TMB Consell Assessor Patrimoni. Serveix per alguna cosa?

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.

Serveix per alguna cosa útil el Consell Assessor de Patrimoni Històric de TMB?

Perquè uns quants aficionats passin l'estona
0
No hi ha cap vot
Perquè alguns justifiquin el seu sou
10
67%
Per informar del que ja tenen decidit
3
20%
Més val això que res
1
7%
Ara no, però pot servir en el futur
0
No hi ha cap vot
Sí, té una gran utilitat en la recuperació del patrimoni històric
0
No hi ha cap vot
Altres (explicar)
1
7%
 
Vots totals: 15
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

TMB Consell Assessor Patrimoni. Serveix per alguna cosa?

Entrada Autor: wefer » Dijous 24/07/2014 23:20

Ja fa uns anys que com a "Fòrum del Transport Català" ens van convidar a entrar en el Consell Assessor. Concretament va ser arran del "cacau" que vam muntar als diaris per evitar la substitució de les clàssiques boques de metro de l'estació de Liceu per unes avorrides estandaritzades de vidre, i que va tenir un final relativament satisfactori.

Des d'aquell moment sempre hem assistit a totes les reunions, a excepció d'aquesta última. La nostra falta a la última reunió va ser per dos motius
  1. Ningú podia anar-hi. Posar les reunions els matins d'un dia laborable fa que només siguin aptes per a parats i jubilats.
  2. La veritat és que tampoc hem trobat ningú que tingués un interès enorme en anar-hi, perquè... per a què coi ens ha servit fins ara el Consell Assessor de Patrimoni? Simplement per saber una mica abans que el públic què farà TMB, res més.
Aquest organisme com a "Consell Assessor" no ha funcionat mai. Tant les aportacions que hi hem fet nosaltres com les que han fet altres persones, en el 99% dels casos han estat obviades, tot i ser perfectament factibles. Les excuses les de sempre: "no hi ha pressupost" en cas de que calguin diners (per altres coses sí que n'hi ha), i "ja ens ho mirarem" en el cas que no es necessiti ni un euro per fer-les.

En aquesta situació, jo us pregunto a tots els que teniu cert interès en el tema històric, i sobre tot si hi ha algú dels que encara hi van: creieu que hem de continuar amb el Consell Assessor o és una pèrdua de temps? És un organisme que pot servir per alguna cosa, o simplement un "xiringuito" per justificar que es consulta a l'afició?

Us poso una enquesta perquè digueu la vostra sobre la utilitat del Consell Assessor



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 24/07/2014 23:31

Després de la darrera experiència, tant decebedora, se'm passen les ganes de tornar-hi, i ja no és només que els qui s'encarreguen ho facin millor o pitjor, és la manca de comunicació entre els membres, segurament fruit de la desil.lusió. Quan una cosa es fa amb ganes es nota, i allà el que dóna impressió de que són allà per omplir la papereta. Però a veure, quan es tarda en escriure una acta?? Jo la faig en un dia, màxim dos, per què ara tarden un mes en enviar-la?

Fins ara només jo podia anar, al treballar sobretot les tardes, ja veurem si segueixo...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 29/07/2014 19:59

Avui ens ha arribat l'acta de la darrera reunió, i no se'n va parlar de les boques de Passeig de Gràcia ni del patrimoni trobat a Can Vies, als quals en vaig parlar per mail. Aquest és un altre dels problemes, els hi dius per aquesta via i no diuen res :(



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 29/07/2014 21:20

He indicat a l'enquesta "Altres".

Només serveix per a cridar l'atenció.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimarts 29/07/2014 22:41

No podrien posar al CA i a PH gent a qui de debò li interessi la tasca que té delegada? Perquè, vistos els fets que expliqueu, sembla que el CA estigui com "per fer de consol" o alguna cosa així...


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 29/07/2014 22:51

Si això fos tan fàcil, a l'ATM tallaria el bacallà gent preocupada pel transport i no per satisfer la seva gola.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 29/07/2014 22:53

Adolescent barceloní ha escrit:No podrien posar al CA i a PH gent a qui de debò li interessi la tasca que té delegada? Perquè, vistos els fets que expliqueu, sembla que el CA estigui com "per fer de consol" o alguna cosa així...
Està format per inexperts que no tenen ni punyetera idea de com va tot això. Però no fa falta que ens preocupem, perquè en aquestes contrades és el que un espera.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimarts 29/07/2014 23:10

sense entrar en temes polítics, em sembla del tot agosarat anomenar als membres del consell "inexperts". Jo no dic tots, perquè generalitzar està molt lleig, però dir inexperts a un ex-director general de meto, un altre ex-director general d'autobusos, un responsable d'infraestructures de metro en actiu i una colla d'investigadors reconeguts em sembla un error... per dir-ho d'alguna manera. Ja m'agradaria a mi ser un inexpert com ells.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 29/07/2014 23:18

El LLOP ha escrit:sense entrar en temes polítics, em sembla del tot agosarat anomenar als membres del consell "inexperts". Jo no dic tots, perquè generalitzar està molt lleig, però dir inexperts a un ex-director general de meto, un altre ex-director general d'autobusos, un responsable d'infraestructures de metro en actiu i una colla d'investigadors reconeguts em sembla un error... per dir-ho d'alguna manera. Ja m'agradaria a mi ser un inexpert com ells.
D'acord. Aquests que dius no són inexperts, però realment tenen ganes de seguir amb el Consell?



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimarts 29/07/2014 23:36

suposo que tindran ganes perquè tots els que he anomenat van anar a la reunió.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 29/07/2014 23:47

El LLOP ha escrit:suposo que tindran ganes perquè tots els que he anomenat van anar a la reunió.
Jo espero que sí, perque si el Consell Assessor existeix és perquè aquests tenen ganes, però jo tinc un dubte: són ells els que tenen un càrrec superior en el Consell? Aquesta pregunta vista des d'una perspectiva sembla que sigui una mica estúpida, però com que les preguntes estúpides no existeixen, la faig.

També m'agradaria saber si els que tenen ganes de que el Consell Assessor vagi endavant són minoria. O sigui, que la majoria no volen fer-ho.

I, per concloure el missatge, m'agradaria respondre a la pregunta que va fer Wefer al principi del fil:

Si el Consell Assessor canvia i es comença a moure realment, seria bo continuar anant-hi. En cas contrari, hauríem de donar una empenta al Consell i no rendir-nos. En cap cas serà una pèrdua de temps si no abandonem.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 30/07/2014 0:09

Ara parlant dels qui van assistir, he fet recompte dels qui van anar a la darrera reunió, i de 40 només hi van anar 15. No seria l'hora de replantejar seriosament fer les reunions per la tarda?



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 30/07/2014 11:18

Ara fa temps que no assisteixo a les reunions, simplement perquè posar reunions en laborables a les 12 del matí és només apte per a parats, jubilats o treballadors de TMB i no tinc la desgràcia de ser dels primers ni la sort de ser dels segons o tercers. Si no fos per això, òbviament hi aniria.

No obstant... la meva actitud envers al consell és la mateixa de molts dels assistents pel que he pogut esbrinar parlant en privat amb ells: en el fons tothom sap que no serveix gairebé per a res perquè TMB farà el que li vingui de gust igualment (algú els hauria de recordar que són una empresa PÚBLICA). Entre un departament de patrimoni que funciona al ralentí per desinterès, falta de personal, falta d'independència i falta de finançament, i una TMB que té aquest departament com una cosa totalment accessòria i gairebé molesta (qualsevol dia se'l carreguen), encara hem d'estar contents que de tant en tant es faci alguna cosa.

En el tema dels membres que conformen el consell dir que fins on jo sé tots són gent reputada en quant a coneixements de la història del transport, per la qual cosa no hi ha queixa en aquest sentit. El que passa és que entre els que no podem anar-hi perquè no ens posen facilitats i els que hi van i no obren boca, la cosa també queda molt diluïda.

Resumint: qui pot hi va per complir, pensant "millor això que res", i amb l'esperança que en el futur la cosa millori.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 03/05/2017 12:09

http://gentmb.tmb.cat/seccio/collectiu/ ... ltural-tmb

Col·lectiu
Vetllen pel patrimoni històric i cultural de TMB

El Consell Assessor de Patrimoni Històric de TMB es va crear per a la promoció i l'estudi del patrimoni de l'empresa i amb l'objectiu de ser un referent a nivell estatal i internacional.

Redacció / 25.04.17 - 09:08h
Disposar d'un ric patrimoni històric i cultural relacionat amb el transport públic implica, entre altres coses, tenir un Consell Assessor del Patrimoni Històric de l'empresa per treballar en el disseny, l'organització i la difusió d'activitats que permetin als ciutadans accedir a aquest patrimoni i conèixer-lo.

El Consell Assessor del Patrimoni Històric de TMB està format per professionals d'experiència contrastada i trajectòria reconeguda. De manera lliure i desinteressada, els membres del consell assessor aporten els seus coneixements i el seu temps per tal d'orientar la tasca de la Fundació TMB. L'objectiu és millorar les activitats o alguns dels seus aspectes per optimitzar la tasca que du a terme la direcció de la Fundació TMB amb la finalitat d'assolir els objectius fixats. Es reuneixen un cop l'any, i enguany ha estat el 25 d'abril quan han valorat els actes commemoratius del 90è aniversari del Transversal o el 50è aniversari de l'arribada del metro a Horta, entre altres efemèrides.

Activitats desenvolupades

Activitats com la sortida del tren històric —un cop l'any circula un dels trens originals que van inaugurar, el 30 de desembre del 1924, la línia del Gran Metropolità de Barcelona entre Lesseps i Catalunya—, el ral·li de vehicles històrics —cada primavera els autobusos clàssics s'exhibeixen a l'avinguda de Maria Cristina de Barcelona i protagonitzen una caravana fins a Caldes de Montbui—, exposicions —s'organitzen exposicions per difondre la història del transport de la ciutat amb la mostra dels objectes, fotografies i documentació que formen part del patrimoni històric— i celebracions significatives de la història del transport públic a Barcelona, com ha estat el 90è aniversari del Transversal.

Patrimoni

La col·lecció de vehicles històrics de la Fundació TMB, formada per 67 peces representatives d'un segle de transport públic —27 són autobusos, 4 composicions de metro, 16 tramvies i 14 vehicles de bombers—. Respecte al fons històric documental de l'empresa, aquest ha estat cedit a l'Arxiu Municipal Contemporani de Barcelona i consta de 1.055 contenidors amb documents del període 1854-1940, que d'aquesta manera tenen assegurada la custòdia, conservació, consulta i accés per part dels investigadors i tota la ciutadania.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 27/01/2019 22:21

Per fonts ben informades, ja us podem dir que el CAPHC està en vies de desaparició. Sabem que els directius no volen fer més reunions, que volen que es liquidi perquè no li troben utilitat, i consideren que la gent només assisteix per conèixer què volen fer a TMB pel patrimoni històric i difondre-la a les xarxes socials tipus Twitter i Facebook (cosa que nosaltres al menys, no hem fet).

Nosaltres hem pogut veure que hem aconseguit més coses actuant des de fora que des de dins, el cas més recent és el de fer pinya arrel de la notícia de fa uns mesos a El Periódico on explicaven que volien fer dependències a l'antiga estació del funicular del Castell de Montjuïc, i que afortunadament, després de fer difusió entre diverses persones, sembla que ha estat parat.

Vist com han funcionat aquests anys el tema, què en penseu?



WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Diumenge 27/01/2019 22:51

Crec que és millor tenir una associació forta i que negocii amb TMB (i amb qui sigui) "des de fora" . Això es va dir no fa gaire en un congrés sobre patrimoni històric.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 27/01/2019 22:57

WMD626 ha escrit:Crec que és millor tenir una associació forta i que negocii amb TMB (i amb qui sigui) "des de fora" . Això es va dir no fa gaire en un congrés sobre patrimoni històric.
Significatiu. Demostra el fracàs que ha estat fet un consell assessor des d'una empresa a la qual li rellisca bastant el seu patrimoni històric, només cal veure com tenen el material històric, el tenir aturat el Tramvia Blau sine die, etc. I no és per molts dels empleats, sinó per les altes esferes.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 30/01/2019 17:09

Bé, veient com està el pati, amb el patrimoni sense vigilància i els inútils dels grafiters campana tranquil·lament, aquest cop pintant el 300,i ja fa temps que el 100 estant que fa fàstic, per això potser no cal CA ...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 31/01/2019 10:35

Reunió convocada pel proper mes, veurem si confirmen que plega el CA o és desdiuen...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 05/02/2019 17:52

A veure què en diuen de coses com aquesta, i faré una excepció amb el tema de publicar aquesta mena de fotos, és per a què veieu com es troba el nostre patrimoni històric:
Apa, gaudim!



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”