Grup "Volem FGC a tota Catalunya"
Grup "Volem FGC a tota Catalunya"
Acabo de trobar al Twitter i Facebook uns comptes curiosos, on reivindiquen que a tota Catalunya hi hagi FGC. No us perdeu els fotomuntatges amb trens de FGC per tot arreu https://m.facebook.com/photo.php?fbid=281162538723132
Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"
Quina cosa mĂ©s rĂdicula! El que fa la gent per perdre el temps... 
- Renfe445
- N10

- Entrades: 4592
- Membre des de: 16 ago. 2012, 19:33
- Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
- Contacta:
Vull RENFE, en majĂşscules, a tota Catalunya.
Si a tota la xarxa ferroviĂ ria catalana fos dels FGC, la meva reacciĂł seria la segĂĽent:
Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7425
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- UbicaciĂł: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Re: Vull RENFE, en majĂşscules, a tota Catalunya.
No sé per què. Els trens serien puntuals, les estacions netes i les instal·lacions no fallarien. S'anunciarien per megafonia retards de tan sols 5 minuts i hi hauria molt més personal a les estacions.Renfe445 ha escrit:Si a tota la xarxa ferrovià ria catalana fos dels FGC, la meva reacció seria la següent:
Això sĂ, a cada lĂnia nomĂ©s existiria un servei que pararia absolutament a totes les estacions, no passarien de 80 Km/h i totes les lĂnies s'anomenarien Metro. Per anar de Barcelona a Girona trigarĂem unes 3 hores
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
- Adolescent barcelonĂ
- N9

- Entrades: 2397
- Membre des de: 25 feb. 2012, 15:00
- Ubicació: Entre el Barcelonès i el Bages
- Contacta:
Re: Vull RENFE, en majĂşscules, a tota Catalunya.
Amb Renfe, segur que s'ha arribat a trigar mĂ©s en trajectes mĂ©s curts.wefer ha escrit:Per anar de Barcelona a Girona trigarĂem unes 3 hores
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClà ssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Renfe445
- N10

- Entrades: 4592
- Membre des de: 16 ago. 2012, 19:33
- Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
- Contacta:
Re: Vull RENFE, en majĂşscules, a tota Catalunya.
Amb això seria part d'una xarxa idĂl·lica.wefer ha escrit:No sĂ© per què. Els trens serien puntuals, les estacions netes i les instal·lacions no fallarien. S'anunciarien per megafonia retards de tan sols 5 minuts i hi hauria molt mĂ©s personal a les estacions.
Això Ă©s el dolent, i ara amb les Rodalies de Catalunya, tambĂ©. A la lĂnia 1 es van perdre serveis semidirectes, i a la lĂnia 3, mĂ©s allĂ de Vic, es considera un trajecte de "rodalies", quan clarament Ă©s un trajecte de "regionals", i fins i tot tenia lĂnia pròpia, que si no m'equivoco era la Ca5. I a mĂ©s a mĂ©s, amb les 440 es podia anar fins a 140 km/h.wefer ha escrit:Això sĂ, a cada lĂnia nomĂ©s existiria un servei que pararia absolutament a totes les estacions, no passarien de 80 Km/h i totes les lĂnies s'anomenarien Metro. Per anar de Barcelona a Girona trigarĂem unes 3 hores
Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
Re: Vull RENFE, en majĂşscules, a tota Catalunya.
D'això que comentes de la Ca5 ja en fa temps. I si no m'equivoco, va ser una maniobra per evitar un "possible" tancament de la lĂnia per deficitĂ ria. Si bĂ© actualment no tĂ© gaire sentit considerar tota la lĂnia de Rodalies. Per altra banda, tot i poder arribar a 140km/h, no hi ha cap punt de la lĂnia R3 on es permetin velocitats mĂ ximes de 140km/h, per el qual, això no Ă©s un hĂ ndicap. FInalment, una 447 va millor en aquesta lĂnia, ja que tenen una acceleraciĂł mĂ©s gran (tot i que en confort queden bastant enrere).Renfe445 ha escrit:Amb això seria part d'una xarxa idĂl·lica.wefer ha escrit:No sĂ© per què. Els trens serien puntuals, les estacions netes i les instal·lacions no fallarien. S'anunciarien per megafonia retards de tan sols 5 minuts i hi hauria molt mĂ©s personal a les estacions.![]()
Això Ă©s el dolent, i ara amb les Rodalies de Catalunya, tambĂ©. A la lĂnia 1 es van perdre serveis semidirectes, i a la lĂnia 3, mĂ©s allĂ de Vic, es considera un trajecte de "rodalies", quan clarament Ă©s un trajecte de "regionals", i fins i tot tenia lĂnia pròpia, que si no m'equivoco era la Ca5. I a mĂ©s a mĂ©s, amb les 440 es podia anar fins a 140 km/h.wefer ha escrit:Això sĂ, a cada lĂnia nomĂ©s existiria un servei que pararia absolutament a totes les estacions, no passarien de 80 Km/h i totes les lĂnies s'anomenarien Metro. Per anar de Barcelona a Girona trigarĂem unes 3 hores
A la R1 amb la idea d'implantar una freqüència de pas elevada i la manca de punts d'avançament ( de Clot a Mataró només hi ha 3 vies a les estacions de Badalona, Mongat i el Masnou) fa que sigui prà cticament impossible impantar semidirectes (que ben bé que anirien, ja que si hom vol anar a Mataró és una llauna fer totes les parades).
Tot i això repeteixo, Rodalies de Catalunya (i per extensió la Generalitat) poc té a veure amb el que tu comentes.
Salutacions,
Oriol
Oriol
- Renfe445
- N10

- Entrades: 4592
- Membre des de: 16 ago. 2012, 19:33
- Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
- Contacta:
Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"
Estic d'acord amb tu.
Quan era petit, jo recordo que a la lĂnia 1 alguns trens no paraven a Cabrera de Mar i en alguna altra estaciĂł que no em recordo, potser a Montgat Nord. Era com un servei que no parava en una o dues estacions.
Quan era petit, jo recordo que a la lĂnia 1 alguns trens no paraven a Cabrera de Mar i en alguna altra estaciĂł que no em recordo, potser a Montgat Nord. Era com un servei que no parava en una o dues estacions.
Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"
Aquest grup ho trobo molt xorra. Hi ha molta gent que diu si canviem d'empresa es canvia tot a millor... Doncs no té perquè passar. Vale, canviem la empresa però si la infraestructura és la mateixa sense cap millora, ens trobem amb el mateix problema que amb Renfe, ja que la titularitat de les infraestructures és ADIF. Va home, toquem de peus a terra a la realitat i deixem-nos de tonteries com aquest grup.
-
gatvell
- N8

- Entrades: 1151
- Membre des de: 28 març 2012, 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contacta:
Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"
Abans d'opinar tant lliurement caldria saber a que és refereixen exactament quan diuen que tot el servei ferroviari ho dugui FGC.
Si es per acabar tal com estem ara home, no se si es notaria massa el camvi.
Si es perquè dugui totalment la gestiĂł ferroviaria, doncs pot ser si. I si mantentn el que fan a les lĂnies del Bages i Anoia, ja et dic que si posen avui mateix.
Si es per acabar tal com estem ara home, no se si es notaria massa el camvi.
Si es perquè dugui totalment la gestiĂł ferroviaria, doncs pot ser si. I si mantentn el que fan a les lĂnies del Bages i Anoia, ja et dic que si posen avui mateix.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"
Pero a ver, no os dáis cuenta que una propuesta asĂ nace de alguien que ignora por completo lo que son la operaciĂłn, la gestiĂłn de la infraestructura, las inversiones estatales o autonĂłmicas, etc., etc.. Cuando dicen FGC piensan en la lĂnea del Vallès, o como mucho en la del Baix Llobregat, y piensan que "un Ferrocata" es como un Metro que llega muy lejos, y que es fiable, puntual y razonablemente frecuente, y que la Renfe es un trasto del año de catapĂşm, poco fiable y poco frecuente.
Evidentemente ahĂ se mezclan verdades, medias verdades, falacias y sandeces, porque lĂłgicamente el cambio de operador no tendrĂa que significar nada si el gestor de la infraestructura (y la inversiĂłn que hace) siguen siendo iguales, y si no hay más dinero para operaciĂłn y mantenimiento. Claro que se da que las lĂneas de FGC funcionan mejor que las de Renfe, porque se ha invertido bien aĂşn si justito, mientras que Renfe, luego ADIF, priorizan desde Aznar la inversiĂłn en alta velocidad a la del tren de cercanĂas y regional, pero de nada sirve cambiar nombres, logos y operadores (como ya vimos con Rudaliasdacatalunia) si los flujos econĂłmicos siguen siendo los mismos: Poco para cercanĂas y regionales, mucho para no sĂ© que otras cosas. Porque como se ha dicho más arriba, de poco servirĂa transplantar al 1:1 el tipo de operaciĂłn de las lĂneas de FGC a las de ADIF. Lo que hay que transplantar son al menos algunos de los conceptos de gestiĂłn e inversiĂłn. Algunos, como el buen mantenimiento de la lĂnea y los trenes, los de soterramientos NO.
Esto sĂłlamente muestra una vez más como la gente se distrae con el dedo y no ven a donde apunta. Están más preocupados por tener "el Ferrocata como el que tienen en Terrassa" que por que el tren de cercanĂas les dĂ© un servicio conveniente y atractivo (por ejemplo al no parar todos en cada apeadero).
Evidentemente ahĂ se mezclan verdades, medias verdades, falacias y sandeces, porque lĂłgicamente el cambio de operador no tendrĂa que significar nada si el gestor de la infraestructura (y la inversiĂłn que hace) siguen siendo iguales, y si no hay más dinero para operaciĂłn y mantenimiento. Claro que se da que las lĂneas de FGC funcionan mejor que las de Renfe, porque se ha invertido bien aĂşn si justito, mientras que Renfe, luego ADIF, priorizan desde Aznar la inversiĂłn en alta velocidad a la del tren de cercanĂas y regional, pero de nada sirve cambiar nombres, logos y operadores (como ya vimos con Rudaliasdacatalunia) si los flujos econĂłmicos siguen siendo los mismos: Poco para cercanĂas y regionales, mucho para no sĂ© que otras cosas. Porque como se ha dicho más arriba, de poco servirĂa transplantar al 1:1 el tipo de operaciĂłn de las lĂneas de FGC a las de ADIF. Lo que hay que transplantar son al menos algunos de los conceptos de gestiĂłn e inversiĂłn. Algunos, como el buen mantenimiento de la lĂnea y los trenes, los de soterramientos NO.
Esto sĂłlamente muestra una vez más como la gente se distrae con el dedo y no ven a donde apunta. Están más preocupados por tener "el Ferrocata como el que tienen en Terrassa" que por que el tren de cercanĂas les dĂ© un servicio conveniente y atractivo (por ejemplo al no parar todos en cada apeadero).
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
DemocrĂ cia vs. ignorĂ ncia
TambĂ© en relaciĂł amb aquest fil, cal aplicar el que dic aquĂ.
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
Re: Vull RENFE, en majĂşscules, a tota Catalunya.
A l'any 2003, a la lĂnia R2 hi havien dos serveis CIVIS directes de Sitges a Sants, i que va passar amb els CIVIS que se'ls van carregar fa poc i els van substituĂŻr per serveis ordinaris i ha sigut en època de la Generalitat precisament. Penso que reconvertir alguns SVC en dies laborables en trens CIVIS anirien molt bĂ© a la gent del Baix Penedès i Garraf per arribar d'hora a Barcelona.oriolp13 ha escrit:D'això que comentes de la Ca5 ja en fa temps. I si no m'equivoco, va ser una maniobra per evitar un "possible" tancament de la lĂnia per deficitĂ ria. Si bĂ© actualment no tĂ© gaire sentit considerar tota la lĂnia de Rodalies. Per altra banda, tot i poder arribar a 140km/h, no hi ha cap punt de la lĂnia R3 on es permetin velocitats mĂ ximes de 140km/h, per el qual, això no Ă©s un hĂ ndicap. FInalment, una 447 va millor en aquesta lĂnia, ja que tenen una acceleraciĂł mĂ©s gran (tot i que en confort queden bastant enrere).Renfe445 ha escrit:Amb això seria part d'una xarxa idĂl·lica.wefer ha escrit:No sĂ© per què. Els trens serien puntuals, les estacions netes i les instal·lacions no fallarien. S'anunciarien per megafonia retards de tan sols 5 minuts i hi hauria molt mĂ©s personal a les estacions.![]()
Això Ă©s el dolent, i ara amb les Rodalies de Catalunya, tambĂ©. A la lĂnia 1 es van perdre serveis semidirectes, i a la lĂnia 3, mĂ©s allĂ de Vic, es considera un trajecte de "rodalies", quan clarament Ă©s un trajecte de "regionals", i fins i tot tenia lĂnia pròpia, que si no m'equivoco era la Ca5. I a mĂ©s a mĂ©s, amb les 440 es podia anar fins a 140 km/h.wefer ha escrit:Això sĂ, a cada lĂnia nomĂ©s existiria un servei que pararia absolutament a totes les estacions, no passarien de 80 Km/h i totes les lĂnies s'anomenarien Metro. Per anar de Barcelona a Girona trigarĂem unes 3 hores
A la R1 amb la idea d'implantar una freqüència de pas elevada i la manca de punts d'avançament ( de Clot a Mataró només hi ha 3 vies a les estacions de Badalona, Mongat i el Masnou) fa que sigui prà cticament impossible impantar semidirectes (que ben bé que anirien, ja que si hom vol anar a Mataró és una llauna fer totes les parades).
Tot i això repeteixo, Rodalies de Catalunya (i per extensió la Generalitat) poc té a veure amb el que tu comentes.
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
Posats a demanar la lluna...
Tornant al tema estricte del fil, la reivindicació d'aquest grup té el mateix valor que si en creés un anomenat "Volem que ens regalin cada dia un feix de bitllets de 500 euros".
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
- UT440_132M
- N10

- Entrades: 4004
- Membre des de: 03 març 2008, 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- UbicaciĂł: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"
Han penjat un mapa amb lĂnies en el cas hipotètic que FGC es fes cĂ rrec dels ferrocarrils a tot Catalunya. He de dir, que veig coses tant inviables, com una lĂnia Figueres - Vielha. Trobant a faltar una lĂnia a Berga i l'Eix Transversal Ferroviari.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'AboliciĂł del Cotxe Oficial", Soci nĂşm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'AboliciĂł del Cotxe Oficial", Soci nĂşm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"
Portbou-Olot, si es fan les coses amb sentit (això no passaria), podria ser perfectament una lĂnia de rodalies (estil tren-tram) i podria tenir el seu potencial i de pas la capital de la Garrotxa tornaria a tenir connexiĂł ferroviĂ ria que la va perdre amb el tancament del carrilet. Lleida-Vielha tambĂ© podria ser viable sobre tot a l'hivern tot i que jo la faria via Sort, tal i com ho planificava la Generalitat.
-
gatvell
- N8

- Entrades: 1151
- Membre des de: 28 març 2012, 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contacta:
Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"
Falt l'eix diagonal, Lleida-Igualada-Manresa-Girona.
En general, crec que molt bé, si més no, per parlar-ne i "barallar-nos".
En general, crec que molt bé, si més no, per parlar-ne i "barallar-nos".
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7425
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- UbicaciĂł: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"
Des d'Olot no tĂ© lògica anar cap a Figueres, sinĂł cap a Banyoles i Girona. Serveixes a molta mĂ©s poblaciĂł i tĂ© molta mĂ©s demanda. NomĂ©s un Girona-Banyoles ja seria extremadament interessant.Renfe451 ha escrit:Portbou-Olot, si es fan les coses amb sentit (això no passaria), podria ser perfectament una lĂnia de rodalies (estil tren-tram) i podria tenir el seu potencial i de pas la capital de la Garrotxa tornaria a tenir connexiĂł ferroviĂ ria que la va perdre amb el tancament del carrilet.
A més, permet continuar cap a BCN o la costa amb el potencial de turisme que representa.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
- trensmat
- N9

- Entrades: 1593
- Membre des de: 06 maig 2009, 17:10
- UbicaciĂł: MatarĂł(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"
- trensmat
- N9

- Entrades: 1593
- Membre des de: 06 maig 2009, 17:10
- UbicaciĂł: MatarĂł(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"
Las propuestas de este grupo son originales pero a la vez poco realistas, si es original una lĂnea MatarĂł - Riba Roja pero sin pasar por Barcelona no la veo rentable.trensmat ha escrit:En serio una lĂnea MatarĂł - Riba Roja no esta mal pero hay que ser realistas.
Pero igualmente hay propuestas muy interesantes les felicito.

