NEAT Gotthard tunnel, el túnel ferroviari més llarg del món.

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

NEAT Gotthard tunnel, el túnel ferroviari més llarg del món.

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 08/09/2015 20:16

Com que no trobo un fil dedicatt íntegrament a Suïssa i notícies relacionades, aquí us la penjo:

El túnel más largo del mundo entre Suiza e Italia preparado para entrar en escena
La construcción del túnel ferroviario más largo y más profundo del mundo ha finalizado en el cantón del Ticino suizo. Con esta obra de ingeniería se recortará en una hora y media el trayecto de tren que une Zúrich y Milán. A partir del próximo junio de 2016 estas dos capitales europeas estarán separadas por tan solo 2 horas y 50 minutos

La ambiciosa apuesta de Suiza por el transporte ferroviario desde hace ya 20 años, hizo que en 1996, se acometiera el proyecto de construcción de un túnel que uniese Zúrich con el Sur, con un presupuesto de 9 mil millones de euros y así perforar el corazón de sus montañas. Este verano el país helvético ha visto como se encontraban los dos frentes de avance de sus trabajos.

El próximo mes de octubre se espera que empiecen los primeros viajes de pruebas

Se han tenido que retirar más de 28 millones de toneladas de tierra y rocas, o lo que es lo mismo 2 millones de viajes de camiones, han habido empleadas hasta 2.000 personas y una módica inversión de 9,1 mil millones de Euros, para que se anuncie la finalización del trazado del NEAT Gotthard tunnel, que con sus más de 56 kilómetros, se ha convertido en el túnel ferroviario más largo del mundo.



Con esta impresionante obra de ingeniería, este túnel permitirá recortar en una hora y media el trayecto de tren que une Zúrich y Milán. A partir del próximo junio de 2016 estas dos capitales europeas estarán separadas por tan solo 2 horas y 50 minutos.

2.000 personas trabajando en su construcción, 2 millones de viajes de camiones o la módica inversión de 9.100 millones euros dan prueba de la gran envergadura de esta obra

Una vez superadas las pruebas de seguridad, el próximo verano los trenes circularán por el interior del túnel a más de 240 kilómetros por hora, gracias a la plataforma casi plana que discurre a unos 500 metros de altura sobre el nivel del mar.

Marco Hirzel, gerente de Alptransit Gotthard dijo en una rueda de prensa el pasado 24 de agosto que "se deben realizar todas las pruebas de seguridad y evacuación bajo cualquier escenario" y añadió que "una vez que el túnel quede inaugurado, será el tramo más seguro de la red ferroviaria suiza". Por su parte, Renzo Simoni, director general de AlpTransit Gotthard, reveló al periódico TDG, de Ginebra, que "en enero, mil personas serán seleccionadas para realizar un viaje inaugural del trayecto".

Imatge

El túnel ferroviario más largo del mundo

La longitud del NEAT Gotthard Tunnel lo convierte a partir de ahora en el túnel ferroviario más largo del mundo, superando al túnel japonés Seikan Tunnel, que conecta Honshu, la isla principal con la de Hokkaido, al Norte, mediante un túnel de 53 km (de los que 23,3 km discurren bajo el mar).

Dos enormes tuneladoras han excavado a través de roca calcárea y granítica más de 30 metros lineales al día, un trabajo peligroso en el que trágicamente, hasta ocho trabajadores han muerto durante el proceso de las obras. La construcción alberga dos túneles de vía única por dirección y conecta las ciudades de Erstfeld con la de Bodio por debajo del mítico Gotthard Pass o de San Gottardo y queda incluida dentro del proyecto global AlpTransit.

Font: http://www.lugaresdenieve.com/?q=es%2Fn ... urar-suiza


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dimecres 09/09/2015 1:37

[ironía]Pero no es para AV, vaya país de paletos que no entienden de inversión pública, solo les va bien porque les llueve dinero del cielo, y aquí tan castigados que estamos pese a que hacemos las inversiones públicas más rentables del mundo mundial [/ironía]


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimecres 09/09/2015 11:59

Don Ramón ha escrit:[ironía]Pero no es para AV, vaya país de paletos que no entienden de inversión pública, solo les va bien porque les llueve dinero del cielo, y aquí tan castigados que estamos pese a que hacemos las inversiones públicas más rentables del mundo mundial [/ironía]
:plas Però també et recordo que si es digues de fer alguna obra de semblants característiques aquí, diries que és una obra megalòmana i cinquanta mil coses més. A vegades aquest tipus d'obres s'han de fer.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 09/09/2015 13:18

bigcoaster ha escrit:
Don Ramón ha escrit:[ironía]Pero no es para AV, vaya país de paletos que no entienden de inversión pública, solo les va bien porque les llueve dinero del cielo, y aquí tan castigados que estamos pese a que hacemos las inversiones públicas más rentables del mundo mundial [/ironía]
:plas Però també et recordo que si es digues de fer alguna obra de semblants característiques aquí, diries que és una obra megalòmana i cinquanta mil coses més. A vegades aquest tipus d'obres s'han de fer.
Quants trens passen pels tunels de Guadarrama i quants se'n preveuen a Pajares?

Al Gothard circularan 2 trens de passatgers i 5 de mercaderies per hora i sentit...



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimecres 09/09/2015 16:50

Sagrerenc ha escrit:
bigcoaster ha escrit:Però també et recordo que si es digues de fer alguna obra de semblants característiques aquí, diries que és una obra megalòmana i cinquanta mil coses més. A vegades aquest tipus d'obres s'han de fer.
Quants trens passen pels tunels de Guadarrama i quants se'n preveuen a Pajares?

Al Gothard circularan 2 trens de passatgers i 5 de mercaderies per hora i sentit...
"semblants característiques" no significa que hagin de ser túnels...


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dimecres 09/09/2015 21:18

Tots els trens de mercaderies passaran a utilitzar el nou túnel? Si és així, hauré de tornar a Wassen abans que l'obrin ;)


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 09/09/2015 22:07

bigcoaster ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:
bigcoaster ha escrit:Però també et recordo que si es digues de fer alguna obra de semblants característiques aquí, diries que és una obra megalòmana i cinquanta mil coses més. A vegades aquest tipus d'obres s'han de fer.
Quants trens passen pels tunels de Guadarrama i quants se'n preveuen a Pajares?

Al Gothard circularan 2 trens de passatgers i 5 de mercaderies per hora i sentit...
"semblants característiques" no significa que hagin de ser túnels...
El més semblant a un túnel és un altre túnel. No entenc el teu comentari. Mentre la construcció del Gothard ha estat aprovada en referèndum i precedida de 10 anys d'estudis, dins del marc d'un pla estatal per a l'impuls del transport ferroviari (també aprovat en referèndum), el túnel de Pajares no és més que el resultat d'un pla polític sense cap justificació econòmica, que ha resultat ser una catàstrofe ecològica pel trasvassament d'una gran quantitat d'aigua de Lleó cap a Astúries, a causa de la insuficiència dels estudis i sondatges i les presses per tirar endavant l'obra. La diferència entre un cas i l'altre és abismal.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 09/09/2015 22:18

Juntament amb el Mont Cenis, el (Lötschberg)/Simplon, el Brenner i els Tauern, el Gotthard és una de les cinc travessies principals a través dels Alps, que -no oblidem- s'estenen de NIça fins a Viena i separen tota la Península Itàlica i l'extrem occidental dels Balcans d'Europa Central i Occidental: és a dir, 60 milions d'habitants d'un costat i 150 milions de l'altre.

En canvi, Pajares... bé, vosaltres mateixos.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimecres 09/09/2015 22:31

Quin cacau!

En cap moment he defensat el túnel de Pajares! És que a més, jo no l'hauria construït. Al referir-me a "semblants característiques", em referia a obres de gran magnitud i molt cares, però amb molt benefici. Com a aquí podria ser un tercer túnel de Rodalies per exemple, o alguna altra obra que alguns anomenarien megalòmana però que tindria molt retorn.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dijous 10/09/2015 6:17

bigcoaster ha escrit:
Don Ramón ha escrit:[ironía]Pero no es para AV, vaya país de paletos que no entienden de inversión pública, solo les va bien porque les llueve dinero del cielo, y aquí tan castigados que estamos pese a que hacemos las inversiones públicas más rentables del mundo mundial [/ironía]
:plas Però també et recordo que si es digues de fer alguna obra de semblants característiques aquí, diries que és una obra megalòmana i cinquanta mil coses més. A vegades aquest tipus d'obres s'han de fer.
:cop
Yo no diría eso si el túnel fuera a estar la mitad de utilizado quel del San Gotardo, pero eso nunca ocurrirá porque España no queda en el centro de Europa, sino en un extremo, y nunca tendrá el tráfico de paso que tiene Suiza. Aquí lo que pasa es que hacemos primero la infraestructura y luego miramos el servicio, en lugar de hacer la infraestructura en función del servicio necesario, y eso es de paletos. Y encima, cuando alguien critica, se le dice sectariamente que está en contra de cualquier obra, porque la gente tonta (no digo que lo seas tu, pero la hay en abundancia) no entiende que alguien pueda tener el criterio de valorar si una infraestructura hace falta o no según las necesidades del servicio.

El problema está justo en tu comentario, que parece que hacemos las cosas porque las hacen otros y no queremos ser menos. ¿Que Francia tiene el TGV? Pues aquí hacemos el AVE y aún más grande. ¿Que Alemania tiene Autopistas? Pues aquí tenemos más km que Alemania. Ya solo faltaba hacer el corredor central con túnel base por los pirineos para que pasen 4 trenes al día.

Algunos siempre le buscarán tres pies al gato para justificar lo injustificable, sin ir más lejos nos gobierna una gente que han hecho de eso su forma de vida, y les votan hordas de "idiotas útiles" como dirían los estadounidenses. En lugar de ser envidiosos con países como Suiza que hacen sus deberes deberíamos de ponernos manos a la obra para dejar de causar vergüenza ajena.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dijous 10/09/2015 10:06

Si Don Ramón,
Cal que et recordi a quantes propostes aquí al fòrum (no meves) has dit que no perquè eren una obra megalòmana i un disbarat? Doncs la meitat d'aquestes tenien sentit. Però tu quan veus que alguna obra costa molts diners directament dius que ja no val, o que la situació econòmica actual no ho permet o qualsevol cosa. A veure, diguem una obra que costés molts diners i que tingués molt benefici que es pogués fer a Catalunya. Per mi, una línia de rodalies entre Castelldefels, Sant Boi, i tota la Diagonal per acabar a Mataró i Granollers.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 10/09/2015 10:15

Guigui ha escrit:Juntament amb el Mont Cenis, el (Lötschberg)/Simplon, el Brenner i els Tauern, el Gotthard és una de les cinc travessies principals a través dels Alps, que -no oblidem- s'estenen de NIça fins a Viena i separen tota la Península Itàlica i l'extrem occidental dels Balcans d'Europa Central i Occidental: és a dir, 60 milions d'habitants d'un costat i 150 milions de l'altre.
En canvi, Pajares... bé, vosaltres mateixos.
Però el túnel de Pajares forma part d'una línia que surt de Madrid, centre de l'univers i de la creació. Cal cap altre justificació?



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dijous 10/09/2015 19:11

Si no recordo malament és una decisió del govern suís de que els camions estrangers no creuïn el país per les carreteres. Han pagat de la seva butxaca aquesta obra d'enginyeria on han treballat 8 tuneladores, si no recordo malament amb alguns exemples tècnics dignes de recordar.
La idea és que els trens que provinguin del nord de Suïssa siguin carregats en trens i no parin fins a Itàlia. El mateix per al recorregut invers.

Tot i que ja existeix una línia, aquesta és molt sinuosa amb forts pendents que penalitzaven els serveis de mercaderies. No se quin futur tindrà aquesta línia ara.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dijous 10/09/2015 23:33

gatvell ha escrit:Tot i que ja existeix una línia, aquesta és molt sinuosa amb forts pendents que penalitzaven els serveis de mercaderies. No se quin futur tindrà aquesta línia ara.
Quedarà relegada a regionals, és a dir, trens locals que parin als pobles per on passa l'antiga línia.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dijous 10/09/2015 23:40

bigcoaster ha escrit:Si Don Ramón,
Cal que et recordi a quantes propostes aquí al fòrum (no meves) has dit que no perquè eren una obra megalòmana i un disbarat? Doncs la meitat d'aquestes tenien sentit.
xD
bigcoaster ha escrit:Però tu quan veus que alguna obra costa molts diners directament dius que ja no val, o que la situació econòmica actual no ho permet o qualsevol cosa. A veure, diguem una obra que costés molts diners i que tingués molt benefici que es pogués fer a Catalunya. Per mi, una línia de rodalies entre Castelldefels, Sant Boi, i tota la Diagonal per acabar a Mataró i Granollers.
Es decir, otra L9 :plas
Me encanta que como argumentación te basas en que lo que dices es cierto y punto. Cuando quieras nos pasamos al hilo pertinente y te argumento (por enésima vez) por qué discrepo. La cosa es esa, que yo me baso en argumentos, no en decir "tu estás en contra de todo".


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Diumenge 13/09/2015 12:59

Esta gente de Suiza ya tenia el antiguo paso del Gothard donde los mercantes y pasajeros lo cruzaban a una velocidad constante de 90km/h aqui en España a cada rato tenemos limitaciones (hasta en las LAV's cosa que da risa pero en fin somos asi)
Ahora encima lo mejoran con este Tunel ahora sus mercancias y sus conexiones con Italia aun seran mejores Nosotros con nuestra LAV Mixta hemos perdido 2 Conexiones de Viajeros (Milan, Zurich) y las Mercancias no pueden mejorar por que no estan conectados los puertos de Tarragona, Sagunto, Valencia y Cartagena de manera directa.

Y despues de todo esto aun nos creemos valientes para criticar a Suiza.
Saludos.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Diumenge 13/09/2015 21:33

Don Ramón ha escrit:Es decir, otra L9 :plas
Me encanta que como argumentación te basas en que lo que dices es cierto y punto. Cuando quieras nos pasamos al hilo pertinente y te argumento (por enésima vez) por qué discrepo. La cosa es esa, que yo me baso en argumentos, no en decir "tu estás en contra de todo".
Si vamos, tu argumento es: Es decir, otra L9

Por cierto, aunque discrepe del trazado de la L9 en el Prat, creo que es una muy buena obra para Barcelona y gente que viene al Aeropuerto desde otras partes, pero que como en muchos otros casos, podría haber sido hecho de una mejor manera.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Diumenge 13/09/2015 23:35

respondo en el hilo correspondiente
http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... 16#p249616


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dimarts 31/05/2016 11:53

Suïssa inaugura el túnel més llarg del món
Amb 57 km de longitud, el Sant Gotard supera la galeria ferroviària de Saikan, al Japó, que en fa 53
Més de 200 trens diaris travessaran els Alps pel nou eix a 250 km per hora a partir del desembre

MANEL VILASERÓ - DIMARTS, 31 DE MAIG DEL 2016 - 11:32 CEST
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... sa-5170190



Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dimarts 31/05/2016 14:00

jaezcurra ha escrit:Suïssa inaugura el túnel més llarg del món
Amb 57 km de longitud, el Sant Gotard supera la galeria ferroviària de Saikan, al Japó, que en fa 53
Més de 200 trens diaris travessaran els Alps pel nou eix a 250 km per hora a partir del desembre

MANEL VILASERÓ - DIMARTS, 31 DE MAIG DEL 2016 - 11:32 CEST
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... sa-5170190
Ha costat una mica més de la meitat que el cost previst de la L9, i té més quilòmetres que aquesta.

Gotthard tunnel: 9300 M€ (al canvi actual)
L9: 16000 M€



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”