Infraestructura ferroviària a Montcada

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Infraestructura ferroviària a Montcada

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 08/07/2015 21:59

Pel què sembla, hi ha plans d'Adif de fer "alguna cosa" a la bifurcació del Nus de la Trinitat (entre la R2 i el ramal de Les Aigües), i a la capçalera nord de l'estació de Montcada-Bifurcació (entre la R3 i la R4).

Probablement es tracti de salts de moltó.

Postejat a SSC per Sanlucar-Playa:
Adif anuncia hoy en su web la siguiente licitación:

3.15/27507.0066

SERVICIOS PARA LA REDACCION DE LOS PROYECTOS BASICOS PARA LA MEJORA DE LA FUNCIONALIDAD EN LOS ENLACES ENTRE LOS CORREDORES FERROVIARIOS DE BARCELONA A MANRESA, PUIGCERDA Y PORTBOU

Buena movida en torno a Montcada i Reixac
^^
^^
Imatge
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 13/07/2015 16:54, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dimecres 08/07/2015 22:19

Tiene su lógica, si pretenden desdoblar aunque sea parcialmente la R3, y aumentar la frecuencia, hay que hacer algo respecto al túnel urbano, ya que el de Pl. Catalunya esta a tope. Con esto querrán entrar la R3 hacia el túnel de Aragó, que está mínimamente menos saturado (aunque es parte del frágil itinerario de los regionales de Tortosa y Valencia).


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 08/07/2015 22:23

Poder són salts de moltó, o poder pot ser un bon soterrament! Que els de Montcada tocaven els nassos amb el tema!


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimecres 08/07/2015 22:46

Don Ramón ha escrit:Tiene su lógica, si pretenden desdoblar aunque sea parcialmente la R3, y aumentar la frecuencia, hay que hacer algo respecto al túnel urbano, ya que el de Pl. Catalunya esta a tope. Con esto querrán entrar la R3 hacia el túnel de Aragó, que está mínimamente menos saturado (aunque es parte del frágil itinerario de los regionales de Tortosa y Valencia).
Yo creo que seria lógico desviar unos cuantos trenes de la R3, R4 y R12 hasta la Estación de Francia por el ramal de les aigües para quitar un poco de carga al túnel de Pl Catalunya.

Luego se tendría que plantear que hacer con los trenes de LD que pasan por el túnel de Gracia.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 08/07/2015 22:58

Miquel ha escrit:Poder són salts de moltó, o poder pot ser un bon soterrament! Que els de Montcada tocaven els nassos amb el tema!
Em sembla que no. ;)

Fixa't en què l'anunci de l'estudi de la "Mejora de la funcionalidad en los enlaces entre los corredores" deixa ben clar que només estan afectats els trams següents:

1) Sant Andreu Comtal-Montcada i Reixac de la R2.
2) el ramal de les Aigües sencer.
3) Montcada Bifurcació-Montcada Ripollet de la R3.
4) Montcada Bifurcació-Montcada Manresa de la R4.

Si es tractés d'un soterrament, els trams afectats arribarien a Santa Perpètua, Cerdanyola del Vallès i La Llagosta, i no es parlaria del ramal de les Aigües (tret que també volguéssin soterrar Montcada-Bifurcació, que seria una bogeria caríssima, però que si la duguéssin a terme, llavors també haurien d'incloure a l'estudi el tram Montcada Bifurcació-Torre Baró, però no ho fan).

A més, a l'estació de Montcada-Bifurcació, la bifurcació mateixa entre la R3 i la R4 es troba a un punt on Adif té prou espai com per fer-hi un salt de moltó invertit sense haver d'embolicar-se amb l'ajuntament de Montcada.

I la bifurcació del Nus de la Trinitat entre la R2 i el ramal de les Aigües es troba en terme municipal de Barcelona, entre el nus mateix i el barri de Vallbona, o sigui que Montcada només hi pot piular, però no pot bloquejar-ho.
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 08/07/2015 23:10, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 08/07/2015 23:08

Ni es tracta de soterraments ni de passos elevats ni res en concret... però sí de tot en concret.
Es tracta de la licitació d'un estudi previ de què es necessitaria per atendre tràfics futurs, ho posa la mateixa nota. I serà precisament aquest estudi el que determini si cal alguna actuació o no, i de quin tipus pot ser.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 08/07/2015 23:13

wefer ha escrit:Ni es tracta de soterraments ni de passos elevats ni res en concret... però sí de tot en concret.
Es tracta de la licitació d'un estudi previ de què es necessitaria per atendre tràfics futurs, ho posa la mateixa nota. I serà precisament aquest estudi el que determini si cal alguna actuació o no, i de quin tipus pot ser.
Però això també vol dir que la següent estació important en ser renovada segurament sigui Montcada-Bifurcació, i a més és una EXCEL.LENT senyal de cara a la materialització del desdoblament de la R3 entre Parets i La Garriga. ;)



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 09/07/2015 12:21

437.001 ha escrit:Però això també vol dir que la següent estació important en ser renovada segurament sigui Montcada-Bifurcació, i a més és una EXCEL.LENT senyal de cara a la materialització del desdoblament de la R3 entre Parets i La Garriga. ;)
Montcada-Bifurcació té un potencial brutal com a mega-intercanviador fent passar la R3, la R4 però també la R2. Si a més s'hi fes arribar la L11 o millor encara integrar-la a la L4, seria fantàstic.
No obstant tot això també dependria del que es vulgui fer amb tot el caos de Montcada. Proposo estudiar:
  • R2: Desviament a través del ramal d'aigües fins a Bifurcació, construint un nou enllaç entre Bifurcació i Montcada centre
  • R3: Duplicació de via
  • R4: nou túnel sense passar per Montcada-Manresa.
  • L11: prolongació fins a Bifurcació i integració amb la L4.
  • Ramal d'aigües: quàdruple via des de Sagrera fins a Bifurcació (sense comptar LAV).
  • Estació de Montcada-Bifurcació: construcció d'una semicobriment de costat a costat amb un nou vestíbul (tipus estació de Vic), estació d'autobusos i aparcament dissuassori.
  • Estació de Montcada-Centre: viaducte des de Montcada-Bifurcació (3 o 4 vies per permetre regionals sense parada) fins passat el riu, incloent nova estació sobre l'emplaçament actual. Eliminació del traçat actual entre Centre i el ramal d'aigües.
  • Estació de Montcada-Manresa: eliminació de l'estació i els seus accessos.
Per anar donant idees que van una mica més enllà d'un salt de moltó :D



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 09/07/2015 12:26

Marçal, construir un viaducte per damunt de Montcada amb una estació en ell? Oblides en quin país estem?



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dijous 09/07/2015 12:36

wefer ha escrit:
437.001 ha escrit:Però això també vol dir que la següent estació important en ser renovada segurament sigui Montcada-Bifurcació, i a més és una EXCEL.LENT senyal de cara a la materialització del desdoblament de la R3 entre Parets i La Garriga. ;)
Montcada-Bifurcació té un potencial brutal com a mega-intercanviador fent passar la R3, la R4 però també la R2. Si a més s'hi fes arribar la L11 o millor encara integrar-la a la L4, seria fantàstic.
No obstant tot això també dependria del que es vulgui fer amb tot el caos de Montcada. Proposo estudiar:
  • R2: Desviament a través del ramal d'aigües fins a Bifurcació, construint un nou enllaç entre Bifurcació i Montcada centre
  • R3: Duplicació de via
  • R4: nou túnel sense passar per Montcada-Manresa.
  • L11: prolongació fins a Bifurcació i integració amb la L4.
  • Ramal d'aigües: quàdruple via des de Sagrera fins a Bifurcació (sense comptar LAV).
  • Estació de Montcada-Bifurcació: construcció d'una semicobriment de costat a costat amb un nou vestíbul (tipus estació de Vic), estació d'autobusos i aparcament dissuassori.
  • Estació de Montcada-Centre: viaducte des de Montcada-Bifurcació (3 o 4 vies per permetre regionals sense parada) fins passat el riu, incloent nova estació sobre l'emplaçament actual. Eliminació del traçat actual entre Centre i el ramal d'aigües.
  • Estació de Montcada-Manresa: eliminació de l'estació i els seus accessos.
Per anar donant idees que van una mica més enllà d'un salt de moltó :D
A mi se me ocurre una solución más sencilla, hacemos la estación justo pasado Montcada-Bif (aquí), donde las vías de la R3, R4 y R2 van todas paralelas y muy cercanas entre ellas. Ahí haría yo la gran estación, a modo de pasarela sobre la R2 que luego podría tener continuidad por debajo de las vías de la R3 y R4, creando un gran vestíbulo intermedio. De esta maneranos ahorramos tanta obra, hacemos la misma macroestación para Montcada, y además en una ubicación un poco más conveniente. Montcada i Reixac-Manresa se queda, y en el futuro los semidirectos evitan toda esa zona con el nuevo túnel, y se quedan los trenes locales de la R4 por ahí.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 09/07/2015 13:10

Don Ramón ha escrit:A mi se me ocurre una solución más sencilla, hacemos la estación justo pasado Montcada-Bif (aquí), donde las vías de la R3, R4 y R2 van todas paralelas y muy cercanas entre ellas.
Es bona idea. De fet seria millor que el que jo proposo si no fos pel tema de Montcada centre i el soterrament que fa temps que demanen.

Crec que si se'ls podés convèncer de fer un viaducte es podria solucionar el tema de la permeabilitat entre els dos costats del poble i a més aconseguir una quàdruple via a la R2. És evident que, coneixent el personal d'aquest país, qualsevol cosa que no sigui el soterrament total serà refusada d'entrada... però sabem que el soterrament és inviable econòmicament i ho serà molt i molt temps, per la qual cosa el viaducte és el millor que es pot fer.

Si fem un viaducte que deixi passar la llum, amb pantalles anti-sò, amb una estació que es converteixi en una icona per a Montcada (tipus això), i l'Av. de la Unitat sense ferrocarril i amb la possibilitat de convertir-la en una gran avinguda que unís Montcada i Barcelona, hi ha possibilitats que tothom en quedi satisfet. Montcada queda tota arreglada, i el ferrocarril guanya un gran intercanviador i una infraestructura ferroviària més àmplia que permeti més serveis i més fiables.
Tot, a un cost raonable i assumible en uns quants anys.

Ara, si la idea és deixar el traçat de la R2 sense tocar... efectivament, la millor idea és la que diu Don Ramón i deixar bifurcació només com a dipòsit de trens.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dijous 09/07/2015 13:23

No es pot unificar tota la xarxa? Jo el que faria seria:

- R4/R7, després de Montcada-Bifurcació, túnel directe fins a Cerdanyola. S'elimina el ramal entre Montcada-Bif i Cerdanyola.
- R2: pujar-la a Montcada-Bifurcació i fer un vial (en la forma que sigui possible) que vagi a parar a Montcada-R2, com comenteu.
- R2: fer un ramal a Les Franqueses que connecti la R2 i la R3, donat que circulen molt a prop entre sí.
- R3: posar alguns trens (o tots) de la R3 pel ramal de la R2 fins a Les Franqueses des de Montcada-Bifurcació, i a partir de Les Franqueses fer el desdoblament de la línia fins a Vic. El ramal de la R3 entre Bif i Les Franqueses podria quedar-se igual, però amb menys trens (o bé podríem posar-hi directes Bif-Franqueses).

I després, en el metro:

L11: fer túnel des de Can Cuiàs fins a Montcada Bifurcació, mantenint-ho tot igual i fent intercanviador a Bifurcació. Possibilitat d'ampliar línia fins al centre de Montcada. Es pot quedar com a L11, o bé com a L4.

En cas que es quedi com a L4, hauríem d'adaptar instal·lacions per a metros de 5 cotxes i fer doble via. No hi ha problema, les instal·lacions estan preparades per fer-ho de forma fàcil (vegi's cua de maniobres de Can Cuiàs, toperes a Torre Baró, amplada de túnel total). Ciutat Meridiana i Can Cuiàs s'unirien en una sola estació, i Casa de l'Aigua aniria fora.

Tot i així, la idea d'en Don Ramón seria la més viable econòmicament.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dijous 09/07/2015 13:40

wefer ha escrit:
Don Ramón ha escrit:A mi se me ocurre una solución más sencilla, hacemos la estación justo pasado Montcada-Bif (aquí), donde las vías de la R3, R4 y R2 van todas paralelas y muy cercanas entre ellas.
Es bona idea. De fet seria millor que el que jo proposo si no fos pel tema de Montcada centre i el soterrament que fa temps que demanen.

Crec que si se'ls podés convèncer de fer un viaducte es podria solucionar el tema de la permeabilitat entre els dos costats del poble i a més aconseguir una quàdruple via a la R2. És evident que, coneixent el personal d'aquest país, qualsevol cosa que no sigui el soterrament total serà refusada d'entrada... però sabem que el soterrament és inviable econòmicament i ho serà molt i molt temps, per la qual cosa el viaducte és el millor que es pot fer.

Si fem un viaducte que deixi passar la llum, amb pantalles anti-sò, amb una estació que es converteixi en una icona per a Montcada (tipus això), i l'Av. de la Unitat sense ferrocarril i amb la possibilitat de convertir-la en una gran avinguda que unís Montcada i Barcelona, hi ha possibilitats que tothom en quedi satisfet. Montcada queda tota arreglada, i el ferrocarril guanya un gran intercanviador i una infraestructura ferroviària més àmplia que permeti més serveis i més fiables.
Tot, a un cost raonable i assumible en uns quants anys.

Ara, si la idea és deixar el traçat de la R2 sense tocar... efectivament, la millor idea és la que diu Don Ramón i deixar bifurcació només com a dipòsit de trens.
El viaducto sería una buena solución, además permitiría cuadruplicar la línea a su paso por Montcada. Y ya que la zona de la estación Montcada i Reixac es bastante estrecha para tener una estación con 4 vías y andenes, la estación quedaría desplazada a este nuevo intercambiador. La cobertura urbana se podría complementar con el TramVallès, que en su proyecto actual llegaría aproximadamente hasta la estación de Montcada i Reixac, solo sería cosa de prolongarlo por debajo del viaducto hasta el nuevo intercambiador. Ahora imaginad las caras de los Montcadenses cuando les dices que el tren en lugar de soterrado en viaducto, y por debajo un tranvía :riure
De hecho, esa línea del TramVallès podría incluso extenderse en paralelo a las vías hasta la zona junto a Montcada Bifurcació (que se quedarían sin apeadero), y luego seguir en túnel hasta Can Cuiàs, quedándose el túnel de la L11 para el TramVallès Trinitat Nova-Can Cuiàs-Montcada Bif.-Nuevo intercambiador Montcada-Montcada-Ripollet-Ripollet-Cerdanyola-UAB.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 10/07/2015 11:37

Us passo un petit esquema de què es podria fer a Montcada en tema ferroviari:
proposta-reorganitzacio-montcada-i-reixac.jpg
proposta-reorganitzacio-montcada-i-reixac.jpg (275.18 KiB) Visualitzat 8018 cops
Els enllaços a Montcada-Bifurcació (l'estació gran a la imatge) són esquemàtics, de manera que igual que amb la R4, es podria complementar també amb l'enllaç de la R3 cap a St. Andreu Comtal (tot a diferent nivell, sense cisallaments òbviament) per poder fer totes les combinacions possibles.
El traçat per Montcada-Centre seria en viaducte, desapareixeria Montcada-Manresa i part del traçat seria aprofitat pel desdoblament de la R3 (no hi cap en l'emplaçament actual). La R4 accediria al nord a través d'un nou túnel sota el turó.
Noteu també la integració de la L11 a la L4 (reorganitzant les estacions) i la construcció del Tramvallès baixant pel Besòs, costat Sta. Coloma i Badalona fins a enllaçar amb la R1 a St. Adrià.
Tot plegat ho he pensat per aprofitar al màxim el que hi ha actualment, amb el menor impacte i cost possible, però permetent fer un esquema que portaria a anys llum de l'actual el transport públic d'entrada a Barcelona pel nord, i racionalitzant el caos que és avui dia Montcada.

Serà per falta d'idees :D Ara només queda convèncer a tothom i trobar la pasta :)



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Divendres 10/07/2015 12:38

wefer ha escrit:Us passo un petit esquema de què es podria fer a Montcada en tema ferroviari:
proposta-reorganitzacio-montcada-i-reixac.jpg
Els enllaços a Montcada-Bifurcació (l'estació gran a la imatge) són esquemàtics, de manera que igual que amb la R4, es podria complementar també amb l'enllaç de la R3 cap a St. Andreu Comtal (tot a diferent nivell, sense cisallaments òbviament) per poder fer totes les combinacions possibles.
El traçat per Montcada-Centre seria en viaducte, desapareixeria Montcada-Manresa i part del traçat seria aprofitat pel desdoblament de la R3 (no hi cap en l'emplaçament actual). La R4 accediria al nord a través d'un nou túnel sota el turó.
Noteu també la integració de la L11 a la L4 (reorganitzant les estacions) i la construcció del Tramvallès baixant pel Besòs, costat Sta. Coloma i Badalona fins a enllaçar amb la R1 a St. Adrià.
Tot plegat ho he pensat per aprofitar al màxim el que hi ha actualment, amb el menor impacte i cost possible, però permetent fer un esquema que portaria a anys llum de l'actual el transport públic d'entrada a Barcelona pel nord, i racionalitzant el caos que és avui dia Montcada.

Serà per falta d'idees :D Ara només queda convèncer a tothom i trobar la pasta :)
De salida me gusta bastante, pero unas cositas:
Me pregunto si este túnel que propones para la R4 sería mejor que no el túnel de Montcada que se venía proyectando, que se saltaría tooodo el voltio por Montcada, incluyendo Montcada Bifurcació. No creo que pasara nada si unos cuantos trenes dejaran de parar en Montcada, justamente trenes que deben ser para recorrer rápidamente grandes distancias. Desde Montcada siempre quedaría una plétora de trenes hacia Barcelona, que ahora quedarían centralizados todos en una estación, entre los cuales los R4 lentos, que mantendrían el recorrido actual, y sigan hacia Sabadell, Terrassa, etc., que los podrías tener coordinados con enlaces a trenes rápidos que vayan hasta Manresa, o regionales hasta Lleida. Si se sacan los R3 del túnel de Pl. catalunya podrían haber 8 R4 a repartir entre locales y semidirectos.

Si no tocamos el trazado de la R4 actual, esta nueva estación se puede ubicar un poco más cerca del núcleo urbano de Montcada, donde las vías pasan todas paralelas. La R2 conservaría el actual trazado, que podría convertirse a viaducto (inclusive cuadripliación) en una segunda fase, dejando la nueva estación preparada para ésto. El salto del carnero de la R3 podría hacerse con un túnel a la altura de la (entonces desafectada) estación de Montcada-Bifurcació, que permita cruzar por debajo del paso de la R4, y enfile el ramal Aigües.

Cuadruplicar la entrada de la R2 en mi opinión solo tiene sentido si esas vías adicionales tienen algún tipo de salida, sino se formaría un cuello de botella. Hacer un nuevo túnel urbano no es realista por ahora, pero se podría hacer por ejemplo con el ramal de acceso a EdF a partir del triángulo ferroviario, el que usan los R1 para entrar a Barcelona. Los trenes rápidos/regionales podrían pasar de las vías rápidas a esta entrada (que no va saturada, ya que solo lleva los R1, los R4 se suman más adelante cuando estos trenes hacia EdF ya se han desprendido), y luego ir a parar a EdF. Los demás trenes mantendrían su itinerario actual hacia Sants.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dissabte 11/07/2015 2:58

I com penseu solucionar la gent que actualment fa el transbord entre Montcada R2 i Montcada i Reixac-Manresa? Per a molts trajectes entre els dos Vallès, encara avui aquest transbord és l'única opció que hi ha per no fer el passeig turístic per Barcelona.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dissabte 11/07/2015 3:19

Granolleri ha escrit:I com penseu solucionar la gent que actualment fa el transbord entre Montcada R2 i Montcada i Reixac-Manresa? Per a molts trajectes entre els dos Vallès, encara avui aquest transbord és l'única opció que hi ha per no fer el passeig turístic per Barcelona.
Pues pasaríamos a tener una estación compartida entre R2 y R4, el trasbordo sería aún más rápido y conveniente que ahora.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: sequera » Diumenge 12/07/2015 13:58

wefer ha escrit:Us passo un petit esquema de què es podria fer a Montcada en tema ferroviari:
proposta-reorganitzacio-montcada-i-reixac.jpg
Els enllaços a Montcada-Bifurcació (l'estació gran a la imatge) són esquemàtics, de manera que igual que amb la R4, es podria complementar també amb l'enllaç de la R3 cap a St. Andreu Comtal (tot a diferent nivell, sense cisallaments òbviament) per poder fer totes les combinacions possibles.
El traçat per Montcada-Centre seria en viaducte, desapareixeria Montcada-Manresa i part del traçat seria aprofitat pel desdoblament de la R3 (no hi cap en l'emplaçament actual). La R4 accediria al nord a través d'un nou túnel sota el turó.
Noteu també la integració de la L11 a la L4 (reorganitzant les estacions) i la construcció del Tramvallès baixant pel Besòs, costat Sta. Coloma i Badalona fins a enllaçar amb la R1 a St. Adrià.
Tot plegat ho he pensat per aprofitar al màxim el que hi ha actualment, amb el menor impacte i cost possible, però permetent fer un esquema que portaria a anys llum de l'actual el transport públic d'entrada a Barcelona pel nord, i racionalitzant el caos que és avui dia Montcada.

Serà per falta d'idees :D Ara només queda convèncer a tothom i trobar la pasta :)
M agrada la proposta



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 12/07/2015 14:56

wefer ha escrit:Us passo un petit esquema de què es podria fer a Montcada en tema ferroviari:
proposta-reorganitzacio-montcada-i-reixac.jpg
Els enllaços a Montcada-Bifurcació (l'estació gran a la imatge) són esquemàtics, de manera que igual que amb la R4, es podria complementar també amb l'enllaç de la R3 cap a St. Andreu Comtal (tot a diferent nivell, sense cisallaments òbviament) per poder fer totes les combinacions possibles.
El traçat per Montcada-Centre seria en viaducte, desapareixeria Montcada-Manresa i part del traçat seria aprofitat pel desdoblament de la R3 (no hi cap en l'emplaçament actual). La R4 accediria al nord a través d'un nou túnel sota el turó.
Noteu també la integració de la L11 a la L4 (reorganitzant les estacions) i la construcció del Tramvallès baixant pel Besòs, costat Sta. Coloma i Badalona fins a enllaçar amb la R1 a St. Adrià.
Tot plegat ho he pensat per aprofitar al màxim el que hi ha actualment, amb el menor impacte i cost possible, però permetent fer un esquema que portaria a anys llum de l'actual el transport públic d'entrada a Barcelona pel nord, i racionalitzant el caos que és avui dia Montcada.

Serà per falta d'idees :D Ara només queda convèncer a tothom i trobar la pasta :)
M'agrada molt la idea :ok


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 13/07/2015 16:18

wefer ha escrit:
437.001 ha escrit:Però això també vol dir que la següent estació important en ser renovada segurament sigui Montcada-Bifurcació, i a més és una EXCEL.LENT senyal de cara a la materialització del desdoblament de la R3 entre Parets i La Garriga. ;)
Montcada-Bifurcació té un potencial brutal com a mega-intercanviador fent passar la R3, la R4 però també la R2. Si a més s'hi fes arribar la L11 o millor encara integrar-la a la L4, seria fantàstic.
No obstant tot això també dependria del que es vulgui fer amb tot el caos de Montcada. Proposo estudiar:
  • R2: Desviament a través del ramal d'aigües fins a Bifurcació, construint un nou enllaç entre Bifurcació i Montcada centre
  • R3: Duplicació de via
  • R4: nou túnel sense passar per Montcada-Manresa.
  • L11: prolongació fins a Bifurcació i integració amb la L4.
  • Ramal d'aigües: quàdruple via des de Sagrera fins a Bifurcació (sense comptar LAV).
  • Estació de Montcada-Bifurcació: construcció d'una semicobriment de costat a costat amb un nou vestíbul (tipus estació de Vic), estació d'autobusos i aparcament dissuassori.
  • Estació de Montcada-Centre: viaducte des de Montcada-Bifurcació (3 o 4 vies per permetre regionals sense parada) fins passat el riu, incloent nova estació sobre l'emplaçament actual. Eliminació del traçat actual entre Centre i el ramal d'aigües.
  • Estació de Montcada-Manresa: eliminació de l'estació i els seus accessos.
Per anar donant idees que van una mica més enllà d'un salt de moltó :D
victorcasta ha escrit:Marçal, construir un viaducte per damunt de Montcada amb una estació en ell? Oblides en quin país estem?
:) El Marçal ja se'ns ha emocionat... :D

Sobre les propostes que fa, jo ho veig així:
R3: Duplicació de via
Això ja està en estudi. De moment, el tram entre Parets i La Garriga. El següent tram hauria de ser Parets-Montcada Ripollet.
El tram Montcada Ripollet-Montcada Bifurcació el deixaria sense desdoblar degut a la seva complicació tècnica i al nimbysme de l'ajuntament de Montcada.

Sospito que si no fós pels ajuntaments de Montcada, La Llagosta, Santa Perpètua i Mollet, que están d'un nimby que ja semblen Salou i Cambrils, el desdoblament entre Montcada-Ripollet i Parets també hagués estat inclòs a l'estudi. Però millor Parets-La Garriga i els salts de moltó que no res. :P
R4: nou túnel sense passar per Montcada-Manresa.
Jo no ho veig. Just quan FGC serà una forta competència als trajectes Barcelona-Terrassa i Barcelona-Sabadell?
No ho veig. Són uns diners que fan més falta a altres llocs, crec.
L11: prolongació fins a Bifurcació i integració amb la L4.
Jo la L11 la portaria fins a Montcada-Santa Maria, i d'allà a Ripollet i Montcada-Ripollet. Sobre l'absorció de la L11 per la L4... suposo que seria desitjable, però també bastant farragós de fer. Només ho veig si a la zona de Moncada-Santa Maria o a Ripollet s'hi fes un dipòsit/taller nou que substituís el de Trinitat Nova.
Ramal d'aigües: quàdruple via des de Sagrera fins a Bifurcació (sense comptar LAV).
Haurien de desfer coses que han fet. I en el cas d'un soterrament, com és el de tota la zona entre Sant Andreu Comtal i la Sagrera... mau. :|
Estació de Montcada-Bifurcació: construcció d'una semicobriment de costat a costat amb un nou vestíbul (tipus estació de Vic), estació d'autobusos i aparcament dissuassori.
No ho veig.
Estació de Montcada-Centre: viaducte des de Montcada-Bifurcació (3 o 4 vies per permetre regionals sense parada) fins passat el riu, incloent nova estació sobre l'emplaçament actual. Eliminació del traçat actual entre Centre i el ramal d'aigües.
Estació de Montcada-Manresa: eliminació de l'estació i els seus accessos.
R2: Desviament a través del ramal d'aigües fins a Bifurcació, construint un nou enllaç entre Bifurcació i Montcada centre
Jo ho veig així:

1) Salts de moltó a la Trinitat, i a la capçalera nord de Montcada-Bifurcació, i desdoblament de Parets-La Garriga.

2) Reobertura de Montcada-Sant Joan R3, i connexió amb escales i ascensors amb Montcada-Manresa R4.
Com que el tram entre Montcada-Bifurcació i Montcada-Ripollet no sembla que es pugui desdoblar en bastant de temps degut a la seva complexitat tècnica, potser es podria ajornar la connexió entre R3 i R4 fins a que es disposés de prou pressupost i el sí de l'ajuntament al desdoblament.
L'altra opció seria un enllaç més cutre, però més barat i que permetria reobrir Montcada-Sant Joan, però que s'hauria de desmantellar un cop s'executés el desdoblament.

3) Passadís subterrani entre Montcada-Manresa R4 i Montcada i Reixac R2 per sota del carrer Bogatell, comunicant amb la capçalera sud de les andanes de Montcada-R2. Amb tapissos rodants si convingués.

Menys obra, mateixos passatgers o més, cost MOOOOOLT menor. ;) :ok



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”