Estació de Sagrera-TAV

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Què farieu amb la troballa del jaciment romà?

Conservar-lo totalment, encara que l'estació es vegi afectada
21
24%
Conservar-ho, integrant-ho a l'estació, només perilla una sortida
53
60%
No ho sé
1
1%
Res, per quatre pedrots, no val la pena mantenir-ho
9
10%
Altres
4
5%
 
Vots totals: 88
Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Re: Estació de Sagrera-TAV

Entrada Autor: uriol108 » Dimarts 27/10/2015 18:10

Pienso que en Estación de Francia se podria haber hecho algo como lo de la Estación de Atocha, una estación intermodal, moderna y visualmente atractiva...

Imatge



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 27/10/2015 18:20

Don Ramón ha escrit: Está bien tener parques, pero no veo la lógica de que se tengan que ubicar justo encima de las vías.
Doncs per el que tren és lleig, fa soroll, no te vida i color, crea ferides urbanes, és perillós, és niu de brutícia i d'altres éssers indignes i per tant s'ha de cobrir o soterrar. Bla bla bla :roll:


El metro de Barcelona amb motoristes!

davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dimarts 27/10/2015 18:24

Altres soterraments no, pero el de La Sagrera és vital per poder fer un parc en condicions a Barcelona, que fa falta.


Salut!
#volemL9

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 27/10/2015 18:33

davroca5 ha escrit:Altres soterraments no, pero el de La Sagrera és vital per poder fer un parc en condicions a Barcelona, que fa falta.
Clar clar, mentre hi ha la necessitat de fer parcs al mig de la ciutat, es va urbanitzant de mica en mica la falda de Collserola (que més amunt ja no poden) :bleah

No nego que un parc quedaria maco (un parc - bosc de veritat ehh), però no ens enganyem, allà hi volen fer de tot menys un parc. Temps al temps :twisted:


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 27/10/2015 18:51

uriol108 ha escrit:Pienso que en Estación de Francia se podria haber hecho algo como lo de la Estación de Atocha, una estación intermodal, moderna y visualmente atractiva...

Imatge
O sigui, un hivernacle que fa que l'estació es desplaci uns quants centenars de metres enfora, allargant altre tant el camí dels viatgers? No, gràcies...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dimarts 27/10/2015 19:00

Miquel ha escrit:
davroca5 ha escrit:Altres soterraments no, pero el de La Sagrera és vital per poder fer un parc en condicions a Barcelona, que fa falta.
Clar clar, mentre hi ha la necessitat de fer parcs al mig de la ciutat, es va urbanitzant de mica en mica la falda de Collserola (que més amunt ja no poden) :bleah

No nego que un parc quedaria maco (un parc - bosc de veritat ehh), però no ens enganyem, allà hi volen fer de tot menys un parc. Temps al temps :twisted:
Veig que coneixes poc el clima de Barcelona.
De poc serveix tenir dos parcs forestals a dues muntanyes, ja que la contaminació queda "atrapada" entre elles (i si no mira les dades de les estacions de qualitat de l'aire de l'Eixample...)
Precisament el futur parc lineal de La Sagrera (i Glòries) ajudarà una mica a descontaminar la ciutat, una ciutat que no té parcs urbans grans.

Dius que volen fer de tot menys un parc. No se que vols dir:

Imatge

Imatge

Imatge

Evidentment això es un projecte molt llunyà i tardarem anys en veure-ho així de frondós, però s'ha de començar a executar ja si no volem morir rodejats d'aire contaminant.

Font: https://estovadeobras.wordpress.com/el- ... ue-lineal/


Salut!
#volemL9

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 27/10/2015 19:22

davroca5 ha escrit:
Miquel ha escrit:
davroca5 ha escrit:Altres soterraments no, pero el de La Sagrera és vital per poder fer un parc en condicions a Barcelona, que fa falta.
Clar clar, mentre hi ha la necessitat de fer parcs al mig de la ciutat, es va urbanitzant de mica en mica la falda de Collserola (que més amunt ja no poden) :bleah

No nego que un parc quedaria maco (un parc - bosc de veritat ehh), però no ens enganyem, allà hi volen fer de tot menys un parc. Temps al temps :twisted:
Veig que coneixes poc el clima de Barcelona.
De poc serveix tenir dos parcs forestals a dues muntanyes, ja que la contaminació queda "atrapada" entre elles (i si no mira les dades de les estacions de CO2 de l'Eixample...)
Precisament el futur parc lineal de La Sagrera (i Glòries) ajudarà una mica a descontaminar la ciutat, una ciutat que no té parcs urbans grans.



Evidentment això es un projecte molt llunyà i tardarem anys en veure-ho així de frondós, però s'ha de començar a executar ja si no volem morir rodejats d'aire contaminant.

Font: https://estovadeobras.wordpress.com/el- ... ue-lineal/
Se perfectament que el plantejament inicial és realitzar un parc, però també hi ha d'altres projectes en certs enclavaments d'aquesta àrea que no són precisament la de tenir un ampli parc. Ara per ara són tot projectes i per a que finalment es realitzi encara ha de ploure molt, poder massa. I de fet, aquest espai de temps taaaant llarg és el que pot fer que les coses no passin com era previst en un inici, no podem obviar que a La Sagrera hi poden haver molts corbs volant al voltant pensant en una urbanització de la zona també. Per això dic que temps al temps, si el govern actual perdurés poder no negaria que la totalitat d'aquest projecte tirés endavant però amb d'altres governs jo no hi tinc l'esperança de que sigui el 100% (que és el que voldria en cas de cobriment) o fins i tot ser una mica més ambiciosos en aquest aspecte.

I sí, sé el clima a la ciutat ja que hi visc, es més, des de casa tinc bones vistes de la ciutat i és un horror veure com n'hi ha dies que ni tant sols puc veure el mar degut a la contaminació i d'altres molts dies en que es veu la boirina.
Però no fotem, la solució al problema de la contaminació a la ciutat no passa exclusivament per fer un gran parc, si no principalment a reduir el trànsit rodat, i d'això zero patatero. (més enllà d'aparentar voler fer-ho).


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimarts 27/10/2015 23:17

Fer un "Atocha" no serveix de res. Simplement fas que l'estació perdi funcionalitat a canvi d'una bona vista i el negoci d'uns quants (bars, botiga del barça (que no falti! :) )). Prefereixo que facin una estació molt funcional que no es pugui veure desbordada i que no necessiti reformes importants en els pròxims 40-50 anys, això sí, que deixin algun finestral i algun sostre alt que donin sensació d'espai queda molt bé i fins i tot hi ha qui s'hi troba més còmode. Per exemple, els passadissos de connexió, els pots deixar amb les parets de ciment i jugar amb llums led a la base per fer un passadís viu i animat que sigui bonic i interessant sense perdre la funció que té. I el cost, segons com, pot ser més barat que revestir i posar llums per darrera i altres coses. Detallets així, m'encanten. El metro d'Stockholm, per mi, és dels més bonics del món, i això que deixen la roca i el ciment a l'aire lliure. La Sagrera pot quedar molt bé i ser molt funcional, i segons com es faci, pot sortir barateta (tenint en compte que el preu base ja és molt alt doncs hi ha molt a construir).

https://www.google.es/search?q=metro+st ... YUCh1QIAOf


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 28/10/2015 0:32

Yo lo único que quiero es que se haga bien la estación para que podamos dejar de ver cómo el paisaje horrible de las obras, con un desorden "que pa qué" (de las veces que pasé por ahí me dan ganas de dejar de ver este desorden que hay) va degenerando la imagen de Barcelona.

Y si de paso se hace un inmenso parque, con muchos árboles, césped, toboganes y columpios para los niños, bancos para la gente mayor... Vamos, si a parte de acabar bien la estación se crea un espacio natural para descansar en lo que ahora es un inmenso caos, entonces la obra habrá servido para renovar el transporte, los espacios públicos y la vida en este sitio y en la ciudad, y habrá sido una buena obra para que nosotros podamos gozar con el resultado.

No quiero que em titlleu de visionario, fantasioso, que me estoy haciendo ilusiones... Yo digo lo que pienso.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 28/10/2015 8:53

Les obres de l'estació no han fet degenerar massa res... El traçat d'aquesta línia ferroviària sempre ha constituit una gran barrera entre Sant Martí i Sant Andreu, i allò que hi ha hagut pel mig, ja sigui l'estació de mercaderies Clot-Sagrera, les barraques de la Perona fins a finals dels anys 80, les "terres baldies" dels voltants de les vies o les naus i magatzems a ambdós cantons (sobretot al de Sant Andreu) mai han pogut conformar un paisatge molt amigable per a la "vida de barri" ("de barris", més aviat).

Així que qualsevol cosa que millori això, i és impossible no millorar-ho, benvinguda serà, en especial si contribueix a "acostar" ambdós barris/districtes, tan a prop però tan lluny alhora.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 28/10/2015 12:58

Fran-Ikarus ha escrit:Les obres de l'estació no han fet degenerar massa res....
Sí que han fet degenerar. Per exemple abans de començar les obres podies passar directament de Sant Andreu (Pare Manyanet) a Rbla. Prim i recte cap el mar, mentre que ara és tota una odissea la comunicació entre els dos barris. La part de dalt de Prim ha quedat com un cul de sac abandonat a la seva sort, ple de descampats i dovelles abandonades. Fins i tot el 36 fa una volta turística de 10-15 minuts per culpa d'això (i d'un traçat surrealista).
També podríem esmentar la Ronda de Sant Martí, que permetia vorejar perfectament tota l'estació de La Sagrera per la part mar des de la zona de Clot fins al Triangle Ferroviari i que estava força bé mentre que ara ha quedat tot arrasat.
L'entorn de St. Andreu Comtal ha passat de ser acceptable a ser un absolut caos perenne des de fa anys.

I tant que ha empitjorat tot l'entorn amb les obres. I molt!!



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 28/10/2015 15:57

La part de dalt de Prim sempre ha estat així. Fins a finals dels 80 el descampat era més o menys "diàfan" (tret de les torres d'alta tensió), és a dir que servia de gran aparcament de cotxes i camions, excepte precisament aquella zona de dalt de tot (a prop de la Perona i apartada dels edificis d'habitatges). L'acumulació de materials s'hi va començar a produir quan es va construir, al llarg de tota la futura Rambla, una galeria subterrània tant per soterrar els cables i el·liminar les torres com probablement algun altre servei, i a més canalitzar l'aigua (és el traçat natural de la riera). A començaments dels 90 una part dels materials "sobrants" s'hi van quedar allà, i una altra (algunes de les peces de la galeria) a la pròpia Ronda de Sant Martí. Recordo quan encara no estava oberta fins a Prim (abans de la construcció del ja desaparegut "primer pont provisional", per on creuava el 36 a Sant Andreu) i hi anava a fer pràctiques de cotxe encara sense carnet ni edat per treure-me'l (sssshhhh...)

Per creuar des de la Verneda a Sant Andreu o vice-versa (de vegades hi anàvem la colla de joves a prendre el Rodalies cap el Montseny) hi havia aquell pont peatonal (el recordo verd o verdós, però qui sap, ja), però fins arribar-hi, tant per un cantó com per l'altre, semblava que ja hagués començat la travessa campestre sense sortir de la ciutat.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 29/10/2015 9:55

Fran-Ikarus ha escrit:Recordo quan encara no estava oberta fins a Prim (abans de la construcció del ja desaparegut "primer pont provisional", per on creuava el 36 a Sant Andreu)
El pont no era ben bé provisional en el sentit constructiu. Era un pont ben fet però humil, que suposo es va construir els anys 90, però que complia la seva feina perfectament que era la de comunicar (a peu i en vehicle) Sant Andreu i la Rambla Prim. Jo l'utilitzava sovint per anar amb bicicleta fins el mar. En canvi ara passar d'un costat a l'altre és tota una odissea.
Aquí es pot veure com era el pont i la Ronda abans de carregar-s'ho tot: https://www.google.es/maps/@41.4266846, ... 6656?hl=ca
Fran-Ikarus ha escrit:i hi anava a fer pràctiques de cotxe encara sense carnet ni edat per treure-me'l (sssshhhh...)
Jo "tinc un amic" que va aprendre a conduir sense carnet (amb el seu pare al costat, òbviament) per un polígon industrial de Montcada els diumenges fins que el va parar la Guàrdia Urbana. Eren altres temps... tot i que en països com EEUU això és totalment legal.
Fran-Ikarus ha escrit:Per creuar des de la Verneda a Sant Andreu o vice-versa (de vegades hi anàvem la colla de joves a prendre el Rodalies cap el Montseny) hi havia aquell pont peatonal (el recordo verd o verdós, però qui sap, ja),
però fins arribar-hi, tant per un cantó com per l'altre, semblava que ja hagués començat la travessa campestre sense sortir de la ciutat.
És aquest sobre la línia de Mataró i que ara està tancat i només serveix per accedir a les obres? https://www.google.es/maps/@41.4292557, ... 6656?hl=ca
I n'hi havia un altre (ara desaparegut) per travessar la línia de Granollers: https://www.google.es/maps/@41.4297255, ... 6656?hl=ca
Aixo sí, tant els ponts com l'entorn era la típica estampa que tenim del Bronx.

En definitiva, no dic en cap moment que la part de dalt de Prim fos un model d'urbanisme, però com a mínim hi havia diversos ponts que permetien la comunicació entre els dos barris. Però és que ara no hi ha ni això, i fa ràbia veure com en comptes d'anar endavant en molts casos anem cap enrere, desfent el camí fet.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 29/10/2015 10:17

Ostres, com han canviat aquests paisatges! Recordo el pont aquest metàl·lic de quan vam anar de visita a les cotxeres del Triangle, quina nostàlgia!!!



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 29/10/2015 10:30

wefer ha escrit:El pont no era ben bé provisional en el sentit constructiu. Era un pont ben fet però humil, que suposo es va construir els anys 90, però que complia la seva feina perfectament que era la de comunicar (a peu i en vehicle) Sant Andreu i la Rambla Prim. Jo l'utilitzava sovint per anar amb bicicleta fins el mar. En canvi ara passar d'un costat a l'altre és tota una odissea.
Aquí es pot veure com era el pont i la Ronda abans de carregar-s'ho tot: https://www.google.es/maps/@41.4266846, ... 6656?hl=ca
Sí, sí, efectivament, era ben "sòlid i normal", per dir-ho així de manera ràpida. Se'm va quedar gravada, però, aquesta descripció de "provisional" anunciada des del mateix moment en què el van construir. Em va cridar l'atenció, perquè de fet jo esperava que, si de cas, ho fós perquè obrissin l'eternament imaginari pont d'unió entre Prim i Onze de Setembre. Tot i així, em sembla que va durar més temps de l'inicialment previst (que serà el mateix que van trigar les obres a començar més del previst, imagino). Vejam si trobo la notícia de la inauguració (que no podré enllaçar, tanmateix :x )
wefer ha escrit:És aquest sobre la línia de Mataró i que ara està tancat i només serveix per accedir a les obres? https://www.google.es/maps/@41.4292557, ... 6656?hl=ca
I n'hi havia un altre (ara desaparegut) per travessar la línia de Granollers: https://www.google.es/maps/@41.4297255, ... 6656?hl=ca
Aixo sí, tant els ponts com l'entorn era la típica estampa que tenim del Bronx.
Exacte, aquests eren, i per què el recordaré jo verdós...? Coses de la memòria selectiva.
Quan l'utilitzàvem, per arribar al de la línia de Mataró encara calia travessar primer uns "paratges salvatges", i després un de "semi-selvàtic" entre ambdós ponts. A la banda de Sant Andreu, si més no, arribaves ja a "carrer civilitzat" (urbanitzat de manera molt diferent a com ho està ara, és clar)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 29/10/2015 10:41

metring ha escrit:Ostres, com han canviat aquests paisatges! Recordo el pont aquest metàl·lic de quan vam anar de visita a les cotxeres del Triangle, quina nostàlgia!!!
El mateix dic!
Jo hi vaig anar sol i em va entrar el cangelo al no saber per on coi estava passant. xD


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 29/10/2015 10:43

Ja ho he trobat... Mireu a la completa hemeroteca d'un diari avantguardista, i trobareu...

13 de febrer del 1995: inauguració de les obres, amb motiu de l'obertura d'aquell tram d'Onze de Setembre

28 de juny del 1995: posada en marxa del pont, on ja s'avisa de que era "desmontable i susceptible de ser re-utilitzat en un altre indret" (algú sap si ho han fet?), i que perdria la seva utilidad quan l'estació hagués estat construida (ves per on, a l'inrevès del que jo creia; se suposa que hauria d'haver durat més). Aprofiten per parlar del "pont dels Gitanos" que havia estat allà fins a mitjans dels 80.

I, de retruc, he trobat això, entre divertit i surrealista...:
4 d'octubre del 1997: "Puente en el aire - Los vecinos proponen desmantelar el viaducto de Calatrava y cubrir las vías del tren"


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 29/10/2015 10:46

Miquel ha escrit:
metring ha escrit:Ostres, com han canviat aquests paisatges! Recordo el pont aquest metàl·lic de quan vam anar de visita a les cotxeres del Triangle, quina nostàlgia!!!
El mateix dic!
Jo hi vaig anar sol i em va entrar el cangelo al no saber per on coi estava passant. xD
Doncs jo l'utilitzava quan era un adolescent de 14-15 anys i anava a agafar una 440 blava "sense número de línia, i amb sort destinació anunciada per megafonia" a Sant Andreu Comtal, amb les motxilles a terra o a les lleixes per equipatges (si entràvem en un cotxe que en tingués), asseguts a terra perquè anava ple i cantant amb la guitarra. Imagineu la meva "mega-nostàlgia"... (un quart de segle ja...)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimecres 09/12/2015 14:08



http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 09/12/2015 14:22

Quin, el macroedifici del Gehry? I amb quin criteri tècnic ho demanen?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”