proposa sistema tarifari zones

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5698
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Re: proposa sistema tarifari zones

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 24/06/2015 14:43

oriolp13 ha escrit:Demagògia. Que a Barcelona no s'ha retallat res d'autobus? Amb l'excusa d'introduïr la NXB s'han retallat línies, han deixat de circular-ne d'altres i les línies no NXB han vist reduïda dràsticament la seva freqüència.
I a les proves ens remitim:
http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=6&t=13343


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimecres 24/06/2015 21:02

Com alguns heu dit, el més adequat seria que alguns municipis pertanyessin a dues zones a la vegada. D'aquesta manera els bitllets serien més barats i es facilitarien i promourien els viatges entre pobles.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 24/06/2015 23:13

Granolleri ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:I per què no un model com el que aplicarà París a partir del setembre, zona única per a tota la regió i T-Mes a 70 euros?
No em semblaria just que una persona que visqués al Vendrell, o a Maçanet, li sortís més car anar a Tarragona o Girona que a Barcelona. Ja directament em semblaria una aberració que un Vendrell-Ripoll fos més barat que anar a Torredembarra...
Abans de res, comentar que a París les zones serveixen per als abonaments setmanals, mensuals i anuals, i no s'apliquen als bitllets senzills o títols multiviatge, que van en funció del quilometratge.

Dit això, voleu dir que hi ha algú del Vendrell que treballi o estudiï a Vic i que hi vagi en tren cada dia? (dic Vic i no Ripoll ja que està fora de l'àmbit "pur" de Rodalies). Si algú, per circumstàncies de la vida, viu al Vendrell i troba feina a Vic, ja en té prou de sacrificar 6 hores cada dia dins d'un tren, com perquè a sobre hagi de pagar de més.

La idea de la zona única a Île-de-France és no penalitzar la gent que viu lluny de la feina, ningú fa 100 km diaris en tren per plaer. En canvi, la gent que viu i treballa dins de París té una oferta de transport excel·lent (altes freqüències, metro a tot arreu) i per tant pot pagar més proporcionalment als kms realitzats.

Per posar un exemple numèric, a partir del setembre una persona que viu a París i treballa a Disneyland pagarà 70 euros al mes (dels quals l'empresa li reemborsa per llei com a mínim la meitat, és a dir, finalment pagarà 35 € al mes) mentre que un turista allotjat a París que vulgui passar el dia a Disneyland haurà de pagar 15,20 € anada i tornada.
Granolleri ha escrit:A part: com ho pagaríem tot això?
La gran diferència és d'on surten els diners. A Île-de-France (la regió de París) les empreses de més de 9 empleats paguen al STIF (l'equivalent de l'ATM) un total de 3.424 M€ (el 40% del cost del sistema) mentre que les contribucions de les administracions públiques són de només el 17%. A la Regió Metropolitana de Barcelona les administracions públiques paguen més d'un 50% i les empreses no paguen res...



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 28/06/2015 11:34

Hola a tothom

Aquí us volia ensenyar com m'agradaria que fossin els preus de les T-10 i els bitllets senzills, ;)
si no es el cas de aconseguir l'opinió pública (de que algú no estigui d'acord amb aquests preus), al menys volia intentar que fossin més barates que no pas els preus d'ara :emprenyat
Fitxers adjunts
ssss.png
ssss.png (79.12 KiB) Visualitzat 11278 cops


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Diumenge 28/06/2015 11:56

Carlos González ha escrit:Hola a tothom

Aquí us volia ensenyar com m'agradaria que fossin els preus de les T-10 i els bitllets senzills, ;)
si no es el cas de aconseguir l'opinió pública (de que algú no estigui d'acord amb aquests preus), al menys volia intentar que fossin més barates que no pas els preus d'ara :emprenyat
Jo els vull barats, el numero m'és igual. El que vull es que siguin números rodons. Si val 4,95, doncs que valgui 5 i ja està, que sempre t'està donant canvi la màquina.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 28/06/2015 11:58

T-10 a 4,95€???

Què vols deixar en runes el transport públic (més del que ja ho està avui dia)?

Els abonaments haurien de sortir a un preu per viatge quasi regalat per a que sigui més beneficiós que comprar T-10 per separades.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4439
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 28/06/2015 11:59

Lo que más me impacta es la utilización intensiva de las T-10, cuando ese billete sirve para hacer viajes esporádicos. Por ejemplo, conozco a una persona que se gastaba 7 T-10 al mes (me refiero a 1 zona) (eso serían 69,65 € mensuales), en cambio, con una T-Mes (de una zona) vale 52,75 €. Eso supone un ahorro de 16,9 €!

Y ya no te digo nada con la trimestral... serían 21 T-10 aproximadamente, que costaría 208,95 €, una trimestral, que cuesta 142 €, supondría un ahorro de 66 €! (me refiero a una zona).

Lo que quiero decir es que la gente se cree que la T-10 es la mejor, pero realmente es una absoluta mierda si tienes que hacer tropecientos mil viajes.



Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 28/06/2015 12:06

Renfe445 ha escrit:Lo que más me impacta es la utilización intensiva de las T-10, cuando ese billete sirve para hacer viajes esporádicos. Por ejemplo, conozco a una persona que se gastaba 7 T-10 al mes (me refiero a 1 zona) (eso serían 69,65 € mensuales), en cambio, con una T-Mes (de una zona) vale 52,75 €. Eso supone un ahorro de 16,9 €!

Y ya no te digo nada con la trimestral... serían 21 T-10 aproximadamente, que costaría 208,95 €, una trimestral, que cuesta 142 €, supondría un ahorro de 66 €! (me refiero a una zona).

Lo que quiero decir es que la gente se cree que la T-10 es la mejor, pero realmente es una absoluta mierda si tienes que hacer tropecientos mil viajes.
Efectivament, però això és degut a que la gent tampoc s'ha preocupat de mirar la resta de títols de transport i els beneficis que n'obtindrien. Bàsicament compren per inèrcia la T-10 doncs es la més "famosa", per altres és "l'hereva" de la T-1, i a banda, en el moment de la compra és la més barata.

Tot això és un secret a veus, i l'ATM tampoc s'ha preocupat d'informar gaire dels beneficis, doncs evidentment els hi és millor que comprin T-10 que no pas abonaments.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Diumenge 28/06/2015 12:34

Jo crec que els preus de la T-10 s'han de deixar com estan, o en tot cas abaixar lleugerament el preu. Però els títols que sí que han d'abaixar el preu són els abonaments T-50/30, T-70/30, T-Trimestre i T-Jove, També s'haurien de fer més descomptes per a aturats i gent amb pocs recursos.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Diumenge 28/06/2015 12:48

Mateixament el nostre institut, comprar T-10 a mansalva per utilitzar només el metro! Ni tan sols una T-70/30, que es multipersonal. De T-E ja ni parlem clar


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4439
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 28/06/2015 12:58

fgc113 ha escrit:Jo crec que els preus de la T-10 s'han de deixar com estan, o en tot cas abaixar lleugerament el preu. Però els títols que sí que han d'abaixar el preu són els abonaments T-50/30, T-70/30, T-Trimestre i T-Jove, També s'haurien de fer més descomptes per a aturats i gent amb pocs recursos.
A la T-Trimestre hi ha un descompte per a aturats (però has de tenir els paperots necessaris)... entre 30 i 40 euros costa!



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4439
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 28/06/2015 12:59

Per cert, no vull ser groller ni maleducat, però el títol del fil no hauria de ser una mica diferent?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 28/06/2015 14:58

Com sempre en la vida, cal tenir una visió de conjunt de les coses. Per tant, no n'hi ha prou amb proposar canvis del bitllet senzill i de la T-10. Ni de fixar preus per fixar-los.

En canvi, cal pensar en un sistema tarifari ben estructurat. En aquest sentit, en proposo un amb els següents títols:
- Bitllet senzill
- T-10
- Abonament diari
- Abonament setmanal
- Abonament mensual
- Abonament anual

Així, el bitllet senzill tindria un preu x, la T-10 8x, l'abonament diari 2,5x, el setmanal 10x, el mensual 25x i l'anual 250x. A partir d'aquí, només caldria definir l'import d'x. Aquest sistema bonificaria clarament l'usuari habitual, i sense que hagi de rumiar-s'ho massa a l'hora de fer números per a veure si li surt més a compte tal o tal títol.

Paral·lelament, proposaria unes tarifes turístiques, com abonaments d'un, 3 i 5 dies, combinats amb descomptes a entrades d'atraccions turístiques.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Diumenge 28/06/2015 20:49

Proposo els següents descomptes per als títols de viatge, quan s'apliqui la T-Mobilitat.
  • Menors de 16 anys
    • Gratuït
  • Entre 16 i 25 anys:
    • Descompte del 75% si s'acredita que la persona estudia i els ingressos familiars són iguals o inferiors a l'SMI.
    • Descompte del 50% si s'acredita que la persona estudia i els ingressos familiars són superiors a l'SMI.
    • Descompte del 50% per a trajectes diaris si s'acredita que la persona treballa i cobra una quantitat inferior o igual a 1000 euros.
    • Gratuït si la persona ha estat a l'atur una quantitat igual o superior a sis mesos i té el mínim necessari de dies cotitzats al SEPE.
  • Entre 25 i 65 anys:
    • Descompte del 25% per a trajectes diaris (casa<>feina, feina<>casa, etc).
    • Gratuït si la persona ha estat a l'atur una quantitat igual o superior a sis mesos i té el mínim necessari de dies cotitzats al SEPE.
  • Majors de 65 anys:
    • Gratuït si la pensió no arriba al SMI
    • Descompte del 50% si la pensió és superior a l'SMI.
  • Persones discapacitades física o mentalment:
    • Si la discapacitat és inferior al 33%, descompte del 50%
    • Si la discapacitat és superior al 33%:
      • Descompte del 75% si els ingressos familiars són superiors al SMI.
      • Gratuït si els ingressos familiars són iguals o inferiors a l'SMI.
  • Famílies nombroses i/o monoparentals reconegudes per la Generalitat de Catalunya:
    • Descompte del 50%, 75% o 100% per a cada membre de la família segons casos i si els ingressos familiars són inferiors o superiors a l'SMI.
  • Es podran obtenir descomptes per a altres casos especials no mencionats a la llista.
El preu base per quilòmetre seria de X €/km. Els descomptes aplicables són, a part del % de X mencionat a dalt:
  • Desplaçaments dintre d'un mateix municipi: X-Y €/km, variant Y en funció dels quilòmetres.
  • Desplaçaments diaris (casa<>feina, feina<>casa, etc.) dintre d'un mateix municipi: X-Y-Z €/km, variant Y i Z en funció dels quilòmetres.
  • Desplaçaments diaris a altres municipis: X-Z €/km, variant Z en funció dels quilòmetres.
  • Desplaçaments de més de M quilòmetres: X €/km fins a M, i a partir de M, B €/km, sent M la distància en km a partir de la qual canvia la tarifa.
NOTA 1: l'SMI referit aquí és l'espanyol, situat a data d'avui en els 648 €/mes.
NOTA 2: el SEPE és l'antic INEM.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 28/06/2015 21:02

Adolescent barceloní ha escrit: [*]Menors de 16 anys
  • Gratuït
Em sembla desproporcionat. Una cosa es que sigui de franc per a un col·lectiu en problemes, però l'altre es que per als menors de 16 sigui barra lliure.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Diumenge 28/06/2015 21:19

Doncs situem-ho en els 12 anys, i aplicar descompte del 50% o 75% segons ingressos per a la franja 12-16.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Diumenge 28/06/2015 23:00

Miquel ha escrit:
Adolescent barceloní ha escrit: [*]Menors de 16 anys
  • Gratuït
Em sembla desproporcionat. Una cosa es que sigui de franc per a un col·lectiu en problemes, però l'altre es que per als menors de 16 sigui barra lliure.
Gratuït en general potser no, però sí per a aquells alumnes d'ESO que necessitin el transport públic per anar a l'institut.



Avatar de l’usuari
JPlanas
N6
N6
Entrades: 224
Facebook: http://jordi.planas.cat/
Ubicació: Rodalies Llunyanes (Tarragona)
Contacta:

Entrada Autor: JPlanas » Dilluns 29/06/2015 7:52

Adolescent barceloní ha escrit:
  • Si la discapacitat és inferior al 33%, descompte del 50%
  • Si la discapacitat és superior al 33%:
    • Descompte del 75% si els ingressos familiars són superiors al SMI.
    • Gratuït si els ingressos familiars són iguals o inferiors a l'SMI.
No totes les discapacitats afecten a la mobilitat, per aquest motiu, els descomptes tan sols s'haurien d'aplicar a les persones que superin el barem de mobilitat.

Tan el %, com si es supera o no, el barem de mobilitat, està perfectament acreditat en la targeta de discapacitat de la Gencat i que es pot llegir per banda magnética.



Avatar de l’usuari
JPlanas
N6
N6
Entrades: 224
Facebook: http://jordi.planas.cat/
Ubicació: Rodalies Llunyanes (Tarragona)
Contacta:

Entrada Autor: JPlanas » Dilluns 29/06/2015 7:57

Sagrerenc ha escrit:
Miquel ha escrit:
Adolescent barceloní ha escrit: [*]Menors de 16 anys
  • Gratuït
Em sembla desproporcionat. Una cosa es que sigui de franc per a un col·lectiu en problemes, però l'altre es que per als menors de 16 sigui barra lliure.
Gratuït en general potser no, però sí per a aquells alumnes d'ESO que necessitin el transport públic per anar a l'institut.
Trobo que el transport gratuït en les edats d'escolarització obligatòria, crea unes rutines d'us habitual del transport públic que més que una despesa s'ha de considerar una inversió.

A Tarragona ciutat es fa, i considero que és tot un èxit.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5698
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 29/06/2015 8:41

Llavors, la gratuitat s'hauria d'estendre a l'educació superior, on encara molt poca gent treballa, i els desplaçaments augmenten molt: a secundària encara molta gent té l'INS, IES o com es digui ara al mateix barri de residència, però amb la universitat la cosa canvia, i la immensa majoria ha de prendre el transport públic per arribar-hi.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”