Grup "Volem FGC a tota Catalunya"

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"

Entrada Autor: gatvell » Dijous 24/07/2014 21:40

Genial, bones propostes. (ara vindrà que ho ensorrarà tot....).


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dijous 24/07/2014 23:21

^^ Es la primera vegada que veig la província de Lleida tombada així i m'ha costat una mica orientar-me. :D

Ja posats faria una línia Lleida-Alcarràs-Fraga.

M'ha fet recordar el Tram de Lleida que vaig fer fa uns anys: 8-)

Imatge

Imatge
Sky l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 24/07/2014 23:32, en total s’ha editat 2 vegades.



Avatar de l’usuari
VolemFGC
N2
N2
Entrades: 17
Contacta:

Entrada Autor: VolemFGC » Dijous 24/07/2014 23:24

Demà ens ho mirem, gràcies!



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 24/07/2014 23:31

VolemFGC ha escrit:No em diríeu que no us agradarien aquestes línies, ja hem deixat molt clar que som afeccionats i tenim molta imaginació, per favor, crítiques sobre el traçat constructives
Jo la crítica que faig continua essent la mateixa: deixant de banda les línies ja construïdes, ¿per què hauríem de gastar-nos una barbaritat de milions en fer algunes d'aquestes línies si podem fer el mateix amb un servei d'autobusos per carreteres que avui dia ja existeixen, són molt bones i no estan col·lapsades? Sobretot tenint en compte que la demanda no justifica en absolut un ferrocarril.

Els traçats els trobo bé però jo amb ferrocarril faria Lleida-Cervera i Les Borges Blanques-Balaguer. La resta, tot amb bus.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Divendres 25/07/2014 20:36

El millor d'aquesta gent de "Volem FGC a tota Catalunya" es que to i no tindre coneixement han fet més propostes en dues imatges que tots nosaltres en molt de temps.
Parem de dir-los que son ignorants o que no en saben res, o es que tots els d'aquí em nascut ensenyats?
SI més no, tenen molta iniciativa i ganes de fer coses (sóc el primer en admetre que no tinc ni una ni l'altre).
Si us plau, respectem-los pel que som, no pel que esperem que siguin.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Divendres 25/07/2014 20:40

gatvell ha escrit:El millor d'aquesta gent de "Volem FGC a tota Catalunya" es que to i no tindre coneixement han fet més propostes en dues imatges que tots nosaltres en molt de temps
Tomo ofensa ante este comentario. Yo he hecho muchas más propuestas, sólo que como eran propuestas sensatas y hechas en el hilo correspondiente han despertado poco interés. En este mismo hilo enlacé tres de esas propuestas, solamente las más relevantes a la propuesta ofrecida, y he hecho unas cuantas más centradas por ejemplo en los transportes urbanos.
gatvell ha escrit:Parem de dir-los que son ignorants o que no en saben res, o es que tots els d'aquí em nascut ensenyats?
No, pero antes de hablar hay que pensar en lo que se va a decir. Es tan fácil como comparar con otras infraestructuras existentes o proyectos, y de hacerse una mínima idea de cuando hace falta que transporte (por ejemplo no meter trenes por montañas despobladas). Si no sé de lo que se trata, antes de hablar escucho a los que han hablado antes de mi. Gracias a internet, no es difícil leer lo que se ha dicho previamente.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Divendres 25/07/2014 22:12

VolemFGC ha escrit:La idea principal és que hi hagi trens que puguin recórrer tot el territori català de punta a punta, el tema de les línies exactament per on passen nosaltres no hi podem fer res, no som pas experts com aquí n'hi deu haver molts. Els Interurbans són com els trens regionals, però només aturant-se a les estacions importants. A part hi hauran les Rodalies que es dividiran en quatre "zones", una per a cada capital catalana, de tal manera que cada capital tindrà les seves rodalies i els pobles del voltant amb totes les seves parades també. Ho dic perquè hi ha molta gent que ha preguntat que què passava amb les parades que no sortien al mapa, doncs és per això.

Adjunto una imatge de l'últim plànol realitzat amb petits canvis fets i agrairia que enlloc de dir que és una pèrdua de temps ajudéssiu a fer un plànol millor i a gust del passatger.

ALGUNES IMATGES:

Més ressolució: http://s10.postimg.org/6jngapwqx/INTERU ... _marca.png
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

Gràcies.
Jo voldria fer algunes consideracions:
- Pel que dieu entenc que us encanta la politica espanyola de fer AVE a totes les provincies per "vertebrar" Espanya. Com que us agrada tant, voleu el mateix per Catalunya, FGC a tot arreu, faci falta o no, per "vertebrar" Catalunya. El problema és que passaria el mateix que en el cas espanyol, en lloc de "vertebrar" el que farieu és "destruir" el pressupost i amb ell el pais. Feia temps que no veia res més descabellat i carent de sentit, a més de perillós. Si algún polític veu això (qualsevol Alcalde que vulgui fer mèrits per exemple), és possible que alguna cosa d´aquestes s´acabi fent i que ens toqui pagar, a més de la calamitosa L9, la barbaritat de línia que sigui del plànol aquest.
- Em sembla molt bonic: "recollim el que vol la gent". La veritat és que és admirable. El problema és que no és pot planificar "amb el que vol la gent" sino "amb el interès general". Qui és "la gent"?. Quatre il.luminats o 50.000 viatgers potencials?. Les coses que no es fan en base a estudis de mercat MOLT SERIOSOS solen provocar problemes també molt seriosos perquè després s´han de pagar. Això desqualifica d´entrada el plànol.
- Com que FGC ho fa tant bé, volem FGC a Tordera. Brillant, brillant. Clar, potser és que la línia de Mataró no és comparable amb el Metro del Vallès. Coneixem les caracterísitiques d´una i altre línia?. Només veiem el resultat però no sabem res de res dels condicionants ni de tot allò que fa que les coses siguim com son. No seré jo qui digui que FGC fa les coses malament, tenen la seva petita xarxa molt endreçada, però comparar amb la xarxa d´ADIF és no tenir cap mena de coneixement. És del tot cert que FGC cuida molt l´imatge, que tenen cobertura GSM i que les estacions estan netes, cosa que està molt i molt bé. Ara, d´aquí a concloure que per això son un model a exportar va una immensitat. És evident que un tren de FGC arribaria tard a Tordera EXACTAMENT IGUAL que un de RENFE perquè la via única és la mateixa, tindria que passar una gimcana de pobles, platges.... hauria d´aturar-se a mil estacions que han fet els molt i molt competents Alcaldes de la zona a les que tindrien mil incidències. Resulta que a FGC son molt llestos i tot això a ells no els afecta, els trenets de FGC serien meravellosos perquè d´això de trens en sabem moltissim més que els senyors de RENFE i ADIF, que son tontos tots i porten quatre dies en això del ferrocarril.

Enfí, aquests plantejaments em semblen molt i molt perillosos. Vull pensar que son ben intencionats però en qualsevol cas crec que si no se sap cal ser més prudent perquè es pot insultar a uns i donar idees perilloses a altres.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Divendres 25/07/2014 22:19

VolemFGC ha escrit:Això sí, una línia ferroviària entre Barcelona i Andorra la Vella li aniria molt bé a Andorra pel tema de la mobilitat.
El que dèia.... "una línia Barcelona - Andorra li aniria molt bé a Andorra". El primer que caldria dir és que si li va bé a Andorra, que se la paguin ells, que nosaltres encara no hem pagat l´aeroport de Lleida i la L9, ja tenim prous idees boníssimes. En segon lloc di deixant de banda a qui li aniria bé, es justicaria una línia?. Quins viatgers tindria?. Els visitants d´Andorra volen anar-hi en tren?. La seva rentabilitat (ja no dic ni econòmica) justificaria la descomunal inversió que faria falta?. Les respostes son un No-No-No.... mira, això em recorda a altre cosa....



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Divendres 25/07/2014 22:35

Caram, Toni, hoy suscribo todo lo que has dicho hasta la última coma.



Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Dissabte 26/07/2014 12:22

Jo sempre he estat en contra de dur el tren a Andorra. No ho veig justificat per enlloc. Coincideixo amb en Toni.

El que sí que és facilíssim i gens car és fer una ratlla en un plànol. A partir d'aquí, anar ni que sigui un sol pas enllà ja costa una ronyonada. Parlar es pot parlar de tot, però al meu parer, primer cal tenir tota la casa endreçada, i només llavors jo em plantejaria de construir una planta més. No fer les coses així sol dur mal resultat, al tren i a la vida en gairebé tots els aspectes.



WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Dissabte 26/07/2014 22:21

wefer ha escrit:
VolemFGC ha escrit:No em diríeu que no us agradarien aquestes línies, ja hem deixat molt clar que som afeccionats i tenim molta imaginació, per favor, crítiques sobre el traçat constructives
Jo la crítica que faig continua essent la mateixa: deixant de banda les línies ja construïdes, ¿per què hauríem de gastar-nos una barbaritat de milions en fer algunes d'aquestes línies si podem fer el mateix amb un servei d'autobusos per carreteres que avui dia ja existeixen, són molt bones i no estan col·lapsades? Sobretot tenint en compte que la demanda no justifica en absolut un ferrocarril.

Els traçats els trobo bé però jo amb ferrocarril faria Lleida-Cervera i Les Borges Blanques-Balaguer. La resta, tot amb bus.
Sí i no. Jo mantindria també la connexió ferroviària amb l'Aeroport d'Alguaire, que podria anar lligat amb aquestes línies de rodalies.



WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Dissabte 26/07/2014 22:32

Toni ha escrit:
VolemFGC ha escrit:Això sí, una línia ferroviària entre Barcelona i Andorra la Vella li aniria molt bé a Andorra pel tema de la mobilitat.
El que dèia.... "una línia Barcelona - Andorra li aniria molt bé a Andorra". El primer que caldria dir és que si li va bé a Andorra, que se la paguin ells, que nosaltres encara no hem pagat l´aeroport de Lleida i la L9, ja tenim prous idees boníssimes. En segon lloc di deixant de banda a qui li aniria bé, es justicaria una línia?. Quins viatgers tindria?. Els visitants d´Andorra volen anar-hi en tren?. La seva rentabilitat (ja no dic ni econòmica) justificaria la descomunal inversió que faria falta?. Les respostes son un No-No-No.... mira, això em recorda a altre cosa....
Evidentment, això són propostes, i caldria estudiar-les, abans de fer afirmacions tan rotundes com un No-No-No, que tampoc ens justifiques. Ves per on, sempre he pensat que una línia ferroviària Barcelona-Andorra serviria potser per ordenar i donar vida a les línies de FGC i ADIF/RENFE que es mouen per aquella zona : pensem en nuclis com Esparreguera, Manresa, Igualada, Cervera, Balaguer o Ponts i en la demanda que pot suposar el turisme d'hivern.Si s'aprofiten els traçats existents, llavors la inversió no seria tan "descomunal". I naturalment, si la línia arribés fins Andorra caldria veure com s'organitza i es financia, i quina participació tenen els andorrans i/o els francesos, per exemple. Evidentment, es pot pensar que amb l'actual oferta de transport per carretera és suficient, però això implicarà sempre una subordinació al transport privat, perquè l'autobús només l'agafen aquells que no poden anar en cotxe: el ferrocarril, en canvi, pot ser una alternativa atractiva.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dissabte 26/07/2014 22:49

Si fos un operador privat qui oferís alguna d'aquestes connexions, finançades també amb capital privat? Els seria rentable, i els preus serien competitius? O tindríem situacions com les dels peatges a les carreteres?


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dissabte 26/07/2014 23:39

Guigui ha escrit: hi ha el cas de la línia de la Pobla, on han reduït el servei a la mínima expressió.
Només cal recordar, però, que la Renfe fa anys va deixar sense servei la línia per ser deficitària (suposo)



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 06/04/2015 10:59

VolemFGC ha escrit:No em diríeu que no us agradarien aquestes línies, ja hem deixat molt clar que som afeccionats i tenim molta imaginació, per favor, crítiques sobre el traçat constructives, no sobre l'operadora ni d'altres.

RODALIES DE LLEIDA
Més resolució: http://s28.postimg.org/5xgis1xh9/Lleida_01.png

Imatge
Heyy, m'agrada el mapa, espero que les següents rodalies (de Barcelona, Tarragona i Girona) quedin igual de bé, sobre de les línies, ho faria també arribar a altres llocs, la línia de Cervera i Almacelles, faria una estació a Alguaire, i també una altre línia que arribés a Alfarràs. Però en general m'agrada la idea :ok ;) 8-)


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Dilluns 06/04/2015 14:48

Ara és massa tard per a moltes d'aquestes propostes, en un país on es considera el vehicle privat quasibé com un bé de primera necessitat i no una fortuna ...

És evident que, a Andorra, país pirenaic, més beneficiós hagués estat no construir cap carretera i sí un ferrocarril cremallera, a imatge i semblança del que succeeix a Zermatt, Suïssa . Ara seria una bestiesa, per la naturalesa econòmica del país i per les infraestructures viàries ja construïdes, ni tan sols plantejar-se la construcció d'un ferrocarril de forma lògica (això és : ferrocarril convencional Alp-La Seu d'Urgell-Andorra la Vella i ferrocarril de vía mètrica i cremallera des d'allà fins a Pas de la Casa i Ax-Les-Thermes) .

En allò referent a les rodalies de Lleida : trobo agosarada l'ampliació de la Pobla de Segur a Vielha i poc justificada a nivel de demanda de Lleida a la Seu d'Urgell . No obstant, trobo interessant la connexió amb Solsona, con també la trobaria en una hipotètica ampliació Súria-Cardona-Solsona ... no en va, Solsona és capital de comarca . Potser hi seríem a temps, abans que hi construeixin una autovia gratuïta d'aquestes tan económiques, beneficioses i ecològiques .



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dilluns 06/04/2015 17:06

Ganz ha escrit:Ara és massa tard per a moltes d'aquestes propostes, en un país on es considera el vehicle privat quasibé com un bé de primera necessitat i no una fortuna ...

És evident que, a Andorra, país pirenaic, més beneficiós hagués estat no construir cap carretera i sí un ferrocarril cremallera, a imatge i semblança del que succeeix a Zermatt, Suïssa . Ara seria una bestiesa, per la naturalesa econòmica del país i per les infraestructures viàries ja construïdes, ni tan sols plantejar-se la construcció d'un ferrocarril de forma lògica (això és : ferrocarril convencional Alp-La Seu d'Urgell-Andorra la Vella i ferrocarril de vía mètrica i cremallera des d'allà fins a Pas de la Casa i Ax-Les-Thermes) .

En allò referent a les rodalies de Lleida : trobo agosarada l'ampliació de la Pobla de Segur a Vielha i poc justificada a nivel de demanda de Lleida a la Seu d'Urgell . No obstant, trobo interessant la connexió amb Solsona, con també la trobaria en una hipotètica ampliació Súria-Cardona-Solsona ... no en va, Solsona és capital de comarca . Potser hi seríem a temps, abans que hi construeixin una autovia gratuïta d'aquestes tan económiques, beneficioses i ecològiques .
Muy buena reflexión, la comparto plenamente.

Yo lo único que me hace pensar, es eso de tener la línea de La Pobla ahí terminando en medio de la nada, parece como algo muy desaprovechado. Alargarla, por las razones que dices Ganz, no parece ya tener mucho sentido, porque además es muy caro ahí en las montañas. No tengo ahora bien presente como es de rápida esa línea comparado con la carretra, pero me suena que no es malo el trazado, y permite un trayecto razonablemente rápido. Con eso, tal vez una opción podría ser introducir trenes directos Lleida-Balaguer-Tremp-La Pobla (solo esas cuatro paradas), y en La Pobla tener una pequeña terminal de autocares desde donde continuar a La Seu d'Urgell, Andorra, Sort, etc.. La idea tras esto siendo que el tren podría hacer el trayecto hasta La Pobla más rápidamente que el autocar, y que podría absorber la ocupación de varios autocares en un solo tren para esa parte del trayecto, generando un ahorro de recursos que puede ir a tener más conexiones hacia esmentados destinos. Visto que la línea de tren funcionará igualmente, sería cosa de aprovecharla más...


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimarts 07/04/2015 12:06

VolemFGC ha escrit:No em diríeu que no us agradarien aquestes línies, ja hem deixat molt clar que som afeccionats i tenim molta imaginació, per favor, crítiques sobre el traçat constructives, no sobre l'operadora ni d'altres.

RODALIES DE LLEIDA
Més resolució: http://s28.postimg.org/5xgis1xh9/Lleida_01.png

Imatge
La vostra proposta es força interessant, però no entenc per què no incloeu la franja de ponent i la zona de Montblanc crec que seria necessari. ;-)


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimarts 07/04/2015 20:06

Es podria fer una línia d'Andorra a Barcelona i primant serveis directes d'Andorra-La Vella a Barcelona, i uns semi-directes que d'inici a fi de línia s'aturessin als principals llocs. Potser no caldria un servei de "rodalia" tenint en compte la longitud de la línia/viatgers.
Com tot una cosa es fer la línia i una altre passats uns anys com creix la demanda.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dijous 09/04/2015 20:49

Yo siendo sincero, veo mejor en trabajar en lo existente y arreglar cosas que tenemos a medias.
Hacen falta algunas conexiones en la R8 con sus nuevas estaciones y tambien terminar de una vez por todas el intercambiador de Martorell uniendo las dos estaciones FGC Renfe en una para hacer correspondencias rapidas.
Ya ni que decir de las prolongaciones de Terrassa y Sabadell de FGC (si no es capaz de acabar esto como va a hacer lo que aqui proponen).
Y ya de paso el hipotetico enlaze de FGC del LLobregat Anoia y el metro del Vallès ( que para mas inri dicen que no seria en Ancho Internacional).

Saludos.



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”