Grup "Volem FGC a tota Catalunya"

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 10/04/2015 20:26

Tinc un dubte, d'aquesta proposta de com pot ser FGC a tota Catalunya, com seria el Rodalies de Barcelona? Perquè intentar que les vies siguin les mateixes, que vagin al mateix lloc (de l'estació) serà una mica complicat, per el meu punt de vista. :nose, i a més, com serien les linies, si fòssin suburbanes algunes línies, (per posar un exemple, S5 Rubí) per mí no estaria malament :ok ;), i que les L6, L7 i L8 tinguin uns altres noms, o que la L6 i L7 siguin de TMB, i que la L8 es canviï el nom a S3 com abans (i que pari fins a Sant Boi).


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 20/04/2015 22:07

Renfe451 ha escrit:Quina cosa més rídicula! El que fa la gent per perdre el temps... :roll:
Eyyy, que només havia fet dibuixos de com pot ser les línies de trens de Catalunya quan s'independitzi o en un futur, :boig :nono jo comparto la idea, perquè no el veig malament, ara que no t'agradi és un altre tema, no que sigui ridícul.
Carlos González l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 21/05/2015 8:41, en total s’ha editat 1 vegada.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

fredebcnteatre
N7
N7
Entrades: 323
Ubicació: R1

Entrada Autor: fredebcnteatre » Dimecres 22/04/2015 10:59

Jo crec que cal agafar la proposta i analitzar-la en tres punts:

1- Lo imprescindible
2- Lo necessari però no urgent
3- Lo que es pot fer d'una altre forma.
4- Lo que es prescindible o més economic amb un altre tipus de transport.

A partir d'allà cadascú evaluar la proposta.

Al meu parer, estic d'acord que un tren a Andorra la Vella pot ser excessiu, tot i que desconec la demanda en aquest sentit de transport i per tant no puc opinar. No sé quants potencials viatjers hi hauria en un hipotetic tren Andorra la Vella - Barcelona o Barcelona - Andorra la Vella.

Per exemple, si pot haver-hi autovia fins Ripoll, per què no pot haver-hi doble via ferroviaria fins allà?

El mateix cas per Arenys-Blanes...

Per què poden haver-hi 4 carrils o més viaris i només hi ha d'haver una via ferroviaria (via unica)?

Està bé que hi hagi linees d'autobusos que cobreixin un servei similar al tren, però un autobus no pot substituir a un tren, a més de que per carretera no es pot mai garantir horaris ni frecuencies, en canvi pel tren o tren-tram es pot garantir pel fet de que per allà només pasaràn trens o trens tranvia lo qual cal tenir molt en compte.

Lo que està clar es que no es pot ficar tot en un mateix sac.
Cal diferenciar amples de via, recorreguts, linees, frecuencies, ...

Pensar en com vertebrar el territori a nivell transport public i ferroviari es imprescindible.

Ara mateix s'està prioritzant en excés els bus expres i no s'està fent res a nivell ferroviari. Cal equilibrar les coses.

Us imagineu un bus expres Barcelona-Vic i que hi hagi dos o tres trens diaris? això passa pel que sembla a les proximitats de Lleida ciutat. Al menys pel que he pogut cotillejar d'horaris i demés. En canvi segur que hi ha un operador de bus al que se li ha adjudicat recorreguts similars.

S'ha anat destruint infraestructura ferroviaria:
Carrilet Olot-Girona
Linea Sant Adrià-Poble Nou - Est.França
Carrilet Manresa-Berga-Castellar d'en Hug.
Ripoll-Sant Joan de les Abedesses

I aixi sumem trams ferroviaris desfets i més que no conec.

No podem fer com s'ha fet amb l'AVE a la resta de l'Estat, pero si que cal ser una mica ambiciossos en quan al transport ferroviari d'aqui però també cal fer-ho de forma raonable.

Trobar el punt mig entre la realitat actual i la realitat de les propostes.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dimecres 22/04/2015 12:51

En respecto a la Autovía de Ripoll, ya se ha visto como acabó eso, claramente no tenía que ir ahí una autovía.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 22/04/2015 16:47

fredebcnteatre ha escrit:Jo crec que cal agafar la proposta i analitzar-la en tres punts:

1- Lo imprescindible
2- Lo necessari però no urgent
3- Lo que es pot fer d'una altre forma.
4- Lo que es prescindible o més economic amb un altre tipus de transport.


Al meu parer, estic d'acord que un tren a Andorra la Vella pot ser excessiu, tot i que desconec la demanda en aquest sentit de transport i per tant no puc opinar. No sé quants potencials viatjers hi hauria en un hipotetic tren Andorra la Vella - Barcelona o Barcelona - Andorra la Vella.

Està bé que hi hagi linees d'autobusos que cobreixin un servei similar al tren, però un autobus no pot substituir a un tren, a més de que per carretera no es pot mai garantir horaris ni frecuencies, en canvi pel tren o tren-tram es pot garantir pel fet de que per allà només pasaràn trens o trens tranvia lo qual cal tenir molt en compte.

Lo que està clar es que no es pot ficar tot en un mateix sac.
Cal diferenciar amples de via, recorreguts, linees, frecuencies, ...

Pensar en com vertebrar el territori a nivell transport public i ferroviari es imprescindible.

Ara mateix s'està prioritzant en excés els bus expres i no s'està fent res a nivell ferroviari. Cal equilibrar les coses.

Us imagineu un bus expres Barcelona-Vic i que hi hagi dos o tres trens diaris? això passa pel que sembla a les proximitats de Lleida ciutat. Al menys pel que he pogut cotillejar d'horaris i demés. En canvi segur que hi ha un operador de bus al que se li ha adjudicat recorreguts similars.

S'ha anat destruint infraestructura ferroviaria:
Carrilet Olot-Girona
Linea Sant Adrià-Poble Nou - Est.França
Carrilet Manresa-Berga-Castellar d'en Hug.
Ripoll-Sant Joan de les Abedesses

No podem fer com s'ha fet amb l'AVE a la resta de l'Estat, pero si que cal ser una mica ambiciossos en quan al transport ferroviari d'aqui però també cal fer-ho de forma raonable.

Trobar el punt mig entre la realitat actual i la realitat de les propostes.
Això és veritat, tens raó perquè es té que estudiar i aclarir com pot ser les línies, si són viables o no, si l'utilitzarà la gent, retirar estacions que no siguin necessàries i fer les que són necessàries, renovarles, etc.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

fredebcnteatre
N7
N7
Entrades: 323
Ubicació: R1

Entrada Autor: fredebcnteatre » Dimecres 22/04/2015 22:06

Anem linea per linea segons el mapa proposat
Canviaria la nomenclatura de CAT1, CAT2... aixo esta mes que clar.
CAT1: Com a molt fins Martorell. La resta no ho veig clar.
CAT2: Res a dir. Tot i que faria una conexio Castelldefels-Gava-Viladecans-Aeroport T1-Aeroport T2-Prat del Llobregat.
CAT3 com a molt ho faria arribar fins Martorell (Martorell-Granollers Canovelles, Molins de Rei-Vic, Hospitalet-Ripoll/La Tour de Carol).
CAT4A: Amposta-Estació de França ho faria acabar
CAT4B: Lleida-Hospitalet o Lleida-Aeroport T1. Tot i que en aquest cas potser faria passar la linea per la via que uneix Montcada bifurcació amb Sant Andreu Comtal i faria arribar CAT4B fins Est.França com estació final.
CAT5: Faria arribar fins Berga. Després en tot cas ja s'estudiarià si s'ha de prolongar fins Andorra o per una altre banda. Caldria redefinir serveis i ampliar algunes vies apartador per fer serveis més directes.
CAT6: Est.França-Lleida o com a molt que arriba a Montcada i Reixac R2 acabant en la tercera via.
CAT7: Com a molt fins Tarragona o Reus. Tot i que jo ho faria arribar només fins Martorell.
La resta ho distribuiria d'una altre forma amb aquesta linea.
CAT8: L'Hospitalet-Palamós
Llavors crear una altre Línea Girona-Palamós-costa.
CAT9: Manresa-Vic-Girona potser allargar fins Cervera o Tarrega.
CAT10: Aquest podria acabar a Aeroport Alguaire
CAT11 té parts bones i d'altres no tant.
CAT11A: Tarragona-L'Aldea Amposta-Gandesa
CAT11B: Alcarrás-Lleida-La Pobla de Segur-Vielha-Banyeres(Tot i que potser fins Pont de Suert i una linea bus Pont de Suert-Vielha).
CAT12: Lleida-La Pobla de Segur fins La Seu d'Urgell. La resta no ho veig clar.
CAT12B: Girona-Olot-Vic hauria de ser al meu parer o potser Ripoll. S'hauria d'estudiar.

Tot i aixi caldria analitzar que es necessari i que no.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 22/04/2015 22:19

fredebcnteatre ha escrit:
CAT1: Com a molt fins Martorell. La resta no ho veig clar.
CAT2: Res a dir. Tot i que faria una conexio Castelldefels-Gava-Viladecans-Aeroport T1-Aeroport T2-Prat del Llobregat.
CAT3 com a molt ho faria arribar fins Martorell (Martorell-Granollers Canovelles, Molins de Rei-Vic, Hospitalet-Ripoll/La Tour de Carol).
CAT4A: Amposta-Estació de França ho faria acabar
CAT4B: Lleida-Hospitalet o Lleida-Aeroport T1. Tot i que en aquest cas potser faria passar la linea per la via que uneix Montcada bifurcació amb Sant Andreu Comtal i faria arribar CAT4B fins Est.França com estació final.
CAT5: Faria arribar fins Berga. Després en tot cas ja s'estudiarià si s'ha de prolongar fins Andorra o per una altre banda. Caldria redefinir serveis i ampliar algunes vies apartador per fer serveis més directes.
CAT6: Est.França-Lleida o com a molt que arriba a Montcada i Reixac R2 acabant en la tercera via.
CAT7: Com a molt fins Tarragona o Reus. Tot i que jo ho faria arribar només fins Martorell.
La resta ho distribuiria d'una altre forma amb aquesta linea.
CAT8: L'Hospitalet-Palamós
Llavors crear una altre Línea Girona-Palamós-costa.
CAT9: Manresa-Vic-Girona potser allargar fins Cervera o Tarrega.
CAT10: Aquest podria acabar a Aeroport Alguaire
CAT11 té parts bones i d'altres no tant.
CAT11A: Tarragona-L'Aldea Amposta-Gandesa
CAT11B: Alcarrás-Lleida-La Pobla de Segur-Vielha-Banyeres(Tot i que potser fins Pont de Suert i una linea bus Pont de Suert-Vielha).
CAT12: Lleida-La Pobla de Segur fins La Seu d'Urgell. La resta no ho veig clar.
CAT12B: Girona-Olot-Vic hauria de ser al meu parer o potser Ripoll. S'hauria d'estudiar.

Tot i aixi caldria analitzar que es necessari i que no.
CAT 1 fins a Martorell????? Pensa que la CAT 1 que està dibuixada és necessari per poder anar a altres parts de Barcelona i que a més pugui tenir bona connexió a altres municipis de Catalunya, desde el meu punt de vista :hola
Carlos González l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 22/04/2015 22:24, en total s’ha editat 1 vegada.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

fredebcnteatre
N7
N7
Entrades: 323
Ubicació: R1

Entrada Autor: fredebcnteatre » Dimecres 22/04/2015 22:22

CAT1 com a molt fins Martorell, però crec que caldria que arribi Hospitalet o Molins de Rei.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 22/04/2015 22:28

fredebcnteatre ha escrit:CAT1 com a molt fins Martorell, però crec que caldria que arribi Hospitalet o Molins de Rei.
Si canviés la destinació de CAT 1 enlloc de Lleida, jo ho faria a Igualada. Però n'estic d'acord amb les dos (Tant com Lleida o Igualada)


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimecres 22/04/2015 22:58

Don Ramón ha escrit:
Ganz ha escrit:Ara és massa tard per a moltes d'aquestes propostes, en un país on es considera el vehicle privat quasibé com un bé de primera necessitat i no una fortuna ...

És evident que, a Andorra, país pirenaic, més beneficiós hagués estat no construir cap carretera i sí un ferrocarril cremallera, a imatge i semblança del que succeeix a Zermatt, Suïssa . Ara seria una bestiesa, per la naturalesa econòmica del país i per les infraestructures viàries ja construïdes, ni tan sols plantejar-se la construcció d'un ferrocarril de forma lògica (això és : ferrocarril convencional Alp-La Seu d'Urgell-Andorra la Vella i ferrocarril de vía mètrica i cremallera des d'allà fins a Pas de la Casa i Ax-Les-Thermes) .

En allò referent a les rodalies de Lleida : trobo agosarada l'ampliació de la Pobla de Segur a Vielha i poc justificada a nivel de demanda de Lleida a la Seu d'Urgell . No obstant, trobo interessant la connexió amb Solsona, con també la trobaria en una hipotètica ampliació Súria-Cardona-Solsona ... no en va, Solsona és capital de comarca . Potser hi seríem a temps, abans que hi construeixin una autovia gratuïta d'aquestes tan económiques, beneficioses i ecològiques .
Muy buena reflexión, la comparto plenamente.

Yo lo único que me hace pensar, es eso de tener la línea de La Pobla ahí terminando en medio de la nada, parece como algo muy desaprovechado. Alargarla, por las razones que dices Ganz, no parece ya tener mucho sentido, porque además es muy caro ahí en las montañas. No tengo ahora bien presente como es de rápida esa línea comparado con la carretra, pero me suena que no es malo el trazado, y permite un trayecto razonablemente rápido. Con eso, tal vez una opción podría ser introducir trenes directos Lleida-Balaguer-Tremp-La Pobla (solo esas cuatro paradas), y en La Pobla tener una pequeña terminal de autocares desde donde continuar a La Seu d'Urgell, Andorra, Sort, etc.. La idea tras esto siendo que el tren podría hacer el trayecto hasta La Pobla más rápidamente que el autocar, y que podría absorber la ocupación de varios autocares en un solo tren para esa parte del trayecto, generando un ahorro de recursos que puede ir a tener más conexiones hacia esmentados destinos. Visto que la línea de tren funcionará igualmente, sería cosa de aprovecharla más...
Exacte! Aquesta seria la millor opció per donar-li vida a aquesta línia, i a més ens estalviariem uns quants busos al dia (n'hi ha més dels que us penseu cap a Esterri d'Àneu, Sort, i altres.) Vaig llegir que l'adequació del terreny (és a dir, aplanar la terra, fer parets, ... ) està feta fins a Sort! Només faltaria ficar la via, si no es que s'hi ha de fer algun túnel o pont, ja que desconeixo el traçat fins allà. Si no requerís gaire inversió es podria fer, ja que Sort és un poble mitjà pero que tant a l'hivern com a l'estiu hi ha bastant turisme. He de recordar que Port-Ainé està a tan sols 15-20 minuts en autobus des de Sort, que ja existeix actualment. Per això es podria combinar amb paquets com el Tren Blanc a la R3 i els autobusos cap a Esterri, i perquè no, fins a Baqueira Beret, que està a 40 minuts de Sort.
Que en penseu, li veieu futur a aquesta extensió? I sinó, trobarieu útils els serveis tipus Tren Blanc?


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimecres 22/04/2015 23:15

bigcoaster ha escrit:
Don Ramón ha escrit:
Ganz ha escrit:Ara és massa tard per a moltes d'aquestes propostes, en un país on es considera el vehicle privat quasibé com un bé de primera necessitat i no una fortuna ...

És evident que, a Andorra, país pirenaic, més beneficiós hagués estat no construir cap carretera i sí un ferrocarril cremallera, a imatge i semblança del que succeeix a Zermatt, Suïssa . Ara seria una bestiesa, per la naturalesa econòmica del país i per les infraestructures viàries ja construïdes, ni tan sols plantejar-se la construcció d'un ferrocarril de forma lògica (això és : ferrocarril convencional Alp-La Seu d'Urgell-Andorra la Vella i ferrocarril de vía mètrica i cremallera des d'allà fins a Pas de la Casa i Ax-Les-Thermes) .

En allò referent a les rodalies de Lleida : trobo agosarada l'ampliació de la Pobla de Segur a Vielha i poc justificada a nivel de demanda de Lleida a la Seu d'Urgell . No obstant, trobo interessant la connexió amb Solsona, con també la trobaria en una hipotètica ampliació Súria-Cardona-Solsona ... no en va, Solsona és capital de comarca . Potser hi seríem a temps, abans que hi construeixin una autovia gratuïta d'aquestes tan económiques, beneficioses i ecològiques .
Muy buena reflexión, la comparto plenamente.

Yo lo único que me hace pensar, es eso de tener la línea de La Pobla ahí terminando en medio de la nada, parece como algo muy desaprovechado. Alargarla, por las razones que dices Ganz, no parece ya tener mucho sentido, porque además es muy caro ahí en las montañas. No tengo ahora bien presente como es de rápida esa línea comparado con la carretra, pero me suena que no es malo el trazado, y permite un trayecto razonablemente rápido. Con eso, tal vez una opción podría ser introducir trenes directos Lleida-Balaguer-Tremp-La Pobla (solo esas cuatro paradas), y en La Pobla tener una pequeña terminal de autocares desde donde continuar a La Seu d'Urgell, Andorra, Sort, etc.. La idea tras esto siendo que el tren podría hacer el trayecto hasta La Pobla más rápidamente que el autocar, y que podría absorber la ocupación de varios autocares en un solo tren para esa parte del trayecto, generando un ahorro de recursos que puede ir a tener más conexiones hacia esmentados destinos. Visto que la línea de tren funcionará igualmente, sería cosa de aprovecharla más...
Exacte! Aquesta seria la millor opció per donar-li vida a aquesta línia, i a més ens estalviariem uns quants busos al dia (n'hi ha més dels que us penseu cap a Esterri d'Àneu, Sort, i altres.) Vaig llegir que l'adequació del terreny (és a dir, aplanar la terra, fer parets, ... ) està feta fins a Sort! Només faltaria ficar la via, si no es que s'hi ha de fer algun túnel o pont, ja que desconeixo el traçat fins allà. Si no requerís gaire inversió es podria fer, ja que Sort és un poble mitjà pero que tant a l'hivern com a l'estiu hi ha bastant turisme. He de recordar que Port-Ainé està a tan sols 15-20 minuts en autobus des de Sort, que ja existeix actualment. Per això es podria combinar amb paquets com el Tren Blanc a la R3 i els autobusos cap a Esterri, i perquè no, fins a Baqueira Beret, que està a 40 minuts de Sort.
Que en penseu, li veieu futur a aquesta extensió? I sinó, trobarieu útils els serveis tipus Tren Blanc?
Que jo sàpiga, i passo sovint per allà, no hi ha cap adequació de terreny ni túnels fets més amunt de la Pobla, si bé fins a Sort la dificultat de construïr traçat no seria excessiva (només hi ha el congost de Collegats com a part difícil).
La idea sembla bona però, creant una estació intermodal per a continuar més amunt, utilitzant autobusos d'aportació.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimecres 22/04/2015 23:28

oriolp13 ha escrit:
bigcoaster ha escrit: Exacte! Aquesta seria la millor opció per donar-li vida a aquesta línia, i a més ens estalviariem uns quants busos al dia (n'hi ha més dels que us penseu cap a Esterri d'Àneu, Sort, i altres.) Vaig llegir que l'adequació del terreny (és a dir, aplanar la terra, fer parets, ... ) està feta fins a Sort! Només faltaria ficar la via, si no es que s'hi ha de fer algun túnel o pont, ja que desconeixo el traçat fins allà. Si no requerís gaire inversió es podria fer, ja que Sort és un poble mitjà pero que tant a l'hivern com a l'estiu hi ha bastant turisme. He de recordar que Port-Ainé està a tan sols 15-20 minuts en autobus des de Sort, que ja existeix actualment. Per això es podria combinar amb paquets com el Tren Blanc a la R3 i els autobusos cap a Esterri, i perquè no, fins a Baqueira Beret, que està a 40 minuts de Sort.
Que en penseu, li veieu futur a aquesta extensió? I sinó, trobarieu útils els serveis tipus Tren Blanc?
Que jo sàpiga, i passo sovint per allà, no hi ha cap adequació de terreny ni túnels fets més amunt de la Pobla, si bé fins a Sort la dificultat de construïr traçat no seria excessiva (només hi ha el congost de Collegats com a part difícil).
La idea sembla bona però, creant una estació intermodal per a continuar més amunt, utilitzant autobusos d'aportació.
Jo també hi passo sovint i mai he trobat on està això fet, però si que es veritat que així ho fica a diversos llocs on s'explica la història de la línia. Una estació terminal intermodal al final amb dos o tres busos esperant seria perfecte, i estic segur que la línia aniria a més del 50% d'ocupació en contra d'ara que va a uns nivells depriments. El traçat seria bastant simple excepte al congost de Collegats on s'hi hauria de construir un túnel de menys de 2km. Personalment li veig bastant futur a la línia, tant a l'hivern com a l'estiu per al turisme, i després el tema de busos d'aportació i els busos que podrien continuar des del tren.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 21/05/2015 20:45

RENFE és un desastre, n'hi ha hagut problemes amb els combois dels trens, matí de problemes i retards, i a més, els Rodalies de Catalunya són els pitjors de l'Estat Espanyol. Que es millori ja, el sistema ferroviari de Catalunya d'una vegada per totes!!!!! :nono >:( :evil:


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2158

Entrada Autor: albert28 » Dijous 21/05/2015 20:51

Carlos González ha escrit:RENFE és un desastre, n'hi ha hagut problemes amb els combois dels trens, matí de problemes i retards, i a més, els Rodalies de Catalunya són els pitjors de l'Estat Espanyol. Que es millori ja, el sistema ferroviari de Catalunya d'una vegada per totes!!!!! :nono >:( :evil:
En tot cas ha sigut d'ADIF la culpa i qualsevol companyia que estigui sota la xarxa d'Adif no hagués pogut circular tampoc (el mateix conseller ho ha dit en dorecte a la TV).
Com a molt a Renfe se li pot reclamar el tema dels trens (i diria que res més, i avui Renfe ha sigut víctima com tots nosaltres). La resta si és INFRAESTRUCTURA ésd'ADIF. Una gran millora seria inversió en la infraestructura.



fredebcnteatre
N7
N7
Entrades: 323
Ubicació: R1

Entrada Autor: fredebcnteatre » Dijous 21/05/2015 20:55

albert28 ha escrit:
Carlos González ha escrit:RENFE és un desastre, n'hi ha hagut problemes amb els combois dels trens, matí de problemes i retards, i a més, els Rodalies de Catalunya són els pitjors de l'Estat Espanyol. Que es millori ja, el sistema ferroviari de Catalunya d'una vegada per totes!!!!! :nono >:( :evil:
En tot cas ha sigut d'ADIF la culpa i qualsevol companyia que estigui sota la xarxa d'Adif no hagués pogut circular tampoc (el mateix conseller ho ha dit en dorecte a la TV).
Com a molt a Renfe se li pot reclamar el tema dels trens (i diria que res més, i avui Renfe ha sigut víctima com tots nosaltres). La resta si és INFRAESTRUCTURA ésd'ADIF. Una gran millora seria inversió en la infraestructura.
El fet es evident:
- ADIF es la infrastructura que ha fallat.

Qui gestiona la informació al usuari i l'atenció al usuari i la alternativa a la incidencia? RENFE o Generalitat. Per tant aqui tothom té part de responsabilitat al caos.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 21/05/2015 20:58

albert28 ha escrit:
Carlos González ha escrit:RENFE és un desastre, n'hi ha hagut problemes amb els combois dels trens, matí de problemes i retards, i a més, els Rodalies de Catalunya són els pitjors de l'Estat Espanyol. Que es millori ja, el sistema ferroviari de Catalunya d'una vegada per totes!!!!! :nono >:( :evil:
En tot cas ha sigut d'ADIF la culpa i qualsevol companyia que estigui sota la xarxa d'Adif no hagués pogut circular tampoc (el mateix conseller ho ha dit en dorecte a la TV).
Com a molt a Renfe se li pot reclamar el tema dels trens (i diria que res més, i avui Renfe ha sigut víctima com tots nosaltres). La resta si és INFRAESTRUCTURA ésd'ADIF. Una gran millora seria inversió en la infraestructura.
Ja, i això és un problema perquè els Rodalies de Catalunya d'ara, estàn mal fetes les línies i també lo que ve a ser els horaris, jo per això estic molt d'acord amb aquest fòrum de "Volem FGC a tot Catalunya". Però d'aquesta proposta n'hi ha un problema per mí, com seria el Rodalies de Barcelona??


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 21/05/2015 20:59

fredebcnteatre ha escrit:
albert28 ha escrit:
Carlos González ha escrit:RENFE és un desastre, n'hi ha hagut problemes amb els combois dels trens, matí de problemes i retards, i a més, els Rodalies de Catalunya són els pitjors de l'Estat Espanyol. Que es millori ja, el sistema ferroviari de Catalunya d'una vegada per totes!!!!! :nono >:( :evil:
En tot cas ha sigut d'ADIF la culpa i qualsevol companyia que estigui sota la xarxa d'Adif no hagués pogut circular tampoc (el mateix conseller ho ha dit en dorecte a la TV).
Com a molt a Renfe se li pot reclamar el tema dels trens (i diria que res més, i avui Renfe ha sigut víctima com tots nosaltres). La resta si és INFRAESTRUCTURA ésd'ADIF. Una gran millora seria inversió en la infraestructura.
El fet es evident:
- ADIF es la infrastructura que ha fallat.

Qui gestiona la informació al usuari i l'atenció al usuari i la alternativa a la incidencia? RENFE o Generalitat. Per tant aqui tothom té part de responsabilitat al caos.
La RENFE, es a dir ADIF ho controla l'Estat (diria jo, no n'estic segur :? :| )


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dijous 21/05/2015 21:20

Carlos González ha escrit:La RENFE, es a dir ADIF ho controla l'Estat (diria jo, no n'estic segur :? :| )
Anem a pams... veig que t'estàs confonent, i molt.

Renfe i Adif, són dues empreses públiques i independents, és a dir, que no tenen res a veure una amb l'altra i que tenen l'origen en l'antiga RENFE (la que coneixiem tota la vida), i que va desaparèixer ja fa 10 anys arran de la llei del Sector Ferroviari obligava a obrir el mercat ferroviari a la competència i/o liberalització, i fruit d'això, es van crear aquestes dues empreses. Adif, continua l'estela de l'antiga RENFE, i gestiona la infraestructura ferroviària (circulació dels trens, manteniment de les estacions, catenària i vies), així també com la construcció de noves línies ferroviàries, i d'altra banda tenim Renfe Operadora, que és l'hereva de l'antiga RENFE pel que fa a la operació i l'explotació dels serveis ferroviaris. Què vol dir això? Doncs significa que Renfe Operadora, només es limita a fer circular els trens i prou.

Però molta gent es pensa que 10 anys després, aquella RENFE continua existint i es pensen que Renfe Operadora és la responsable de l'infraestructura quan en realitat aquest paper li correspon a Adif...

No obstant, en el que sí puc estar d'acord és que les dues pertanyen a l'Estat, ergo, al Ministeri de Foment.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 21/05/2015 21:59

Aquí més d'un et qüestionarà que siguin dues empreses independents. Jo diria que en l'únic que són independents és en el CIF.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2158

Entrada Autor: albert28 » Dijous 21/05/2015 22:54

victorcasta ha escrit:Aquí més d'un et qüestionarà que siguin dues empreses independents. Jo diria que en l'únic que són independents és en el CIF.
Que tinguin CIF diferents però són de l'estat és clar, però diguem les coses pel seu nom qui té la seva part de responsabilitat.



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”