Vaga a la SNCF francesa

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: Vaga a la SNCF francesa

Entrada Autor: Renfe451 » Dimarts 17/06/2014 15:49

Extret de Vilaweb Catalunya Nord

Acció de protesta, ahir a Perpinyà, dels ferroviaris en vaga

Ahir al matí, els ferroviaris en vaga van bloquejar els locals de la Réseau Ferré de France (RFF), situats a prop de l'estació de Perpinyà. La vaga continua i els usuaris del tren comencen -com sempre- a perdre la paciència.

Ahir dilluns, un grup de ferroviaris va decidir fer una acció simbòlica, i bloquejar els locals de la Réseau Ferré de France (RFF) que hi ha a prop de l'estació de Perpinyà. En total eren uns 60 i estaven encapçalats per sindicalistes, tant de la CGT com de FO. van decidir cremar palets i pneumàtics davant de la porta d'aquests locals. Cal assenyalar que el projecte de reforma ferroviària preveu la fusió de les dues empreses RFF-SNCF.

Per altre costat, els usuaris del tren comencen a perdre la paciència, ja que malgrat el dispositiu que ha posat en plaça la SNCF, estan afectats per un conflicte que, ja fa una setmana que dura i sembla que continuarà uns quants dies més.

Els usuaris es queixen que passen molt de temps bloquejats a l'estació tan de Perpinyà com de Cervera. Recordeu que podeu consultar aquí les pertorbacions de les grans línies o truqueu al 3635, i per als TER, podeu fer la consulta al 0800.88.60.91 o des d'aquí a l'internet.

Les eternes preguntes queden vigents: una vaga que no molesta és una vaga? N'hi han exemples d'èxits?


------

D'altra banda, els serveis de la línia R3 finalitzen i inicien el seu recorregut a l'estació de Puigcerdà, mentres que els de la línia R11 inicien i finalitzen el seu recorregut a Portbou.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 17/06/2014 21:59

Després de 8 dies de vaga la gent ja s'està acostumant a aquesta situació. Cada cop hi ha més gent que matina més aviat per anar a la feina i sortir-ne abans, corredisses a les estacions cada vegada que un tren indica la seva via, trens de 10 cotxes i 2 pisos que s'omplen en 45 segons, augment de l'ús del cotxe compartit (diumenge passat BlaBlaCar va fer el rècord de trajectes en un dia), etc. Jo per sort utilitzo a diari el RER A que és l'única línia que no està impactada per la vaga ja que el 80% de la línia depèn de la RATP, ara bé, el cap de setmana vaig haver de récorrer al cotxe compartit.

Aquests dies s'està fent el Bac (l'equivalent a la selectivitat), per sort hi ha una sèrie de trens al matí que són intocables per a què els estudiants puguin arribar a temps per fer els exàmens.
Vilaweb ha escrit:Cal assenyalar que el projecte de reforma ferroviària preveu la fusió de les dues empreses RFF-SNCF.
Voldria aclarir les coses. El projecte de reforma ferroviària preveu que les dues empreses s'agrupin sota el mateix sostre.
SNCF Holding = SNCF Réseau + SNCF Mobilités

SNCF Réseau (gestor d'infrastructura unificat) = RFF (propietari de la infrastructura) + SNCF-Infra (manteniment de la infrastructura) + SNCF-DCF (circulació ferroviària)

SNCF Mobilités (operador ferroviari) = SNCF Voyages (TGV i Intercités) + SNCF Proximités (TER i Transilien) + Gares&Connexions (estacions) + SNCF Geodis (mercaderies i logística).

Els organitzadors de la vaga no és que estiguin en contra d'aquesta agrupació, al contrari, pressionen perquè el govern vagi encara més enllà i unifiqui totes les activitats en una única empresa, tal com era fins l'any 1997. Però això significaria saltar-se la normativa europea d'accés a la competència...



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Divendres 01/01/2016 18:44

Per una vaga durant tot el mes de gener, queden afectades algunes línies del servei TER Languedoc-Roussillon, amb reduccions i retalls de trens i serveis amb autobús. Els horaris són diferents per als dies 2, 3, 4 i del 5 al 31. Podeu trobar tota la informació aquí i en el buscador d'horaris (encara que podrien canviar segons avancen les negociacions): http://www.ter.sncf.com/languedoc-rouss ... trafic-ter

Les línies afectades són aquestes:
1. Perpinyà - Vilafranca de Conflent - La Tor de Querol
2. Portbou - Cerbère - Perpinyà - Narbonne - Béziers - Montpellier - Nîmes - Avignon/Marseille
3. Narbonne - Carcassonne - Toulouse
4. Carcassonne - Limoux - Quillan
5. Nîmes - Le Grau-du-Roi
fgc113 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 02/01/2016 9:47, en total s’ha editat 1 vegada.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Divendres 01/01/2016 22:55

Que jo sàpiga la vaga és fins el 3 de gener només, pero podria ser que en algunes regions s'allargui.



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dissabte 02/01/2016 9:48

Sagrerenc ha escrit:Que jo sàpiga la vaga és fins el 3 de gener només, pero podria ser que en algunes regions s'allargui.
Vaig posar l'enllaç malament, perdó. Doncs sí, al Llenguadoc-Rosselló la vaga s'allarga durant tot el mes de gener.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dilluns 07/03/2016 21:13

El dimecres 9, vaga a tots els trens de la SNCF. Es poden consultar els trens afectats als horaris en temps real (http://www.sncf.com/fr/horaires-info-trafic) i a les pàgines pròpies de les regions per als TER (http://www.sncf.com/fr/trains/ter). Els trens quedaran afectats així:

TGV Est: 1 de cada 2.
TGV Atlantique, Sud-Est, Nord i província-província: 1 de cada 3.
Ouigo: 4 de cada 10.
TGV Lyria (França - Suïssa): 5 de cada 10.
Alleo (TGV/ICE a Alemanya): circulació normal.
SVI (¿? França - Itàlia?): 1 de cada 3.
Renfe-SNCF: 1 de cada 2.
Eurostar: 8 de cada 10.
Thalys (França - Bèlgica/Països Baixos/Alemanya): circulació normal.
Intercités: 3 de cada 10.
Intercités de Nuit: sense servei.
TER: depén de la regió, generalment 1 de cada 3.
Transilien: generalment 1 de cada 3.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Respon

Torna a “Ferrocarril en general”