Perllongament L4 La Pau - Sagrera

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
dewit
N3
N3
Entrades: 25

Perllongament L4 La Pau - Sagrera

Entrada Autor: dewit » Dimarts 03/02/2015 22:54

Bona nit a tots,

Des de fa dies em volta pel cap un tema, i és el perllongament de la L4. Sé que inicialment estava pensat que entrés en servei un cop el tram central de la L9/10 estigués operatiu i aquesta fes servir el seu propi tunel.

En vistes de que la finalització del tram central de la L9/10 es troba aturat no sé si seria possible l'utilització del mateix tunel per a les línies L9/10 i la L4 donat que la connexió amb aquestes sembla a priori realitzada. Les idees i dubtes que em sorgeixen són:
- Realment el tram de túnel de la L4 es troba acabat? Les últimes informacions que tinc era que faltava la perforació a Via Trajana, carrer que fa temps que ja torna a estar asfaltat després d'haver estat obert en canal.
- La distribució de vies permet realment que la plataforma superior es destinés a L9/10 i l'inferior a la L4 amb finalització a la Sagrera?
- Els sistemes de seguretat són compatibles? En cas de no ser-ho el fet que la L4 circuli amb conductor permetria la "compatibilitat"?
- Com de profund és l'actual tunel d'estacionament de Sagrera com per permetre estacionar trens de les dues línies?

No sé, tinc la sensació de que si les infrastructures ja es troben acabades i es té el material suficient és només qüestió de voluntat de fer entrar en servei aquest tram de la L4...

Salut!


Imatge

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 03/02/2015 23:05

dewit ha escrit:Bona nit a tots,

Des de fa dies em volta pel cap un tema, i és el perllongament de la L4. Sé que inicialment estava pensat que entrés en servei un cop el tram central de la L9/10 estigués operatiu i aquesta fes servir el seu propi tunel.

En vistes de que la finalització del tram central de la L9/10 es troba aturat no sé si seria possible l'utilització del mateix tunel per a les línies L9/10 i la L4 donat que la connexió amb aquestes sembla a priori realitzada. Les idees i dubtes que em sorgeixen són:
- Realment el tram de túnel de la L4 es troba acabat? Les últimes informacions que tinc era que faltava la perforació a Via Trajana, carrer que fa temps que ja torna a estar asfaltat després d'haver estat obert en canal.
- La distribució de vies permet realment que la plataforma superior es destinés a L9/10 i l'inferior a la L4 amb finalització a la Sagrera?
- Els sistemes de seguretat són compatibles? En cas de no ser-ho el fet que la L4 circuli amb conductor permetria la "compatibilitat"?
- Com de profund és l'actual tunel d'estacionament de Sagrera com per permetre estacionar trens de les dues línies?

No sé, tinc la sensació de que si les infrastructures ja es troben acabades i es té el material suficient és només qüestió de voluntat de fer entrar en servei aquest tram de la L4...

Salut!
Falta per fer la part de l'estació de Via Trajana em sembla. El túnel actual va direcció al Triangle i es troba amb el ramal de L9 abans d'arribar-hi, però per continuar cap allà, diria que cal fer una inversió de marxa.
A més, per a que s'aturessin en servei comercial a l'andana inferior de La Sagrera els trens de la sèrie 2100, caldria treure les portes automàtiques ja que crec que no coincidirien.
A banda, la part de L9 no disposa dels elements de seguretat normals per a la circulació manual (senyals i cantons). Així que tècnicament es poc viable (i no pel tema cantons, si no per que entre La Pau i La Sagrera seria en via única i amb una inversió a mig camí) per prestar un servei de metro decent.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 03/02/2015 23:10

Desconec l'estat de la infrastructura de la línia 4, però és inviable ficar les 2100 a la línia 9/10 ja que la distribució de les portes no és la mateixa. Les 9000 tenen totes les portes equidistants, igual que les pantalles de les andanes, mentre que en les 2100 la distància entre portes d'un mateix cotxe és diferent a la distància entre les portes contigües de diferents cotxes.



nestor
N4
N4
Entrades: 61
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: nestor » Dimecres 04/02/2015 1:11

Miquel ha escrit:
dewit ha escrit:Bona nit a tots,

Des de fa dies em volta pel cap un tema, i és el perllongament de la L4. Sé que inicialment estava pensat que entrés en servei un cop el tram central de la L9/10 estigués operatiu i aquesta fes servir el seu propi tunel.

En vistes de que la finalització del tram central de la L9/10 es troba aturat no sé si seria possible l'utilització del mateix tunel per a les línies L9/10 i la L4 donat que la connexió amb aquestes sembla a priori realitzada. Les idees i dubtes que em sorgeixen són:
- Realment el tram de túnel de la L4 es troba acabat? Les últimes informacions que tinc era que faltava la perforació a Via Trajana, carrer que fa temps que ja torna a estar asfaltat després d'haver estat obert en canal.
- La distribució de vies permet realment que la plataforma superior es destinés a L9/10 i l'inferior a la L4 amb finalització a la Sagrera?
- Els sistemes de seguretat són compatibles? En cas de no ser-ho el fet que la L4 circuli amb conductor permetria la "compatibilitat"?
- Com de profund és l'actual tunel d'estacionament de Sagrera com per permetre estacionar trens de les dues línies?

No sé, tinc la sensació de que si les infrastructures ja es troben acabades i es té el material suficient és només qüestió de voluntat de fer entrar en servei aquest tram de la L4...

Salut!
Falta per fer la part de l'estació de Via Trajana em sembla. El túnel actual va direcció al Triangle i es troba amb el ramal de L9 abans d'arribar-hi, però per continuar cap allà, diria que cal fer una inversió de marxa.
A més, per a que s'aturessin en servei comercial a l'andana inferior de La Sagrera els trens de la sèrie 2100, caldria treure les portes automàtiques ja que crec que no coincidirien.
A banda, la part de L9 no disposa dels elements de seguretat normals per a la circulació manual (senyals i cantons). Així que tècnicament es poc viable (i no pel tema cantons, si no per que entre La Pau i La Sagrera seria en via única i amb una inversió a mig camí) per prestar un servei de metro decent.
Efectivament el túnel provinent de la L4 s'uneix amb el de la L9 abans d'arribar al Triangle, però per passar d'un al altre cal una inversió del sentit de marxa. Per poder enllaçar directament falta perforar el tunel que uneixi la L9 amb la L4 directament. El tema dels elements de seguretat de la L9 no ho tinc tant clar. La L9 està equipada amb senyals lluminoses i té la possiblitat de funcionar en mode manual en cas que falli l'automàtic. Un altre tema seria fer circular les dos línies en tram compartit.


Hasta siempre serie 1000

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 04/02/2015 11:36

Jo els únics "senyals lluminosos" que he vist són els de l'estat dels canvis d'agulla. A les zones de maniobres (Can Zam) i a l'inici del ramal del Triangle si que n'hi ha.
De fet, aquesta mancança ja va ser denunciada per algun sindicat en la famosa aturada d'uns quants dies al poc d'obrir-se el tram fins La Sagrera.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Busman
N7
N7
Entrades: 430
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Busman » Dimecres 04/02/2015 18:36

Beno, però encara queda pel 2013, no?


Imatge

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.

xabuca
N4
N4
Entrades: 50

Entrada Autor: xabuca » Dijous 05/02/2015 0:35

nestor ha escrit:
Miquel ha escrit:
dewit ha escrit:Bona nit a tots,

Des de fa dies em volta pel cap un tema, i és el perllongament de la L4. Sé que inicialment estava pensat que entrés en servei un cop el tram central de la L9/10 estigués operatiu i aquesta fes servir el seu propi tunel.

En vistes de que la finalització del tram central de la L9/10 es troba aturat no sé si seria possible l'utilització del mateix tunel per a les línies L9/10 i la L4 donat que la connexió amb aquestes sembla a priori realitzada. Les idees i dubtes que em sorgeixen són:
- Realment el tram de túnel de la L4 es troba acabat? Les últimes informacions que tinc era que faltava la perforació a Via Trajana, carrer que fa temps que ja torna a estar asfaltat després d'haver estat obert en canal.
- La distribució de vies permet realment que la plataforma superior es destinés a L9/10 i l'inferior a la L4 amb finalització a la Sagrera?
- Els sistemes de seguretat són compatibles? En cas de no ser-ho el fet que la L4 circuli amb conductor permetria la "compatibilitat"?
- Com de profund és l'actual tunel d'estacionament de Sagrera com per permetre estacionar trens de les dues línies?

No sé, tinc la sensació de que si les infrastructures ja es troben acabades i es té el material suficient és només qüestió de voluntat de fer entrar en servei aquest tram de la L4...

Salut!
Falta per fer la part de l'estació de Via Trajana em sembla. El túnel actual va direcció al Triangle i es troba amb el ramal de L9 abans d'arribar-hi, però per continuar cap allà, diria que cal fer una inversió de marxa.
A més, per a que s'aturessin en servei comercial a l'andana inferior de La Sagrera els trens de la sèrie 2100, caldria treure les portes automàtiques ja que crec que no coincidirien.
A banda, la part de L9 no disposa dels elements de seguretat normals per a la circulació manual (senyals i cantons). Així que tècnicament es poc viable (i no pel tema cantons, si no per que entre La Pau i La Sagrera seria en via única i amb una inversió a mig camí) per prestar un servei de metro decent.
Efectivament el túnel provinent de la L4 s'uneix amb el de la L9 abans d'arribar al Triangle, però per passar d'un al altre cal una inversió del sentit de marxa. Per poder enllaçar directament falta perforar el tunel que uneixi la L9 amb la L4 directament. El tema dels elements de seguretat de la L9 no ho tinc tant clar. La L9 està equipada amb senyals lluminoses i té la possiblitat de funcionar en mode manual en cas que falli l'automàtic. Un altre tema seria fer circular les dos línies en tram compartit.
Un altre problema seria la diferència de tensió, si es volguessin operar les tres línies alhora. Línia 4 funciona 1200V i línia 9-10 a 1500V.



nestor
N4
N4
Entrades: 61
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: nestor » Dijous 05/02/2015 1:30

xabuca ha escrit:
nestor ha escrit:
Miquel ha escrit: Falta per fer la part de l'estació de Via Trajana em sembla. El túnel actual va direcció al Triangle i es troba amb el ramal de L9 abans d'arribar-hi, però per continuar cap allà, diria que cal fer una inversió de marxa.
A més, per a que s'aturessin en servei comercial a l'andana inferior de La Sagrera els trens de la sèrie 2100, caldria treure les portes automàtiques ja que crec que no coincidirien.
A banda, la part de L9 no disposa dels elements de seguretat normals per a la circulació manual (senyals i cantons). Així que tècnicament es poc viable (i no pel tema cantons, si no per que entre La Pau i La Sagrera seria en via única i amb una inversió a mig camí) per prestar un servei de metro decent.
Efectivament el túnel provinent de la L4 s'uneix amb el de la L9 abans d'arribar al Triangle, però per passar d'un al altre cal una inversió del sentit de marxa. Per poder enllaçar directament falta perforar el tunel que uneixi la L9 amb la L4 directament. El tema dels elements de seguretat de la L9 no ho tinc tant clar. La L9 està equipada amb senyals lluminoses i té la possiblitat de funcionar en mode manual en cas que falli l'automàtic. Un altre tema seria fer circular les dos línies en tram compartit.
Un altre problema seria la diferència de tensió, si es volguessin operar les tres línies alhora. Línia 4 funciona 1200V i línia 9-10 a 1500V.
No crec que pels trens d'avui en dia sigui massa problematic aquesta diferència de 300V, ja que l'electrònica de potència d'avui en dia permet operar en voltatges diferents.


Hasta siempre serie 1000

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 06/02/2015 1:20

El problema no és la tensió, sinó la senyalització.
No és el mateix fer circular trens totalment automàtics que trens amb ATP-ATO.

La tensió podria ser un problema, també.

Ara, oblideu qualsevol idea de fer coincidir L4 amb L9/L10 pel mateix túnel.
La L4 només pot arribar a Sagrera un cop la L9/L10 s'hagi traslladat a la seva estació definitiva (és a dir, quan treguin la tuneladora de Lesseps), i es faci l'estació de Santander i es connecti amb els dos túnels en servei.

És una llàstima, perquè és un tros molt curt i que donaria molt de servei.
No hi ha cap eix mar-muntanya a l'est d'Urquinaona (tret de la combinació amb la L10, però és massa volta, has de sortir de Barcelona).



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimarts 10/02/2015 23:08

Lo que se m'ha ocorregut es que si de moment no es pot prolongar la L4 lo que potser si es podria fer es tenir un 9000 fent només Sagrera-La Pau, que podria ser L12 o L4b. Passaria com quan hi havia la L3b, a La Pau es tindria que canviar d'andana. Ho podria fer 1 sol tren, i hi hauria una frecuencia d'uns 7 o 8 minuts.



nestor
N4
N4
Entrades: 61
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: nestor » Dimecres 11/02/2015 1:47

Ecomobisostrans ha escrit:Lo que se m'ha ocorregut es que si de moment no es pot prolongar la L4 lo que potser si es podria fer es tenir un 9000 fent només Sagrera-La Pau, que podria ser L12 o L4b. Passaria com quan hi havia la L3b, a La Pau es tindria que canviar d'andana. Ho podria fer 1 sol tren, i hi hauria una frecuencia d'uns 7 o 8 minuts.
Encara que no es construeixi la linia 4 fins a Sagrera segeuexies tenint un canvi de sentit pel mig envaint un tram de via única que actualment nomès s'utilitza per arribar al triangle i segueixes tenint un problema de sistemas de senyalització.


Hasta siempre serie 1000

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 11/02/2015 8:05

Lo de la senyalització no crec que sigui molt car de canviar, no? I la via única no ha de ser problema, si es fa amb 1 sol tren, i el troç del canvi de sentit si es un ramal que nomes es per anar a cotxera pot anar com qualsevol altre accés a cotxera, quan hagi d'entrar o sortir algun tren, s'espera a que aquest hagi passat. No sé, jo no li veig tanta complicació.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dimecres 11/02/2015 10:16

Ecomobisostrans ha escrit:Lo de la senyalització no crec que sigui molt car de canviar, no? I la via única no ha de ser problema, si es fa amb 1 sol tren, i el troç del canvi de sentit si es un ramal que nomes es per anar a cotxera pot anar com qualsevol altre accés a cotxera, quan hagi d'entrar o sortir algun tren, s'espera a que aquest hagi passat. No sé, jo no li veig tanta complicació.
Estoy de acuerdo contigo, si el túnel ya existe seguro sería cosa de voluntad de tener un sistema como lo que propones. Ese trayecto se hace muy atractivo desde que abrieron la estación de La Sagrera - Meridiana, pero por ahora no hay ningún transporte para realizarlo salvo algún bus con pésima frecuencia y muchos rodeos. Una lanzadera de Metro con frecuencia cada 7-8 minutos ya sería una gran mejora y un buen servicio provisional considerando lo que se va a alargar la construcción de la L9. :plas


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

nestor
N4
N4
Entrades: 61
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: nestor » Dimecres 11/02/2015 11:12

El problema no es instalar dos señalizaciones, sino tener que escoger uno de los dos sistemas. La linea 4 funciona con el sistema de seguridad ATP y el ATO de conducción y va supervisado por el motorista y la L9 funciona con ATC en el que el tren funciona completamente solo con balizas cada pocos metros. Hacer convivir los dos sistemas a la vez es mas complicado aun, intercalando trenes de tres lineas en el mismo tramo con sistemas distintos.

El problema es que el túnel directo no existe aun. Desde la L9 se puede acceder al Triangle y desde La Pau también pero hacen una Y. Lo que implica hacer un cambio de sentido en plena via principal.

Que por poder, se podría hacer y a mi como usuario y como aficionado, me encantaría
Pero con todos los problemas que plantea dudo mucho que TMB se quiera poner a hacer experimentos si ya les cuesta hacer funcionar el metro tal y como está ahora como para que tengan que hacer inversiones de marcha en servicio comercial en plena via.


Hasta siempre serie 1000

pukyxd
N6
N6
Entrades: 254
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Entrada Autor: pukyxd » Diumenge 19/07/2020 16:48

Quan creieu que s'obrirà aquest tram? Retard indefinit com el tronc central de la L9/L10?



pukyxd
N6
N6
Entrades: 254
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Entrada Autor: pukyxd » Dijous 03/09/2020 14:45

Territori i Sostenibilitat licita els estudis d'un tram d'1,3 km del perllongament de l'L4

El Departament licita la redacció de l’estudi informatiu i l’estudi d’impacte ambiental de la prolongació en el tram comprés entre l’estació de La Pau i el macropou de l’L9

Aquest tram inclou la construcció de 320 metres de nou túnel, una nova estació de metro i diverses actuacions en dos trams de túnel ja existents

El Departament de Territori i Sostenibilitat té en licitació la redacció dels estudis informatiu i d’impacte ambiental d’un tram d’1,3 km del perllongament de l’L4 de metro, concretament entre l’estació de La Pau i el macropou de l’L9, a Barcelona. En aquests estudis s’inclou un tram de 320 metres de nou túnel, una nova estació de metro i diverses actuacions en dos trams de túnel ja existents. La redacció dels estudis sumen un import total de licitació de 242.000 euros i compten amb un termini de 12 mesos cadascuna.

En concret, el nou tram de túnel de 320 metres de longitud enllaçarà la cua de maniobres de l’estació de La Pau amb el túnel ja construït que actualment dona accés als tallers i cotxeres del Triangle Ferroviari. A més, es preveu la construcció d’una nova estació, Santander, i diversos treballs de ventilació, vies i instal·lacions en dos altres trams de túnel existents.

Els estudis que es troben en licitació formen part de l’obra de perllongament de la línia 4 de metro entre la Pau i la Sagrera, que abastarà 2,8 quilòmetres i tres estacions. Cal dir que una part d’aquest perllongament està ja executada en el marc de la configuració del sistema L9/L10.

Aquest perllongament inclourà tres estacions:

- Santander, al sud del Triangle Ferroviari, en un àmbit residencial, que està inclosa en els estudis que ara es liciten.
- Sagrera-Alta Velocitat, intercanviador amb l’L9/L10 de metro, i serveis ferroviaris regionals i d’AVE.
- La Sagrera, l’intercanviador més important en l’àmbit nord de Barcelona, amb connexió entre les línies 1, 4, 5 i 9 de metro i R4 de Rodalies.

Una part del túnel i l’estació de la Sagrera ja s’estan utilitzant per l’explotació actual de l’L9 Nord i L10 Nord i quedaran exclusivament per a l’L4 quan finalitzi el tram central de l’L9. L’estació de metro de Sagrera Alta Velocitat també està en execució.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 03/09/2020 14:49

Quines ganes!!

De totes les ampliacions projectades aquesta és la més senzilla! :plas :plas



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”