Prova pilot a RdC per a seguir els trens en temps real

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Prova pilot a RdC per a seguir els trens en temps real

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 19/05/2015 14:27

El Govern engega una prova pilot per seguir a temps real els trens de Rodalies

Es fa amb tecnologia de Berkeley i es tracta de la primera aplicació pràctica de l'acord de col·laboració que ha signat el conseller Santi Vila amb la universitat

http://www.ara.cat/societat/Govern-enge ... 64082.html


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimarts 19/05/2015 19:37

La meva pregunta és: Aquesta aplicació serà pública? La podrem gaudir? O serà més de forma interna?



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 19/05/2015 23:22

Renfe451 ha escrit:La meva pregunta és: Aquesta aplicació serà pública? La podrem gaudir? O serà més de forma interna?
La notícia no diu gaire res en clar. Jo amb la informació donada crec que es un disbarat això que volen fer.

Per a què vol monitoritzar la posició del tren? En que millora això el servei? A qui li serveix això? Els únics interessats en saber la posició del tren ja la saben (el CTC). A l'usuari li interessa saber a quina hora passarà el tren per la seva estació, no saber que el tren que ha d'agafar es troba al PK 150+365.

Realment sense cap exemple útil no em faig la idea de que per a pot servir això al ferrocarril, en autobusos encara podria tenir la seva gràcia. En fi, espero que no, però no voldria pensar que això ha sortit fruit dels amics de torn per una banda i uns calerons que ens "sobraven" per l'altre.


El metro de Barcelona amb motoristes!

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimecres 20/05/2015 1:19

Miquel ha escrit:
Renfe451 ha escrit:La meva pregunta és: Aquesta aplicació serà pública? La podrem gaudir? O serà més de forma interna?
La notícia no diu gaire res en clar. Jo amb la informació donada crec que es un disbarat això que volen fer.

Per a què vol monitoritzar la posició del tren? En que millora això el servei? A qui li serveix això? Els únics interessats en saber la posició del tren ja la saben (el CTC). A l'usuari li interessa saber a quina hora passarà el tren per la seva estació, no saber que el tren que ha d'agafar es troba al PK 150+365.

Realment sense cap exemple útil no em faig la idea de que per a pot servir això al ferrocarril, en autobusos encara podria tenir la seva gràcia. En fi, espero que no, però no voldria pensar que això ha sortit fruit dels amics de torn per una banda i uns calerons que ens "sobraven" per l'altre.
Suposo que serà com els autobusos de TMB, que et mostren la hora real. Amb això podrien mostrar la hora real d'arribada a l'andana (sobretot per els trens amb retard) i conectar-te a l'App per així poder veure en temps real l'hora d'arribada del teu tren (com p.ex. amb l'aplicació Moovit, que et diu el temps d'arribada real dels busos de TMB).


Salutacions,

Oriol

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 20/05/2015 8:41

Però quan ets a l'estació, ja et mostren el temps que trigarà el tren a arribar tingui o no retard.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Dimecres 20/05/2015 12:17

Miquel ha escrit:Però quan ets a l'estació, ja et mostren el temps que trigarà el tren a arribar tingui o no retard.

Això en les estacions amb pantalles....



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 20/05/2015 13:04

albert28 ha escrit:
Miquel ha escrit:Però quan ets a l'estació, ja et mostren el temps que trigarà el tren a arribar tingui o no retard.

Això en les estacions amb pantalles....
Evidentment, en aquest cas el que caldria es proveir a totes les estacions d'uns elements bàsics i elementals per a la informació a l'usuari. Tasca que ha de realitzar-se (millor dit, s'hauria d'haver realitzat fa uns anys) hi hagués aquesta prova pilot o no.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Dimecres 20/05/2015 13:20

Miquel ha escrit:
albert28 ha escrit:
Miquel ha escrit:Però quan ets a l'estació, ja et mostren el temps que trigarà el tren a arribar tingui o no retard.

Això en les estacions amb pantalles....
Evidentment, en aquest cas el que caldria es proveir a totes les estacions d'uns elements bàsics i elementals per a la informació a l'usuari. Tasca que ha de realitzar-se (millor dit, s'hauria d'haver realitzat fa uns anys) hi hagués aquesta prova pilot o no.
I no seria cara, col·locar al menys 1 TV als vestíbuls de l'estació.



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimecres 20/05/2015 14:03

a Suïssa ho tenen, un mapa en temps real, on marca la posició de tots els trens que estan circulant en aquell moment...

http://fahrplan.sbb.ch/bin/query.exe/en ... omMap=yes&



colomenc
N4
N4
Entrades: 56

Entrada Autor: colomenc » Dimecres 20/05/2015 14:06

Si no m'equivoco, això ja es pot fer amb la app "ADIF en tu mòvil". (Diria que hi ha un fil on parlen d'aquesta app.)

jo la tinc pendent per instalar-la, o sigui que encara no sé cóm funciona...



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimecres 20/05/2015 14:38

Hola

A mi em sembla una bona pensada. Es podrà saber on és el tren realment, sigui per als gestors del servei o sigui per als usuaris.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Dimecres 20/05/2015 15:28

Tot això que expliquen ja existeix, està a l'abast de tots els usuaris amb smartphone i a més és gratis: consisteix en l'App d'Adif. Inclus funciona millor que els teleindicadors que hi ha a la majoria d'estacions grans.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”