Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Propostes de bus
-
- N5
- Entrades: 117
- Ubicació: L1 Santa Coloma
Re: Propostes de bus a l'AMB
Veig millor que proposis una xarxa més ortogonal que la que se'ns està presentant, però ens oblidem que seria molt més beneficiosa una xarxa metropolitana (incloent-hi altres operadors). Perquè la majoria de les línies no han de sortit de Barcelona?? No seria millor que les línies horitzontals (potser no totes) continuin cap al Llobregat i el Barcelonès Nord?? Perquè no fem més línies verticals en aquestes zones??
Crec que el major error és pensar que el concepte de Xarxa Ortogonal és exclusiu de TMB. Altres operadors com BaixBus o Tusgsal han de tenir també línies ortogonals sota la mateixa marca que TMB (però si volen, amb els busos dels seus colors corresponents).
Et poso un exemple: La línia B14 podria dir-se V35, seguint la nomenclatura que tu proposes. El seu recorregut el simplificaria i l'allargaria a Santa Coloma (i potser, fins i tot, fins a Montcada). Enllaç: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing
Crec que el major error és pensar que el concepte de Xarxa Ortogonal és exclusiu de TMB. Altres operadors com BaixBus o Tusgsal han de tenir també línies ortogonals sota la mateixa marca que TMB (però si volen, amb els busos dels seus colors corresponents).
Et poso un exemple: La línia B14 podria dir-se V35, seguint la nomenclatura que tu proposes. El seu recorregut el simplificaria i l'allargaria a Santa Coloma (i potser, fins i tot, fins a Montcada). Enllaç: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing
-
- N3
- Entrades: 37
- Ubicació: Hostafrancs (L1)
Atenent el punt de vista d'una xarxa metropolitana, es podrien ampliar algunes línies i fer canvis:
-H2: Sant Just centre-Badalona (Montigalà), passant pel centre de Santa Coloma
-H4: Zona Universitària-Baró de Viver
-H6: Esplugues centre-Bon Pastor
-H8: Cornellà centre (per Sant Ildefons)-Badalona (Bufalà)
-H10: Can Rigal-Badalona (Barri Manresà)
-H12: Aeroport-Besòs/Verneda
-H14: Zona Franca (Primer de Maig/Motors)-Sant Adrià (estació Renfe)
-D20: fusió amb el 157, Passeig Marítim-Sant Joan Despí
-D40: Barceloneta-Montcada (supressió de la 96)
Un altre moment explicaré més a fons aquestes propostes i també possibles noves línies verticals al Barcelons nord, també comentar que la H16 la suprimiria tornant a posar el 41 fins al Fòrum i la D30 suposo que no la posaràn si es tira endavant el tramvia entre Francesc Macià i Glòries.
-H2: Sant Just centre-Badalona (Montigalà), passant pel centre de Santa Coloma
-H4: Zona Universitària-Baró de Viver
-H6: Esplugues centre-Bon Pastor
-H8: Cornellà centre (per Sant Ildefons)-Badalona (Bufalà)
-H10: Can Rigal-Badalona (Barri Manresà)
-H12: Aeroport-Besòs/Verneda
-H14: Zona Franca (Primer de Maig/Motors)-Sant Adrià (estació Renfe)
-D20: fusió amb el 157, Passeig Marítim-Sant Joan Despí
-D40: Barceloneta-Montcada (supressió de la 96)
Un altre moment explicaré més a fons aquestes propostes i també possibles noves línies verticals al Barcelons nord, també comentar que la H16 la suprimiria tornant a posar el 41 fins al Fòrum i la D30 suposo que no la posaràn si es tira endavant el tramvia entre Francesc Macià i Glòries.
La idea de metropolitana és una idea coherent. Jo penso que seria millor realitzar una xarxa rápida dins la ciutat amb intercanviador als extrems amb les línies de la resta de l'AMB. Per exemple, en el cas del Barcelonés Nord. Prolongar la B7 fins Fòrum per tal de conectar la banda mar de Badalona amb les línies que sortin de Fòrum per la diagonal i la horitzontal. Altra cas, desde la Pau conectar amb la Salut amb la B24 i el centre de Badalona amb la B25. Desde Torras i BAges (Sant Andreu) conectar la zona alta de Badalona com fa la B19, una nova amb la part alta de Sta.Coloma com feia la B20 o la L-0. Desdel Bon Pastor conectar amb la zona alta de Badalona (Llefià, Montigalà com prolongació de la B2), amb Sta.Coloma com feia la B20 fa uns anys pasant per Potosí).
D'igual manera amb la banda Llobregat i Vallés.
La idea és basat en la xarxa híbrida rectangular. Ho podeu veure a la pàgina 11 d'aquest document. http://www.amtu.org/infoweb/jornades/7a ... 02-MAE.pdf Les línies capiculars serien d'aportación a la xarxa ortogonal de la ciutat desde la periferia.
D'igual manera amb la banda Llobregat i Vallés.
La idea és basat en la xarxa híbrida rectangular. Ho podeu veure a la pàgina 11 d'aquest document. http://www.amtu.org/infoweb/jornades/7a ... 02-MAE.pdf Les línies capiculars serien d'aportación a la xarxa ortogonal de la ciutat desde la periferia.
- Albert Llauger
- N5
- Entrades: 129
- Ubicació: Barcelona (Joanic L4)
Hola,
Aquí teniu les meves propostes per a les línies horitzontals de la NXB, fetes amb el Google my maps (entre que sóc dolent amb el programa i la combinació de rutes en cotxe i a peu m'han quedat autèntics nyaps):
H2: Hospital Sant Joan de Déu-Baró de Viver:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... WzD9WyLGcE
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... bKpip7aRP0
H4: Zona Universitària-La Maquinista:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 2aFMUZYC0s
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 9yenKUCUV4
H6: Camp Nou-Metro Bon Pastor:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 6fVSCSoJv4
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... nI4n9u6Tec
H8: Ernest Lluch-Metro Bon Pastor
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... HXCO6_96N4
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... yKt0EgGnD4
H10: Ernest Lluch-Badalona Pompeu Fabra:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... KAZKp9FLd0
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 7QdKOO-4sg
H12: Hospital de Bellvitge-Besòs/Verneda:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... rIUFyc4fu8
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... cV98GGumSY
H14: Zona Franca (polígon industrial Pedrosa)-Estació Sant Adrià RENFE:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... ceZnJ2XD-E
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... FjbyX7u4sU
H16: Zona Franca (La Marina del Prat Vermell)-La Mina sud:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 474m8PWUtM
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... aC9ENo3z_Q
H18: Zona Franca (seu central TMB)-Estació Sant Adrià RENFE:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... NsQRGtbSM0
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... Bddsn-PtR4
Aquí teniu les meves propostes per a les línies horitzontals de la NXB, fetes amb el Google my maps (entre que sóc dolent amb el programa i la combinació de rutes en cotxe i a peu m'han quedat autèntics nyaps):
H2: Hospital Sant Joan de Déu-Baró de Viver:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... WzD9WyLGcE
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... bKpip7aRP0
H4: Zona Universitària-La Maquinista:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 2aFMUZYC0s
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 9yenKUCUV4
H6: Camp Nou-Metro Bon Pastor:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 6fVSCSoJv4
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... nI4n9u6Tec
H8: Ernest Lluch-Metro Bon Pastor
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... HXCO6_96N4
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... yKt0EgGnD4
H10: Ernest Lluch-Badalona Pompeu Fabra:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... KAZKp9FLd0
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 7QdKOO-4sg
H12: Hospital de Bellvitge-Besòs/Verneda:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... rIUFyc4fu8
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... cV98GGumSY
H14: Zona Franca (polígon industrial Pedrosa)-Estació Sant Adrià RENFE:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... ceZnJ2XD-E
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... FjbyX7u4sU
H16: Zona Franca (La Marina del Prat Vermell)-La Mina sud:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 474m8PWUtM
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... aC9ENo3z_Q
H18: Zona Franca (seu central TMB)-Estació Sant Adrià RENFE:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... NsQRGtbSM0
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... Bddsn-PtR4
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
M'agraden molt les teves propostes dels busos horitzontals que has proposat, sobretot la línia interesant és la H2 que proposes ja que arriba al Baix Llobregat
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
-
- N3
- Entrades: 37
- Ubicació: Hostafrancs (L1)
Les propostes de l'Albert Llauger em semblen bé en general, tot i que l'H16 i, sobretot l'H18, les descarto. Jo el que faria amb les línies NXB de la zona del Poblenou és implantar la H14 tal com estava planejada (unió 9 i 141) Pl. Del Nou-Sant Adrià estació. La H16 desapareixeria, recuperant el tram de la 41 fins al Fòrum (amb possible ampliació fins a La Mina), i la H18 no li trobo sentit, només cal recordar que el recorregut primitiu de la H16 movia molt poc passatge. El tram pel Poble Sec i Montjuïc el veig del tot innecessari amb massa giragonses, més quan es tracta de planificar línies d'altesprestacions amb recorreguts rectilinis.
Bé... Si a això li dius "arribar al Baix Llobegat"...Carlos González ha escrit:M'agraden molt les teves propostes dels busos horitzontals que has proposat, sobretot la línia interesant és la H2 que proposes ja que arriba al Baix Llobregat
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Proposo una línia de bus desde Montblanc (passant per Sarral i Santa Coloma de Queralt) fins arribar a Igualada/Manresa, o si ja existeix aquesta línia, que les freqüències siguin millors.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
XD He proposat tard
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Abans de proposar per proposar per proposar busca-ho, que moltes vegades són coses que ja existeixenCarlos González ha escrit:XD He proposat tard
Salutacions,
Oriol
Oriol
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
D'acord
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Proposo fer dos línies de busos per Lleida, ja que els busos que n'hi han crec que donen masses voltes i passen cada 2 o 1 día
Vielha-El Pont de Suert-La Pobla de Segur-Sort-La Seu d'Urgell
Lleida-Balaguer-Artesa de Segre-Ponts-Coll de Nargó-La Seu d'Urgell
Vielha-El Pont de Suert-La Pobla de Segur-Sort-La Seu d'Urgell
Lleida-Balaguer-Artesa de Segre-Ponts-Coll de Nargó-La Seu d'Urgell
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
La segona ja existeix, amb el recorregut més ràpid posible.Carlos González ha escrit:Proposo fer dos línies de busos per Lleida, ja que els busos que n'hi han crec que donen masses voltes i passen cada 2 o 1 día
Vielha-El Pont de Suert-La Pobla de Segur-Sort-La Seu d'Urgell
Lleida-Balaguer-Artesa de Segre-Ponts-Coll de Nargó-La Seu d'Urgell
http://mou-te.gencat.cat/cercaHoraris.d ... =cat&sup=2
http://mou-te.gencat.cat/cercaHoraris.d ... =cat&sup=7
La primera tinc el dubte que arribi a tenir èxit. Actualment ja existeix entre Vielha i Sort a l'estiu, i el tram Sort - Seu es fa a demanda. Només caldria fer un servei més estable entre Vielha i Sort o Valencia, i coordinar horaris.
Puntualitzo: i en taxi. El vaig agafar fa un parell d'anys i érem 3 persones entre la Seu i Sort. No recordo exactament, però no em va costar més de 5 eurossag470 ha escrit:La primera tinc el dubte que arribi a tenir èxit. Actualment ja existeix entre Vielha i Sort a l'estiu, i el tram Sort - Seu es fa a demanda
Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor
Renfe: siempre se puede viajar peor
Els titulars de la línia Seu-Sort són Josep Colom Prió i Lluís Obiols Capdevila. Crec que Colom utilitza una Viano, o Transit, o Caravelle. Nose quin cotxe pot aportar Obiols.
Ja no des de fa uns anys. L'autobús ja no fa Barcelona-Eth Pont de Rei per el Port de la Bonaigua, sinó que acaba a Esterri d'Àneu tot l'any. D'allà, a l'estiu surt un autobús que té coordinació horària amb l'autobús de Barcelona que fa només Esterri d'Àneu-Vielha-Eth Pont de Rei, dels que estan adscrits al servei intern de la Vall d'Aran (però aplica les tarifes de la Generalitat en trajectes interns de la Vall d'Aran, cosa que fa que ningú l'agafi en trajectes interiors a la Vall i s'esperi al bus del servei intern, força més barat).sag470 ha escrit:Actualment ja existeix entre Vielha i Sort a l'estiu
Horaris concessió Barcelona-Eth Pont de Rei per Sort Font: mou-te.gencat.cat
A part, també a l'estiu hi ha un servei de semicircumval·lació, que aquest sí permet fer Vielha-Sort directe, que fa Taüll-Boi-El Pont de Suert-Vielha-Port de la Bonaigua-València-Esterri-Espot-Sort. Està pensat per als visitants del Parc Nacional d'Aigüestortes.
Horaris temporada 2015
Davant la nova creació del Moianés, crec que és necessari una reforma del transport públic frit de la nova centralitat. Caldria realitzar un nou estudi del serveis necessaris.
Les meves propostes que anirien bé són:
- Reducció de serveis més enllà de Moià de la línia 213 de Sagalés i prolongació dels serveis de Sant Feliu fins Moià (passant de 9 a 13 expedicions).
- Reestructuració de la linia 710 Moià - Vic i nova expedició al migdia. El tram fins Manresa queda cobert amb la 722.
- 4-5 Noves expedicions entre Moià i Santa Maria, coordinat amb la línia de Barcelona i Manresa. Per exemple, 2 expedicions a Santa Maria i 3 a l'Estany.
- Noves expedicions a demanda desde Granera.
- Nova línia Monistrol a Moià amb 2 expedicions (matí/tarda).
- Prolongació d'una expedició més desde Castellterçol fins Moià per la tarda de la 260 de Granollers.
A més, no vindria malament un nou punt de parada amb sala d'espera i 2 andanes.
Una idea d'organització amb un únic cotxe:
- Santa Maria - Moià (7.20 > 7.55)
- Moià - Monistrol (8.00 > 8.30)
- Monistrol - Moià (8.30 > 9.00)
- Moià - Vic (9.15 > 9.55)
- Vic - Moià (10.00 > 10.40)
- Moià - l'Estany (11.00 > 11.20)
- l'Estany - Moià (11.30 > 11.50)
- Moià - Vic (12.30 > 12.50)
- Vic - Moià (13.00 > 13.40)
- Moià - l'Estany (13.45 > 14.05)
- l'Estany - Moià (14.15 > 14.35)
- Moià - Monistrol (15.15 > 15.45)
- Monistrol - Moià (15.45 > 16.15)
- Moià - l'Estany ( 18.45 > 19.05)
- l'Estany - Moià (19.15 > 19.35)
- Moià - Vic (19.45 > 20.25)
- Vic - Moià (20.30 > 21.10)
- Moià - Santa Maria (21.15 > 22.00)
Les meves propostes que anirien bé són:
- Reducció de serveis més enllà de Moià de la línia 213 de Sagalés i prolongació dels serveis de Sant Feliu fins Moià (passant de 9 a 13 expedicions).
- Reestructuració de la linia 710 Moià - Vic i nova expedició al migdia. El tram fins Manresa queda cobert amb la 722.
- 4-5 Noves expedicions entre Moià i Santa Maria, coordinat amb la línia de Barcelona i Manresa. Per exemple, 2 expedicions a Santa Maria i 3 a l'Estany.
- Noves expedicions a demanda desde Granera.
- Nova línia Monistrol a Moià amb 2 expedicions (matí/tarda).
- Prolongació d'una expedició més desde Castellterçol fins Moià per la tarda de la 260 de Granollers.
A més, no vindria malament un nou punt de parada amb sala d'espera i 2 andanes.
Una idea d'organització amb un únic cotxe:
- Santa Maria - Moià (7.20 > 7.55)
- Moià - Monistrol (8.00 > 8.30)
- Monistrol - Moià (8.30 > 9.00)
- Moià - Vic (9.15 > 9.55)
- Vic - Moià (10.00 > 10.40)
- Moià - l'Estany (11.00 > 11.20)
- l'Estany - Moià (11.30 > 11.50)
- Moià - Vic (12.30 > 12.50)
- Vic - Moià (13.00 > 13.40)
- Moià - l'Estany (13.45 > 14.05)
- l'Estany - Moià (14.15 > 14.35)
- Moià - Monistrol (15.15 > 15.45)
- Monistrol - Moià (15.45 > 16.15)
- Moià - l'Estany ( 18.45 > 19.05)
- l'Estany - Moià (19.15 > 19.35)
- Moià - Vic (19.45 > 20.25)
- Vic - Moià (20.30 > 21.10)
- Moià - Santa Maria (21.15 > 22.00)
Aquesta H2 portaria articulats o estàndards? Perquè en el gir per passeig Urrutia els articulats no cabenAlbert Llauger ha escrit: H2: Hospital Sant Joan de Déu-Baró de Viver:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... WzD9WyLGcE
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... bKpip7aRP0
- oscsanchez6
- N5
- Entrades: 158
- Ubicació: Barcelona, Catalunya
Bona nit. Obro aquest tema per a publicar propostes per a millorar línies d'autobús interurbanes. [si hi ha algun altre d'obert, disculpeu-me, no l'he sapigut trobar]
Trobo que a Catalunya tenim, dins el que cap, un bon sistema de transport públic. Tot i que hi ha llocs que no poden tenir demandes tant grans com tenen línies properes a Barcelona, crec que tota població de Catalunya, per petita que sigui, mereix un sistema de transport decent, ni que sigui per apropar a pobles més grans.
Moltes vegades, aquests transports hi són (tot i tenir freqüències pèssimes) però no s'informa d'aquest servei gairebé enlloc i la majoria de gent acaba desconeixent aquest servei. Abans de posar cap proposta, deixeu-me parlar un segon de la nova xarxa de bus de Barcelona: el fet de canviar els noms a les línies les ha fet MOLT més populars, fent que hi ha gent que no tenia ni idea de l'autobús sapigui moure's millor (conec diferents persones que els hi ha passat). Sembla una tonteria, però sembla que anunciar una línia i posar-li un número nou i colorets fa que tingui més usuaris.
D'aquesta manera, afegint números a les línies (seguint un codi de nomenclatura) i fent campanyes de publicitat, es podria incentivar l'ús de línies interurbanes que moltes vegades circulen buides o amb molt poc passatge. Aquesta mesura és molt barata de fer i podria aportar beneficis per a tothom.
Òbviament que afegir colorets no millora res, si el transport és deficient, ho seguirà sent. Doncs bé, s'hauria de mirar de seguir els següents criteris:
- tenir autobusos a hores decents per poder anar a treballar i tornar-hi
- sincronitzar horaris per a permetre intercanvis entre línies
- integració tarifària a tota Catalunya
- evitar duplicitats amb altres línies o altres mitjans de transport públic
- afegir informació i actualitzar-la a serveis on-line, per exemple Google Maps
- tenir informació a les parades, que sembla mentida que la Generalitat s'hagi gastat diners en posar marquesines però no vulgui imprimir un fullet amb els horaris
Aquest últim punt crec que és molt important. A vegades sí que hi ha horaris però són il·legibles o estan desactualitzats, i és per això que crec que s'haurien de "copiar" les tires de paper que informen del recorregut del bus i dels horaris a l'AMB afegint-hi millores, per exemple en temes d'intermodalitat. He el·laborat una petita tira d'exemple, amb tots els horaris i altres dades inventades, a veure què us sembla.
En definitiva, tenim uns autobusos que van buits (i que costa diners fer-los circular així) i ningú es preocupa per omplir-los. Segurament amb molt poca inversió però amb moltes més ganes podríem revertir la situació. Si realment es vol construir un país modern, donant l'esquena al transport públic no anem enlloc.
Trobo que a Catalunya tenim, dins el que cap, un bon sistema de transport públic. Tot i que hi ha llocs que no poden tenir demandes tant grans com tenen línies properes a Barcelona, crec que tota població de Catalunya, per petita que sigui, mereix un sistema de transport decent, ni que sigui per apropar a pobles més grans.
Moltes vegades, aquests transports hi són (tot i tenir freqüències pèssimes) però no s'informa d'aquest servei gairebé enlloc i la majoria de gent acaba desconeixent aquest servei. Abans de posar cap proposta, deixeu-me parlar un segon de la nova xarxa de bus de Barcelona: el fet de canviar els noms a les línies les ha fet MOLT més populars, fent que hi ha gent que no tenia ni idea de l'autobús sapigui moure's millor (conec diferents persones que els hi ha passat). Sembla una tonteria, però sembla que anunciar una línia i posar-li un número nou i colorets fa que tingui més usuaris.
D'aquesta manera, afegint números a les línies (seguint un codi de nomenclatura) i fent campanyes de publicitat, es podria incentivar l'ús de línies interurbanes que moltes vegades circulen buides o amb molt poc passatge. Aquesta mesura és molt barata de fer i podria aportar beneficis per a tothom.
Òbviament que afegir colorets no millora res, si el transport és deficient, ho seguirà sent. Doncs bé, s'hauria de mirar de seguir els següents criteris:
- tenir autobusos a hores decents per poder anar a treballar i tornar-hi
- sincronitzar horaris per a permetre intercanvis entre línies
- integració tarifària a tota Catalunya
- evitar duplicitats amb altres línies o altres mitjans de transport públic
- afegir informació i actualitzar-la a serveis on-line, per exemple Google Maps
- tenir informació a les parades, que sembla mentida que la Generalitat s'hagi gastat diners en posar marquesines però no vulgui imprimir un fullet amb els horaris
Aquest últim punt crec que és molt important. A vegades sí que hi ha horaris però són il·legibles o estan desactualitzats, i és per això que crec que s'haurien de "copiar" les tires de paper que informen del recorregut del bus i dels horaris a l'AMB afegint-hi millores, per exemple en temes d'intermodalitat. He el·laborat una petita tira d'exemple, amb tots els horaris i altres dades inventades, a veure què us sembla.
En definitiva, tenim uns autobusos que van buits (i que costa diners fer-los circular així) i ningú es preocupa per omplir-los. Segurament amb molt poca inversió però amb moltes més ganes podríem revertir la situació. Si realment es vol construir un país modern, donant l'esquena al transport públic no anem enlloc.