Línia del Val de Zafán / Terra Alta

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Re: Línia del Val de Zafán / Terra Alta

Entrada Autor: lauria1226 » Dijous 03/01/2013 22:38

A la sortida d'un tunel entre Alcanyís i La Puebla de Híjar, l'Octubre del 1974, ja feia gairebé un any que la línia estava clausurada quan encara s'usava en el tram esmentat per qüestions de manteniment i vigilància amb una dresina amb remolc basada a la Puebla. Varem anar a peu per la via des de l'estació actual de Samper de Calanda fins a La Puebla de Híjar on haviem d'agafar el tren fins a BCN, el camí per l'antic traçat del Val de Zafán era/es més curt que per la línia ex MZA-Renfe, actual adif. La foto esta presa a la zona dels baixadors de "Valmuel del Caudillo" o "Puigmoreno de Franco" com es deien llavors en record perpetu a un senyor baixet de molta anomenada en aquell temps.

Salutacions.
aqphijar.jpg
aqphijar.jpg (108.02 KiB) Visualitzat 6215 cops


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 22/03/2013 18:54

http://www.lavanguardia.com/local/terre ... sabte.html

Tortosa obre el pas per la via verda pel pont del ferrocarril a partir d'aquest dissabte.

(No sé què passa que no puc copiar i desar la notícia. Cosa d'en Wert?)



paubanell93
N1
N1
Entrades: 8

Entrada Autor: paubanell93 » Dissabte 17/08/2013 13:07



Per si us interessa :)



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 19/11/2015 15:23

L’estació de Bot oferirà un servei de bar-cafeteria en un antic ferrobus

Data de publicació: 18 nov. 2015
En un parell de mesos l’antiga estació de tren de Bot oferirà un servei de bar-cafeteria a tots aquells que passin per la via verda. I ho farà dalt d’un antic ferrobus. Josep Maria Escoda, gerent de l’empresa Iber Natural Project i membre de l’Associació per a la Preservació del Patrimoni Ferroviari de Móra la Nova, ha adquirit en subhasta tres ferrobusos dièsel VT2.09 construïts als anys seixanta, semblants als que un dia van recórrer de la línia de la Vall de Zafán. Als anys setanta els ferrobusos van anar desapareixent de la circulació però aquests tres ferrobusos encara van presentar servei transportant els treballadors durant la construcció de la línia d’Alta Velocitat Madrid-Llevant. Des d’aleshores estaven en un magatzem i Escoda va veure una ocasió històrica quan Adif els va posar a subhasta.

Un d’aquests ferrobusos s’ha instal·lat a la Via Verda a tocar de l’estació de Bot. Escoda afirma que la màquina brinda l’oportunitat de dotar aquesta corredor d’un element històric per fer pedagogia, crear activitat econòmica i millorar el servei als usuaris. En concret, el projecte consisteix en condicionar l’interior de la màquina i convertir-la en un bar-cafeteria.

Des del 2013, l’estació i els seus set edificis són propietat de l’Ajuntament. El consistori vol rehabilitar els antics edificis i destinar-los a equipaments i serveis de la via verda. De fet, l’alcalde de Bot, Lluís Agut, ha explicat sobre la taula hi ha un projecte d’1 milió d’euros de la Diputació de Tarragona. Però davant les dificultats econòmiques per tirar endavant el projecte s’ha vist amb molt bons ulls l’arribada del ferrobus.

La idea és mantenir l’aspecte original del ferrobus a fora, pintant-lo. A dins es mantindrà la cabina del conductor, es retiraran seients destinats a passatge i s’ocuparà segons les necessitats. La previsió és que es pugui posar en servei a principis de 2016 amb la cessió d’ús a l’Ajuntament perquè en faci l’explotació directa. Els altres dos ferrobusos es troben de moment a l’estació de Móra la Nova, pendents de donar-los-hi nous usos.






WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Dijous 19/11/2015 20:53

O m'equivoco, o és un ferrobus de la DR?.



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dijous 19/11/2015 20:57

WMD626 ha escrit:O m'equivoco, o és un ferrobus de la DR?.
Era un dels que hi havia a la LAV que feien servir per desplaçar-se per la línia durant les obres.


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 19/11/2015 23:36

WMD626 ha escrit:O m'equivoco, o és un ferrobus de la DR?.
Efectivament: http://www.wikiwand.com/de/DR-Baureihe_VT_2.09

Imatge



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 20/11/2015 13:11

Un d'aquests que, el 19 de desembre de 2002 estaven estacionats a la base de construcció de l'AVE a Montagut, prop de Lleida.

Salut !!
Fitxers adjunts
gs_Ferrobus_DB 600x398.jpg
gs_Ferrobus_DB 600x398.jpg (74.63 KiB) Visualitzat 5589 cops


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 05/06/2017 9:13

Mireu el ferrobús bar que hi ha al costat de l'estació de Bot:



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”