L'Eurostar arriba a Marsella

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

L'Eurostar arriba a Marsella

Entrada Autor: m.h.t. » Divendres 01/08/2014 15:24

Marseille - Londres en Eurostar à partir du 1er mai 2015

Eurostar vient de confirmer la mise en place d'un aller retour entre Marseille et Londres à compter du 1er mai 2015, à l'issue d'une série de tests fructueux. "Nous sommes en mesure de confirmer cette nouvelle sans toutefois pouvoir dire pour l'instant quel en sera le rythme exact", a indiqué à La Provence l'entreprise ferroviaire de droit britannique détenue à 55% par la SNCF.

Assurant depuis 2002 en juillet et août la desserte entre Avignon et Londres, Eurostar a choisi Marseille "parce qu'elle est devenue très attractive, notamment grâce à son titre de capitale européenne". Le trajet, qui passera à l'aller par Avignon, Lyon et Lille Europe (pour une halte administrative), fera gagner environ une demi-heure aux passagers qui ne seront plus contraints de changer de gare à Paris. Soit un temps annoncé de 7 heures entre Saint-Charles et Saint-Pancras, et 6 heures en sens inverse puisque les formalités ont lieu en amont du trajet outre-Manche.

Aucun élément tarifaire n'a pour l'instant été divulgué par Eurostar qui donne rendez-vous aux voyageurs en fin d'année pour l'ouverture des ventes.

FONT: La Provence (text en francès)


:flecha El 15 de maig de 2015, l'Eurostar arriba a Marselha passant per Avinhon, Lyon/Liyon i Lille-Europe. El viatge durarà 7 hores entre Marselha-Sant Carles i London-St. Pancras, i 6 hores en sentit invers. Fins ara, hi havia un reduït servei d'estiu entre Avinhon i Londres de l'Eurostar, però aquest servei serà permanent tot l'any, sense necessitat de canviar de tren a París.


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 01/08/2014 15:33

Pregunta als coneixedors de la matèria: hi ha algun impediment tècnic (tensió, homologació de sistemes de seguretat, etc.) perquè l'Eurostar arribi a Barcelona?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Divendres 01/08/2014 16:55

Guigui ha escrit:Pregunta als coneixedors de la matèria: hi ha algun impediment tècnic (tensió, homologació de sistemes de seguretat, etc.) perquè l'Eurostar arribi a Barcelona?
Sí, els trens actuals em penso que no tenen ERTMS, per la resta podrien entrar, perquè funcionen sota 25kV. Potser la millor opció ara que faran fix tot l'any aquest tren seria oferir un enllaç a Marseille, Avignon o Lyon amb algun dels serveis AVE/TGV actuals.



nitrasc
N2
N2
Entrades: 15

Entrada Autor: nitrasc » Divendres 01/08/2014 17:14

Potser els encarregats d'aquesta relació seran els nous trens Velaro e320 que entraran en servei l'any que ve per Eurostar. En teoria, aquests trens seran interoperables, pel que hauran de comptar amb l'ERTMS. Aquests mateixos trens, com ja es va confirmar fa uns mesos, entraran en servei entre Londres i Amsterdam.



WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Divendres 01/08/2014 20:11

D'entrada, sembla que es podria fer una combinació del TAV Madrid-Barcelona-Marsella amb el Marsella-Londres, però em sembla que els horaris, ara per ara, són molt "xungos". Ara bé, aquest inconvenient no em sembla difícil de solucionar.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 01/08/2014 22:48

I no podrien ficar l'AWS?



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Divendres 01/08/2014 23:13

Renfe445 ha escrit:I no podrien ficar l'AWS?
A on?????

L'AWS és un sistema que només s'utilitza a UK.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 01/08/2014 23:27

oriolp13 ha escrit:
Renfe445 ha escrit:I no podrien ficar l'AWS?
A on?????

L'AWS és un sistema que només s'utilitza a UK.
Ja, però mira, és una idea. :)



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 02/08/2014 1:19

I per què volem l'Eurostar a BCN? Són una barbaritat d'hores que difícilment farà ningú a no ser que algun dia es comencin a fer TGVs nocturns.
De fet ni tan sols acabo d'entendre la idea de fer-lo arribar a Marsella podent fer perfectament el viatge amb un simple canvi a París, més tenint en compte que els viatgers directes Marsella-Londres deuen ser més aviat escassos.
m.h.t. ha escrit:Soit un temps annoncé de 7 heures entre Saint-Charles et Saint-Pancras, et 6 heures en sens inverse
Deu ser perquè de Londres a Marsella, com tothom pot veure en qualsevol mapa d'Europa, ve de baixada i per això triga menys :riure
m.h.t. ha escrit:puisque les formalités ont lieu en amont du trajet outre-Manche.
Aaaaah, era això. Què cutre. Visca la "Unió" Europea



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dissabte 02/08/2014 7:39

Renfe445 ha escrit:
oriolp13 ha escrit:
Renfe445 ha escrit:I no podrien ficar l'AWS?
A on?????

L'AWS és un sistema que només s'utilitza a UK.
Ja, però mira, és una idea. :)
Les idees cal donar-les amb una mica de sentit :roll: :roll: ....seria molt més fàcil instal·lar l'ERTMS a UK...


Salutacions,

Oriol

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dissabte 02/08/2014 12:13

Més senzill que les locomotores acceptin ERTMS i AWS, i avall.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 02/08/2014 12:42

WMD626 ha escrit:D'entrada, sembla que es podria fer una combinació del TAV Madrid-Barcelona-Marsella amb el Marsella-Londres, però em sembla que els horaris, ara per ara, són molt "xungos". Ara bé, aquest inconvenient no em sembla difícil de solucionar.
Ajuntar els dos serveis seria geogràficament absurd, ja que per arribar a Marsella cal fer una volta força grossa. En canvi, tindria molt més sentit un enllaç a Avinyó o Lió.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dissabte 02/08/2014 21:19

La distancia Barcelona - Londres es un poco larga, pero poniendo un tren que salga a las 6:00 de Barcelona y otro tren que salga a las 6:00 de Londres podrían llegar entre 15:00 o 17:00 de la tarde.

Pero en fin las distancias no son el problema ya que hay un tren turístico Niza - Moscu, el problema es que SNCF es una panda de tiquismiquis con las otras compañías y pasando de las norvativas de la Unión Europea.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Diumenge 03/08/2014 8:55

Guigui ha escrit:
WMD626 ha escrit:D'entrada, sembla que es podria fer una combinació del TAV Madrid-Barcelona-Marsella amb el Marsella-Londres, però em sembla que els horaris, ara per ara, són molt "xungos". Ara bé, aquest inconvenient no em sembla difícil de solucionar.
Ajuntar els dos serveis seria geogràficament absurd, ja que per arribar a Marsella cal fer una volta força grossa. En canvi, tindria molt més sentit un enllaç a Avinyó o Lió.
L'AVE-TGV de Marsella ja para a Avinyó. La qüestió és que si el Londres-Marsella para també a Avinyó o a qualsevol altre punt on també parin els TAVs de Madrid i Barcelona, ja es podria fer una combinació amb un sol transbordament. Una nova línia directa Barcelona-Londres en alta velocitat, personalment m'agradaria ;) i no seria pitjor que fer el trajecte en autobús,com ja es fa. Però no ho acabo de veure clar, sobretot per la quantitat de línies aèries low cost que ens enllacen amb tots els aeroports londinencs... D'altra banda, i com diuen els companys més avall, només es podria fer amb un Eurostar adaptat a tots els sistemes de senyalització.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 21/01/2015 23:25

Els bitllets del Londres-Marsella ja estan a la venda. Aquest tren circularà entre maig i octubre tres cops per setmana (dl,dv,ds), amb dos reforços setmanals al juliol i agost (dj,dg). Els horaris són els següents:

EST 9084 London-Saint-Pancras 7h19 - Ashord International 7h55 - Lyon-Part-Dieu 13h00 - Avignon-TGV 14h08 - Marseille-Saint-Charles 14h46.

EST 9087 Marseille-Saint-Charles 15h22 - Avignon-TGV 15h58 - Lyon-Part-Dieu 17h25 - Ashford International 21h34 - London-Saint-Pancras 22h12.

En sentit Sud, tenim el TGV 9743 Lyon-Part-Dieu 14h30 - Barcelona-Sants 19h28 que permetria fer Londres-Barcelona en 11 hores i 10 minuts.

En sentit Nord, l'enllaç és més complicat, caldria prendre el TGV 9736 Barcelona-Sants 8h25 - Lyon-Part-Dieu 13h24, amb 4 hores d'espera a Lyon.

En qualsevol cas, el viatge Barcelona-Londres continua sent més ràpid fent l'enllaç a París (Gare de Lyon/Gare du Nord amb el RER D), el trajecte és d'unes 10 hores.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 28/04/2015 21:45

http://france3-regions.francetvinfo.fr/ ... 24659.html

L'Eurostar Londres-Marsella es posa en marxa aquest divendres!!



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Divendres 28/10/2016 16:43

Després de la seva ampliació a Marsella, l'Eurostar ja té confirmada l'ampliació a Amsterdam al 2017 i a Bordeus properament, aprofitant l'obertura del tram de LAV Tours-Bordeus al mateix 2017:

Eurostar vòl connectar Bordèu e Londres

“Agacham las oportunitats. Bordèu ne poiriá èsser una pr’amor que i a una nòva linha TGV que serà mesa en servici en 2017”


Es possible que i aja lèu una linha de TGV dirècta de Bordèu a Londres, çò afirmèt aquesta setmana lo director general d’Eurostar, Nicolas Petrovic, segon çò que publica The Times. “Agacham las oportunitats. Bordèu ne poiriá èsser una pr’amor que i a una nòva linha TGV que serà mesa en servici en 2017”, çò diguèt. En mai d’aquò, lo director d’Eurostar considèra que Bordèu “es vertadièrament metamorfosada, es dinamica” e soslinha que mai de 45 000 britanics se son installats dins la granda region Aquitània-Lemosin-Peitau-Charantas. [...]

FONT: Jornalet (text en occità)

Bordeaux in 4 hours under Eurostar’s high-speed plans

Eurostar is planning to run direct trains from London to France’s southwestern wine region as part of an expansion of the cross-Channel rail network.

The train operator said that it was actively exploring the possibility of new services to Bordeaux for the first time after the completion of a new high-speed line to the city next year.

It would be the third new destination for Eurostar in just a few years after the introduction of trains to Marseilles in the south of France in mid-2015 and the planned start of services to Amsterdam from 2017. [...]

FONT: The Times (text en anglès)


Salvem l'Estació de França!

Respon

Torna a “Ferrocarril en general”