Com hauria de ser la nova sèrie de trens per a la L4?

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Re: Com hauria de ser la nova sèrie de trens per a la L4?

Entrada Autor: wefer » Dilluns 19/10/2015 19:45

bigcoaster ha escrit:Quines ganes de gastar diners i esforços de forma inútil. És a dir, desfarem tota la sèrie 9000 per aconseguir que d'aqui a deu anys els haguem de tornar a ajuntar i a més comprar-ne de nous.
Realment creus que tenir dotzenes de trens circulant gairebé buits costa menys que remodelar els 9000? Evidentment, no.
I "tornar-los a ajuntar" simplement seria enganxar-los per l'enganxall i formar un tren de 6 cotxes. Una operació de 10 minuts i cost zero.
davroca5 ha escrit: 39-40 + 70: 109-110 milions d'€uros L10Sud + nova compra de trens.
Que son 110 milions? Res. No crec que tardem massa en veure-ho.
Aquests números em semblen molt poc realistes i a més basats en documents de fa molts anys. No em serveixen.
Fa 10 anys els trens 9000 de Madrid ja s'acostaven als 9 milions d'euros per unitat: http://www.elmundo.es/elmundo/2006/02/2 ... 49193.html I d'això en fa 10 anys!!



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dilluns 19/10/2015 23:36

Leyendo por aquí "Que son 110 milions? Res." entiendo perfectamente por qué esta el país arruinado xD

Me recuerda a cuando salía Bill Gates en los Simpson y dice "Acaso piensa que me hice rico firmando cheques?"


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 19/10/2015 23:46

wefer ha escrit: Aquests números em semblen molt poc realistes i a més basats en documents de fa molts anys. No em serveixen.
Fa 10 anys els trens 9000 de Madrid ja s'acostaven als 9 milions d'euros per unitat: http://www.elmundo.es/elmundo/2006/02/2 ... 49193.html I d'això en fa 10 anys!!
Home, trens fets a Itàlia contra els que s'han fet a Santa Perpètua.
Adaptats a circular fins a 110Km/h contra els 80km/h dels 9000.
Part dels trens eren de 6 cotxes i no de 5 com aquí.
I per que no, el sobrecost "habitual" en aquests casos d'aquelles terres.


El metro de Barcelona amb motoristes!

victorromo99
N5
N5
Entrades: 112

Entrada Autor: victorromo99 » Dilluns 19/10/2015 23:49

Segons tinc entès a Madrid estan farts dels 7000 i 9000 (AnsaldoBreda), segons diuen tenen constants avaries



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 20/10/2015 15:36

victorromo99 ha escrit:Segons tinc entès a Madrid estan farts dels 7000 i 9000 (AnsaldoBreda), segons diuen tenen constants avaries
Yo creo que sólo están hartos de los 7000, que salieron oliendo a orín. Los 9000 parece ser que salieron mejores.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimarts 20/10/2015 21:38

Don Ramón ha escrit:Leyendo por aquí "Que son 110 milions? Res." entiendo perfectamente por qué esta el país arruinado xD
Don Ramón, todo es relativo. 110 millones te pueden parecer una pasta, pero en el orden de magnitud de las obras públicas es un coste bastante bajo. Tanto 110 como 200 millones. Tema a parte es que me parezca absurda la gestión de la flota de trenes, en lo relacionado con los 9000 y 1100.
Miquel ha escrit:I per que no, el sobrecost "habitual" en aquests casos d'aquelles terres.
Per aquelles, i per aquestes. Com era la dita aquella de l'ull, la palla i la biga?



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimarts 20/10/2015 22:04

wefer ha escrit:
bigcoaster ha escrit:Quines ganes de gastar diners i esforços de forma inútil. És a dir, desfarem tota la sèrie 9000 per aconseguir que d'aqui a deu anys els haguem de tornar a ajuntar i a més comprar-ne de nous.
Realment creus que tenir dotzenes de trens circulant gairebé buits costa menys que remodelar els 9000? Evidentment, no.
I "tornar-los a ajuntar" simplement seria enganxar-los per l'enganxall i formar un tren de 6 cotxes. Una operació de 10 minuts i cost zero.
Bàsicament, tenir els trens "circulant gairebé buits" és més barat que desfer trens, comprar nous equips, noves cabines, muntar tota la electrònica d'un tren de 5 cotxes a un de 3 o de 2. I dius que en cinc minuts enganxes dos trens. Doncs ho fas amb màgia, perquè si precisament els acabes de posar cabines i tots els sistemes estan fets per a un nou tren de 2 o 3 cotxes no el pots enganxar així com així i posar-lo a rodar. No siguem ingenus, és molt fàcil dir que podem partir els trens però no es ni de llarg tan fàcil com separar dues UT de rodalies.

PD: Trens de 6 cotxes em consta que al metro de barcelona, ni n'hi ha, ni n'hi caben.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 21/10/2015 1:08

bigcoaster ha escrit:tots els sistemes estan fets per a un nou tren de 2 o 3 cotxes no el pots enganxar així com així i posar-lo a rodar.
Una vegada feta la remodelació per fer trens de 3 cotxes, tenir-ne un de 6 és tan fàcil com enganxar els dos trens. I això és un procés de 10 minuts... si arriba.
bigcoaster ha escrit:PD: Trens de 6 cotxes em consta que al metro de barcelona, ni n'hi ha, ni n'hi caben.
A la L9/10 sí hi caben. Està dissenyada per encabir-hi més de 5 cotxes.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 21/10/2015 8:45

Jo continuo pensant que, si a la L4 arribessin a faltar 5-6 trens, i existeixen 6 trens 2000 molt i molt similars visualment (i raonablement similars tecnològicament) als 2100, aquest cop "blanco y en botella"...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Kaiser_19
N1
N1
Entrades: 1

Entrada Autor: Kaiser_19 » Dimecres 21/10/2015 13:30

Miquel ha escrit:
metring ha escrit:
Granolleri ha escrit:Fins on jo sé, els trens de la sèrie 5000 estan preparats per a la conducció automàtica.
També té cabina escamotejable?
Si. Tant els 5000 com els 6000 són trens que estan preparats per a la conducció automàtica. Ara bé, que algun dia els hi toqui anar amb l'ATC està per veure. Crec que es va projectar per L5 fa uns anys, però la cosa deu anar per mooolt llarg.

Sobre el tema. La nova sèrie hauria de ser "normal", ja que no hi ha gaire on millorar. El disseny, per variar seria per desgràcia l'uniformat blau que ens han colat aquests darrers 10 anys.
Jo les millores o evolució la veig més aviat tirant a que s'assembli a un tren japonès, però no passarà.

Si per mi fos, faria una comanda de 6 o 7 trens de la sèrie 2100. No es necessiten gaires trens més doncs en hora punta hi ha 19 trens i actualment 15 2100's. I dic 2100 doncs són uns trens relativament moderns i així tota la línia disposa del mateix material rodant.

De totes maneres, la previsió del FMB és estupenda. Era evident que faltarien trens i quan van ampliar fa uns anyets la comanda de 9000 en 6 trens més (actualment n'hi ha 56), ja no hagués vingut d'aquí demanar-ne 5 més.
I realment, entre 5000 o 9000, jo crec que el FMB demanarà 9000 doncs és el que hi ha provat, i per quan s'obri el tram central els necessitaran. Per que de trens nous, o es demanen uns pocs per ampliar la flota a L4/L2 o L9/L10 o es demanaran ens uns anys per substituir els 3000, que l'any vinent fan 30 anys i ja s'apropa la data en que el tren "ja ha estat amortitzat".

Pero la serie 3000 de la L3 hace nada que ha sido reformada. Al menos que pasen unas cuantos años para sacarle rendimiento al gasto de la reforma. no?



Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 21/10/2015 15:38

La 3000 es va començar a reformar fa vuit anys, de manera que li'n quedarien uns 15. És a dir, encara faltarà temps abans que s'obri el tram central de la L9.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimecres 21/10/2015 18:39

wefer ha escrit:A la L9/10 sí hi caben. Està dissenyada per encabir-hi més de 5 cotxes.
És a dir, que es va fer pensant en una ampliació a 6 cotxes en un futur? Ja comptaven amb una comanda de cotxes per d'aqui uns anys?


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 21/10/2015 18:52

Guigui ha escrit:La 3000 es va començar a reformar fa vuit anys, de manera que li'n quedarien uns 15. És a dir, encara faltarà temps abans que s'obri el tram central de la L9.
Al tren li en poden quedar molt més de 15 si ho volguessin. Però ja sabem que passa quan els trens ronden els 35 anys, si duren fins als 45 o 50 anys ja ens podem felicitar. ;)


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 21/10/2015 23:42

bigcoaster ha escrit:És a dir, que es va fer pensant en una ampliació a 6 cotxes en un futur? Ja comptaven amb una comanda de cotxes per d'aqui uns anys?
A les estacions de la L9/10 hi sobren com a mínim 4 portes, o sigui que estan dissenyades per a trens de 6 cotxes. Es veu clarament en aquesta fotografia: http://www.trenscat.com/TMB/images/metr ... 514086.jpg
Les estacions més noves o remodelades en profunditat d'altres línies (per exemple L2) també s'han dissenyat per a trens de 6 cotxes com a mínim.



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”