Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Vots totals: 166
Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: Seguiment de les obres de la L9

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Diumenge 14/12/2014 21:01

Don Ramón ha escrit:1º, lo de que "pasa por descampados" era una evidente hipérbole, pero ya un solo descampado por DEBAJO del que pase es un santo despropósito.
Veo que remarcas la palabra "debajo", ¿que quieres decir, que en el descampado tendria que salir a la superfície? O sea, que por un trocito de unos 500 m. tendrían que cambiar el sistema de construcción y dejar la via al descubierto, que encima si un día se urbaniza se tendrá que soterrar? Lo suyo hubiera sido que no fuese a La Ribera ya que pasará tambien la L1 e hiciera la vuelta menos pronunciada., pero vamos, que tampoco es tan trágico que haga esa parada, se pierde 1 o 2 minutos.

Por 2 km lo suyo sería alargar la L10 hasta el aeropuerto y cerrar el bucle, y que cada una de las líneas haga el bucle en un sentido, así aparte de comunicar el aeropuerto con la zona ZAL y resto de la Zona Franca marítima y el puerto, los de la L2 enlazarían en Foc Cisell y ahorrarían unos 10 minutos en llegar a la T1 y unos 5 minutos en llegar a la T2.



davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Diumenge 14/12/2014 21:10

Javi M ha escrit:davroca5, Esplugues, Sant Just i Sant Feliu sumen 110.000 habitants. Si dius que ets usuari del TramBaix, sabràs com jo que el servei de tramvia va just quant a capacitat a certes hores del dia, a més d'oferir temps de viatge poc avantatjosos respecte del bus. De fet, si no fos perquè la construcció de la L9 a El Prat donarà servei a una infraestructura tan important com l'aeroport, opinaria que l'ampliació de la L3 a aquestes tres poblacions seria més prioritària que la L9 a El Prat
Normalment l'utilitzo a la tarda, tant els díes laborables com els festius, tot i què molt esporàdicament. Però lo que es cert es que mai m'he trobat el tramvia ple a vessar, però vaja, se que ara hi han unitats dobles, i estan per algun motiu, així que segurament tindràs raó.
Tot i així l'ampliació de la L3 mai m'ha semblat bona. Prefereixo una combinació L6-L3 molt més recte que no que la L3 faci tot el recorregut passant per totes les ciutats i fent lent el viatge cap a la Diagonal.


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Diumenge 14/12/2014 21:16

Ecomobisostrans ha escrit:Por 2 km lo suyo sería alargar la L10 hasta el aeropuerto y cerrar el bucle, y que cada una de las líneas haga el bucle en un sentido, así aparte de comunicar el aeropuerto con la zona ZAL y resto de la Zona Franca marítima y el puerto, los de la L2 enlazarían en Foc Cisell y ahorrarían unos 10 minutos en llegar a la T1 y unos 5 minutos en llegar a la T2.
Jo també opino que és ridícul que s'hagi escatimat en un parell de kilòmetres des del Polígon Pratenc fins a la T1, especialment tenint en compte que bona part del recorregut podria ser sobre el terreny (sense viaducte). Tancar el bucle permetria millors freqüències i més diversitat de trajectes.

D'altra banda, espero que tard o d'hora s'acabi fent un ramal directe entre Sant Cosme i Mercabarna, que molt probablement també es podria construir sobre el terreny. Per aquí podria circular la L2, i El Prat quedaria servit per la L9.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Diumenge 14/12/2014 21:26

davroca5 ha escrit:Normalment l'utilitzo a la tarda, tant els díes laborables com els festius, tot i què molt esporàdicament. Però lo que es cert es que mai m'he trobat el tramvia ple a vessar, però vaja, se que ara hi han unitats dobles, i estan per algun motiu, així que segurament tindràs raó.
Tot i així l'ampliació de la L3 mai m'ha semblat bona. Prefereixo una combinació L6-L3 molt més recte que no que la L3 faci tot el recorregut passant per totes les ciutats i fent lent el viatge cap a la Diagonal.
Jo l'agafo prou sovint a Can Rigal sobre les 7:45h. I com a mínim un 30% de les vegades no entro al primer tramvia que hi passa, i he d'esperar al següent.

Comparteixo amb tu que la L3 passant per Sant Joan i entrant a Sant Feliu paral·lela al tren i al tramvia, és una imbecilitat. La L3 ha d'anar recte per Esplugues i Sant Just, i entrar a Sant Feliu encarant el riu i preparada per a una futura ampliació a l'altra riba, on enllaçaria amb l'L8. I a Sant Joan Despí, la L6 i/o la L5.
Javi M l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 14/12/2014 21:28, en total s’ha editat 2 vegades.



Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 14/12/2014 21:26

Aquest fil parla només de la L9. Cenyiu-vos-hi, si us plau.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dilluns 15/12/2014 1:29

A veure que us sembla la meva proposta per la L9/L10: Es tractaria de dividirles en 2 linies independents, que podria ser una de sola si es tanca el bucle Aeroport-Polígon Pratenc, però canviant de nº a l'Aeroport perque sino una línia que es creui varies vegades amb si mateixa seria el colmo de la confusió. La L9 donaria servei a un corredor intermig entre la L5 i la L10 (zona Travessera de Gràcia) que està molt necessitat de transport. Quedarien fora de servei Ildefons Cerdà i Aprestadora, però la primera té la L8 i la 2ª està només a 200 o 300m d'Europa|Fira.
Òbviament això es de cara a quan als polítics els deixi d'interessar aquest rotllo de que hi ha crisi i que falten "diners" i tota la mandanga, i en canvi vulguin apostar per un transport de qualitat.

Imatge



Lluis
N6
N6
Entrades: 216
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Dilluns 15/12/2014 10:46

Ecomobisostrans ha escrit:A veure que us sembla la meva proposta per la L9/L10: Es tractaria de dividirles en 2 linies independents, que podria ser una de sola si es tanca el bucle Aeroport-Polígon Pratenc, però canviant de nº a l'Aeroport perque sino una línia que es creui varies vegades amb si mateixa seria el colmo de la confusió. La L9 donaria servei a un corredor intermig entre la L5 i la L10 (zona Travessera de Gràcia) que està molt necessitat de transport. Quedarien fora de servei Ildefons Cerdà i Aprestadora, però la primera té la L8 i la 2ª està només a 200 o 300m d'Europa|Fira.
Òbviament això es de cara a quan als polítics els deixi d'interessar aquest rotllo de que hi ha crisi i que falten "diners" i tota la mandanga, i en canvi vulguin apostar per un transport de qualitat.

Imatge

Aquest trajecte que pintes entre la Campana i Gràcia per mi seria el trajecte ideal per a l'ampliació de la L8 de FGC. És a dir, que no pasés per Espanya, sinó que a la Campana enfilés cap a Sants i Francesc Macià en diagonal pel carrer Moianès (correspondència a Hostafrancs) i Av. Tarradellas. La resta de suburbans FGC (S33, S4 i S8) ja donarien servei fins Espanya.


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 15/12/2014 11:02

Per a propostes ferroviàries, hi ha un altre fil obert. Sobretot, perquè de seguida degeneren d'una línia a l'altra.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 24/12/2014 9:14

Ja sabem com es fan les coses per aquestes contrades, però tant i així no deixa de sorprendre'ns quan es veuen coses com aquesta, a l'estació Aeroport T1 :x

Imatge



davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dimecres 24/12/2014 12:10

Uyy, aquest cartell està aquí des de... no sé... quatre anys?
No entenc la necessitat de posar aquests cartells provisionals, la veritat. :cop


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Diumenge 28/12/2014 13:07

davroca5 ha escrit:Uyy, aquest cartell està aquí des de... no sé... quatre anys?
No entenc la necessitat de posar aquests cartells provisionals, la veritat. :cop
Que alguna empresa cobri diners publics unes dues vegades, aquesta i quan es canviin els retols el dia de l'inaguració.
Es el que penso.

A l'estacio de l'aeroport T2 ja estan les enganxines de TMB a l'ascensor i allà estaran fins que el sol les cremi i tornem a canviarles per l'inaguració per allà el 2016??.

Salutacions.



davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Diumenge 28/12/2014 15:36

ATENCIÓ, NOTICIES!!!!! :reve

Territori modifica el calendari de la Línia 9: metro a l'aeroport al novembre i metro a la Zona Franca a mitjans de 2016

El departament de Territori i Sosteniblitat modifica el calendari d'obertura del tram de la Línia 9 a l'Aeroport i avançarà les obres del tram de la Zona Franca

CARLES PUIG BARCELÓ - Barcelona
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va anunciar ahir en roda de premsa sense preguntes la modificació del calendari d'obertura dels ramals sud de la Línia 9 i 10 del metro de Barcelona. Aquesta modificació arriba després de que fa un mes el propi conseller anunciés, en una visita al primer tren en proves al ramal de l'Aeroport, l'obertura d'aquest tram al febrer del 2016. Segons paraules pròpies del conseller, "el ramal a l'Aeroport es molt important per Barcelona i la seva economia, que també repercuteix en l'economia catalana". També va afegir que "aquest ramal porta acabat des de fa anys ja què el govern tripartit va avançar les obres a empreses concessionàries. Per aquest motiu el més sensat i oportú es avançar l'obertura d'aquest ramal al novembre de l'any 2015". El conseller va explicar el motiu d'aquest avançament: "les proves s'estan fent a bon ritme, per lo tant creiem que es poden fer una mica més ràpid per poder tenir tot el ramal operatiu al novembre". A part d'això, Santi Vila considera que "obrir el tram uns mesos abans que el Mobile Word Congress de febrer ens permet treballar amb un marge de temps més gran per solucionar fallades del sistema que puguin aparèixer, per aquest motiu es probable que els primers dies o setmanes de l'obertura del ramal hi hagin fallades del sistema, problemes amb els indicadors o qualsevol altre error", per aquest motiu el conseller demana paciència a tots els usuaris d'aquest tram.
Finalment, el conseller també va dir que estaven treballant per intentar millorar les freqüències de pas (previstes de 7 minuts), però en aquest aspecte Santi Vila es va mostrar escèptic, ja què per poder modificar les freqüències "hauriem de treure més trens d'altres línies i adaptar-los a la conducció automàtica de la línia".
El tram sud de la L9, anomenat a la seva construcció com a Tram I, tindrà una longitud de 20 kilòmetres (similar a la Línia 1) i tindrà 15 estacions, que enllaçaran l'Aeroport a les seves dues terminals, els polígons industrials del Prat, el Prat de Llobregat, el polígon Mercabarna i el Parc Logístic, el recinte Fira, la Torrassa, Collblanc i la Zona Universitària de Barcelona.

El tram de la Zona Franca, a mitjans de 2016

Finalment, el conseller va explicar el calendari previst pel tram de la Línia 10 de la Zona Franca. Aquest tram, que circula pel Passeig de la Zona Franca i pel carrer A del polígon industrial, té les estacions en viaducte terminades, però les estacions soterrades es troben aturades des de 2011. Per aquest motiu, i acceptant les pressions i motius de l'alcalde de Barcelona Xavier Trias, el conseller ha fet un calendari d'obres i inauguracions per aquest tram. Es preveu que les obres d'aquest tram de la L10 tornin a començar "a principis o mitjans de 2015", quan els pressupostos de la Generalitat ho permetin. "Es un tram de vital importància, ja què connecta els barris de la Zona Franca i el propi polígon industrial". Quan les obres terminin, "hi haurà un període de proves que durarà mig any, per lo tant creiem què a mitjans de 2016 podríem tenir operatiu aquest Tram II de la Línia 10".
Aquest tram de la Línia 10, d'uns 7 kilòmetres de recorregut, tindrà nou estacions (4 d'aquestes en un viaducte pel carrer A) i permetran comunicar la Zona Franca amb la plaça Ildefons Cerdà i la Zona Universitària de Barcelona, compartint el traçat entre la Zona Universitària i l'estació de "Can Tries-Gornal" amb la Línia 9.

Canvi de nom de dues estacions de metro i una de Trambaix

Abans de finalitzar la roda de premsa, el conseller també va explicar el canvi de nom de dues estacions de metro i una de la xarxa del Trambaix. En el cas de les estacions de metro, es canvien el nom de les estacions de "Can Boixeres", de la Línia 5; i la de "Fontana", de la Línia 3. Els nous noms per aquestes estacions seran "Can Boixeres | Montesa" i "Gràcia", respectivament. En paraules textuals del conseller, "el nom d'aquestes dues estacions no estava previst, però finalment a l'ultima reunió del consell de l'ATM vam decidir aprovar el canvi de noms". També va dir què aquest canvi de nom seria unilateral, sense consultar als ajuntaments de l'Hospitalet i Barcelona, ja què "es un tema únicament de la Generalitat, i en aquest cas els ajuntaments no poden decidir res".
Per altre banda, també es canviarà el nom d'una parada del Trambaix, concretament la de "Ignasi Iglesias", que canvia el nom a "Pablo Iglesias". Davant les reaccions de la premsa, Santi Vila va detallar aquest canvi: "creiem què Pablo Iglesias (de Podem) es una persona què passarà a la història, per lo tant lo milor que podem fer es canviar el nom d'una parada i posar el seu nom".
Tots aquests canvis de nomenclatura no entraran en vigor fins al 31 de gener de l'any que ve, quan els nous cartells i mapes de la xarxa estiguin ja creats i preparats per la seva col·locació a les estacions i parades de tramvia. Tot i així, el conseller explicarà tots els detalls a una nova reunió a principis de gener.

Font: Ara.cat


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Diumenge 28/12/2014 15:52

No em fan cap mena de gràcia els articles "de broma" que comencen essent seriosos i no te n'adones de què tot el que has llegit és mentida fins el final. No em fa cap mena de gràcia perdre el temps.

El nivell professional dels nostres periodistes és equiparable als de El Congo. Y suma y sigue.



davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Diumenge 28/12/2014 15:54

Javi M ha escrit:No em fan cap mena de gràcia els articles "de broma" que comencen essent seriosos i no te n'adones de què tot el que has llegit és mentida fins el final. No em fa cap mena de gràcia perdre el temps.

El nivell professional dels nostres periodistes és equiparable als de El Congo. Y suma y sigue.
L'article no l'ha fet cap periodista, l'he fet jo únicament. I si, la gràcia era fer una noticia probablement real i al arribar al final adonar-te'n que era falsa.


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dilluns 29/12/2014 15:25

Era el dia dels Innocents, cal tenir més sentit de l'humor...



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dilluns 29/12/2014 15:44

La meva crítica era motivada perquè pensava que es tractava d'un article de l'Ara, escrit per un periodista suposadament professional. Desconeixia que l'autor era un foraire.



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dilluns 29/12/2014 16:02

Als diaris tradicionalment el dia dels innocents sempre s'han publicat "innocentades"...



Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 30/12/2014 17:49

La Generalitat treurà la grua de Lesseps abans de la tardor de 2015

Les obres de reurbanització d'aquesta plaça de Barcelona afectada per les obres de la L9 aturades des de fa anys començaran a principis d'any

http://www.ara.cat/societat/Generalitat ... 72520.html


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Dimecres 31/12/2014 17:18

¿ Cuanto tiempo más dejarán pasar hasta confesar lo que es obvio ? (que el tramo central de la L-9 no se construirá nunca y punto).

Hasta después de las municipales y las autonómicas,como poco.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dissabte 03/01/2015 20:27

sergi ha escrit:¿ Cuanto tiempo más dejarán pasar hasta confesar lo que es obvio ? (que el tramo central de la L-9 no se construirá nunca y punto).

Hasta después de las municipales y las autonómicas,como poco.
Jajajaja tu lo has dicho :plas
La cosa es que por estas tierras la gente no vive en el mundo real, sino en el mundo de fantasía que ellos se montan en su cabeza, donde existe la L9 y la crisis se ha terminado xD


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”