Renfe no informará de trenes accesibles a PMR previamente

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Renfe no informará de trenes accesibles a PMR previamente

Entrada Autor: wefer » Divendres 16/10/2015 15:25

solidaridaddigital.es ha escrit:Renfe no informará de los trenes y servicios accesibles con carácter general y previo
Desoye así a la Defensora del Pueblo

Renfe, la compañía estatal de ferrocarriles, ha desoído la recomendación de la Defensora del Pueblo de informar con carácter general y con antelación de los trenes y demás servicios ferroviarios accesibles para personas con discapacidad o con movilidad reducida, de forma que estos viajeros puedan planificar su viaje con seguridad y comodidad en cuanto a la atención y las condiciones de accesibilidad que les esperan.
Seguir llegint:
http://www.solidaridaddigital.es/Solida ... x?id=21168



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 16/10/2015 20:46

solidaridaddigital.es ha escrit:Renfe no informará de los trenes y servicios accesibles con carácter general y previo

¡Empezad a ahorrar en otras cosas menos importantes!



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 16/10/2015 21:23

Entre això i el cas omís que ha fet Renfe a l'Agència Catalana de Consum al exigir una cosa tan elemental com que informin als clients que comprar el bitllet a taquilla suposa un recàrrec que no es cobra si compres a la màquina autovenda, fa que no vegi gaire compromís de canvi en millorar l'atenció al client, cosa per la qual mai s'ha caracteritzat.



Avatar de l’usuari
Mr. Baricentro
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: España
Contacta:

Entrada Autor: Mr. Baricentro » Divendres 16/10/2015 21:54

victorcasta ha escrit:Entre això i el cas omís que ha fet Renfe a l'Agència Catalana de Consum al exigir una cosa tan elemental com que informin als clients que comprar el bitllet a taquilla suposa un recàrrec que no es cobra si compres a la màquina autovenda, fa que no vegi gaire compromís de canvi en millorar l'atenció al client, cosa per la qual mai s'ha caracteritzat.
No es mierda todo lo que apesta: también hay quienes se tiran flores asi mismos, expertos en autobombo a niveles estratosféricos, cuyas empresas disponen de personal de atención al cliente que deja mucho que desear: van dando lecciones y opiniones a todos(críticas sangrientas y demoledoras respecto al "caso fibra AVE"), lecciones que quedan en entredicho cuando ellos pinchan(dícese "caso potasa").



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Divendres 16/10/2015 22:30

Mr. Baricentro ha escrit:
victorcasta ha escrit:Entre això i el cas omís que ha fet Renfe a l'Agència Catalana de Consum al exigir una cosa tan elemental com que informin als clients que comprar el bitllet a taquilla suposa un recàrrec que no es cobra si compres a la màquina autovenda, fa que no vegi gaire compromís de canvi en millorar l'atenció al client, cosa per la qual mai s'ha caracteritzat.
No es mierda todo lo que apesta: también hay quienes se tiran flores asi mismos, expertos en autobombo a niveles estratosféricos, cuyas empresas disponen de personal de atención al cliente que deja mucho que desear: van dando lecciones y opiniones a todos(críticas sangrientas y demoledoras respecto al "caso fibra AVE"), lecciones que quedan en entredicho cuando ellos pinchan(dícese "caso potasa").
Home, l'atenció al client de tal companyia és lleugerament millor (almenys per a mi). Algunes coses tindran pitjor, sí, però a trets generals és millor. Evidentment que són uns cracks en l'autobombo, i més si poden fer-ho. Els ramals de mercaderies no són LAVs, no s'hi juguen la vida de les persones, ni tenen tantes circulacions. Dit això, crec que haurien de renovar les travesses i els rails i tenir-les en bons estat per als pròxims vint o trenta anys.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 17/10/2015 2:08

Mr. Baricentro ha escrit:(dícese "caso potasa").
A quants passatgers va afectar?



Avatar de l’usuari
Mr. Baricentro
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: España
Contacta:

Entrada Autor: Mr. Baricentro » Dissabte 17/10/2015 5:44

wefer ha escrit:
Mr. Baricentro ha escrit:(dícese "caso potasa").
A quants passatgers va afectar?
Pues al bolsillo de todos, fruto de la desidia respecto al ramal en cuestión.

Retomando el tema inicial, debería informarse al respecto de dichas circulaciones adaptadas a PMR: se han dado numerosos casos en los que los plazos de entrega y gran cantidad de UT's a reformar, unido a la burocracia, dejaba en tierra de nadie al usuario afectado.

Creo recordar que cuando aún circulaban los copitos por la línea de Pl. España(que tiempos tan gloriosos aquellos...) sus circulaciones aparecían reflejadas en los monitores con la ausencia del icono de una silla de ruedas. Cabe señalar que dicha indicación es crítica para este tipo de usuarios, información que de buen obrar por parte de la empresa seria bien recibida por todos. Luego vendría la implantación de ello, con la modificación del sistema actual y demás, así como otras informaciones que también podrían estar presentes(tren corto para composiciones en simple por ejemplo, muy habitual en Madrid), pero eso ya es harina de otro costal.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 17/10/2015 23:39

Mr. Baricentro ha escrit:
victorcasta ha escrit:Entre això i el cas omís que ha fet Renfe a l'Agència Catalana de Consum al exigir una cosa tan elemental com que informin als clients que comprar el bitllet a taquilla suposa un recàrrec que no es cobra si compres a la màquina autovenda, fa que no vegi gaire compromís de canvi en millorar l'atenció al client, cosa per la qual mai s'ha caracteritzat.
No es mierda todo lo que apesta: también hay quienes se tiran flores asi mismos, expertos en autobombo a niveles estratosféricos, cuyas empresas disponen de personal de atención al cliente que deja mucho que desear: van dando lecciones y opiniones a todos(críticas sangrientas y demoledoras respecto al "caso fibra AVE"), lecciones que quedan en entredicho cuando ellos pinchan(dícese "caso potasa").
El día que eliminen taquillas y pongan al personal en pleno ruedo, cara a cara con el usuario, o que informen automáticamente de retrasos a partir de 4 minutos, entonces, quizás podemos hablar. De personas que dejan que desear las hay y las habrá siempre, en cambio, en la política empresarial de atención e información al usuario hay años luz de distancia.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 18/10/2015 1:20

Mr. Baricentro ha escrit:
wefer ha escrit:
Mr. Baricentro ha escrit:(dícese "caso potasa").
A quants passatgers va afectar?
Pues al bolsillo de todos, fruto de la desidia respecto al ramal en cuestión.
És a dir, el descarrilament a FGC va afectar a zero passatgers.
Per cert, una cerca ràpida a Google em dóna resultats de multitud de descarrilaments de trens de mercaderies a la xarxa de Renfe/ADIF de Catalunya. Suposo que també estaràs d'acord a que això és "fruto de la desidia respecto al ramal en cuestión", substituïnt "ramal" per la totalitat de la xarxa de Renfe/ADIF ;)



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Diumenge 18/10/2015 11:31

victorcasta ha escrit:El día que eliminen taquillas y pongan al personal en pleno ruedo, cara a cara con el usuario
Això ja ho estan intentant a les estacions on treballa personal d'una empresa subcontractada, amb un rebuig generalitzat per part dels viatgers.

En certes estacions s'ha hagut de suprimir oficialment la mesura per la periollisitat que comporta (les que estan en barris conflictius), a les altres és el propi personal que ha decidit deixar de prestar la mesura per tots els inconvenients que comporta (falta sistemàtica de canvi, entre d'altres) i la manera barroera com s'ha implantat (hi ha moltes operacions que no es poden realitzar per la màquina).



Avatar de l’usuari
Mr. Baricentro
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: España
Contacta:

Entrada Autor: Mr. Baricentro » Diumenge 18/10/2015 17:38

victorcasta ha escrit:
Mr. Baricentro ha escrit:
victorcasta ha escrit:Entre això i el cas omís que ha fet Renfe a l'Agència Catalana de Consum al exigir una cosa tan elemental com que informin als clients que comprar el bitllet a taquilla suposa un recàrrec que no es cobra si compres a la màquina autovenda, fa que no vegi gaire compromís de canvi en millorar l'atenció al client, cosa per la qual mai s'ha caracteritzat.
No es mierda todo lo que apesta: también hay quienes se tiran flores asi mismos, expertos en autobombo a niveles estratosféricos, cuyas empresas disponen de personal de atención al cliente que deja mucho que desear: van dando lecciones y opiniones a todos(críticas sangrientas y demoledoras respecto al "caso fibra AVE"), lecciones que quedan en entredicho cuando ellos pinchan(dícese "caso potasa").
El día que eliminen taquillas y pongan al personal en pleno ruedo, cara a cara con el usuario, o que informen automáticamente de retrasos a partir de 4 minutos, entonces, quizás podemos hablar. De personas que dejan que desear las hay y las habrá siempre, en cambio, en la política empresarial de atención e información al usuario hay años luz de distancia.
Respeto su opinión pero no la comparto: se conocen casos en los que el pasotismo y desconocimiento del personal de FGC era latente, tanto en el Vallés como en el Llobregat-Anoia. Y en Renfe hay casos también, muchos, muchísimos. Pero que en Sarriá no sepan decir por donde queda la Teknon, o en Europa Fira no saber dónde queda el Ikea... Casos aislados? Quizás. Casos de pasotismo? También.

Años luz? Por supuesto, pero no vayamos poniendo a una empresa como lo más de lo más cuando trenes que llevan menos de un año en servicio pierden ciertas piezas a su paso. Renfe no se queda atrás, sus civias son un claro ejemplo de ello: distan años luz de las 447. Su vida efímera nada tiene que ver con la eficiencia de su serie anterior.

wefer ha escrit: A quants passatgers va afectar?
Pues al bolsillo de todos, fruto de la desidia respecto al ramal en cuestión.[/quote]
És a dir, el descarrilament a FGC va afectar a zero passatgers.
Per cert, una cerca ràpida a Google em dóna resultats de multitud de descarrilaments de trens de mercaderies a la xarxa de Renfe/ADIF de Catalunya. Suposo que també estaràs d'acord a que això és "fruto de la desidia respecto al ramal en cuestión", substituïnt "ramal" per la totalitat de la xarxa de Renfe/ADIF ;)[/quote]

Es decir, descarrila un tren de mercancías y al no afectar pasajeros le resulta indiferente.

De ahí a la totalidad de la red de Adif... O acaso considera que haya desidia en las redes de Alta velocidad? Dudo mucho que un ladrón de cobre corte conducciones de fibra óptica y no aproveche y se lleve kilos y kilos de cobre... Eso es puro sabotaje, con "ciertos" conocimientos previos en la materia, y no desidia.

Granolleri ha escrit:
victorcasta ha escrit:El día que eliminen taquillas y pongan al personal en pleno ruedo, cara a cara con el usuario
Això ja ho estan intentant a les estacions on treballa personal d'una empresa subcontractada, amb un rebuig generalitzat per part dels viatgers.

En certes estacions s'ha hagut de suprimir oficialment la mesura per la periollisitat que comporta (les que estan en barris conflictius), a les altres és el propi personal que ha decidit deixar de prestar la mesura per tots els inconvenients que comporta (falta sistemàtica de canvi, entre d'altres) i la manera barroera com s'ha implantat (hi ha moltes operacions que no es poden realitzar per la màquina).
Una buena medida sería aumentar la seguridad, así como las sanciones al respecto: más efectivos de seguridad, más personal de intervención, y sanciones por vandalismo de toda índole serían un buen principio:

- No es normal que la gente ponga sus pies como si estuvieran en el sofá de casa(dudo que pongan los pies encima de su sofá con el calzado puesto).

- Los WC, especialmente los PMR, utilizados para actividades de lo más variopinto(salones de belleza colectivos, narcosalas... así como salas de recreo de otra índole) en lugar de para lo que fueron diseñados.

- El que uno fume es cosa de cada uno, que fume el que quiera, pero dentro de una UT... es una falta de respeto total al resto; lo de drogarse ya es tema aparte: no es normal en medio de todo el pasaje, niños incluidos.

- Arte rupestre, gravados al cristal, así como la rotura de éstos, son otra de las lacras a las que se no logro entender el sentido, si más bien como válvula de escape de algunos o como "medio de expresión" de dudosa comprensión.

- Robos y hurtos de toda clase, tanto a usuarios como a elementos del tren o de las instalaciones...

- Y otros tantos ejemplos que se nos puedan ocurrir

No es que sea pro Renfe o que tenga a FGC por una buena empresa con ciertos matices a mejorar, sino que aquí TODOS tienen su tendón de Aquiles, no se salva ni una. Tener a referentes es importante, referentes a los que aspirar y alcanzar, pero también ser humilde y reconocer los errores de uno. Y cuando la política se pone enmedio y pone verde a quien no le interesa... mal asunto.

Pongamos medios entre todos(usuarios, cuerpos de seguridad, entes públicos y privados...) para mejorar y evitar estas y otras situaciones que lo único que hacen es entorpecer y malhumorar a todos.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Divendres 11/12/2015 18:10

Sembla que, finalment, almenys a Catalunya, Renfe sí informarà de quins trens són adaptats. La decisió s'ha precipitat arrel d'un video-denúncia a través de Twitter, que ha provocat una allau de crítiques a l'operador i la Generalitat (vídeo a l'enllaç):

Els usuaris de Rodalies podran saber quins trens són accessibles :plas

Renfe indicarà als panells informatius de les estacions i a través del telèfon mòbil quins trens estan adaptats per a persones amb mobilitat reduïda. Segons la companyia, un 47 % dels combois de Rodalies són accessibles, tot i que això no evita situacions com la que ha denunciat l'Òscar Jiménez a través de les xarxes socials. En un vídeo que s'ha fet viral mostra les dificultats que té per utilitzar aquest transport públic.


Segons Renfe, el 47 % de la flota de Rodalies és accessible i cada any s’adapten una vintena de trens que passen pel taller. Les unitats que s’han modificat són les de la sèrie 447. El vagó central disposa d’un accés més baix i a l’interior hi ha dues places amb cinturons per a persones amb mobilitat reduïda. També s’hi ha incorporat un lavabo adaptat. Segons la companyia, a aquests trens cal afegir-hi els nous Civia, que directament ja són accessibles.

En l’àmbit de les estacions, Renfe assegura que més del 60 % són accessibles. Ara bé, la majoria d’estacions i trens adaptats coincideixen amb les línies de més demanda, com les de la costa, un fet que la companyia està intentant compensar. “Tenim línies amb dos trens accessibles cada hora i unes altres línies on la probablitat que tenim és d’un tren a l’hora, però en aquests moments estem treballant per millorar el global d’accessibilitat a tota la xarxa”, ha explicat Fèlix Martín, director de Rodalies de Renfe.

Senyalitzar si un tren és accessible

De cara a 2016, Renfe indicarà als usuaris que arribin a l’estació quin tren és accessible. Una icona d’una cadira de rodes ho indicarà a les pantalles, també als panells lluminosos de les andanes i la megafonia. L’aplicació per a mòbils de Rodalies serà una altra manera de saber-ho.

FONT: BTV Notícies

Crida l'atenció que només BarcelonaTV se n'hagi fet ressò de la notícia, i que ni tan sols la Generalitat (al web RdC) ni Renfe hagin emès cap comunicat oficial. :?


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 11/12/2015 18:46

Ueeeeeeee!! :plas
m.h.t. ha escrit:De cara a 2016, Renfe indicarà als usuaris que arribin a l’estació quin tren és accessible. Una icona d’una cadira de rodes ho indicarà a les pantalles, també als panells lluminosos de les andanes i la megafonia. L’aplicació per a mòbils de Rodalies serà una altra manera de saber-ho.
También en los horarios en papel podrían indicarse qué trenes son los adaptados con un pictograma a la izquierda.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Divendres 11/12/2015 20:36

Renfe445 ha escrit:Ueeeeeeee!! :plas
m.h.t. ha escrit:De cara a 2016, Renfe indicarà als usuaris que arribin a l’estació quin tren és accessible. Una icona d’una cadira de rodes ho indicarà a les pantalles, també als panells lluminosos de les andanes i la megafonia. L’aplicació per a mòbils de Rodalies serà una altra manera de saber-ho.
También en los horarios en papel podrían indicarse qué trenes son los adaptados con un pictograma a la izquierda.
Això no és possible degut a que al no estar tot el material adaptat i anar rotant els trens per les diferents línies, no sempre el mateix servei és servit per la mateixa unitat.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 11/12/2015 20:41

oriolp13 ha escrit:
Renfe445 ha escrit:Ueeeeeeee!! :plas
m.h.t. ha escrit:De cara a 2016, Renfe indicarà als usuaris que arribin a l’estació quin tren és accessible. Una icona d’una cadira de rodes ho indicarà a les pantalles, també als panells lluminosos de les andanes i la megafonia. L’aplicació per a mòbils de Rodalies serà una altra manera de saber-ho.
También en los horarios en papel podrían indicarse qué trenes son los adaptados con un pictograma a la izquierda.
Això no és possible degut a que al no estar tot el material adaptat i anar rotant els trens per les diferents línies, no sempre el mateix servei és servit per la mateixa unitat.
Sí. Por eso, cuando roten deben procurar de poner siempre una unidad adaptada para ese servicio.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 11/12/2015 22:41

Renfe445 ha escrit:
oriolp13 ha escrit:Això no és possible degut a que al no estar tot el material adaptat i anar rotant els trens per les diferents línies, no sempre el mateix servei és servit per la mateixa unitat.
Sí. Por eso, cuando roten deben procurar de poner siempre una unidad adaptada para ese servicio.
No es pot garantir això, en especial quan a Rodalies els trens adaptats són generalment civies i algunes 447 que avui corren pel nord, i l'endemà pel sud. I ja no parlem de quan hi hagi retards i aquestes coses, o en 447's una sigui PMR i l'altre no.

En tot cas, s'anunciï o no, l'accessibilitat no canvia en absolut, ja que l'únic que guanyes es saber amb uns minuts d'antelació si el tren es adaptat o no. En cap cas s'està assegurant que el tren que has d'agafar sigui adaptat, que crec que és el més prioritari.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dissabte 12/12/2015 14:18

Però, a les estacions subterrànies podria instalar-se, a mode de prova, una banda de llums al final de l'andana (com les d'algunes estacions de Madrid). La diferència seria que, mentre a Madrid parpellgen quan s'acosta un tren, aquí podria assenyalar la part de l'andana on quedara la porta adaptada o, fins i tot, totes les portes.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimarts 25/10/2016 23:47

El sistema ja està en proves a l'estació d'El Prat del Llobregat!! :plas :plas

Ens n'assabentem gràcies a aquest "descuit" del Centre de Control... :D :lol


Salvem l'Estació de França!

trenesrenfe123
N6
N6
Entrades: 183

Entrada Autor: trenesrenfe123 » Dimecres 26/10/2016 13:46

m.h.t. ha escrit:El sistema ja està en proves a l'estació d'El Prat del Llobregat!! :plas :plas

Ens n'assabentem gràcies a aquest "descuit" del Centre de Control... :D :lol
Des de fa uns mesos que el sistema està en proves a El Prat, crec que ja es va comentar en el seu moment al fòrum. Massa temps fa que està en proves, a veure quan ho extenen a la web...



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Divendres 28/10/2016 0:05

Funciona en proves, i malament perquè un tren amb 450/451 també l'anuncia com a "tren accesible".



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”