Los Alaris 490 vuelven a la circulación.

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Los Alaris 490 vuelven a la circulación.

Entrada Autor: trensmat » Dilluns 16/06/2014 10:14

Los “Pendolino” 490 de Renfe vuelven al servicio

El servicio Intercity Madrid-Valencia de Renfe ha vuelto a ser prestado hoy por una composición de la serie 490, según informa Víctor de Paco. Supone el regreso de los Pendolino, después de haber estado varios meses sin circular por problemas en los bogies.

Los 490 de nuevo en la vía

La inmovilización se produjo en el mes de agosto de 2013 por problemas de fatiga de material en los bogies, uno de los puntos débiles de estos trenes. Sus hermanos portugueses sufrieron lo mismo y también permanecieron un período largo en reparaciones. Durante su tiempo de retiro, la operadora ha hecho las operaciones necesarias para garantizar su circulación con total seguridad. Mientras tanto, sus rutas fueron servidas por coches Arco (como esta) y trenes Talgo.

El futuro de estas unidades es incierto, pues Renfe las ha incluido dentro de la filial Alquiler de Material Ferroviario, por lo que en un futuro podrían pasar a manos privadas.

Imatge

http://www.ferronoticias.net/


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dilluns 16/06/2014 15:16

Pel que he anat sentint, sembla que els 490 en breu es podrien tornar a reincorporar també als Intercity BCN-València. No sé si arriba a ser del tot cert o no.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dilluns 16/06/2014 17:22

Renfe451 ha escrit:Pel que he anat sentint, sembla que els 490 en breu es podrien tornar a reincorporar també als Intercity BCN-València. No sé si arriba a ser del tot cert o no.
Potser que els substitueixin per els Intercity de la S-121 no ho se que fara Renfe.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 16/06/2014 17:33

De moment els 490 que han tornat a circular ho fan a la relació Valencia - Albacete - Madrid.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dilluns 16/06/2014 21:19

UT440_132M ha escrit:De moment els 490 que han tornat a circular ho fan a la relació Valencia - Albacete - Madrid.
Esta bien que vuelvan los Alaris 490 pero es una lastima por los coches Arco que los volverán a dejar apartados.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimarts 17/06/2014 0:07

trensmat ha escrit:
UT440_132M ha escrit:De moment els 490 que han tornat a circular ho fan a la relació Valencia - Albacete - Madrid.
Esta bien que vuelvan los Alaris 490 pero es una lastima por los coches Arco que los volverán a dejar apartados.
Renfe hauria d'haver fet que tots els serveis Intercity es fessin amb cotxes Arco. Tot i que les maniobres penalitzen molt en aquest material ja sigui per canvi de tracció elèctrica i dièsel o viceversa o també en estacions tipus cul de sac com Estació de França o València Nord en el qual es necessitaria una segona locomotora.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dijous 22/01/2015 13:58

Finalment Renfe ha retirat definitivament aquests trens de la circulació. Sembla que no ha pogut sol·lucionar del tot els seus problemes als bogis. Un trist final (que no es mereixien, ni de bon tros) per aquestes unitats que no han arribat ni a la vintena d'anys en servei. Per contra, tenim els seus germans portuguesos (Alfa Pendular), que circulen sense problemes després de arreglar-los també els mateixos problemes que tenien els Alaris.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 22/01/2015 14:04

Renfe451 ha escrit:Sembla que no ha pogut sol·lucionar del tot els seus problemes als bogis. [...] Per contra, tenim els seus germans portuguesos (Alfa Pendular), que circulen sense problemes després de arreglar-los també els mateixos problemes que tenien els Alaris.
Segons el que dius, si Portugal ha arreglat el problema, per què RENFE no? Llavors no ho han fet perquè no tenien ganes, o perquè volen comprar i comprar i comprar nous trens per presumir de moderns (suposo)?



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3140
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 22/01/2015 14:45

Comprar porta el 3%. Reparar, no.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 11/04/2016 17:01

Renfe445 ha escrit:
Renfe451 ha escrit:Sembla que no ha pogut sol·lucionar del tot els seus problemes als bogis. [...] Per contra, tenim els seus germans portuguesos (Alfa Pendular), que circulen sense problemes després de arreglar-los també els mateixos problemes que tenien els Alaris.
Segons el que dius, si Portugal ha arreglat el problema, per què RENFE no? Llavors no ho han fet perquè no tenien ganes, o perquè volen comprar i comprar i comprar nous trens per presumir de moderns (suposo)?
Doncs no ho sé, perquè a cal Renfe, no van precisament sobrats, de material...
I de noves compres, tot i que n'han anunciat per AV (nous AVEs i Alvias), de fet no s'en veuen per enlloc.

Suposo que reparar també són uns calers. I que com bé diu genissimon, l'efecte 3% també hi deu ser.
I a més, Brussel.les ens vigila de prop.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Diumenge 13/03/2022 17:20

Dues unitats 490 Alaris de Xàtiva han estat traslladades als tallers de Renfe Integria de Màlaga.

Es comenta (tot són especulacions, a hores d'ara) que per tornar-los al servei comercial sense basculació i limitats a 160 km/h.



Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 14/03/2022 19:38

Si no tenen sistema de basculació vol dir que li canviaran els carretons? Vaja, si l'origen del sistema ve d'aquests elements... :nose



ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 726
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Dimarts 15/03/2022 21:39

O los ha comprado una empresa privada (Alsa, por ejemplo), o cosa que dudo que renfe invierta dinero para arreglar estas unidades para media distancia en convencional…


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Divendres 20/05/2022 15:35

Renfe realizará la remodelación de trenes de la serie 490 para integrarlos en la flota de Media Distancia

El proyecto supone una inversión prevista de 12 millones de euros y se emplearán 10 meses en los trabajos destinados a cada unidad



Renfe realizará los trabajos en la Base de Mantenimiento Integral de Los Prados (Málaga).

Cada una de estas unidades permitirán ofrecer 171 plazas sentadas y 2 para personas con movilidad reducida en los servicios que presten en el futuro.

A las intervenciones de carácter estructural se sumarán los trabajos para actualizar e instalar nuevos equipos de seguridad. Está contemplada la instalación de equipos GSMR y ERTMS, una actualización de ASFA Digital v4 y la instalación de cámaras retrovisoras para visión del maquinista.

El proyecto recoge además la remodelación del interiorismo conforme al resto de la flota de MD de Renfe:
  • La eliminación de la zona de cafetería e instalación en esa zona de nuevas butacas, máquinas vending, maleteros y bicicleteros.
  • Remodelación de los asientos actuales, reparación de estructura y mecanismos e instalación de enchufes.
  • Remodelación del pavimento de suelo.
  • Tratamiento de pintado/vinilado de paneles interiores.
  • Cambio de iluminación por un nuevo sistema tipo LED.
  • Remodelación del Sistema de Información al Viajero en el tren.
https://www.renfe.com/es/es/grupo-renfe ... -serie-490


Salvem l'Estació de França!

ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 726
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Dimarts 25/10/2022 22:30

Tengo curiosidad por cómo va la reforma de los 2 alaris que tienen en proceso, por más que busco y busco información no hay manera de saber nada. Alguien tiene algún dato?


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”