Nova flota renfe

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Re: Nova flota renfe

Entrada Autor: albe6 » Dimarts 20/10/2015 23:36

Pot ser que no tenir pis baix continu sigui pel fet de que part dels bogies són motoritzats i ocupen més espai?

Espai entre andana alta i la porta de la 470? Aquí a Lleida (andanes rectes i altes) no n'hi ha pas; amb les 448 deu n'hi do amb l'espai buit entre l'estrep abatible i l'andana.
Les 470 porten l'esglaó a dins i la porta enrasa amb les andanes altes (almenys aquí a Lleida).
Inclus es podrien reformar sense arribar a canviar el Ri com les 447; s'enrasa una part del cotxe amb la porta i es posa l'esglaó cap a la part que no es toca; sempre i quan sigui possible tècnicament.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimecres 21/10/2015 11:45

albe6 ha escrit:Pot ser que no tenir pis baix continu sigui pel fet de que part dels bogies són motoritzats i ocupen més espai?

Espai entre andana alta i la porta de la 470? Aquí a Lleida (andanes rectes i altes) no n'hi ha pas; amb les 448 deu n'hi do amb l'espai buit entre l'estrep abatible i l'andana.
Les 470 porten l'esglaó a dins i la porta enrasa amb les andanes altes (almenys aquí a Lleida).
Inclus es podrien reformar sense arribar a canviar el Ri com les 447; s'enrasa una part del cotxe amb la porta i es posa l'esglaó cap a la part que no es toca; sempre i quan sigui possible tècnicament.
Doncs aleshores peerquè no és fa tot el tren a l'alçada del pis alt (és a dir, sense fer una part més baixa) i es recreixen una mica més les andanes?


Salutacions,

Oriol

albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dimecres 21/10/2015 13:33

Recreixer les andanes al nivell d' entrar al cotxe pmr dels Civia i 447 si; més que això no, ja que desquadraria els trens AV i LD (enrasen amb andanes altes)

L'únic que aconsegueix un tren de pis continu es Talgo, és una questió a tenir en compte



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 21/10/2015 13:37

Les 470 al 2020 ja tindran 45 anys les primeres unitats de la sèrie, i mal m'està dir-ho, ja comencen a ser unitats força antigues, i costoses de mantenir, sobretot pel que fa al tema recanvis.
Soc del parer de comprar material nou, tipus els automotors francesos ZGC. Totes les portes queden arran d'andana, com els Civia, però en tot el tren.
Ahir al TN Comarques van ensenyar les andanes de Montcada Bifurcació, si et toca un 465 per la via 2, tens un desnivell de 45 centímetres, i la gent que té problemes de mobilitat, deixa passar el tren.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 21/10/2015 19:12

albe6 ha escrit:Recreixer les andanes al nivell d' entrar al cotxe pmr dels Civia i 447 si; més que això no, ja que desquadraria els trens AV i LD (enrasen amb andanes altes)

L'únic que aconsegueix un tren de pis continu es Talgo, és una questió a tenir en compte
A quantes estacions paren els trens de LD i AV a les estacions de Catalunya i amb quina proporció ho fan amb els de Rodalies i Regionals?

Jo crec que no hi ha color, i si un dels dos ha de sortir malament, haurà de ser la minoria. A més, aquests estan condenats a anar per la LAV a la llarga, per tant no fem les andanes a l'alçada de quatre trens per quatre estacions.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimecres 21/10/2015 19:54

Los S599 sobrantes pueden ir a la linea de Algeciras para cubrir el Granada - Algeciras puede ser que los acorten hasta Antequera santa Ana y transbordo al "AVE" hasta Granada.
Los S592 sobrantes de las cercanias de Murcia pueden ir a Canfranc y los de la pobla tambien asi que para Canfranc tendran trenes de sobra.
El resto de diesel siempre podran ir a Huelva-Zafra / Sevilla-Merida / Puertollano-Badajoz y alguna mas.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimecres 21/10/2015 20:57

Menos Oaris (S105), AVES y más material para Media distancia, teniendo la factoría Alstom en Santa Perpetua hay que comprar estos trenes Coradia Liner y Regio N2 como los que tiene SNCF para ancho ibérico.

Yo pienso que los 599 sobrantes se deberían de poner algunos en la línea Valencia - Cuenca - Madrid, Zaragoza - Canfranc y dos para hacer el nuevo InterCity Barcelona - Lleida - La Pobla de Segur.

También pienso que es necesario comprar trenes nuevos diésel para las líneas C-3, C-4 y C-5 de Cercanías de Valencia, ya que algunas unidades 592 están para el arrastre por desgracia.

También tengo una duda sobre las híbridas de las 730, Renfe esta pensando que cuando entre en servicio el AVE Gallego de trasladar algunas unidades híbridas para hacer los trayectos Barcelona - Murcia y Barcelona - Cartagena.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dimecres 21/10/2015 21:38

trensmat ha escrit:También tengo una duda sobre las híbridas de las 730, Renfe esta pensando que cuando entre en servicio el AVE Gallego de trasladar algunas unidades híbridas para hacer los trayectos Barcelona - Murcia y Barcelona - Cartagena.
Tranquilo, que llegará antes la AV a Murcia que la LAV completa a Galicia.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dimecres 21/10/2015 22:11

Granada - Algesires crec que ja fa temps que es fa amb 599, no hi ha altra sèrie d'automotos al dipòsit de Granada. Ara amb el tall Santa Ana - Granada per l'AVE no sé amb que va ni de quin dipòsit és.

Els 730 faràn falta una bona temporada a Galícia. Si que Olmedo - Zamora obrirà aviat, però Zamora - Ourense va per llarg; abans arribaran pels seus propis medis els autopropulsats elèctrics a Múrcia
Crec que els 592 (inclus supermans) els aguantaran fins 2020 i després, pedra.

La culpa no és dels trens, és dels cap-sigranys que manen i que no han fet la seva feina de recreixer totes les andanes abans que entressin els nous trens per a andanes altes.

Com que s'ha d'invertir la marxa igualment a Lleida, abans que un tren dièsel sota catenaria en més del 50%; posa'm un 449 fins a Lleida, i canvi al Stadler d'FGC cap a Balaguer - La Pobla. Un a via 5, l'altre a la 6, enllaç a peu pla, millor impossible

A veure si Talgo ensenya alguna cosa més que la maqueta d'Innotrans 2014 del seu nou tren per a rodalies i regionals, de pis baix continu



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Dimecres 21/10/2015 22:23

En Renfe, creo que son necesarios los LD RD ya que van bastante justos los 130. Los Talgo 250 son ideales por su alta capacidad.
Por otra banda, es necesario rescatar la licitación de 10 AV de alta capacidad, para relevar los S100 en los transfronterizos. Lo ideal seria una Alstom Duplex idénticos al Sncf, para compaginarlos con ellos indistintamente. Así los 100 podrian volver a su origen en la NAFA.
Los Cercanias diesel podrian ser una buena opción siempre que sean bastante polivalente, porque los Cercanias tienen los dias contados. Una vez no sean necesarios seria interesante pasarlos a MD para regionales. Podria ser interesante un Civia diesel.
Para el relevo de los 450/451/446 habria que ir planeando otro lote de Civia para entregar en 2019-2020.
Respecto a MD, la incógnita es qué relevará los 592/596. Su recambio, los 594, no es que sea lo más adecuado. El relevo de los 470 parece que recaerá en los 447, por lo que aumenta la necesidad de Civia en su lugar en Cercanias.

En RdC ya es un caso especial. Seria interesante que la Generalitat dejara de lado a Renfe en tema de material y comprar el suyo propio, de más calidad que los Civia, basados en los 113 de FGC, con más asientos pero manteniendo la alta capacidad. Para servicios regionales, una variante con más asientos en decrimento de puertas de acceso.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 22/10/2015 11:43

Si us plau, que facin trens de dos pisos per al Garraf!!! :'( :'( :'(



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Diumenge 25/10/2015 12:32

albe6 ha escrit:Granada - Algesires crec que ja fa temps que es fa amb 599, no hi ha altra sèrie d'automotos al dipòsit de Granada. Ara amb el tall Santa Ana - Granada per l'AVE no sé amb que va ni de quin dipòsit és.

Els 730 faràn falta una bona temporada a Galícia. Si que Olmedo - Zamora obrirà aviat, però Zamora - Ourense va per llarg; abans arribaran pels seus propis medis els autopropulsats elèctrics a Múrcia
Crec que els 592 (inclus supermans) els aguantaran fins 2020 i després, pedra.

La culpa no és dels trens, és dels cap-sigranys que manen i que no han fet la seva feina de recreixer totes les andanes abans que entressin els nous trens per a andanes altes.

Com que s'ha d'invertir la marxa igualment a Lleida, abans que un tren dièsel sota catenaria en més del 50%; posa'm un 449 fins a Lleida, i canvi al Stadler d'FGC cap a Balaguer - La Pobla. Un a via 5, l'altre a la 6, enllaç a peu pla, millor impossible

A veure si Talgo ensenya alguna cosa més que la maqueta d'Innotrans 2014 del seu nou tren per a rodalies i regionals, de pis baix continu
Si el Granada Algeciras se hace con 599 ahora desde Antequera Santa Ana debido al corte por obras de la LAV.
Yo los comentaba como refuerzo a la linea si desaparecen de otros lugares.

Por otro lado los 599 para el Valencia Cuenca Madrid estarian muy bien.

Y sobre el Intercity que se comenta Barcelona LLeida la Pobla no se de donde sacas esa idea si es tuya o es oficial, por que yo como han comentado no veo un Tren Diesel hacer todo el trayecto.

Saludos.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Diumenge 25/10/2015 12:35

Per a la pobla, amb que estiguessin coordinats l'arribada i sortida de Lleida ja n'hi hauria prou.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Diumenge 25/10/2015 14:16

ortegote ha escrit:
albe6 ha escrit:Granada - Algesires crec que ja fa temps que es fa amb 599, no hi ha altra sèrie d'automotos al dipòsit de Granada. Ara amb el tall Santa Ana - Granada per l'AVE no sé amb que va ni de quin dipòsit és.

Els 730 faràn falta una bona temporada a Galícia. Si que Olmedo - Zamora obrirà aviat, però Zamora - Ourense va per llarg; abans arribaran pels seus propis medis els autopropulsats elèctrics a Múrcia
Crec que els 592 (inclus supermans) els aguantaran fins 2020 i després, pedra.

La culpa no és dels trens, és dels cap-sigranys que manen i que no han fet la seva feina de recreixer totes les andanes abans que entressin els nous trens per a andanes altes.

Com que s'ha d'invertir la marxa igualment a Lleida, abans que un tren dièsel sota catenaria en més del 50%; posa'm un 449 fins a Lleida, i canvi al Stadler d'FGC cap a Balaguer - La Pobla. Un a via 5, l'altre a la 6, enllaç a peu pla, millor impossible

A veure si Talgo ensenya alguna cosa més que la maqueta d'Innotrans 2014 del seu nou tren per a rodalies i regionals, de pis baix continu
Si el Granada Algeciras se hace con 599 ahora desde Antequera Santa Ana debido al corte por obras de la LAV.
Yo los comentaba como refuerzo a la linea si desaparecen de otros lugares.

Por otro lado los 599 para el Valencia Cuenca Madrid estarian muy bien.

Y sobre el Intercity que se comenta Barcelona LLeida la Pobla no se de donde sacas esa idea si es tuya o es oficial, por que yo como han comentado no veo un Tren Diesel hacer todo el trayecto.

Saludos.
Me inspire con el InterCity Cartagena - Valencia -Huesca.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Diumenge 25/10/2015 15:36

No es mala inspiració; però ficar serveis dièsel fumejant catenaries només es recomana en rutes amb un 50-55% del recorregut sota catenaria o si la catenaria està tant malament que provoca averies constantment (Valladolid - Santander fins fa no massa)

En quant al dièsel, 592 md i 596 no s'adapten i a la pedra el 2020.
Hi ha dubtes amb els 594 (algun va amb elevador de prova com alguns 448). 598 s'adapten, no se sap si amb elevador o amb reforma del remolc intermig

No se sap res dels 592 de rodalies. A Alacant-Múrcia es canvien a elèctrics pel CM, però no se sap res de València ni Sevilla.



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Diumenge 25/10/2015 15:51

Renfe hauria de comprar uns 10 o 15 automotors híbrids (com els 730), però per a mitja distància, com per exemple els BGC bimode francesos.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Diumenge 25/10/2015 21:56

albe6 ha escrit:No es mala inspiració; però ficar serveis dièsel fumejant catenaries només es recomana en rutes amb un 50-55% del recorregut sota catenaria o si la catenaria està tant malament que provoca averies constantment (Valladolid - Santander fins fa no massa)

En quant al dièsel, 592 md i 596 no s'adapten i a la pedra el 2020.
Hi ha dubtes amb els 594 (algun va amb elevador de prova com alguns 448). 598 s'adapten, no se sap si amb elevador o amb reforma del remolc intermig

No se sap res dels 592 de rodalies. A Alacant-Múrcia es canvien a elèctrics pel CM, però no se sap res de València ni Sevilla.
Piensa que la catenaria en los túneles de Barcelona son rígidas y también piensa que en Madrid hay más túneles que en Barcelona con alto tráfico de trenes diésel, como por ejemplo el Talgo Altaria Madrid - Murcia se hace con locomotora diésel.

Yo pienso que Renfe debería de comprar trenes nuevos para substituir los trenes diésel de la serie 592 por trenes diésel nuevos o por trenes híbridos.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dilluns 26/10/2015 0:49

Els regios dièsel o surten directament d'Atocha Cercanías (Extremadura) o de Chamartín (Soria, Salamanca). L'únic regio dièsel que creua tunels és el València, i només en cap de setmana.

El tema dels Altaria a Almeria es perquè les 334 de Madrid fan el recorregut sencer. Abans es feia amb 252 de Madrid fins Linares i 334 de Granada en el Linares - Granada.
Els Altaria de Murcia/Cartagena sempre han dut màquina de base Madrid.

I els queden "quatre telediarios": en el primer cas perquè passarà a anar vía Córdoba i en el segon perquè passarà a fer-se via Alacant



ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 726
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Dilluns 26/10/2015 12:56

Lo que tengo dudas es que pasará con las líneas diésel de cercanías de Valencia... O bien las electrifican, o bien como decís, deberán comprar nuevos automotores diésel para cercanías...
Otra opción es los 598, que los reformen a PRM y los pongan a servicios de cercanías...


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Dilluns 26/10/2015 20:46

Es rumorejava que les rodalia Valencianes es pensava electrificar abans de 2020, pel que no serien necesaris rodalies diesel. No m'estranyaria que pasés com Sevilla, que es fa amb material de MD.

El 598 hi ha intensió d'adaptar-los a PMR, almenys el que quedi, pero amb elevador. Diria que hi ha algun que ja en porta.



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”