Desdoblament de la línia de Vic

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Re: Desdoblament de la línia de Vic

Entrada Autor: bigcoaster » Dilluns 20/04/2015 18:23

trensmat ha escrit:Pienso que el problema de la R3 también lo en la red de Barcelona Ciudad, ya que los túneles están colapsados y también tenemos el gran problema de la estación tapón de L'Hospitalet del Llobregat que provoca grandes atascos ferroviarios en Barcelona. La solución pasaría por hacer el famoso Túnel de la Diagonal que seria una gran ayuda para Barcelona o crear una terminal de cercanías para la R3 en Pl Catalunya creando dos andenes extras, pero seria difícil de hacer esa obra.
Fer un obra a Catalunya, per petita que sigui causa un gran rebombori. En el cas de que es construïssin dues andanes extres no sé on cabrien, ja que rodalies està "rodejat" per la L1, i el que comportaria fer-les (salts de moltó amb aquesta, vies en dos nivells, nous accessos a les andanes noves...) seria un obra faraònica, i més en un lloc on difícilment es pot accedir des de la superfície. En cas de que algun dia algú es decideixi a fer una obra a Catalunya espero que es facin totes les que s'hi podrien fer de cop. Per exemple, s'hi podria fer la cua de maniobres de FGC, un nou passadís de connexió espaiós entre la L1 i FGC, sense la necessitat de passar per les andanes de la L3 i amb cintes que permetin anar més ràpid, un nou vestíbul general al nou passadís, millores a rodalies (renovació de vies i qualsevol obra que s'hi vulgui fer (més andanes, noves escales, ascensors, etc), també es podrien renovar i adequar les andanes de la L1. En fi, que si es fes alguna obra a Catalunya, per petita que fos, jo ho faria a tot aprofitant el tancament.
Per altra banda, no crec que sigui gaire de profit fer acabar la R3 a Catalunya, ja que transporta molt passatge també entre Catalunya i l'Hospitalet, per tant, jo proiritzaria millorar la terminal de l'Hospitalet.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dilluns 20/04/2015 18:50

bigcoaster ha escrit:
trensmat ha escrit:Pienso que el problema de la R3 también lo en la red de Barcelona Ciudad, ya que los túneles están colapsados y también tenemos el gran problema de la estación tapón de L'Hospitalet del Llobregat que provoca grandes atascos ferroviarios en Barcelona. La solución pasaría por hacer el famoso Túnel de la Diagonal que seria una gran ayuda para Barcelona o crear una terminal de cercanías para la R3 en Pl Catalunya creando dos andenes extras, pero seria difícil de hacer esa obra.
Fer un obra a Catalunya, per petita que sigui causa un gran rebombori. En el cas de que es construïssin dues andanes extres no sé on cabrien, ja que rodalies està "rodejat" per la L1, i el que comportaria fer-les (salts de moltó amb aquesta, vies en dos nivells, nous accessos a les andanes noves...) seria un obra faraònica, i més en un lloc on difícilment es pot accedir des de la superfície. En cas de que algun dia algú es decideixi a fer una obra a Catalunya espero que es facin totes les que s'hi podrien fer de cop. Per exemple, s'hi podria fer la cua de maniobres de FGC, un nou passadís de connexió espaiós entre la L1 i FGC, sense la necessitat de passar per les andanes de la L3 i amb cintes que permetin anar més ràpid, un nou vestíbul general al nou passadís, millores a rodalies (renovació de vies i qualsevol obra que s'hi vulgui fer (més andanes, noves escales, ascensors, etc), també es podrien renovar i adequar les andanes de la L1. En fi, que si es fes alguna obra a Catalunya, per petita que fos, jo ho faria a tot aprofitant el tancament.
Per altra banda, no crec que sigui gaire de profit fer acabar la R3 a Catalunya, ja que transporta molt passatge també entre Catalunya i l'Hospitalet, per tant, jo proiritzaria millorar la terminal de l'Hospitalet.
Ja se que es una obra molt difícil de fer pero ho pensat per evitar els embussaments de l'estació tap de L'Hospitalet del Llobregat, també penso que la línia R3 necessita una gran reforma urgent des de Barcelona i fins La Tour de Carol.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dilluns 20/04/2015 19:03

437.001 ha escrit: Me temo que sí es un soterramiento por hacerlo. Hoy por hoy, lo es.
¿En un futuro lejano (décadas tirando a medios siglos)? Está por ver, pero según cómo evolucionasen las cosas, tal vez sí fuera útil.
No pareces haber entendido nada de lo que estamos hablando, porque respondes a otra cosa. Ya lo explicado antes, la utilidad estaría en ahorrarnos el desdoblamiento de la R3 entre Montcada y Granollers. Puedes decir que no te parece acertado, vale, pero no digas que es inútil si te acabo de explicar el sentido detrás de la idea. Responde a por qué te parece mejor desdoblar la R3 que repartir sus trenes entre la R3 y la R2, no me digas que es algo inútil quedándote tan ancho.
437.001 ha escrit:Primero, porque ya está el enlace Montcada Bifurcació-Sant Andreu Comtal.
Ves, por esto digo que no has entendido nada. No se trata de la entrada por SAC, se trata de, insisto, evitar gastar el dinero que costaría el desdoblamiento de la R3 entre Granollers y Montcada. Lo de la entrada por SAC es secundario, y lo decía porque en el Plan de Cercanías de 2008 constaba que se pretendía hacer entrar la R3, como tu dices, por el ramal de las aguas y SAC. En plan matar dos pájaros de un tiro.
437.001 ha escrit:Segundo, porque despídete de un soterramiento para unos pocos trenes que realmente son de MD mientras siga Renfe operando y Adif con la infraestructura.
Vamos a ver, de hecho, esto que hablamos no sería ningun soterramiento, sería un túnel, un soterramiento es cuando entierras una línea que ya existe, este enlace ya no existe, la zona está urbanizada.
437.001 ha escrit:Hay mil cosas más prioritarias.
Nadie dice que no. Esta propuesta solo es una "contrapropuesta" al desdoblamiento de la R3, y tendría exactamente esa prioridad, porque tendría exactamente esa utilidad.
437.001 ha escrit:Tercero, porque si metes los trenes de Puigcerdà en la malla del túnel de Passeig de Gràcia, deberás cambiar su base y su turno de mantenimiento.
Ohhhh noooo, por dios, ¿la operación se tiene que adaptar a las necesidades de servicio? Oh horrorrrrr!!!!!
Ahora en serio, el argumento de que "esque la explotación es más difícil" me parece patético. No te lo tomes a mal, no lo digo por ti, sino porque muchas veces desde la misma administración se alegan dificultades en la operación como excusa para no mejorar el servicio. Lo lógico es adaptar la operación a la demanda, nunca esperes que la demanda se ajuste a la operación, sería una estupidez que sólamente consigue que la gente dejen de tomar el tren y vayan en coche. Un valor fundamental del coche es que siempre se ajusta a mis necesidades. Si el tren no intenta competir con ese potencial, no podrá ser competitivo (y obviamente no podrá alcanzar la facilidad del coche, pero hay que hacer un esfuerzo en acercarse, ya serán otros valores que completen el atractivo del tren).
La coordinación integral de los horarios en Suiza no sólamente requirió cambiar bases de mantenimiento, sino requirió hasta obras en las líneas para ganar los minutos necesarios para poder tener esa coordinación entre nodos. No creo que los ferrocarriles Suizos hayan llegado a donde están preocupandose primero por no cambiar bases de mantenimiento de los trenes.
Odio como la peste esta mentalidad de que la gente se tengan que ajustar a las necesidades de la empresa, y más cuando es una empresa pública cuya única razón de ser es dar un servicio básico a la gente. (Cuando es una empresa privada, si se comporta así tiene los días contados.)
437.001 ha escrit:Y cuarto, porque me parece cortoplacista hacer eso en lugar de ir pensando en un tercer túnel de cercanías en Barcelona (ok, ya, sí, no es ni para pasado mañana, pero eso no debe hipotecarlo nada, no sea que luego nos topemos con una red inexplotable por demasiado capilarizada).
No entiendo por qué ésto hipotecaría el tercer túnel de cercanías. Explícamelo, por favor.
Como yo lo veo, es perfectamente compatible, solo hay que tener un plan maestro, e ir haciendo las actuaciones en función de que eventualmente se pueda meter un tercer tunel. Tener entrando los R3 por SAA o SAC no afecta la posibilidad de ese tercer túnel.
437.001 ha escrit:ps: ¿desde cuándo duplicar Granollers Canovelles-Les Franqueses del Vallès es más barato que soterrar entre Les Franqueses del Vallès (o Llerona) y Les Franqueses-Granollers Nord?
Supongo que querías decir "más caro que soterrar...". Otra vez, parece que no hayas entendido nada. Se trataría de dejar de duplicar entre MONTCADA y GRANOLLERS. Y de nuevo, no puedes soterrar entre Franqueses y Granollers Nord, porque actualmente no hay línea. Aparte, ya hubo una idea de como se podía hacer sin túnel, como mucho con tramos en trinchera.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dilluns 20/04/2015 19:11

trensmat ha escrit:Ja se que es una obra molt difícil de fer pero ho pensat per evitar els embussaments de l'estació tap de L'Hospitalet del Llobregat, també penso que la línia R3 necessita una gran reforma urgent des de Barcelona i fins La Tour de Carol.
Home des de la Tour de Carol no crec que calgui. Des de Vic cap a baix estaria bé que es desdoblés però per guanyar servei a la línia s'hauria de solventar el problema dels túnels i de l'Hospitalet a Barcelona que és el que limita qualsevol millora a les línies que hi passen.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Lluis
N6
N6
Entrades: 214
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Dimarts 21/04/2015 12:36

wefer ha escrit:Estic d'acord que amb un altre túnel o bé posant 4 vies en un d'existent (el més fàcil és Pg. de Gràcia) s'acabaria el problema, però això és una solució extremadament cara i ara mateix ja tenim massa projectes a mig fer per falta de pressupost (L9, Sagrera) com per embrancar-nos en un de nou d'aquesta mida.

Pel que jo dic, caldria un nou enllaç entre el túnel de Meridiana i el d'Aragó (amb salt de moltó) i fer nova l'estació de Pg. de Gràcia. Amb això ja guanyaríem moltíssima capacitat.

En una segona fase es podria fer un altre salt de moltó a Sants-Estació i finalment quadruplicar tot el túnel de Pg. de Gràcia.
En comparació amb tot un túnel nou el cost seria molt més barat i a més faria que molts enllaços entre trens fossin simplement baixar a l'andana i agafar el tren del costat.
M'agrada la idea de duplicar Passeig de Gràcia, ja m'estan donant ganes de fer una altra proposta de plànol ferroviari :D . Em pregunto si no seria més pràctic fer un salt de moltó a Montcada bifurcació i entrar R3 pel ramal de les aigües, enlloc de fer-lo en ple centre de la ciutat (Meridiana-Aragó).


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 21/04/2015 13:51

Lluis ha escrit:Em pregunto si no seria més pràctic fer un salt de moltó a Montcada bifurcació i entrar R3 pel ramal de les aigües, enlloc de fer-lo en ple centre de la ciutat (Meridiana-Aragó).
Home, més pràctic no perquè pots arribar a saturar la via per St. Andreu Comtal.
Però fàcil sí que ho és i molt, tant a l'entrada nord de Montcada-Bifurcació (ja que la via de Vic ja entra a més alçada que la de Granollers) com a l'enllaç entre el ramal d'aigües i la R2. Es podrien fer tots dos sense massa problemes i guanyaríem moltes possibles combinacions.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 13/05/2015 13:37

Les eleccions són a tocar :twisted:

http://www.naciodigital.cat/elripolles/ ... ament/tren

Ana Pastor anuncia en plena campanya la licitació del primer tram del desdoblament del tren
La ministra de Foment assegura que aquesta setmana es farà el primer tràmit de la doble via entre Parets i la Garriga, dos mesos després del calendari promès
Especial: El futur del tren al Ripollès
Redacció | Actualitzat el 13/05/2015 a les 12:52h
Arxivat a: Territori i medi ambient


La ministra Ana Pastor ha anunciat en plena campanya de les municipals la licitació del primer tram del desdoblament parcial del tren. Concretament, es tracta del projecte per duplicar la via entre Parets i les Garrigues, al Vallès Oriental. La titular de Foment ha assegurat que la licitació es realitzarà aquesta setmana, dos mesos després que el calendari promès quan es va fer públic el darrer calendari.

El calendari dels tres trams del desdoblament parcial

Els responsables de Foment van explicar fa unes setmanes el calendari del desdoblament parcial del tren, consistent en duplicar la via en dos trams del Vallès Oriental i un d'Osona, que globalment sumen 25 quilòmetres. La inversió estimada de les obres dels tres trams és de 95 milions d’euros i la durada dels treballs es calcula en 18 mesos en cada tram.

El calendari passava inicialment per licitar al març l'estudi impacte ambiental entre Parets i la Garriga així com els projectes constructius de la duplicació de la línia de Parets a Granollers Centre i de les Franqueses a la Garriga en un sol paquet. En canvi, de la Garriga fins a Vic –on inicialment només es duplicarà la línia entre Balenyà i la capital d'Osona- només s'havia de posar a concurs l'estudi d'impacte ambiental mentre que el projecte havia de quedar per més endavant. Els plans de Foment passaven perquè els dos trams vallesans es poguessin començar a construir al llarg del 2016 mentre que l'osonenc es deixaria pel 2017.

Teresa Jordà reclama la cessió de l'estació del Transpirinenc

La diputada i cap de llista d'ERC a Ripoll, Teresa Jordà, ha aprofitat el ple del Congrés espanyol per reclamar la cessió de l'estació del Transpirinenc, que mai ha entrat en servei. La ministra s'ha mostrat oberta a parlar-ne, segons la política republicana.

Jordà, que divendres tornarà a ser Ripoll per afrontar la campanya del 24-M, ha assegurat que fins ara l'única "opció d'ADIF ha estat vendre una estació ruïnosa a preu d’especulació, i que Ripoll no pot assumir". "Només vam aconseguir que el 2005 donessin una inversió de 500.000 euros per arreglar el teulat. Deu anys després aquesta petita inversió s’ha perdut per deixadesa i avui l’edifici torna a ser un focus d’insalubritat i perill", ha conclòs. En aquest sentit ha reclamat que "deixin de posar pegats i llençar diners i es rehabiliti totalment l’edifici i se li doni un ús municipal a favor del patrimoni de tots".


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimarts 19/05/2015 8:35

Duplicación de la vía del tramo Parets-La Garriga de la R3 de cercanías de Barcelona

El presupuesto del contrato asciende a más de 1,8 millones de euros.

El Ministerio de Fomento, a través de Adif, ha licitado el contrato de servicios para la redacción del proyecto básico y constructivo para la duplicación de vía del tramo Parets-La Garriga de la línea de cercanías Barcelona-Puigcerdà.

El presupuesto base de licitación del contrato, según el anuncio publicado el pasado jueves en el Boletín Oficial del Estado (BOE), asciende a 1.815.000 euros y el plazo para la redacción del proyecto es de dieciocho meses.

El desdoblamiento de la infraestructura en este trayecto de 17,4 kilómetros de longitud, perteneciente a la R3 de cercanías de Barcelona, permitirá aumentar la frecuencia de trenes de la línea de cercanías R3 incrementando la capacidad y flexibilidad de la explotación ferroviaria, además de mejorar la regularidad de los servicios en su conjunto.

Esta actuación se enmarca en un proyecto global de desdoblamiento de varios tramos de la línea R-3 (Barcelona-Puigcerdá), con el objetivo de mejorar el servicio y aumentar la capacidad de la línea, tal como avanzó el mes pasado la ministra de Fomento.

Imatge

http://www.vialibre-ffe.com


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 12/08/2015 13:06

Ara no començarien les obres fins al 2017 com a mínim. Que deixin d'enganyar-nos d'una vegada. :evil:

http://el9nou.cat/noticies_o_0/43125/pr ... -sera-fins

La primera gran inversió per desdoblar l’R3 no serà fins al 2017
JORDI PUIG

última actualització: 11-08-2015 (8:31)
Els pressupostos generals de l’Estat només preveuen 3,6 milions per al 2016 a la línia de tren.
El desdoblament parcial de la línia de tren entre Barcelona i Puigcerdà, l’R3, començarà a ser una realitat visible a partir del 2017, segons es desprèn dels pressupostos generals de l’Estat (PGE), que s’han aprovat inicialment aquesta setmana. Els comptes contemplen per al 2016 una inversió de només 3,6 milions d’euros per aquest projecte, tal com consta al pressupost previst per a ADIF, de manera que el gruix de les obres es portaria a terme entre el 2017 i el 2018, quan els imports són més elevats. Per al 2017 la inversió prevista és de 42,3 milions d’euros i per a l’any següent, de 42,9. El cost total és de 89,9 milions, incloent-hi un milió per a aquest 2015. Així es retarda com a mínim un any la planificació inicial, que comptava acabar les obres el 2017.

Segons explicaven des d’ADIF, aquest pressupost en principi es destinaria al desdoblament del tram que va des de Parets fins a la Garriga, d’uns 17 quilòmetres, el projecte del qual es va licitar el maig passat. De moment, diuen, “el projecte està en fase de redacció i no se sap exactament quant costarà” el desdoblament d’aquest tram, de manera que un cop enllestit “si hi ha més diners potser es podrà fer alguna altra obra”. La doble via de moment s’ha de fer de manera parcial, a tres trams, dos al Vallès Oriental, entre Parets i Granollers, i entre les Franqueses i la Garriga, i en el cas d’Osona, de Balenyà a Vic. En el cas osonenc les obres es preveien en una segona fase.

Des de la plataforma Perquè no ens fotin el tren, la coordinadora Montse Ayats assegura que “els pressupostos són clarament insuficients per totes les necessitats de l’R3”. Afegeix que “tenint en compte la quantitat de promeses incomplertes, no ens creiem res fins que es publiquin les licitacions o es comencin les obres” que iniciaran el desdoblament de la línia.

Alguns dels alcaldes dels municipis d’Osona i el Ripollès pels quals passa la línia R3 també han reaccionat davant l’anunci d’aquestes inversions que creuen insuficients. L’alcaldessa de Vic, Anna Erra, reivindica el desdoblament fins a Torelló i és crítica amb els pressupostos de l’Estat, ja que considera que “en general han destinat poc a Catalunya”. Amb tot, afirma que el que es preveu fins al 2018 “si es pot dur a terme ja serà un gran pas” i “pot ser l’inici d’un bon canvi”. Per la seva banda, l’alcalde en funcions de Centelles, Josep Paré, comenta que “fer-ho per parts era la millor manera” i que si es pot fer un tram això “ajuda a millorar la línia” i “en aquest sentit és positiu”. L’alcalde de Ripoll, Jordi Munell, diu que “ens hauria agradat que es contemplés el projecte global del desdoblament fins a Puigcerdà”, però “es compleix” el que els van dir en una reunió a Madrid. Espera que un cop passades les eleccions generals del novembre aquest projecte no s’encalli i “tingui continuïtat”.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dijous 13/08/2015 20:39

Si ya lo digo Yo, esta linea esta gafada por ser la linea de las promesas Politicas.
Ahora que hasta 2017 poca cosa, despues se supone que si iran mas rapidos, vamos promesa de las de siempre.
Despues de las elecciones Generales si no sale el PP el que entre dira, si queremos seguir el proyecto pero tenemos que estudiarlo y crearemos un nuevo estudio y la opinion de los Vecinos y Bla bla bla como siempre.
Pero tranquilos puedo esperar a 2017 y si me tengo que tragar mis palabras me las tragare y reconocere mi error, aunque ya son muchos años de promesas, aqui quedan mis palabras nos vemos en 2017 por alla Diciembre.
Saludos.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 13/08/2015 22:59

Mentrestant Sagalés, es frega les mans, amb la nova e12, amb la que duplica freqüències, molta gent del tren, es traspassarà al bus, tenint en compte que a les hores punta, sortirà un bus cada 1/4 d'hora aproximadament, i si el trànsit ho permet, et deixa en una hora a Barcelona, a la Sagrera, on baixa bona part del passatge. El problema el seguiran tenint la gent de més amunt de Vic, que seguirà patint els retards diaris, i els creuaments en estacions, de mai acabar.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 13/08/2015 23:21

I el 2017 Fomento dirà que ho deixen pel 2019. I el 2019 diran que millor el 2021. I així anar fent, que els AVEs que no van enlloc costen molt de pagar.



Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dijous 03/09/2015 16:51

Aquesta obra inclou l'estació del Circuit de Catalunya?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 03/09/2015 17:18

No.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 15/10/2015 2:02

Entre Barcelona, Madrid/Guadalajara, Valencia/Castelló, Alacant/Murcia, Málaga, i Sevilla, on a cadascun dels nuclis hi ha un munt d'obres pendents absolutament necessàries, i la falta d'integració tarifària a Bilbao, Cantàbria, Astúries i Múrcia entre les rodalies de Renfe i les de Feve (que ara són de Renfe, qui ho entengui que m'ho expliqui), a Cal Foment comencen a tenir massa morts de Rodalies més del què és recomanable tenir acumulats a l'armari.

Fer AVEs està bé, i d'acord, estem en crisi i tal, però lo de Rodalies comença a fer ja massa pudor.

Realment haurien de tirar endavant el desdoblament de Parets-La Garriga.
I si no fós molt demanar, també el de Montcada Ripollet-Parets. I també el de Calella-Pineda de Mar i Malgrat-Blanes.
Hi sortiria guanyant tothom...

Doble via a la R3 i la R1 = més fiabilitat en cas d'incidència = menys retards = més diners = menys gent emprenyada.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 15/10/2015 8:56

437.001 ha escrit: [...]
Realment haurien de tirar endavant el desdoblament de Parets-La Garriga.
I si no fós molt demanar, també el de Montcada Ripollet-Parets. I també el de Calella-Pineda de Mar i Malgrat-Blanes.
Hi sortiria guanyant tothom...

Doble via a la R3 i la R1 = més fiabilitat en cas d'incidència = menys retards = més diners = menys gent emprenyada.
Perquè no demanes Calella-Blanes a la R1?

Entre Pineda i Malgrat no hi hauria d'haver més problemes que entre Calella i Pineda o Malgrat i Blanes.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 15/10/2015 17:06

genissimon ha escrit:Perquè no demanes Calella-Blanes a la R1?

Entre Pineda i Malgrat no hi hauria d'haver més problemes que entre Calella i Pineda o Malgrat i Blanes.
Tinc els meus dubtes que el tram Pineda-Santa Susanna passi una DIA (declaració d'impacte ambiental). Podria ser que sí, però no ho tinc clar del tot.
I al tram Santa Susanna-Malgrat... hi ha espai, però no tant com això, cosa que podria posar els ajuntaments de Santa Susanna i Malgrat en peu de guerra.
A més, a Santa Susanna hi ha el problema de l'edifici de l'estació mateix, que és una torre medieval (declarada bé d'interès cultural i protegida) que impedeix una aliniació més coherent de la via.

En canvi, al tram Calella-Pineda la plataforma està preparada per doble via, només cal adaptar-hi alguns passos inferiors, posar via i electrificar.
I al tram Malgrat-Blanes tampoc hi ha cap problema d'espai ja que la línia s'allunya de la costa.

Tant al cas de la R1 com al de la R3, els desdoblaments serien només per guanyar fiabilitat, perquè tot i que entre Sant Andreu Arenal i La Garriga sí que es podrien crear serveis parcials (tot i que si es fés, llavors la pressió a les estacions de Montcada-Ripollet i Mollet-Santa Rosa augmentaria en cas d'incidència), per augmentar serveis de punta a punta caldrien obres d'envergadura als túnels de Barcelona, que és on hi ha el problema de capacitat.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 16/10/2015 11:45

Si hi ha voluntat (i, per tant, diners) no crec que sigui cap problema tècnic desdoblar de Calella a Blanes. Però no insistiré més en el tema, i menys en aquest fil dedicat a la línia de Vic.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 17/10/2015 2:16

437.001 ha escrit:, per augmentar serveis de punta a punta caldrien obres d'envergadura als túnels de Barcelona, que és on hi ha el problema de capacitat.
Hi a una mica de llegenda urbana en aquest tema. Amb un bon ERTMS la capacitat dels túnels actuals pot augmentar de forma significativa, sobretot el de Pg. de Gràcia. I si s'arribessin a posar 2 vies més a l'estació de Pg. de Gràcia (hi ha espai de sobres i és una obra senzilla) i es fa un enllaç directe amb el túnel de Meridiana, es pot augmentar la freqüència gairebé fins l'infinit.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 17/10/2015 5:46

genissimon ha escrit:Si hi ha voluntat (i, per tant, diners) no crec que sigui cap problema tècnic desdoblar de Calella a Blanes. Però no insistiré més en el tema, i menys en aquest fil dedicat a la línia de Vic.
No sé si hi ha cap fil dedicat al desdoblament del tram Arenys-Maçanet (si n'hi ha un, gràcies per avisar), però sí que et dic que tot i que tècnicament és perfectament possible desdoblar entre Arenys de Mar i Maçanet (i de fet, ben fàcil), els trams Arenys-Canet, Canet-Sant Pol, Sant Pol-Calella i Pineda-Santa Susanna són problemàtics perquè no tinc GENS clar que puguin arribar a passar mai una Declaració d'Impacte Ambiental (DIA).

I ja et ben asseguro que sense una DIA no hi ha cap infrastructura que tiri endavant, avui en dia...
Si em diguéssis fa 40 anys, et donaria la raó... avui en dia, no.
wefer ha escrit:Hi a una mica de llegenda urbana en aquest tema. Amb un bon ERTMS la capacitat dels túnels actuals pot augmentar de forma significativa, sobretot el de Pg. de Gràcia. I si s'arribessin a posar 2 vies més a l'estació de Pg. de Gràcia (hi ha espai de sobres i és una obra senzilla) i es fa un enllaç directe amb el túnel de Meridiana, es pot augmentar la freqüència gairebé fins l'infinit.
Parlava del problema de capacitat del túnel de Plaça Catalunya. El de Passeig de Gràcia és una altra història.
L'ERTMS augmenta la capacitat, però tot té un límit (el temps de càrrega/descàrrega de passatgers a les estacions, i la quantitat de trens que hi ha al darrera i al davant).
Hi ha dues línies amb una elevada freqüència de pas entre Arc de Triomf i L'Hospitalet/Molins, i una tercera de freqüència no tant bona, però que sol venir molt tocada per retards en ser de via única.
L'ERTMS t'arregla coses, està clar, però tot, no.

Per altra banda, que a Passeig de Gràcia hi càpiguin dues vies més, si per una banda és cert, per l'altra també és cert que la cosa tindria un cost terrorífic (a una estació que acaba de ser reformada!!).
Personalment sóc força més partidari d'un salt de moltó invertit a bifurcació Aragó. Molt car també, però no tant, una mica menys complicat tècnicament, i que solucionaria més coses d'un sol cop.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”