Corredor Mediterrani

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Corredor Mediterrani

Entrada Autor: trensmat » Dimarts 01/12/2015 21:51

Renfe451 ha escrit:La pregunta és la següent, on està la PTP quan se la necessita? I Trens Dignes de l'Ebre? Sobre aquest assumpte ni un paraula... :roll:
Resposta del Ajuntament de Salou. Resposta de la PTP.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimarts 01/12/2015 22:02

El Ajuntament de Salou diu aixo i aposta per el Tram Camp.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 01/12/2015 23:21

trensmat ha escrit:El Ajuntament de Salou diu aixo i aposta per el Tram Camp.
Caldrà explicar-li que no cal mutilar una línia d'aquestes característiques per posar un jardí a banda i banda. Seguim amb les collonades d'un tren tram miraculós que fa que els trens no siguin trens, però alhora ens carreguem la xarxa ferroviària per després tornar-la a posar. Aviam com coi s'entén això. Hauriem d'enviar-li vídeos del Japó a cada minut, aviam si entenen com es fan bé les coses i deixen de somiar amb un projecte que no es planteja fins a llarg termini (si es que de veritat acaba sortint), tot i que es probablement és l'excusa barata.

En tot cas, si de veritat volen el TrenTram, que mantinguin el que hi ha en servei fins que aquest estigui construït per tal de no afectar. Però si això no interessa, és evident que ens estan prenent el pel flagrantment.


El metro de Barcelona amb motoristes!

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 05/12/2015 6:10

Renfe451 ha escrit:La pregunta és la següent, on està la PTP quan se la necessita? I Trens Dignes de l'Ebre? Sobre aquest assumpte ni un paraula... :roll:
La PTP es va moure. Em consta de primeríssima mà.

Però... les actituds dels governs municipals ens estan portant a aquest carreró sense sortida.

Serà impossible anar amb tren directe de Salou a Tortosa, a L'Ametlla de Mar, a Castelló o a Valencia.
S'haurà de canviar de tren a Tarragona. O baixar a Cambrils-Quinta Forca i agafar un bus o un taxi.
Tot molt lògic.

Renfe i la Generalitat ja poden anar pensant què fer dels trens que sobraran, perquè les dobles composicions dels R16 ja no faran falta ni a l'estiu.
I també hauran de pensar què fer-ne, de l'estació de Port Aventura, que només podrá estar oberta quan el parc d'atraccions ho estigui, perquè ningú que estigui bé del cap la farà servir per anar a Salou...

Personalment, crec que Fomento i la Generalitat haurien de donar un cop a la taula i dir "senyors alcaldes, plorin tant com vulguin, però la línia es manté".
Però ni a uns ni als altres els hi importa. Tarragona no és Madrid ni Barcelona.

En certa manera, m'alegro que Salou perdi el tren. De quan en quan convé donar lliçons.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 05/12/2015 6:13

trensmat ha escrit:El Ajuntament de Salou diu aixo i aposta per el Tram Camp.
El TramCamp ni està, ni se l'espera. Fa dos dies parlaven de via verda. Au, va.

El TramCamp es diu Autocars Plana, ho sap tothom.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 10/12/2015 11:11

El Confidencial ha escrit:Ford, Seat y Alstom entran en campaña con un manifiesto por el Corredor Mediterráneo
El lobby Ferrmed reclama al nuevo Gobierno agilidad en el desarrollo de la infraestructura ferroviaria para conectar los puertos del Mediterráneo con el norte de Europa

Ferrmed, grupo de presión en favor de las infraestructuras ferroviarias que agrupa a grandes compañías industriales como Ford, Seat, Alstom o Vossloh, ha irrumpido esta semana en el mercado de promesas y propuestas electorales con la aprobación de un manifiesto en el que reclama mayor agilidad y compromiso del Ministerio de Fomento en la puesta en marcha y desarrollo del conocido como Corredor Mediterráneo, la línea que debe conectar en ancho europeo de mercancías los principales puertos (Algeciras, Valencia y Barcelona) e industrias manufactureras del este de España con Europa.
Seguir llegint:
http://www.elconfidencial.com/espana/co ... o_1112257/



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 01/01/2016 22:10

Tindrien que fer els recorreguts de l'AVE a Catalunya millor, perquè el recorregut del Corredor Mediterrani tindria que ser més recte, és a dir, tindrien que fer les vies de l'AVE per els tunels del Garraf arribant així al Camp de Tarragona, per no dir que encara falta el túnel directe de Girona. El problema és que el govern central vol fer línies d'AVE a totes les comunitats, i no fer un transport com déu mana i que a més, ja es proposava això des de el Pla de Transport Ferroviari de 1987.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Divendres 01/01/2016 22:46

Carlos González ha escrit:tindrien que fer les vies de l'AVE per els tunels del Garraf arribant així al Camp de Tarragona
Disrepo. Amb el traçat actual permets que algun dia, amb un simple enllaç a Castellbisbal amb la Papiol-Mollet semblant al que ja existeix a Mollet es poguin establir serveis via Vallès, sense entrar a Barcelona, donant servei a la segona comarca més poblada de Catalunya, la zona econòmicament més dinàmica del país, a llocs tan estratègics com el Parc Tecnològic del Vallès, el sincotró Alba o la UAB. Hi ha prevista de fa molts anys fer una estació per a serveis d'alta velocitat al Vallès.
per no dir que encara falta el túnel directe de Girona.
No entenc què vols dir. L'actual túnel de l'AVE ja és directe.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 01/01/2016 23:11

Granolleri ha escrit: Disrepo. Amb el traçat actual permets que algun dia, amb un simple enllaç a Castellbisbal amb la Papiol-Mollet semblant al que ja existeix a Mollet es poguin establir serveis via Vallès, sense entrar a Barcelona, donant servei a la segona comarca més poblada de Catalunya, la zona econòmicament més dinàmica del país, a llocs tan estratègics com el Parc Tecnològic del Vallès, el sincotró Alba o la UAB. Hi ha prevista de fa molts anys fer una estació per a serveis d'alta velocitat al Vallès.
Veig massa innecessari una estació d'alta velocitat al Vallès o per el Baix Llobregat, ja estàn els trens normals que fan bona demanda, a més que el Parc Tecnològic del Vallès i la UAB donaria gran connexió (i molt millor) amb el Tren-Tram del Vallès que l'havia proposat el PTP, i només a Catalunya tenia que haver-hi tres estacions d'alta velocitat, Camp de Tarragona, Barcelona-Sants i Barcelona-La Sagrera. I per Espanya només veig poques línies d'AVE necessàries o amb demanda: Madrid-Barcelona, i el Corredor Mediterrani. (Les altres comunitats i recorreguts per arribar a trajectes com Barcelona-Bilbao per exemple o Madrid-València, depèn de quin servei sigui demandat només seria demandat tenir línies de trens de mitja distància o regionals).
Granolleri ha escrit: No entenc què vols dir. L'actual túnel de l'AVE ja és directe.
Me'n referia al tunel directe que volien fer per el recorregut de Figueres i Girona per la AP-7
Carlos González l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 02/01/2016 0:16, en total s’ha editat 1 vegada.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 01/01/2016 23:42

Quant temps creus que es guanyaria anant pel Garraf? I perforant quants quilòmetres de túnel? I pagant quants milers de milions entre tots els nostres diners?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 01/01/2016 23:56

No té que ser per el Garraf, però lo que dic es que el corredor tindria que ser més directe, directe de recorregut.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 02/01/2016 0:05

Les preguntes no varien.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dissabte 02/01/2016 0:25

Una LAV té uns paràmetres tècnics (sobretot de radis de gir) molt més elevats que una linia no LAV. Això en condiciona moltíssim el recorregut.

Sempre s'intenta buscar la mínima afectació paisatgística. Si la LAV va pel Penedès i no pel Garraf, és simplement per criteris econòmics.
A alta velocitat, el hipotètic guany de temps pel Garraf no es prou gran respecte del Penedès donada la enorme diferència que hi hauria de preu per km

Més que el recorregut, ens hem de preguntar perquè tenim una infraestructura apta per 350km/h en servei comercial i un material que no la pot aprofitar perquè no és prou eficient energèticament i desgasta en excés la infraestructura.

Girona havia de tenir un túnel per la LAV (ja fet) un túnel per la convencional (aparcat) i una estació soterrada (només feta la part AVE).
No es contemplava en cap cas una LAV passant sense parada a Girona.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Diumenge 03/01/2016 1:51

albe6 ha escrit:Una LAV té uns paràmetres tècnics (sobretot de radis de gir) molt més elevats que una linia no LAV. Això en condiciona moltíssim el recorregut.

Sempre s'intenta buscar la mínima afectació paisatgística. Si la LAV va pel Penedès i no pel Garraf, és simplement per criteris econòmics.
A alta velocitat, el hipotètic guany de temps pel Garraf no es prou gran respecte del Penedès donada la enorme diferència que hi hauria de preu per km

Més que el recorregut, ens hem de preguntar perquè tenim una infraestructura apta per 350km/h en servei comercial i un material que no la pot aprofitar perquè no és prou eficient energèticament i desgasta en excés la infraestructura.

Girona havia de tenir un túnel per la LAV (ja fet) un túnel per la convencional (aparcat) i una estació soterrada (només feta la part AVE).
No es contemplava en cap cas una LAV passant sense parada a Girona.
El CM per l'interior Mercaderies ja es el que toca.
Passatgers igual fins a Camp de Tarragona i nova variant.
Fins aqui tot es como estava planejat un altre tema es com es farà al final amb tercers carrils i més histories que ja veurem.

No crec que una linea de Tren tipus AVE es faci economicament parlant es més aviat Politicament, la gran volta a Catalunya es Politica que jo sapiga l'AVE no havia de passar per el Prat del LLobregat, la seva entrada logica era i plantejada als planols per Sant Joan Despi i l'Hospitalet.
a més si s'hagues fet per LLeida seguint la A2 el trajecte hagues sigut més recte.
Si vols un altre exemple politic d'AVE el tens en el Traçat de Valencia-Madrid fer-lo pasar per Conca ha fet que sigui més complexe i car i bé que s'ha fet.

I si mirem economicament s'han deixat de gastar diners on si era necesari, per exmple el bypass del Valles per fer els Trens Directes Madrid-Paris per viatgers que no s'ha fet o l'iexplicable cas de La Sagrera que no s'ha fet encara.

Amb el CM sembla ser que tot es un misteri i res es el que semblava hem d'anar pas a pas.
Salutacions.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dilluns 04/01/2016 20:06

La volta que fa l'AVE és totalment política. En primera instància l'AVE havia d'anar des de Lleida fins al Vallès, amb una estació a prop de Sant Cugat, sense cap estació a Barcelona. Es va rectificar i s'anava a fer entrar l'AVE per Sant Joan d'Espí per tal de que barcelona disposés d'una estació. Els tarragonins no podien esperar al CM i no en tenien prou amb l'Euromed, així que van protestar i l'AVE va a anar a parar a Camp de Tarragona. El Prat va demanar AVE amb l'excusa de l'aeroport, l'AVE va anar al Prat i així és com el tenim ara.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: sequera » Dimarts 05/01/2016 8:53

bigcoaster ha escrit:En primera instància l'AVE havia d'anar des de Lleida fins al Vallès, amb una estació a prop de Sant Cugat, sense cap estació a Barcelona.
Això no va ser la primera instància.

El AVE entrava a Sagrera, en la primera proposta.

Va ser en les negociacions posteriors on CiU va proposar la estació a Sant Cugat per evitar fer el tunel a Barcelona, i/o tenir un estació en cul de sac.

Recordem que les negociacions no van ser sencilles i que un requeriment era el pas per l'aeroport.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimarts 05/01/2016 11:32

sequera ha escrit:
bigcoaster ha escrit:En primera instància l'AVE havia d'anar des de Lleida fins al Vallès, amb una estació a prop de Sant Cugat, sense cap estació a Barcelona.
Això no va ser la primera instància.

El AVE entrava a Sagrera, en la primera proposta.

Va ser en les negociacions posteriors on CiU va proposar la estació a Sant Cugat per evitar fer el tunel a Barcelona, i/o tenir un estació en cul de sac.

Recordem que les negociacions no van ser sencilles i que un requeriment era el pas per l'aeroport.
A dia d'avui les negociacions al CM i per la Sagrera, que suposem sera para per a viatgers procedents del CM continuen sent dificils per que encara avui res esta finalitzat.
Salutacions.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Diumenge 14/02/2016 17:45

Francia libera el corredor y deja en evidencia al gobierno español.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 29/02/2016 8:37

Jo sóc una persona amb dubtes, i també vull saber-ho per entendre-ho, el corredor mediterrani seria també un transport de viatgers?


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3150
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 29/02/2016 9:46

Carlos González ha escrit:Jo sóc una persona amb dubtes, i també vull saber-ho per entendre-ho, el corredor mediterrani seria també un transport de viatgers?
Entenc que sí.

El Corredor Mediterrani és (serà) una línia de ferrocarril pel qual podran passar trens de passatgers i trens de mercaderies.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Respon

Torna a “Ferrocarril en general”