l'objecte mes friki que tenim es....

Simuladors de transport i conducció, col·leccionisme, modelisme, sèries de bitllets, jocs, etc.
Simuladores de transporte y conducción, coleccionismo, modelismo, series de billetes, juegos, etc.
Respon
Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

l'objecte mes friki que tenim es....

Entrada Autor: Serie600 » Divendres 07/04/2006 23:03

Hola:

Va, segur que tenim alguna frikada a casa: Un numero de linia d'autobus, un romb del metro, una parada de tramvia (be, no m'extranyaria que algu tingues algun pal), una gorra de tranviaire, etc. Que sigui legalment adquirit, vaja. No coses d'aquestes en plan "oi mira que bonic!...." ZAS!, si no alguna cosa que haguem comprat en algun "Mercadillo", paradeta, museu, etc.

Models a escala de vagons de trens o bussos, no s'hi val, a menys que sia una cosa molt rara i dificil de conseguir (exemplar unic, col.leccionista, etc.) o que l'haguem comprat directament en algun lloc concret.

Començo: Troç de rail del funicular de Bergen (Noruega) comprat a les mateixes instal.lacions (te anecdota personal) del funicular. Serie numerada i legal. Un bon troset de rail, embarnissat i amb una placa que dona fe del seu origen.

Sal.lutacions:

Serie600
Serie600 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 14/03/2007 3:31, en total s’ha editat 2 vegades.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Divendres 07/04/2006 23:31

L'objecte més friki que tinc a casa...crec que és...JO (de Jo mateix)


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Divendres 07/04/2006 23:43

Hola!

A veure, remenant a la meva "caixa ferroviària" ressalten aquestes dues estrelles:

-Manual de conducció d'una locomotora de RENFE sèrie 250.601 amb chopper. Orígen? Me'l va aconseguir mon pare quan va anar a treure un contenidor amb runa d'unes oficines del dipòsit de Can Tunis... 8)

-Fantàstic pin d'un frontal de la sèrie 1000 del FMB; sí, moriu d'enveja; el tinc reservat pel viatge final*, aniré ben vestit i amb aquest pin a la sol·lapa de l'americana... :'(

I vosaltres?

Salut!

*El de la nostra estimada sèrie 1000 del FMB, òbviament


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 08/04/2006 0:18

Aviam, posats a ser seriosos, per casa corren diversos documents de dubtosa legalitat (en el sentit que, tot i que han sigut obtinguts de forma totalment lícita, no és gaire normal que un aficionat els tingui). Tinc el manual de 252 (016 a 075), alguns esquemes d'estacions (esquemes d'ADIF), un tirafondo (vaig trobar una caixa totalment abandonada plena), retallables d'autobusos fets per mi, la tipica caseta que et fan fer a la ESO, un discman de fa 10 anys o més, 4 calculadores científiques, 4 carpetes de la UdG (i totes diferents, dues d'elles autodescoloribles), 2 càmeres fotogràfiques de les quals una es penja constantment...un bitllet de TEISA de familia de treballador, tots els bitllets que he utilitzat des que tinc us de raó...coses així...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 08/04/2006 0:38

Home, com a material friqui tinc unes quantes coses que no puc dir en públic; de les que es poden dir tinc un bitllet d'anada i tornada de Barcelona a la Tor de Querol validat a ambdues estacions :D Alguns integrants d'aquest fòrum coneixen molt bé la meva afició per compostar coses rares :roll: tot i que prefereixo, de lluny, el model antic de compostadora francesa de bitllets :)

Com a cosa friqui no ferroviària tinc un regle amb la numeració de dreta a esquerra, al revés de la majoria. Ara, resulta la mar de pràctic si ets esquerrà ;) També tinc un mític rellotge els números de l'esfera del qual són 8:4, (4x3)-1 i d'altres per l'estil :riure

Per cert, col·lecciono justificants de retards i incidències :x



Visitant

Entrada Autor: Visitant » Dissabte 08/04/2006 3:42

Jo, com a aficionat al FC i a la electrotecnia (que a de mes es la meva profesio) tinc algun comptador de llum procedent de antigues instal·lacions ferroviaries, com el de la foto, que es un comptador de 45000 volts, conectable a transformadors de mesura de 45000/110 V i 5/5 A.

Imatge


Salutacions



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 08/04/2006 3:57

Una vegada, fent aforaments a Pl Catalunya, ens van deixar la taquilla per deixar-hi les bosses, i vaig veure que a la paperera hi havia una bobina de rodalies i una altra de regionals, suposo que algun defecte tindrien, i me les vaig endur cap a casa. També tinc a casa, el PDI 2001-2010 de l'ATM en format paper, un tom de quasi 200 pàgines a tot color, i que em va costar d'aconseguir ja que em volien encolomar un CD amb el llibre en pdf.

De frikades no ferroviàries, tinc a casa una edició japonesa del penúltim àlbum de Rammstein, Reise Reise, i que vaig comprar d'importació pel simple fet que l'art-work era diferent. També relacionat amb això, i com a frikada no material, el juliol passat vaig anar fins a Nimes per veure'ls en concert, anant el dissabte i tornant diumenge, passant la nit al terra de la mateixa estació de la SNCF.



Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dissabte 08/04/2006 4:48

Hola:

Deu meu cuanta frikada! :) . Altra meva: Un abonament del metro d'Estocolm (ho sento, soc poc original :D ). Es una tira llarga on cada vegada que pases per taquilla et "pican" el bitllet. Si, es una mica arcaic, pero encara es fan servir. (Si algu en vol un, usat, es clar, hi puc fer les "gestions" oportunes per aconseguir-ne :D )

Estem parlant d'objectes adquirits legalment, no?... aleshores res.... :twisted: :fuig
entfe001 ha escrit:Home, com a material friqui tinc unes quantes coses que no puc dir en públic
si, si, d'aquestas cosas em refereixo. :)

El troç de via prometo que el portare algun dia si fem alguna trobada-berenar per rodalies de "Can Wefer" (estacio Gaudi L5, l'acces a Rossello//Av. Gaudi, per exemple). Es que compreneu, anar amb un "catxo" de via pel mon, es bastant incomode i pessat xD

Mmmm..... de fet, podriem fer una trobada-berenar.... Cada un que porti l'objecte "friki" que vulgui :D (s'em va la pilota, ho sento)

Sal.lutacions:

Serie600



Avatar de l’usuari
Serie-300-metro
N4
N4
Entrades: 42
Ubicació: A prop de Alfons X (L-4) "Barcelona"
Contacta:

Entrada Autor: Serie-300-metro » Dissabte 08/04/2006 8:40

-Fantàstic pin d'un frontal de la sèrie 1000 del FMB; sí, moriu d'enveja; el tinc reservat pel viatge final*, aniré ben vestit i amb aquest pin a la sol·lapa de l'americana... :'(

*El de la nostra estimada sèrie 1000 del FMB, òbviament[/quote]

Anda Jamiro! quina enveja! on el vas aconseguir?


Gran Metro de Barcelona

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 08/04/2006 11:18

Ostres, estic pensant que aniria la mar de bé contactar amb TMB abans de què comencin a reformar els 3000, per mirar de preservar la placa commemorativa del 3001 el dia de la seva inauguració (són capaços de no tornar-la a lloc). No sé pas si algú hi haurà pensat. Potser ACEMA serien els més indicats.

Me'n recordo d'això, perquè dimecres anava a la L3, al 2005-2008 (concretament dins del 2005), i a sobre de 4 aficionats "de grueso calibre" del Benfica, allà on ha d'haver-li la plaqueta "2005" al "no-tester" de l'anella de comunicació, només hi havia la marca... No sé si algú que s'ho va passar molt bé l'any passat, va decidir guardar-la de record.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dissabte 08/04/2006 21:24

Uns papers de càrrega de contenidors de mercaderies, i un full de ruta de maquinista. Acoseguits... a la paperera de l'estació de Sant Vicenç de Castellet! :x

I tots els bitllets que he fet servir des de l'any 2001... fora de l'afició transportil, faig col·lecció de cupons de loteria no premiats :x :x



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 08/04/2006 21:31

Un tornavís de travessa model RENFE per a travesses de fusta i pintat de daurat que vaig trobar a l´estació del Catllar de la línia Reus-Roda de Barà farà uns...20 anys?



Avatar de l’usuari
Serie-300-metro
N4
N4
Entrades: 42
Ubicació: A prop de Alfons X (L-4) "Barcelona"
Contacta:

Entrada Autor: Serie-300-metro » Dissabte 08/04/2006 23:05

Serie-300-metro ha escrit:-Fantàstic pin d'un frontal de la sèrie 1000 del FMB; sí, moriu d'enveja; el tinc reservat pel viatge final*, aniré ben vestit i amb aquest pin a la sol·lapa de l'americana... :'(

*El de la nostra estimada sèrie 1000 del FMB, òbviament
Anda Jamiro! quina enveja! on el vas aconseguir?[/quote]

De totes formes, jo tinc el pin del frontal d' una 2000,3000,4000, no recordo quina era, el vaig aconseguir gracies al cosí d' un amic meu que es conductor de metro.


Gran Metro de Barcelona

Avatar de l’usuari
Brill_13
N5
N5
Entrades: 85

Entrada Autor: Brill_13 » Diumenge 09/04/2006 3:41

Jo el més freak que tinc és:
- Col·lecció de Basalt de diferents estacions. ( guardo amb molta estima el de rajadell xD )
-Col·lecció de bitllets de la teisa a banyoles uns 150 ( els bitllets més tontos per col·lecconar, tots son iguals i s'esborren)

Després tinc :
-el xiulet de cap d'estació de FCC del meu avi.
- Una misteriosa medalla sobre el "Primer centenario" del FSB datada del 24-6-63 que li van regalar al meu avi quna feia no se quants anys que treballava a l'empresa.

:P



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Diumenge 09/04/2006 10:19

Jo tinc bitllets dels antics , "cartulina groga" , però sense inprimir, és a dir en blanc de TARIFA NIÑO.
La secció de carril Ri60 de TRAMBAIX i la caixeta del dia de la inauguració conmemorativa amb el DVD i el rellotge.
Diversos butlletins de l'Associació d'Amics del Ferrrocarril de Irun (BIDASOTARRA 7301).
1 pin de la locomotora AURRERÀ d'Azpeitia .
Totes les revistes PUNT TMB
Abans tenia el Manual de Conducció dels 1000 i 1100 en pdf, però crec que amb l'ultima espatllada de l'ordinador els he perdut.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Diumenge 09/04/2006 10:58

mikado ha escrit:Abans tenia el Manual de Conducció dels 1000 i 1100 en pdf, però crec que amb l'ultima espatllada de l'ordinador els he perdut.
A la web del José Mora hi són...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dilluns 10/04/2006 9:32

Fran-Ikarus ha escrit:Ostres, estic pensant que aniria la mar de bé contactar amb TMB abans de què comencin a reformar els 3000, per mirar de preservar la placa commemorativa del 3001 el dia de la seva inauguració (són capaços de no tornar-la a lloc). No sé pas si algú hi haurà pensat. Potser ACEMA serien els més indicats.

Me'n recordo d'això, perquè dimecres anava a la L3, al 2005-2008 (concretament dins del 2005), i a sobre de 4 aficionats "de grueso calibre" del Benfica, allà on ha d'haver-li la plaqueta "2005" al "no-tester" de l'anella de comunicació, només hi havia la marca... No sé si algú que s'ho va passar molt bé l'any passat, va decidir guardar-la de record.
bé, jo crec que veient com va tot, pot ser ja seria un gran què fer fotos de les plaques, no ens passi com amb les del 1001, que ja ningú ni recorda com eren!


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 10/04/2006 9:50

Especialment de les poques que encara acaben en "...ANO DE BARCELONA"!


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dilluns 10/04/2006 9:56

bé, de fet jo parlava de les antigues plaques que portaven a dins, tant les liles amb el número de cotxe com les que portaven els "alemanys" amb el fabricant, etc.

les del fc metropolitano de barcelona spm encara les recordem suposo :roll:


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 10/04/2006 9:58

Ah, val, vols dir fer fotos de les plaquetes dels... 3000 i 4000! Cert, no hauríem de trigar gaire. I esbrinar el destí de la commemorativa. Si els tabics de separació amb la cabina es mantenen igual, no caldria "tèmer" massa per ella, però...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Respon

Torna a “Oci i divertiments / Ocio y divertimentos”