Plànols ferroviaris de Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
pcongre
N5
N5
Entrades: 113
Ubicació: Barcelona & Stockholm

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Entrada Autor: pcongre » Dimarts 05/04/2011 15:55

Hola i molt bona tarda a tothom!
Trenscat ha escrit:Per mi encantat, si al final acabem tenint un mega-mapa de totes les vies de l'àrea de Barcelona (o Catalunya fins i tot) serà fantàstic!! :D
Ostres, tant de bo sigui capaç de fer-ho això també, sí! Però insisteixo en què potser ho faig amb velocitat de renfomentoadif jo també, eh? A poc a poc i amb mala lletra :D
wefer ha escrit:Simplement dir que et felicito per una feina tant bona. És realment espectacular ;)
Et sembla bé posar-la a la wiki del transport català per donar-li la màxima difusió possible?
I tant que la hi podeu posar, serà un honor!! =)
Gràcies un cop més pel recolzament, nois. Em poso tendrot com un moniato, he he.
Heus aquí la versió 0.63:
Imatge
He canviat un xic la disposició de les vies al nus de Glòries, en part perquè al fòrum de skyscrapercity me n'han passat l'esquema oficial, en part perquè me'l vaig trobar en aquesta excel·lent pàgina (que alguna cosa em fa sospitar que l'ha feta un altre immigrant com jo :D)
I això és tot per ara, una salutació ben cordial a tothom!


Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/

davida
N9
N9
Entrades: 1795
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimarts 05/04/2011 17:03

Mes coses que trobo a faltar:
- Estacion original de Magoria de Ferrocarril catalans
- Ramal original del Port a la Bordeta (aproxidament on es ara Magoria - La Campana)



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2217
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 25/04/2011 23:52

pcongre ha escrit:Heus aquí la versió 0.63:
Hola pcongre! Per "molestar-te" una mica més, et faré treure la versió 0.64. :D M'explico:

Trobo a faltar l'estació de mercaderies de Gorg, una de les primeres de tot el país i que va tancar fa uns 15-17 anys (però va ser desmantellada fa 4-5). Es trobava entre Sant Adrià de Besòs i Badalona, i disposava (si no vaig errat) d'unes 5-7 vies de càrrega i descàrrega (3-5 passants i 2 terminals).

També us diré (però això potser embolicaria molt el mapa) que el tram Sant Adrià - Badalona va arribar a tenir 6 vies (en comptes de les 2 actuals).
pcongre ha escrit:Si voleu editar vosaltres mateixos el meu PNG us ho agrairé, per descomptat, però crec que una versió millor i definitiva haurà d'esperar a que ho importem tot a format vectorial.
He afegit més o menys com quedaria l'estació de Gorg al mapa (fitxer adjunt). Quan sàpiga les dates exactes d'inauguració i clausura, ho diré. Per cert, magnífic treball pcongre, amb un gran valor documental. :plas
Fitxers adjunts
Est. Gorg.png
Est. Gorg.png (90.26 KiB) Visualitzat 7655 cops


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
pcongre
N5
N5
Entrades: 113
Ubicació: Barcelona & Stockholm

Entrada Autor: pcongre » Divendres 29/04/2011 13:26

m.h.t. ha escrit:Per "molestar-te" una mica més, et faré treure la versió 0.64. :D
Així m'agrada, que no em deixeu reposar, he he! ;)
Vet aquí la 0.64, doncs:
Imatge
Hi he afegit l'estació de mercaderies de Gorg i l'antic ramal de mercaderies del port al carrilet - moltes gràcies pels "txivatassus", m.h.t. i davida!
Salutacions!

PD: li comentaré a en carto.metro el cas de l'antiga estació de Magòria, davida, per si la vol incloure al seu mapa.
PPD: gràcies per les teves amables paraules, m.h.t. =) Efectivament, deixo la inclusió de les sis vies per la versió vectorial també. Salut!


Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/

Avatar de l’usuari
pcongre
N5
N5
Entrades: 113
Ubicació: Barcelona & Stockholm

Entrada Autor: pcongre » Dilluns 23/05/2011 13:38

Versió 0.65 (pràcticament igual, com de costum):
Imatge
Apart d'una correcció a SVC, hi he inclòs la futura R8 i les antigues vies de Tordera, segons l'entrada d'un forumaire que malauradament no sóc capaç de retrobar per agrair-li-ho...
Salut!

Edito: he corregit Tordera, gràcies Sagrerenc!!!
pcongre l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 23/05/2011 15:19, en total s’ha editat 1 vegada.


Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dilluns 23/05/2011 14:29

pcongre ha escrit:Apart d'una correcció a SVC, hi he inclòs la futura R8 i les antigues vies de Tordera, segons l'entrada d'un forumaire que malauradament no sóc capaç de retrobar per agrair-li-ho...
Salut!
Les vies antigues de Tordera són a l'altra banda, a l'esquerra de la via principal ;)



Khirareg
N4
N4
Entrades: 48
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Khirareg » Dimarts 24/05/2011 19:25

Juraria que a Molins de Rei hi havia una Via morta arrivant desde Sant Feliu, si no m'equiboco ara hi un d'aquells blocs de formigo que hi ha a les vies. No n'estic segur però quan torni a Molins ho miro.



Enric
N7
N7
Entrades: 438

Entrada Autor: Enric » Dimarts 24/05/2011 19:33

A Molins estaba una via morta a la part de l'edifici de l'estació una mica mès endavant...on deixaban alguna Suissa que acababa recorregut...a mitad com molt dels anys 70...ara no venia de Sant Feliu, ara a aquesta última si que habian un parell de vias mortas que pujaban fins la carretera general i un altre d'apartament direcció Molins.



Avatar de l’usuari
pcongre
N5
N5
Entrades: 113
Ubicació: Barcelona & Stockholm

Entrada Autor: pcongre » Dimecres 01/06/2011 16:52

Versió 0.66, de mica en mica s'omple la pica:
Imatge
Khirareg ha escrit:Juraria que a Molins de Rei hi havia una Via morta arrivant desde Sant Feliu, si no m'equiboco ara hi un d'aquells blocs de formigo que hi ha a les vies. No n'estic segur però quan torni a Molins ho miro.
Gràcies, Khirareg!
No ho sé del cert si hi era, però sí que en té pinta, mirant el topall en aquesta imatge - així que la hi incloc.
Enric ha escrit:A Molins estaba una via morta a la part de l'edifici de l'estació una mica mès endavant...on deixaban alguna Suissa que acababa recorregut...a mitad com molt dels anys 70...ara no venia de Sant Feliu, ara a aquesta última si que habian un parell de vias mortas que pujaban fins la carretera general i un altre d'apartament direcció Molins.
Gràcies de nou pels teus comentaris, Enric!
Ho he entès bé, que vols dir que la disposició de les vies era així? (com sempre, de forma molt succinta):
Imatge
En taronja les vies i andanes actuals, en negre les vies i agulles suprimides.
S'agrairan les crítiques, salut! =)


Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/

Avatar de l’usuari
pcongre
N5
N5
Entrades: 113
Ubicació: Barcelona & Stockholm

Entrada Autor: pcongre » Dilluns 29/08/2011 13:51

Hola! Heus aquí la versió 0.7 del meu mapa:
Imatge
Novetats:
-Regionals! Espero que em pugueu ajudar a corregir les possibles errades ;)
-Zones de l'ATM lleugerament modificades perquè cada estació +/- entri en la zona que li escau
-Bypass del triangle ferrovari restablert en via única
-Terminal de Molins, detallada
-Línies tancades (representades de forma especialment cutre en alguns casos com el del tramvia Reus-Salou... Potser en el futur els tregui, per això, si és que no trobo millor info amb la qual representar-los més detalladament)

Aprofito per recomanar aquesta web, que tot i ser una mica confusa de vegades, és la millor font que he trobat quant a les línies tancades als anys 50-70 --- i ni que sigui per aquest mapa d'època, ja paga la pena fer-hi una ullada, trobo: http://www.spanishrailway.com/imagenes/000.jpg

Salut!


Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimarts 18/09/2012 21:06

repassant el mapa d'en http://carto.metro.free.fr/cartes/metro-tram-barcelona/ he trobat uns errors:
1) la via 4 de Boixeres no va enllaçar mai amb la via general pel costat de Sant Ildefons
2) entre Torrassa i Sta. Eulàlia hi ha una agulla.
3) l'agulla de les cotxeres de Sta. Eulàlia es del tipus TUD, encara que no està operativa
4) l'agulla de via general de l'entrada de Mercat Nou, no existeix.
5) les vies del dipòsit de Torras i Bages no arriben a passar per sota de les de via general.



Avatar de l’usuari
pcongre
N5
N5
Entrades: 113
Ubicació: Barcelona & Stockholm

Entrada Autor: pcongre » Divendres 12/10/2012 16:03

Moltes gràcies El Llop!
Les teves aportacions són molt valuoses, t'ho agraeixo de debò.
Les hi faré arribar a l'autor, tot i que ja fa molt de temps que va massa enfeinat per mantenir el mapa actualitzat.

Canviant de tema, aprofito per recarregar el mapa de regionals et al. que vaig publicar fa prop d'un any, que és que imageshack me la va redimensionar i a més ja fa temps que ni jo ni l'artista tenim gaire temps lliure com deia (ni sembla que n'haguem de tenir en el futur proper)... però com sempre, qualsevol crítica serà benvinguda!

Imatge

Salut!


Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/

Avatar de l’usuari
JPlanas
N6
N6
Entrades: 224
Facebook: http://jordi.planas.cat/
Ubicació: Rodalies Llunyanes (Tarragona)
Contacta:

Entrada Autor: JPlanas » Diumenge 03/08/2014 16:34




Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4441
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 03/08/2014 16:57

JPlanas ha escrit:Simplified Subway Maps

Imatge
Això no és l'estil del Metro de Madrid?



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Diumenge 03/08/2014 17:03

El mapa té, però, alguns errors, entre ells:

- Coloració de les línies (a algunes línies els assigna un color que no és el representat al mapa de l'ATM).
- Indica que el tren arriba a la T1 de l'aeroport.
- A l'estació de Pl. Catalunya, on surten les línies 6, 7, S1, S2, S5 i S55 indica també que hi surt la línia cap a l'aeroport, quan això no és cert.

Per el demés és un mapa més. No el trobo malament jo, però crec que el fet per la ATM està bé ja.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Diumenge 03/08/2014 17:10

oriolp13 ha escrit:El mapa té, però, alguns errors, entre ells:

- Indica que el tren arriba a la T1 de l'aeroport.
- A l'estació de Pl. Catalunya, on surten les línies 6, 7, S1, S2, S5 i S55 indica també que hi surt la línia cap a l'aeroport, quan això no és cert.
No indica que el tren arribi a la T1, ni que els serveis ferroviaris cap a l'aeroport surtin del Pl. Catalunya. Al mapa el que es reflecteix són els serveis d'Aerobús (A1 i A2).



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23730
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 03/08/2014 17:24

Altre error del mapa: confon les zones de Rodalies de Catalunya i les de l'ATM. Quant a l'Aerobús, seria correcte si no fos perquè ho anuncia com a "simplified subway map" (i essent molt generosos amb la definició de "subway").


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Diumenge 03/08/2014 17:59

Guigui ha escrit:Altre error del mapa: confon les zones de Rodalies de Catalunya i les de l'ATM. Quant a l'Aerobús, seria correcte si no fos perquè ho anuncia com a "simplified subway map" (i essent molt generosos amb la definició de "subway").
Exacte, a això em referia jo, a que era un mapa només de ferrocarril.

Que hi hagi equivocacions per el que fa a zones demostra el complicat que és aquest sistema per el que es refereix a una persona no coneixedora ni de la xarxa ni de l'ATM (bàsicament, qualsevol turista).


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dilluns 04/08/2014 9:25

JPlanas ha escrit:Simplified Subway Maps

Imatge
Quina complicació de plànol :avall Em quedo amb l'actual.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

adria
N3
N3
Entrades: 35

Entrada Autor: adria » Dilluns 04/08/2014 11:33

JPlanas ha escrit:Simplified Subway Maps

Imatge
No m'agrada, bàsicament,perquè és com si indiqués corbes que no hi són, que la l-1 agafa Meridiana tot recte, el tram a Maria Cristina faria una corba i a partir d'alla, tot recte, enganyaria un munt als turistes un munt. >:( :? :( :nono



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”