Esquema de passadisos a Pl Universitat

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
DonToni
N2
N2
Entrades: 17

Esquema de passadisos a Pl Universitat

Entrada Autor: DonToni » Dimecres 17/06/2015 9:42

Estava pensant que entre 1972 (reforma integral de l'estació de Plaça Universitat) i 1997 (obertura definitiva estació de la L2) aquesta estació de metro tenia un esquema de passadissos i sortides una mica diferent a l'actual. Recordo fins i tot passadissos llargs i intrincats per poder sortir a Ronda Sant Antoni.

Algú té informació, fotos, o detalls al respecte?

Gràcies



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5698
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 17/06/2015 10:28

La descripció (sense fotos de passadissos, però) potser hi és a la "Bíblia Salmerònica"?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 17/06/2015 14:42

Jo recordo que al mig de la plaça no havia cap accés (originàriament si), i n'hi havia un a la cantonada Llobregat muntanya de la Gran Via.



DonToni
N2
N2
Entrades: 17

Entrada Autor: DonToni » Dilluns 22/06/2015 8:09

metring ha escrit:Jo recordo que al mig de la plaça no havia cap accés (originàriament si), i n'hi havia un a la cantonada Llobregat muntanya de la Gran Via.
En efecte, jo recordo que es sortia a mà dreta cap a Ronda Sant Antoni, però que fruit de l'existència d'una estació no operativa de la L2 i de la seva pressumible connexió la cosa era més liada del que semblaria a primer cop de vista.

També recordo que hi havien dues sortides i ubicades més cap a Pl Goya que no pas on és ara.



Metropondikas
N5
N5
Entrades: 108

Entrada Autor: Metropondikas » Dilluns 22/06/2015 10:24

Bon dia,

En l´esquema de passadissos antic, es podia accedir des del vestíbul del metro L1 a l´estació Plaça Catalunya d´Adif. La retolació de les entrades així ho deia i a la boca que queda a la Plaça Universitat/Pelai costat mar, encara es conserven les inscripcions de Renfe als relleus de les rajoles. L´accés a l´andana es feia mitjançant unes escales fixes. Si obrissin la paret del fons de l´actual Oficina Comercial del metro d´aquesta estació, encara es conservarien segur...

Salutacions,
MANEL



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 22/06/2015 11:00

Metropondikas ha escrit:Bon dia,
En l´esquema de passadissos antic, es podia accedir des del vestíbul del metro L1 a l´estació Plaça Catalunya d´Adif. La retolació de les entrades així ho deia i a la boca que queda a la Plaça Universitat/Pelai costat mar, encara es conserven les inscripcions de Renfe als relleus de les rajoles. L´accés a l´andana es feia mitjançant unes escales fixes. Si obrissin la paret del fons de l´actual Oficina Comercial del metro d´aquesta estació, encara es conservarien segur...
Està tot intacte i amb una petita inversió per pintar, canviar les escales mecàniques i posar validadores es podria tornar a posar en funcionament en una setmana.
S'accedeix des de l'estació de Pl. Catalunya Renfe i arriba al vestíbul de l'estació de Universitat del metro. No dóna darrera l'oficina comercial sinó al vestíbul directament. És una porta metàl·lica a prop de l'entrada de Pelai.
Només cal que des de Pl. Catalunya caminis cap al final de l'andana on posa "sortida d'emergència" i vagis seguint les indicacions. Jo ho he fet i tinc fotos que vaig penjar per aquí (i que ara no trobo :D).



Avatar de l’usuari
dcbcn
N3
N3
Entrades: 22

Entrada Autor: dcbcn » Dilluns 22/06/2015 13:12

tenir un plànol sobreposat al googlemaps ja seria la pera :P



DonToni
N2
N2
Entrades: 17

Entrada Autor: DonToni » Dimarts 23/06/2015 9:11

En efecte, però no em referia tant a la connexió amb la renfe, molt més coneguda, sino amb el que era el passadis de sortida a Ronda de Sant Antoni, que jo recordo molt intrincat i un cop em van dir que era degut a "que aixi estava planejat perque hi havia previst un enllaç amb la línia 2" que, naturalment, mai no va funcionar.



WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Dimecres 24/06/2015 18:38

Efectivament, abans de l'obertura de la Línia 2 , hi va haver una sortida de l'estació Universitat a la Ronda de Sant Antoni, pràcticament a l'alçada de Joaquim Costa (Teatre Goya). El passadís, efectivament, era molt llarg, ja que feia "per sota" tot el camí des del centre de la plaça Universitat fins al punt de sortida.Em balla pel cap que a la boca hi havia els logos de Metro i RENFE, però no n'estic segur.
I seguint amb això, i encara que segurament ja ho sabeu, m'agradaria recordar que durant uns anys es podia entrar a l'estació de Plaça Catalunya/RENFE des del vestíbul del Metro de plaça Universitat. La història va ser prou curiosa : després de les reformes dels primers anys setanta i la prolongació cap a Sants,s'allarga l'andana de Plaça Catalunya-RENFE fins a la plaça Universitat. El tros "nou", però, es va mantenir fora de servei, i l'accés a Universitat-L1 es va tancar amb una paret decorada amb un mural que reproduïa un TGV (el prototipus anterior a 1981, que recordava un R-5) amb un logo de RENFE. Recordo que quan RENFE em va concedir el "permiso" per fer fotos i entrar a instal·lacions (1978 aprox.) el primer que vaig fer va ser anar a passejar-me per aquella andana "prohibida". La sensació quan vaig ensenyar el permís al cap d'Estació i aquest em va haver de deixar passar és indescriptible!!!. L'altra sensació del dia va ser observar la sortida d'un 100 d'Universitat i la seva arribada a Catalunya.

Ja en els primers anys 80, el mural amb el TGV va anar a terra i es va obrir el pas a l'estació per uns quants anys.
Per mi, tota aquesta història i la de l'entrada de Ronda Sant Antoni van unides: de fet, van coincidir amb el temps i responien, potser, a la idea d'obrir una via d'accés directe a l'estació de Plaça Catalunya des de la Ronda de Sant Antoni (o fer una única estació a partir d'Universitat i Catalunya), idea posteriorment rebutjada.

Per cert, algú té alguna imatge del mural del TGV d'Universitat?

Salut!!!



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dimecres 24/06/2015 18:42

Y por qué se cerró ese paso al vestíbulo de Universitat? Puedo entender que la boca del lado montaña de la Gran Via se suprimiera cuando se prolongó la línea de Renfe y se cambió el trazado del sentido Hospitalet de la L1, pero el acceso a la estación de Rodalies? Sería un trasbordo muy cómodo a la L2, y seguro que con algún pasillo no muy largo hasta se podría conectar con el vestíbulo de FGC, permitiendo el enlace L2-FGC sin salir a la superficie, o Rodalies-FGC sin tener que pasar por el andén de la L3.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Dimecres 24/06/2015 18:59

Tens tota la raó. L'explicació, malauradament, no està al meu abast...



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dimecres 24/06/2015 19:06

Por cierto, no tienes por ahí estas fotos que dices que tomaste allá en el 78? Me encantaría poder verlas!


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Dimecres 24/06/2015 19:12

No tomé fotos :'( Fue más la curiosidad por entrar en el sitio "prohibido" que otra cosa. Eso sí, para rematar la jornada, me hice un viajecito en el 100.



DonToni
N2
N2
Entrades: 17

Entrada Autor: DonToni » Divendres 26/06/2015 14:46

WMD626 ha escrit:Efectivament, abans de l'obertura de la Línia 2 , hi va haver una sortida de l'estació Universitat a la Ronda de Sant Antoni, pràcticament a l'alçada de Joaquim Costa (Teatre Goya). El passadís, efectivament, era molt llarg, ja que feia "per sota" tot el camí des del centre de la plaça Universitat fins al punt de sortida.Em balla pel cap que a la boca hi havia els logos de Metro i RENFE, però no n'estic segur.
Exacte, això recordava jo. I el que em van explicar és que tenia alguna cosa a veure a que a sota hi eren els túnels i la estació no inaugurada de Universitat L2 i tenir previst sortides i enllaços.



WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Dissabte 27/06/2015 17:29

Si no recordo malament, la cosa anava de que s'obrien "provisionalment" per a la Línia 1 uns enllaços que donarien plenament servei quan s'obrís la Línia 2. Però quan es va remodelar Universitat per a la L2, aquestes boques van desaparèixer. Com tantes coses de la "primera" L2 que no es van aprofitar per la segona (escales mecàniques totalment instal·lades, mobiliari, etc.)



Avatar de l’usuari
Henry 030
N4
N4
Entrades: 68
Ubicació: Barcelona (Verdaguer L4-L5)

Entrada Autor: Henry 030 » Diumenge 28/06/2015 20:08

WMD626 ha escrit:Si no recordo malament, la cosa anava de que s'obrien "provisionalment" per a la Línia 1 uns enllaços que donarien plenament servei quan s'obrís la Línia 2. Però quan es va remodelar Universitat per a la L2, aquestes boques van desaparèixer. Com tantes coses de la "primera" L2 que no es van aprofitar per la segona (escales mecàniques totalment instal·lades, mobiliari, etc.)

O sigui, que les estacions del tram construit als anys 70 es van acabar, amb escales, enrajolat, mobiliari? Algú té fotos de com eren aquestes estacions en estat original abans de reformar-les per a la obertura definitiva de la L2?


Tornant al tema del fil, estic pensant que les boques clausurades que mencioneu, actualment són una sortida d'emergència al cantó mar i una reixa de ventilació al cantó muntanya, a Ronda Universitat pròximes a la plaça Goya.


Volem un museu del transport a Barcelona!!!

DonToni
N2
N2
Entrades: 17

Entrada Autor: DonToni » Dilluns 29/06/2015 9:06

WMD626 ha escrit:Si no recordo malament, la cosa anava de que s'obrien "provisionalment" per a la Línia 1 uns enllaços que donarien plenament servei quan s'obrís la Línia 2. Però quan es va remodelar Universitat per a la L2, aquestes boques van desaparèixer. Com tantes coses de la "primera" L2 que no es van aprofitar per la segona (escales mecàniques totalment instal·lades, mobiliari, etc.)

Exacte, a això em referia.

I afegeixo.... algun esquema de com eren, fotografies? :ok



WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Dimarts 30/06/2015 21:37

Ja m'agradaria, però no en tinc... La veritat és que en aquell moment feia poques fotos i a més, no li vaig donar més importància :cop
Em faria gràcia tornar a veure el mural amb el TGV de RENFE "premonitori". Tot serà que qualsevol dia TMB ens en tregui una imatge en el concurs aquell "Algú sap on és?" que corre pel Twitter :D



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 03/07/2015 9:22

WMD626 ha escrit:Efectivament, abans de l'obertura de la Línia 2 , hi va haver una sortida de l'estació Universitat a la Ronda de Sant Antoni, pràcticament a l'alçada de Joaquim Costa (Teatre Goya).
La sortida encara existeix:
https://www.google.es/maps/@41.384381,2 ... 6656?hl=ca

El que no tinc clar quin és l'esquema del passadís que arriba fins allà. Hi ha una porta d'emergència al final de l'andana de la L2 costat St. Antoni que dóna aquest accés. El que no sé és si hi ha comunicació entre el vestíbul i aquesta sortida d'emergència. Hi ha una porta, però no no sé si és per accedir a una habitació sense sortida o dóna a un passadís.



WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Divendres 03/07/2015 22:43

Quan dic que "havia existit una sortida" vull dir que existia com a boca de Metro, oberta al públic. Això que surt al Google Maps és una sortida d'emergència que es devia fer aprofitant el "forat" de l'antiga boca. Per la resta, no sé com es connecta per l'interior.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”