoldre aquesta situació per part de la companyia i els afectats la majoria de les vegades tampoc reclamen el seu dret. A vegades he fet amb veu alta algun comentari i els cecs s'han emprenyat. Tal com llegeixo més amunt la culpa és de tots en fer-nos com qui no veiem res hi ha qui dona com a natural no aixecar-se. A RENFE, quan es varen entregar les primeres CIVIA algú va preguntar això dels seients reservats i la resposta per part de la companyia va ser"que la gent ha de tenir sensibilitat i educació al respecte". Tenien raó, però una zona de prioritat per a gent que ho necessita reforça el dret que tenen i l'haurien d'exercir.


Recordo una anècdota a la línia 54 davant de l'Escola Industrial. Puja una noia embarassada amb un cotxet i ningú es mou. El conductor gira cap al carrer Urgell, frena i diu ben alt "Senyora no es preocupi, l'hi cedeixo el meu seient" Immediatament les dues "pepes" que ocupaven els llocs que no els corresponia s'aixecaren.
jms



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 20/03/2018 9:11

Totalment d'acord en que la cosa va a pitjor, amb els anys, i de manera accelerada:

https://www.elperiodico.com/es/entre-to ... tro-158087

Ya no se lleva ceder el asiento en el metro

JUEVES, 25 DE ENERO DEL 2018 - 14:15 H

En respuesta a la carta de Elena Pérez sobre los asientos reservados en los autobuses, quiero decir que tanto mi señora como un servidor, somos vendedores de la ONCE -mi señora con problemas tanto visuales como auditivos, y yo con problemas físicos-, vamos con un perro guía además del bastón claramente identificativo de los invidentes, y yo con un bastón normal.

Pues, aún así, tengo que decir que decir que la gente hace caso omiso a estos problemas: tenemos que ir de pie las siete paradas, de Urquinaona a Selva de Mar o viceversa, porque los señores y señoras, niños y niñas y demás incívicos sin escrúpulos, no se dignan a ceder su asiento a personas con discapacidad,a gente mayor o a embarazadas.

Así, tienes que pedir que te cedan el sitio, y encima te miran mal, porque les estropeas su dedicación al móvil o a la lectura o simplemente a su siesta. Se han perdido las formas, las maneras, la educación que había antes. Estamos en una época en que abunda el incivismo y eso es fruto de la educación que les han inculcado.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”