Violència a rodalia i al metro

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

N'hi ha prou amb posar més càmeres de seguretat per frenar la violència a les estacions d'Adif?

Si, així se n'estaran més
3
4%
Si, però poca cosa
6
8%
No ho sé
7
10%
En absolut, calen més vigilants!
24
33%
Calen més vigilants, i amb permís per fer servir les armes quan calgui
32
44%
 
Vots totals: 72
Sokjo
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Sabadell

Re: Violència a rodalia i al metro

Entrada Autor: Sokjo » Dilluns 14/10/2013 20:54

Cert gatvell, no havia llegit que eren estrangers, com molt bé dius (postura que també comparteixo) els deportaria, tot estranger que vingui a delinquir el faria fora i els delinqüents nascuts a casa aplicaria penes de presó o serveis comunitaris, multes ...



Avatar de l’usuari
vermer3
N6
N6
Entrades: 300
Ubicació: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre

Entrada Autor: vermer3 » Dimecres 16/10/2013 20:38

Avui sobre les 20.00 h hi ha hagut gresca a l'estació de l'Hospitalet de Llobregat; un home ha hagut de ser enmanillat per tres vigilants de seguretat perquè estava molt violent, forcejant amb els vigilants. Segurament l'hauran enxampat colant-se i ha muntat un ciri de cal Déu; algú en sap alguna cosa més?


R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimecres 16/10/2013 21:27

Doncs mira, jo he pasat dos minuts abans de les 20:00 a bord d'un R4 destinació St.Vicenç. Si no hi haguès hagut un 447 doble a la vía 1 destinació Terrassa, potser hauria vist alguna cosa ni que fos de passada...



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 21/10/2013 9:09

El Punt Avui, 21 d'octubre de 2013 ha escrit: Un menor agredeix el revisor d'un tren a Girona
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dilluns 21/10/2013 11:38

genissimon ha escrit:
El Punt Avui, 21 d'octubre de 2013 ha escrit: Un menor agredeix el revisor d'un tren a Girona
[...]
Quin fàstic de gent. Els revisors ja no poden estar ni segurs.

Jo als que són d'aquí els fotia un bon temps a la garjola i ja veuriem que no ho tornarien a fer i als de fora...em sap greu però en un paquet i cap a Guinea. Aquí ens sobra gent com aquesta. Sembla que per el simple fet de ser d'una altra raça hagin de fer el que els dóna la gana, i, que si no ens sembla bé o no els tractem favorablement siguem tots uns racistes :roll:


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 07/12/2013 19:32

:boig

http://www.lavanguardia.com/sucesos/201 ... elona.html

Dos detenidos por agredir con machetes a un menor en el Metro de Barcelona
El joven, de 16 años, viaja con otro menor en un vagón de la línea 1 del suburbano barcelonés

Sucesos | 07/12/2013 - 11:35h | Última actualización: 07/12/2013 - 14:42h

Barcelona, 7 dic (EFE).- Los Mossos d'Esquadra han detenido a dos jóvenes por agredir de manera muy violenta, con navajas y machetes de grandes dimensiones, a un menor de 16 años que viaja con otro menor en un vagón del Metro de Barcelona.

Según han informado hoy los Mossos d'Esquadra, los hechos sucedieron el pasado día 2 de agosto hacia las 20:30 horas cuando los menores estaban en la estación de Fabra i Puig de la línea 1 del Metro de Barcelona.

Al subir al vagón, la víctima observó que un grupo de siete jóvenes, que también estaban en el andén, se los quedaron mirando y subieron al mismo vagón que ellos y, en el transbordo en la estación de Sagrera, se les unieron más personas.

Al llegar a la estación de Congrés, uno de los jóvenes del grupo se dirigió al menor y le dijo que bajase al anden cuando se parase el tren y, ante la negativa de la víctima, los jóvenes sacaron navajas y machetes de grandes dimensiones y lo atacaron de manera muy violenta.

La agresión le provocó heridas de arma blanca en el brazo y las manos y contusiones por diversas partes del cuerpo, mientras que al otro menor le lanzaron cuchillos que no le impactaron.

La víctima presentó una denuncia y a raíz de la misma agentes de la policía de la Generalitat del Área de Seguridad del Transport Metropolità (ASTMET) iniciaron una investigación tutelada por la Fiscalía de Menores de Barcelona.

Las imágenes recogidas por las cámaras de videovigilancia del Metro fueron determinantes para verificar los hechos e identificar a cuatro de los presuntos autores de la agresión, para los que se emitió una orden de busca y captura.

El pasado día 28 de noviembre, agentes de la unidad de seguridad ciudadana de la comisaría del Eixample y agentes de la Guardia Urbana de Barcelona detuvieron a dos de los jóvenes identificados.

Uno de los detenidos, de 21 años y de nacionalidad peruana, pasó el día 29 a disposición del juez, mientras que el otro, de 16 años y nacionalidad española, pasó a disposición de la Fiscalía de Menores de Barcelona.

Los dos jóvenes detenidos han quedado en libertad con cargos al a espera de juicio, según las fuentes.

La investigación continúa abierta para identificar al resto de participantes y esclarecer los motivos de la agresión, asó como para localizar a los otros autores contra los que se han emitido órdenes de busca y captura.



Sokjo
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Sabadell

Entrada Autor: Sokjo » Dissabte 07/12/2013 19:53

metring ha escrit: Los dos jóvenes detenidos han quedado en libertad con cargos al a espera de juicio, según las fuentes.
Molta agressió i molta violència però ja estan en llibertat, per què no els tanquen mentre esperen el judici? Així va aquests país, la justícia no es que sigui molt bona... Almenys no ho sembla amb decisions com aquesta.



sagrering
N6
N6
Entrades: 273

Entrada Autor: sagrering » Dissabte 07/12/2013 20:42

uhmmm!!! El de 21 años no es un menor no ??? Mas bien es un niñato con sentido comun , ya que la mayoria fisica de edad ya la ha pasado, aunque se ha quedado hace años en el camino de la psiquica. El de 16 lo tendra como un idolo al atontao de turno, y hay teneis el resultado. Como las ofertas de la supermercados. Dos imbeciles al precio de uno. Respecto a la procedencia del de 21 años, mejor ni hablo. Se podia crear polemica y prefiero evitarlas, aunque hay esta la evidencia....



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dilluns 09/12/2013 0:56

Sokjo ha escrit:
metring ha escrit: Los dos jóvenes detenidos han quedado en libertad con cargos al a espera de juicio, según las fuentes.
Molta agressió i molta violència però ja estan en llibertat, per què no els tanquen mentre esperen el judici? Així va aquests país, la justícia no es que sigui molt bona... Almenys no ho sembla amb decisions com aquesta.

+1000

AL CALABOZO a esperar el juicio, verás que se le pasa la tontería. Y si es extranjero, deportación y prohibición de pisar España en 20 años! :emprenyat



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Diumenge 04/01/2015 0:18

Això passa d'incivisme :avall
http://www.naciodigital.cat/noticia/80471

Tres persones intenten fer caure un vigilant de seguretat a la via del tren
Els arrestats, que no havien pagat el bitllet per viatjar, han empentat el guàrdia reiteradament

ACN | Actualitzat el 03/01/2015 a les 22:17h
Arxivat a: Successos, Estació de Sants, vigilant de seguretat
Els Mossos d'Esquadra han detingut aquest dissabte al vespre tres joves que han intentat fer caure un vigilant de seguretat a la via del tren de l'Estació de Sants de Barcelona. Els fets han passat cap a dos quarts de vuit de la tarda quan els detinguts s'han saltat la tanca que permet accedir a l'andana sense pagar el bitllet per viatjar. Tot seguit, un guàrdia s'ha dirigit als infractors per impedir que pugessin al comboi i aquests l'han començat a empentar de forma violenta per fer-lo caure a la via. Tot i que finalment no ho han aconseguit, dos agents dels mossos de paisà han intervingut i han arrestat els agressors. El vigilant ha resultat ferit lleu.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Diumenge 04/01/2015 1:32

Ahir a Madrid, dos policies que estaven identificant un individu de Sierra Leone, van tenir un problema similar a aquest, amb el desgraciat desenllaç de que l'individu va caure i agafant del braç va tirar a un dels policies a la via, just quan entrava el tren a l'estació, acabant el policia mort i el ciutadà que estaven identificant (i que te nombrosos antencedents) ferit greu amb politraumatismes.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 06/01/2015 12:50

UT440_132M ha escrit:Això passa d'incivisme :avall
http://www.naciodigital.cat/noticia/80471

Tres persones intenten fer caure un vigilant de seguretat a la via del tren
Els arrestats, que no havien pagat el bitllet per viatjar, han empentat el guàrdia reiteradament

ACN | Actualitzat el 03/01/2015 a les 22:17h
Arxivat a: Successos, Estació de Sants, vigilant de seguretat
Els Mossos d'Esquadra han detingut aquest dissabte al vespre tres joves que han intentat fer caure un vigilant de seguretat a la via del tren de l'Estació de Sants de Barcelona. Els fets han passat cap a dos quarts de vuit de la tarda quan els detinguts s'han saltat la tanca que permet accedir a l'andana sense pagar el bitllet per viatjar. Tot seguit, un guàrdia s'ha dirigit als infractors per impedir que pugessin al comboi i aquests l'han començat a empentar de forma violenta per fer-lo caure a la via. Tot i que finalment no ho han aconseguit, dos agents dels mossos de paisà han intervingut i han arrestat els agressors. El vigilant ha resultat ferit lleu.
No és incivisme, és maldat pura.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 30/04/2015 14:05

Del Facebook dels Mossos
https://www.facebook.com/mossoscat?fref=nf
A presó dos lladres que amenaçaven amb pistoles elèctriques usuaris del tren de la línia del Vallés Oriental. Vam iniciar la investigació quan un jove menor d’edat va denunciar un robatori amb intimidació de dos homes que el van amenaçar amb una pistola elèctrica. Dies després dos joves van ser assaltats per dos homes que els van intimidar amb una pistola elèctrica i una navalla tipus papallona. Un dels joves, que duia una bicicleta, va intentar evitar el robatori i va rebre una descàrrega elèctrica al coll. Els lladres es van endur la bicicleta i un telèfon mòbil. Arran d’aquestes denúncies vam identificar i detenir els autors dels robatoris.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 12/05/2015 17:40

De BTVNotícies:

Quatre ferits per arma blanca a l’estació de la Torrassa (L1)

Quatre persones han resultat ferides de diversa consideració per arma blanca aquest dilluns a la nit a la Línia 1 del metro a la parada de la Torrassa, a l'Hospitalet de Llobregat. La Guàrdia Urbana ha detingut el presumpte agressor, que suposadament va començar una discussió de tipus personal amb una de les víctimes en un vagó, segons han informat a l'ACN els Mossos d'Esquadra, que s'han fet càrrec de la investigació.



jordi159
N2
N2
Entrades: 13

Entrada Autor: jordi159 » Divendres 19/06/2015 16:04

Bones!,

He estat buscant al fòrum algun tema relacionat i no l'he sabut trobar, així que em prenc la llibertat de començar-ne un de nou.

La qüestió és que jo sóc un usuari molt habitual de la R4 (Vilafranca - Barcelona), i molts cops vaig pràcticament sol o sol al vagó on estic. Jo he tingut la sort que mai m'ha passat res "greu" durant el trajecte, però conec a gent i he llegit molts comentaris per internet de gent que ha patit una mala estona o li han robat objectes com mòbils o similars... Sense anar més lluny, fa pocs dies, un conegut meu va veure com un Romanès que portava una navalla a la mà va robar més d'un telèfon mòbil a unes persones que hi havia al tren, i la poca gent que hi havia al tren no es va atrevir (o no van voler) a ajudar a la pobra gent que estava sent amenaçada. Aquell tren no portava cap "personal de seguretat" a la disposició dels usuaris. Pel que m'han dit, el Romanès va fugir a la següent estació i ningú va fer res al respecte.

A part d'aquest exemple, n'he escoltat molts més.

Aleshores, el meu dubte és: Si jo em trobo algun cop sol al tren, o hi ha més gent però que no te intenció d'ajudar-me... Que puc fer jo al respecte?

Vull dir..., si m'estan amenaçant a mi, dubto que pugui trucar al 112 per demanar ajuda. Una altra opció podria ser accionar l'alarma del tren i fer que aquest pari, però potser ho trobo massa bèstia...

Que faríeu vosaltres en una situació com aquesta? Que seria el més correcte?

Moltes gràcies!

Jordi.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 19/06/2015 23:59

jordi159 ha escrit:Vull dir..., si m'estan amenaçant a mi, dubto que pugui trucar al 112 per demanar ajuda. Una altra opció podria ser accionar l'alarma del tren i fer que aquest pari, però potser ho trobo massa bèstia...
És una opció (per molt menys he tirat jo d'una alarma), però només quan el lladre no et vegi. Si no, no val la pena arriscar-te a no ser que aneu diverses persones, tu també vagis ben armat o bé siguis campió de karate. Recorda que el personal de seguretat pot estar a molts quilòmetres d'allà i que les càmeres de seguretat no serveixen per a res més que perquè surtis a la TV si et cusen a ganivetades.
jordi159 ha escrit:Que faríeu vosaltres en una situació com aquesta? Que seria el més correcte?
Uf... potser donar el mòbil i intentar que l'assegurança de la llar te'l pagui? (algunes ho cobreixen) :roll:



Catalunya
N1
N1
Entrades: 6

Entrada Autor: Catalunya » Dissabte 26/03/2016 3:29

En situació:
Dilluns passat. Uns amics i jo anem a passar el dia a BCN.

Comencem anant a la Maquinista per mirar i comprar alguna cosa. Passen unes hores i al no trobar res, decidim anar-nos a provar sort a Pl.Catalunya.
Aquí, veiem al mapa que l'estació que tenim més propera és Bon Pastor (L9/L10). Anem i al arribar a l'estació passo jo primer i ens adonem que només quedava una viatge. Jo passo i els altres van a la MAE a comprar una T-10, i aquí és on comença la gran "experiència":

1a- Mentres espero passades les canceladores, veig a uns nens (uns 10 anys aprox.) que tracten de saltarse la barrera buscant com colarse. Al final, un d'ells a través de la canceladora adaptada a PMR (no se com) aconsegueix fer passar als seus amics o germans. Aquí ja es veu els valors que els pares d'aquests nois han inculcat als seus fills. Però hi resto importància.

Després d'això, els meus acompanyants ja tenen la T-10 i comencen a passar les canceladores.

2a-Quan només faltava l'últim per passar (en total erem 4) veig com un gitano/rumà (ho dic bàsicament per l'aparença) s'enganxa a l'últim amb la intenció de colarse i ho aconsegueix. Jo vaig donar-hi poca importància ja que després de lo d'abans, em va resultar "normal" a més, les pintes de deixat que duia l'home em van fer pensar que potser era un necessitat i que es colava per pidolar o algo així (tot i que a la línia automàtica nord, ja em diràs si amb la poca gent que hi ha guanyarà molt). Total, que el "personatge" aquest es cola. Després d'això, ens dirigim els 4 a l'únic ascensor de l'estació, i al veure que hi havien unes quantes persones esperant i l'ascensor havia acabat de sortir cap a l'andana, ens dirigim a les escales mecàniques. Jo comento que per anar més ràpids anem caminant lleugers per les escales. Just arribar a la seguent planta (n'hi havien unes quantes de baixada donada la profunditat de l'estació) veig que un dels amics (no el de la canceladora), està al mig de l'escala superior amb l'home aquell força enganxat (suposo que no m'hauria escoltat, i en aquell moment, al veure-ho no se m'activen les alarmes). I és quan ja he arribat a la següent planta al haver baixat un altre tram d'escales mecàniques en el que escolto a l'amic més endarrerit cridar "no" i algun insult en un to casi cridant. En aquell moment veig baixar al company de la canceladora amb cara d'espant i lligo caps. Mentres encara escolto com forceja amb el lladre, trec el mòvil instintivament i marco el 112, però mala sort la meva que a aquella profunditat la cobertura ja no arribava. Ho segueixo intentat amb la major ràpidesa que puc però segueix sense funcionar. I de cop els insults s'aturen, i veig baixar al 4rt amb cara d'enfadat (amb intenció de matar algú) i agafant-se la ma. Aleshores recordo que a les andanes hi ha el botó de S.O.S., i arrenco a correr escales avall (els altres es queden sorpresos al veure la meva reacció i em comencen a seguir). Al arribar premo el boto i al cap d'uns segons escolto un operari i jo li dic que a un amic li acaben de robar el mòvil. El de l'interfon em diu que esperi a l'andana. Mentres esperem em fixo que el que ha patit el robatori, té la mà vermella, li pregunto el motiu i em diu que abans de que el lladre marxés, li va fer un bon cop de puny, així que el pallasso almenys s'en va anar amb un record :) . Al cap d'uns minuts (masses pel meu gust) arriba un vigilant de seguretat.

Aquí ja comença la part de les preguntes, càmeres i arribada dels mossos.
S'ha de dir que el tractament per part dels de seguretat i els mossos va ser excelent (suposo que el ser menors d'edat va influir en alguna cosa), i van intentar ajudar-nos en tot el possible.
Al final vam anar a Catalunya i el camarada s'ho va acabar prenent amb humor i va treure-li ferro a l'assumpte.

Bé, en conclusió. Després de fer-vos aquest rollo (no sabia explicar-ho d'una altra forma :blah ), només em queda dir que m'en penedeixo d'haver confiat en aquell home que segurament haurà venut el mòvil que li va robar al company per poder-se punxar algo (així de trist és robar a algú més petit que tu), i el disgust pel poc servei "humà" (però el poc que hi havia almenys va ser considerat) que hi ha en aquestes línies automàtiques, que sembla que seguirà així més endavant en totes les demès.

P.D.: Se que el primer cas és d'incivisme, però ho he inclòs ja que va passar en el mateix lloc i amb poc temps de diferència.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 29/03/2016 10:01

El que expliques exemplifica perfectament el que passa quan es deixen les instal·lacions d'un servei públic sense personal i es confia en unes càmeres instal·lades "per la seva seguretat" però que tothom sap que no serveixen per a res.
Tots els accessos on no hi ha personal (la gran majoria) són un autèntic colador, fins arribar al punt actual on realment només paga qui en té ganes. Si això hi sumem que els controls de billetatge són més difícils de trobar que un trèvol de cinc fulles (a mi no m'han demanat el bitllet en els últims 2 anys fent servir el metro cada dia!), obtenim el caos actual.
Mentrestant, els lladres són detinguts una i altra vegada i acaben sortint de la comissaria abans de que acabin de declarar les seves víctimes. Ni policia, ni lleis, ni jutges serveixen per a gaire cosa més que per anar cobrant a final de mes.

Com sempre m'agrada recordar, vivim en un país entestat en gastar-se xifres astronòmiques en automatitzar-ho tot, mentre tenim gairebé 5 milions d'aturats que no sabem on col·locar. I de pas, així empitjorem el servei al ciutadà caminant cap enrere en comptes d'avançar.
Tot molt lògic. Molt.



Sokjo
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Sabadell

Entrada Autor: Sokjo » Dimarts 29/03/2016 18:28

És curiós Wefer, que els controls que no t'has trobat en dos anys me'ls he trobat jo que faig servir el metro de forma esporàdica. Des de principi d'any, de sis o set cops que he fet servir el metro, en tres ocasions he trobat controls. :riure
I en el cas de Renfe, en aquests sis anys de fer-la servir cada dia, per anar a la universitat o a la feina, només dos controls i en cap m'han demanat el DNI (faig servir T-jove).

És indignant. O no te'ls trobes o no revisen bé els bitllets.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 29/03/2016 19:57

Sokjo ha escrit:És curiós Wefer, que els controls que no t'has trobat en dos anys me'ls he trobat jo que faig servir el metro de forma esporàdica. Des de principi d'any, de sis o set cops que he fet servir el metro, en tres ocasions he trobat controls. :riure
Doncs deu ser que sempre els fan als mateixos llocs!!! I pensa que he posat 2 anys perquè no recordo la última vegada que me'l van demanar, però poden ser ben bé 3 anys o més. Ah, i faig un mínim de 10 viatges setmanals, per la qual cosa no m'han demanat el bitllet com a mínim en els últims 1.000 viatges. Imagina't quan m'hagués estalviat si hagués passat sense pagar!



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”