Proposta de numeració línies ATM Barcelona

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dijous 27/09/2007 23:37

I pel que sé, més augments hi haurà encara, a les línies que encara no n'han rebut. Ara per ara encara queda tot el que no sigui TMG i TEISA.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimarts 26/05/2009 20:20

Fa un temps vaig fer unes propostes de numeracio dels autobusos però vau considerar que eren massa complexes i no se que mes, per això he estat pensant en un altre sistema mes senzill, mes semblant a l'actual, que crec que pot anar força be:

Es tractaria de dividir les línies entre les "urbanes" que serien les que circulen per una sola zona i les "de rodalies" que circulen per mes d'una zona.

Llavors, les urbanes que tinguessin una "U" seguida d'un numero, o només el numero, i les interurbanes una "R" de rodalies, mes el numero. En les urbanes, els numeros no es podrien solapar dins la mateixa zona, i en les de rodalies no es podria solapar en tota la ATM. Les que surten fora de l'Àrea ATM poden anar sense numerar.

A la zona 1 ho organitzaria de la següent manera:
-Les que només tenen número les deixaria com estan.
-Les que tenen "L" o "LH" mes un numero, cambiaria la "L" per un 2 i la LH per un 20.
-Les que tenen "B" o "BD" canviaria la "B" per un 3 i la "BD" per un 30.
-Les altres (VB1, TM, CJ, CF1, SB3, etc) els assignaria un número del 400 en endavant.

Uns quants exemples:
La 157 pot quedar així:
U-157
Pg.Marítim
o aixi:
157 Pg.Marítim
La L52 pot quedar així:
U-252
Sant Feliu
o aixi:
252 Sant Feliu
La EP2 pot quedar així:
U-422
Hosp.S.J.Deu
o aixi:
422 Hosp.S.J.Deu
La Julià BCN-Manresa pot quedar així:
R-150 Manresa
La Soler Sauret L50 pot quedar així:
R-250 Avinyonet
La ALSA Manresa-Santpedor pot quedar aixi:
U-11
Santpedor
o aixi:
11 Santpedor
etc.

que us sembla?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 26/05/2009 21:43

Continuo pensant que el millor és una numeració de tres dígits i prou, que hauria de poder cobrir tota l'àrea metropolitana. I si es vol passar a tot Catalunya i calen quatre dígits, doncs que es faci. Però ja està bé de marejar-nos amb tanta sopa de lletres.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

alexbn
N6
N6
Entrades: 230

Entrada Autor: alexbn » Dimecres 27/05/2009 15:24

Pues hace unos días pregunté por esto a la ATM, porque hace un tiempo me dijeron desde Hispano Igualadina que el plan de numeración de líneas de bus se había anulado. Les pregunté si era verdad y en caso de no serlo, si se ha previsto número también para las nuevas líneas creadas después de la publicación del plan en 2003. La respuesta fue:

1. "No nos consta que el plan se haya anulado" (más que constarles, digo yo que deberían saberlo).
2. "Que una línea acepte las tarifas integradas es independiente de cómo se llame la línea" (fíjate tú).
3. "No sabemos a qué se refiere con que se han creado nuevas líneas de autobús" (???).

Y asín estamos.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 27/05/2009 15:36

Cosa que torna a fer-me plantejar la pregunta: l'ATM, per a què serveix, fora de donar poltrones a qui ja en té prou?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 27/05/2009 18:17

Guigui ha escrit:Cosa que torna a fer-me plantejar la pregunta: l'ATM, per a què serveix, fora de donar poltrones a qui ja en té prou?
Per mantindre un grapat de funcionaris que, sense gaudir de poltrona, disposen d'una cadira fixa i segurament més ergonòmica que la que tinc jo a la meva feina.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 27/05/2009 18:40

"que a qué se refiere con lo de crear nuevas líneas de autobús"? A posar vies per a que passin pel damunt, no et **t?? :x



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 28/05/2009 0:52

Doncs a continuar tenint dues línies d'autobús idènticament numerades com a C1, C2, C3...

Per cert, penso que s'hauria de canviar el títol del fil, aclarint que es refereix a l'ATM de l'Àrea de Barcelona, ja que a Catalunya n'hi han ni més ni menys que 5 ATM, una de les quals ja ha aplicat el sistema de numeració única (la de Girona).



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 28/05/2009 1:27

UT596001 ha escrit:Per cert, penso que s'hauria de canviar el títol del fil, aclarint que es refereix a l'ATM de l'Àrea de Barcelona, ja que a Catalunya n'hi han ni més ni menys que 5 ATM, una de les quals ja ha aplicat el sistema de numeració única (la de Girona).
Fet. ;)


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dilluns 21/01/2013 17:35

Com ha quedat això de la numeració integrada, se n'ha tornat a sentir parlar? Suposo que no, ja que amb aquestes noves línies de bus ho estant cagant a més no poder. Ara em pregunto, suposant que arribin a implantar totes les línies previstes de "noxarbus", i en vistes a quan acabin amb l'experiment de les lletres i els coloraines (i/o quan l'ajuntament torni a canviar de color polític), com restablirieu una numeració coherent? Se m'acudeixen 3 maneres:

-Restablir el número original, p.ex. la V7 es la 30 modificada, doncs tornar a posar-li el 30.
-Treure'ls hi la lletra i deixar simplement el número, i si se solapa amb una altra canviar la nova.
-Treure'ls hi la lletra i deixar simplement el número, i si se solapa amb una altra canviar l'altra (per tenir les "ràpides" primer i després les altres)

Jo faria segons lo que vagi a "molestar" menys als ciutadans, i crec que dependrà del temps que faci que hi son, si es d'aqui 1 any els veins encara se'n recordaran del 30 o del 56, però si ja fa 10 anys la gent ja s'haurà adaptat a les noves. Inclus el criteri no te perquè ser el mateix a totes. No li trobo gaire utilitat a que vagin consecutives. A Àmsterdam, per exemple, el metro, el tramvia i el bus estàn numerats conjuntament, i et trobes que del 1 al 26 van autobusos i tamvies intercalats, del 27 al 49 son autobusos, del 50 al 54 son metro, del 60 al 99 tornen a ser autobusos urbans, i a partir del 100 hi ha autobusos urbans e interurbans intercalats. I la veritat es que ningú s'embolica, al contrari, es facilíssim moure s'hi.



Avatar de l’usuari
alf
N6
N6
Entrades: 180

Entrada Autor: alf » Dilluns 21/01/2013 19:36

A mi me gusta el sistema que usa la NoXarBus. El hecho de que se salgan del esquema esta bien, muchas ciudades buscan diferenciar las líneas de bus importantes de las secundarias. Lo de la letra en realidad lo veo útil, porque inmediatamente sabes la dirección general hacia la cual va el bus, lo cual, siendo más rectilineas las rutas tiene lógica. Si volvemos a numerar los buses como antes lo que pasará es que no llaman la atención aquellas líneas, y la gente no sabrá que son especiales. En Zúrich, por ejemplo, los buses, trolebuses y tranvías se diferencian primero por el número, del 2 al 17 tranvía, los demás bus o trolebus (el trolebus tiene del 30 al 34, 46 y 72), y segundo por el color en el mapa y en el cartel que lleva el tranvía: colores saturados para tranvía, colores pálidos para trolebus y azul pálido para bus diésel. Hay que tener en cuenta que en Zúrich hay bastante menos líneas de bus y tranvía que en Barcelona hay de bus, por tanto es más fácil diferenciar las líneas de ésta manera.
Aqui no se ha creado diferenciación de las líneas NXB en el mapa de buses, ni se ha optado por incluirlas en el mapa de metro, por tanto me parece lógico que para diferenciarlas, en lugar de un color en el mapa pues se use una nomenclatura diferente, en este caso con una letra. Los colores de fondo tendrán poca trascendencia, lo importante es que sea diferente al rojo de las líneas ordinarias. Como sea, no veo por que te empeñas en quitar la letra y volver a tener una confusión para todo aquel que no sea usuario habitual del bus.
Deberías de tener en cuenta que la mayoría de gente no se aficiona al transporte, y desconocen las líneas de bus. Para ellos solo son un montonal de números, que no significan nada, excepto "mi línea", que sera la o las líneas habituales que cada quien use. Yo tampoco me sé muchas líneas, y si un día estoy perdido pero veo una parada con un bus diferente a los demás, sabré de lejos que este bus atraviesa la ciudad, y que es un tráfico más pesado que otra línea que tal vez tiene frecuencia de 20 minutos o más.

Entiendo que al principio es un poco revoltoso el sistema de las letras, pero más allá del clásico conservadurismo transportil tan extendido en Barcelona que reniega de todo cambio que no sean prolongaciones del metro, no entiendo por que tanta gente (sobre todo aqui) se opone a este sistema.

Ya se que me disparo un poco en el pie diciendo ésto despues de dar Zúrich como ejemplo, pero en estos temas hay que mirar un poco hacia todas partes, tanto el primerísimo primer mundo, pero también las metrópoli del tercer mundo, que muchas veces optan por soluciones novedosas buscando el mejor rendimiento con poco dinero. En las américas son muy populares los BRT, buses segregados, muchas veces con apeaderos de plataforma alta y piso alto en el bus. Es un sistema muy chapucero que a la larga sale más caro que un tranvía segregado, por cuestiones de mantenimiento y fuerte desgaste del material. Pero a corto plazo sirve para dar una solución aceptable a problemas de transporte. El sistema BRT no interesa en Barcelona, ya tenemos el tram, carril bus y falta espacio en el centro para algo tan aparatoso. Pero se tendría que aplicar algunas de las ventajas de estos sistemas a la NXB, concretamente la diferenciación en nomenclatura, paradas más lejanas, segregación del resto del tránsito. Los sistemas BRT incluso usan termómetro tipo Metro, y paradas nombradas. Creo que hay que ser consciente de esta propuesta al momento de evaluar los fuertes de la NXB, que son en esencia los fuertes de un sistema BRT, menos la aparatosidad de tener apeaderos o carriles separados físicamente.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 06/11/2014 9:09

M'agrada aquesta imatge treta de la web d'Amics del Bus:

Imatge

Sobretot perquè es veuen totes les línies juntes i permet fer una fàcil proposta per unificar la nomenclatura:

-De la 6 a la 196 ja estan bé com estan
-Els del costat Besòs ser els 2xx, Tusgsal ja es va encarregar d'unificarlos, només cal canviar la B per un 2
-Els del costat Llobregat ser els 3xx. Canviar les L per 3.
-A1 i A2 ser 301 i 302
-Els urbans dels diferents municipis ocupar del 317 al 345 (el GA1 amb 2 nºs diferents, segons vagi a La Sentiu o Ca n'Espinós)
-El CJ ser el 309 (ja que també es pot anar amb el 109)
-El 902: 390 quan va desde Barcelona seguint el 380, 391 quan va desde Barcelona seguint el 381, i 392 quan només va desde Gavà (encara que jo la deixaria sempre només desde Gavà i que els festius també vagi cada hora o 2h)
-Els NXB: quan acabin amb el ditxós experiment, simplement treure les lletres (si volen, com a "diferenciació" deixar només els colors, encara que jo ho trobo absurd) i quedaran números del 1 al 40. Si algun se solapa amb un altre, canviar un dels 2.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 06/11/2014 14:30

Ecomobisostrans ha escrit:-Els NXB: quan acabin amb el ditxós experiment, simplement treure les lletres (si volen, com a "diferenciació" deixar només els colors, encara que jo ho trobo absurd) i quedaran números del 1 al 40. Si algun se solapa amb un altre, canviar un dels 2.
Per què?, si una de les poques coses clarament positives que tenen és la nomenclatura, que és molt fàcil d'explicar als visitants: "Mira, si agafes el plànol de Barcelona, les línies H, d'Horitzontal, són les que van aproximadament paral·leles a la línia de costa, i les V, de Vertical, les que van aproximadament perpendiculars".

Fins i tot jo mateix fa no gaire vaig agafar l'H8, sense preocupar-me massa del seu recorregut exacte (les que conec més, per passar pel meu barri, són H10 i H12), ja que sabia que m'acostava "horitzontalment" cap al centre, que era allò que m'interessava en aquell moment.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Divendres 07/11/2014 18:36

-Els del costat Besòs ser els 2xx, Tusgsal ja es va encarregar d'unificarlos, només cal canviar la B per un 2
-Els del costat Llobregat ser els 3xx. Canviar les L per 3.
-Els urbans dels diferents municipis ocupar del 317 al 345 (el GA1 amb 2 nºs diferents, segons vagi a La Sentiu o Ca n'Espinós)
-A1 i A2 ser 301 i 302
Doncs jo no veig millora en substituir les L i B per 2 i 3, ans al contrari. Veig molt més senzill de recordar una lletra que té un cert significat, que no pas un dígit assignat arbitràriament. I en el cas de les línies municipals (tipus EP1, SF2), aquest argument es reforça.

Tampoc em sembla bé unificar la nomenclatura de les línies de l'aerobus. Per començar, perquè en no ser integrades crec que cal mantenir les distàncies amb les línies de transport públic de veritat, i en segon, perquè A1 i A2 és un codi molt esclaridor per als turistes.
Ecomobisostrans ha escrit:-El CJ ser el 309 (ja que també es pot anar amb el 109)
-El 902: 390 quan va desde Barcelona seguint el 380, 391 quan va desde Barcelona seguint el 381, i 392 quan només va desde Gavà (encara que jo la deixaria sempre només desde Gavà i que els festius també vagi cada hora o 2h)
Totalment d'acord en suprimir arbitrarietats com la nomenclatura de les línies CJ i 902, que no atenen a cap raó. Afegir que els nomenclàtors JM i JT em semblen poc "seriosos", i els canviaria per SJ1 i SJ2.

I quant a les coloraines de les enganxines, em sembla bé distingir els tipus de serveis, però em sembla absurd fer el mateix per als operadors de transport. Per tant, les línies de la 80 a 88 haurien d'unificar-se al color vermell.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 07/11/2014 21:14

Doncs a mi, tant me fa que una línia es digui d'una manera o d'una altra. Realment el que importa és agafar l'autobús per arribar a un lloc. L'identificatiu d'una línia suposo que servirà per abreujar, per exemple, per no dir "La línia que va des de les Oliveres fins a Can Ruti" doncs és una mica més còmode dir "B27".

Quin poti-poti de valors alfanumèrics... :)



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 07/11/2014 21:20

Per cert, el que més m'indigna són els "perills a les confusions" per un simple valor.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dissabte 08/11/2014 1:26

Fran-Ikarus ha escrit:Per què?, si una de les poques coses clarament positives que tenen és la nomenclatura, que és molt fàcil d'explicar als visitants: "Mira, si agafes el plànol de Barcelona, les línies H, d'Horitzontal, són les que van aproximadament paral·leles a la línia de costa, i les V, de Vertical, les que van aproximadament perpendiculars".

Fins i tot jo mateix fa no gaire vaig agafar l'H8, sense preocupar-me massa del seu recorregut exacte (les que conec més, per passar pel meu barri, són H10 i H12), ja que sabia que m'acostava "horitzontalment" cap al centre, que era allò que m'interessava en aquell moment.
A mi no em sembla que normalment la gent vulgui saber que una línia va "aproximadament" en una direcció, sino que se sol mirar el plànol a veure realment on va. Però si tant interessant semblen aquestes lletres sempre es pot deixar petiteta a un costat (estil al logo de TMB a les línies del metro), però que a l'hora de dir la línia, a qui no li interessi la lletra, que no formi part de la nomenclatura, i per tant que el nº no se solapi amb cap altra sense la lletra.
Javi M ha escrit:Doncs jo no veig millora en substituir les L i B per 2 i 3, ans al contrari. Veig molt més senzill de recordar una lletra que té un cert significat, que no pas un dígit assignat arbitràriament. I en el cas de les línies municipals (tipus EP1, SF2), aquest argument es reforça.
El problema que li veig es que reforça els límits municipals. La ciutat de Barcelona es molt més que el municipi de Barcelona, i així ho hauria de reflectir la numeració. En aquest cas he posat d'exemple la zona 1, potser hi sobren o hi falten municipis, però almenys els que estan ben adherits a Barcelona aquests segur que tindrien que tenirla conjunta.
Javi M ha escrit:Tampoc em sembla bé unificar la nomenclatura de les línies de l'aerobus. Per començar, perquè en no ser integrades crec que cal mantenir les distàncies amb les línies de transport públic de veritat, i en segon, perquè A1 i A2 és un codi molt esclaridor per als turistes.
Aqui he donat per feta la integració, si segueixen sense integrarse estic d'acord en que vagin diferents. Si s'integren sempre se'ls podria reservar l'1 i el 2.
Javi M ha escrit:I quant a les coloraines de les enganxines, em sembla bé distingir els tipus de serveis, però em sembla absurd fer el mateix per als operadors de transport. Per tant, les línies de la 80 a 88 haurien d'unificar-se al color vermell.
En això estic d'acord, però dic el mateix que per les lletres, es tindrien que unificar també els de fora, no té sentit que es marqui una diferència segons si creua o no el C/Riera Blanca. Jo personalment deixaria el groc amb lletres negres que es discret i es llegeix perfectament, i el vermell que es tant cridaner el deixaria per serveis especials que calgui resaltar.

La veritat es que no entenc aquesta dèria diferenciativa tant barcelonina, on predomina el municipi, l'empresa, el tipus de servei (com els "bus del barri"), etc. (i encara mes acusada quan hi ha TMB pel mig), en comptes d'elaborar plànols i buscadors clars i practics amb els quals trobar la combinació més òptima.



Avatar de l’usuari
Busman
N7
N7
Entrades: 430
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Busman » Dimecres 12/11/2014 21:56

Doncs perquè TMB és una empresa pública que funciona de facto com una empresa privada, on els conceptes imperants no són el de "servei social", "capil.laritat", "accessibilitat" o "eficàcia"; sinò els de "benefici", "clients", "màrketing" o "competència". És nolt còmic veure com TMB es pensa que ha de competir amb el Tram o amb altres operadors de la AMB.


Imatge

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dilluns 19/01/2015 17:20

Parlant de numeració... algú sap amb quin criteri ha numerat les seves línies la Sagalés? Han començat des del 200, i crec que el primer número va més o menys per àmbits geogràfics, tot i que hi han coses que no em quadren.

Per exemple, veig que les línies 2xx són les línies de FYTSA i que suposo que deuen dependre de la base de Caldes de Montbui. Hi ha el cas, però, que hi ha una expedició al dia que fa Granollers-Caldes anar i tornar a primera hora del matí i té el número 420, tot i fer el mateix recorregut que les altres expedicions que tenen el número 260. Línia que, irònicament, no distingueix les expedicions que entren a Santa Eulàlia de Ronçana de les que no entren, segons horari en feiner ho fa una de cada dues expedicions (les que arriben fins a Castellterçol).

Les línies 3xx suposo que deuen ser de Hispania i depenen de la base de Mollet.

Les línies 4xx ja no em queda tan clar, ja que la majoria són les línies d'Osona però hi ha diverses línies suburbanes de Granollers numerades així, inclòs els serveis Barcelona-Granollers (400), Barcelona-La Garriga (401), Granollers-La Garriga (403), etc.

Les línies 5xx moltes són línies suburbanes de Granollers, tot i que les suburbanes de Mataró també ho són. Irònicament, la línia 500 és el Granollers-Barcelona per la Roca.

Les línies 6xx suposo que seran totes les de Barcelona Bus.

Les línies 7xx son les de ¿Costa Transbages?

I finalment les línies 8xx les de ¿Castellà?, tot i que el Bages Exprés té el número 850.

Menció a part són alguns serveis urbans (Manresa, Vic, Transgran i Lliçà d'Amunt), que tenen numeració urbana "clàssica" (1, 2, 3... excepte Lliçà que afegeix LA al davant :martell1 )

A part d'això, el número pràcticament és desconegut per als viatgers, ja que als horaris fa anys que ho van començar a posar, i als autobusos també, però a les parades no es posa enlloc. Tot i això, és una numeració que pràcticament ha estat pensada menyspreant la resta d'operadors i saltant-se la proposta de numeració de l'ATM. Irònicament, sí respecta a l'àmbit de l'ATM de Girona la numeració unificada, però com aquesta ha numerat les línies per empreses...



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dissabte 10/02/2018 18:08

Provinent de: http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... ad#p274894
Renfe445 ha escrit:
Javi M ha escrit:Per si no n'hi havia prou amb H, V, D, L i B, ara donem la benvinguda a M i E. I per a més inri, compte, que de línies express en tindrem dues: les de la Generalitat (e) i les de l'AMB (E).

Ànims, que aviat completem l'abecedari!
[...]
Seguro que habrán como 30 combinaciones de letras. :x
Actualment, a l'àrea de Barcelona tenim línies de bus amb una combinació de 15 lletres + número. Algunes d'aquestes combinacions són de lletra + número(s), i algunes altres són de dues lletres + número. Llista --no exhaustiva-- de les combinacions que hi trobem --feta de memòria, puc deixar-me'n alguna--. En cursiva, serveis projectats.

A -> Aerobús
A -> Moventis

B -> Tusgsal
B -> Moventis
B -> Línies de la xarxa BRcat

C -> Moventis
C -> Línia CF1, urbà de Castelldefels.
C -> Línia CJ de Baixbus.

D -> NXB TMB

E -> exprés.cat
E -> AMB exprés
E -> Urbà d'Esplugues de Llobregat (EPx).

F -> Xarxa de dies festius a Sabadell

G -> Ga1, urbà de Gavà.

H -> NXB TMB
H -> Línia Hospital de Terrassa

J -> Línies JT i JM de Soler i Sauret

L -> Línies interurbanes del Baix Llobregat (L1x, L30, L46, L5x, L6x, L7x, L8x i L9x).
L -> Urbà de l'Hospitalet (LHx).
L -> Serveis urbans com, entre d'altres, el de la conurbació de Granollers (L-x).

M -> AMB Metrobús
M -> ¿¿servei urbà de Molins de Rei??

N -> Línies nocturnes de la RMB

P -> Urbà del Prat de Llobregat (PRx).

S -> Urbà de Sant Boi (SBx) i de Sant Feliu (SFx)

T -> Línies al Tibidabo (T2A i T2B) i al Moll Adossat del Port (T3) de TCC.

V -> NXB TMB
V -> Urbà de Viladecans (VBx).


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”