Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Línia amb Material Historic
Línia amb Material Historic
Bones a tots aqui obro un Tema per parlar d'una idea Boja que tinc al cap des de fa anys.
L'idea seria fer una linea exclusiva per a Trens Historics.
Jo agafaria la linea de Manresa a Lleida per una banda i el tren de la Pobla per l'altra.
La finalització dels serveis es el que ja no tinc tant clar, hauria de esser a Barcelona però no sabria si fer-los terminar a Sant Andreu Arenal o a l'Estació de França via ramal de les Aigües.
Els serveis serien regulars i amb material que renfe esta començant a descartar en les seves linies, exemples:
Material Convencional Loc S269 + Cotxes S90000 / S10000
Recuperar Talgos III o IV
Renovació de UT470
Utilitzar també S251, S319 per la pobla.
I poder restaurar trens més antics Ferrobus,Vapor per caps de setmana més nostalgics.
Fer Trens Gairebé directes recuperant el Platanito i fer-lo circular (se que es propoietat d'una asociació però es que no fan res de res amb ell)
La idea es reconvertir una linea amb poques circulacions en un Museu Viu però a l'hora que la gent el pugui fer servir per el dia a dia.
No hi ha res d'aixó a Espanya i tant Renfe com FGC en aquestes dues linies no es que millorin molt dona la sensació que només aguanten el que ja tenen.
Salutacions i apa ja podeu dir la vostra.
L'idea seria fer una linea exclusiva per a Trens Historics.
Jo agafaria la linea de Manresa a Lleida per una banda i el tren de la Pobla per l'altra.
La finalització dels serveis es el que ja no tinc tant clar, hauria de esser a Barcelona però no sabria si fer-los terminar a Sant Andreu Arenal o a l'Estació de França via ramal de les Aigües.
Els serveis serien regulars i amb material que renfe esta començant a descartar en les seves linies, exemples:
Material Convencional Loc S269 + Cotxes S90000 / S10000
Recuperar Talgos III o IV
Renovació de UT470
Utilitzar també S251, S319 per la pobla.
I poder restaurar trens més antics Ferrobus,Vapor per caps de setmana més nostalgics.
Fer Trens Gairebé directes recuperant el Platanito i fer-lo circular (se que es propoietat d'una asociació però es que no fan res de res amb ell)
La idea es reconvertir una linea amb poques circulacions en un Museu Viu però a l'hora que la gent el pugui fer servir per el dia a dia.
No hi ha res d'aixó a Espanya i tant Renfe com FGC en aquestes dues linies no es que millorin molt dona la sensació que només aguanten el que ja tenen.
Salutacions i apa ja podeu dir la vostra.
On tinc que signar? La idea pot ser boja i tot el que vulguis, però a mi m'agrada. No obstant, jo faria el següent:
Material convencional: Com bé dius estic d'acord amb la opció 269+cotxes 9000 o 10000 fins a Lleida. Un cop allà, canviar la tracció per 319 o posats a somiar, una 333.0 amb els colors d'origen (verd-groc).
Sobre el Platanito, seria molt bona opció recuperar el Tarraco Talgo (amb canvi de nom i posant-li Tren Tarraco) i fer-lo amb aquest tren. Hauria sigut fantàstic!
Tema Ferrobús: Si no m'equivoco hi havia un d'ells en procés de restauració que havia d'anar precisament a la línia de La Pobla. Desconec quina és la seva situació actual, perque ja fa la tira de temps que no hi ha grans novetats al respecte.
Si es vol fer-lo acabar a Barcelona, el millor lloc és l'Estació de França, bona part de les vies de l'estació es troben lliures i no s'utilitzen molt (al marge de les utilitzades per els Rodalies, Regionals i LD), així que no hi hauria massa problemes.
I per acabar, sobre la postura de cadascuna de les companyies de fer una espècie de Museu Viu amb circulacions, jo crec que de sobres ja és coneguda. Renfe/Adif ja són molt reticents a qualsevol circulació històrica, posant tots els obstacles possibles per impedir-ho sota l'argument de la seguretat (com ja va passar al viatge frustrat del TIII per Manresa-Lleida). FGC en canvi, podria ser una mica més comprensiva en aquest aspecte, però per la línia de La Pobla de Segur ells ja tenen el seu "Tren dels Llacs". No sé si s'apuntarien a una hipotètica gestió d'un altre tren històric per aquesta línia tenint ja el seu propi.
I per últim, hi han d'haver-hi preus competitius i que estiguin a l'abast de la gent. La fórmula és senzilla: preus més barats = més gent interessada. Si es fa d'aquesta manera, pot tenir èxit. Només cal veure l'exemple de l'AAFM de Madrid, molts dels viatges que organitzen acaben omplint quasi totes les places. Si els resultats són tan bons, per alguna cosa serà dic jo...
Material convencional: Com bé dius estic d'acord amb la opció 269+cotxes 9000 o 10000 fins a Lleida. Un cop allà, canviar la tracció per 319 o posats a somiar, una 333.0 amb els colors d'origen (verd-groc).
Sobre el Platanito, seria molt bona opció recuperar el Tarraco Talgo (amb canvi de nom i posant-li Tren Tarraco) i fer-lo amb aquest tren. Hauria sigut fantàstic!
Tema Ferrobús: Si no m'equivoco hi havia un d'ells en procés de restauració que havia d'anar precisament a la línia de La Pobla. Desconec quina és la seva situació actual, perque ja fa la tira de temps que no hi ha grans novetats al respecte.
Si es vol fer-lo acabar a Barcelona, el millor lloc és l'Estació de França, bona part de les vies de l'estació es troben lliures i no s'utilitzen molt (al marge de les utilitzades per els Rodalies, Regionals i LD), així que no hi hauria massa problemes.
I per acabar, sobre la postura de cadascuna de les companyies de fer una espècie de Museu Viu amb circulacions, jo crec que de sobres ja és coneguda. Renfe/Adif ja són molt reticents a qualsevol circulació històrica, posant tots els obstacles possibles per impedir-ho sota l'argument de la seguretat (com ja va passar al viatge frustrat del TIII per Manresa-Lleida). FGC en canvi, podria ser una mica més comprensiva en aquest aspecte, però per la línia de La Pobla de Segur ells ja tenen el seu "Tren dels Llacs". No sé si s'apuntarien a una hipotètica gestió d'un altre tren històric per aquesta línia tenint ja el seu propi.
I per últim, hi han d'haver-hi preus competitius i que estiguin a l'abast de la gent. La fórmula és senzilla: preus més barats = més gent interessada. Si es fa d'aquesta manera, pot tenir èxit. Només cal veure l'exemple de l'AAFM de Madrid, molts dels viatges que organitzen acaben omplint quasi totes les places. Si els resultats són tan bons, per alguna cosa serà dic jo...
El problema de les 269 són els recanvis, que comencen a escassejar. Mentre tinguem locomotores excedents per canibalitzar-ne peces bé, però després...
251 estan totes a Astúries; la 004 (esquema blau amb ratlla groga) es preservarà a Gijon.
Dubto que en vulguin guardar alguna més
Cotxes convencionals només queden els 2000 Arco, la resta o estan trinxats o esperant licitació per fer-ho.
De Talgo III crec recordar que només queda el RD d'aquí
Talgo IV encara circulen, serà questió de preservar-ne algun quan els retirin (AVE's a Granada i Múrcia)
El Platanito dubto que es pugui recuperar... descansa sobre una via desconnectada de la xarxa, l'interior està molt malmès i ves a saber com està la part mecànica.
Ferrobus: l'està restaurant ARMF, però també és veritat que és el projecte menys prioritari.
La idea de només serveis turístics (a l'estil dels Heritage Railways d'Anglaterra) aquí no la veig plausible.
Que el servei es faci només amb material històric només s'hauria de fer en dies molt assenyalats, la resta de l'any com a circulació especial diferenciada del servei estàndard.
251 estan totes a Astúries; la 004 (esquema blau amb ratlla groga) es preservarà a Gijon.
Dubto que en vulguin guardar alguna més
Cotxes convencionals només queden els 2000 Arco, la resta o estan trinxats o esperant licitació per fer-ho.
De Talgo III crec recordar que només queda el RD d'aquí
Talgo IV encara circulen, serà questió de preservar-ne algun quan els retirin (AVE's a Granada i Múrcia)
El Platanito dubto que es pugui recuperar... descansa sobre una via desconnectada de la xarxa, l'interior està molt malmès i ves a saber com està la part mecànica.
Ferrobus: l'està restaurant ARMF, però també és veritat que és el projecte menys prioritari.
La idea de només serveis turístics (a l'estil dels Heritage Railways d'Anglaterra) aquí no la veig plausible.
Que el servei es faci només amb material històric només s'hauria de fer en dies molt assenyalats, la resta de l'any com a circulació especial diferenciada del servei estàndard.
Del Platanito crec que ara s'encarrega una associació.albe6 ha escrit:El Platanito dubto que es pugui recuperar... descansa sobre una via desconnectada de la xarxa, l'interior està molt malmès i ves a saber com està la part mecànica.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
La pàgina web d'aquesta associació (Asociación de Amigos del Ferrocarril el Platanito) o dóna error de no resposta o salta directament l'antivirus...
El passat estiu hi havia voluntaris treballant-hi. L'objectiu és una restauració estàtica i, més endavant si hi ha pressupost, afrontar la restauració operativa
Imatges del passat estiu
http://www.forotrenes.com/foro/viewtopi ... 20#p548496
El passat estiu hi havia voluntaris treballant-hi. L'objectiu és una restauració estàtica i, més endavant si hi ha pressupost, afrontar la restauració operativa
Imatges del passat estiu
http://www.forotrenes.com/foro/viewtopi ... 20#p548496
albe6 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 04/01/2016 14:52, en total s’ha editat 1 vegada.
La meva idea idea no es que siguin circulacions de Trens Turistics.
De Dilluns a Divendres els serveis serien convencionals a preu de Regional com ara, però amb material fora de servei de Renfe per aixó les Loc S269 + ARCo si es que no hi han més.
També podem portar alguna UT444 i les UT470 si es que renfe compra nous trens.
L'idea es crear una nova empresa que encara que sigui amb material fora d'us doni millor servei que el actual (sembla mentida que s'hagi d'arribar a aquest extrem per millorar les linies per que Renfe o FGC no sembla que estiguin per la labor).
Un tren convencional amb seients comodes ja faria via, penseu que la velocitat a aquestes dues linies son les que son, no podriem millorar gaire els registres i coi a l'actualitat nomes circulen 3 trens per sentit al LLeida-Manresa i a la pobla bé que tindran 2 nous trens però ja veurem com gestionen les circulacions.
El Talgo III o Talgos IV per fer trens rapids LLeida-Mollerussa-Tarrega-Manresa-Terrassa-Sabadell-EDF serien bona idea.
I si voleu els Turistics purs els deixem per el cap de setmana.
De Dilluns a Divendres els serveis serien convencionals a preu de Regional com ara, però amb material fora de servei de Renfe per aixó les Loc S269 + ARCo si es que no hi han més.
També podem portar alguna UT444 i les UT470 si es que renfe compra nous trens.
L'idea es crear una nova empresa que encara que sigui amb material fora d'us doni millor servei que el actual (sembla mentida que s'hagi d'arribar a aquest extrem per millorar les linies per que Renfe o FGC no sembla que estiguin per la labor).
Un tren convencional amb seients comodes ja faria via, penseu que la velocitat a aquestes dues linies son les que son, no podriem millorar gaire els registres i coi a l'actualitat nomes circulen 3 trens per sentit al LLeida-Manresa i a la pobla bé que tindran 2 nous trens però ja veurem com gestionen les circulacions.
El Talgo III o Talgos IV per fer trens rapids LLeida-Mollerussa-Tarrega-Manresa-Terrassa-Sabadell-EDF serien bona idea.
I si voleu els Turistics purs els deixem per el cap de setmana.
El problema del material fora d'ús és que pocs tallers tenen la certificació d'Adif per mantenir-los.
La única que se segur que la té és ARMF. No sé com està el tema a Integria.
Encara que s'hi faci un bon manteniment, sempre en necessitaràn més respecte el material actualment homologat.
A part, que si poses un material fora d'ús al servei a la RFIG, és obligatori que circuli just darrere a bloqueig una locomotora (en servei) per si el tren es queda inútil.
Dones servei, si, però a quin preu?
Línia Manresa - Lleida: algú sap si encara és vigent la consigna que marcava 10km/h a tot lo que no sigui 470 o 447?
De 444 només queda la que es preserva a Mora
La única que se segur que la té és ARMF. No sé com està el tema a Integria.
Encara que s'hi faci un bon manteniment, sempre en necessitaràn més respecte el material actualment homologat.
A part, que si poses un material fora d'ús al servei a la RFIG, és obligatori que circuli just darrere a bloqueig una locomotora (en servei) per si el tren es queda inútil.
Dones servei, si, però a quin preu?
Línia Manresa - Lleida: algú sap si encara és vigent la consigna que marcava 10km/h a tot lo que no sigui 470 o 447?
De 444 només queda la que es preserva a Mora
No crec, hi ha transitat d'altre material per la línia i no crec pas que hi hagués problemes, però de totes maneres aquesta tardor no va circular un servei històric cap a Aragó per aquesta línia?albe6 ha escrit:Línia Manresa - Lleida: algú sap si encara és vigent la consigna que marcava 10km/h a tot lo que no sigui 470 o 447?
El metro de Barcelona amb motoristes!
El BCN França - Manresa - Lleida - Saragossa amb el Catalan Talgo em sembla que al final no es va fer.
I el Tren Azul del passat octubre a Vilanova va anar tant a l'anar com al tornar per Lleida i Valls.
I el Tren Azul del passat octubre a Vilanova va anar tant a l'anar com al tornar per Lleida i Valls.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7079
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
La línia ja la tens i es diu Lleida-Pobla de Segur.
No ens enganyem: es tracta d'una línia que no té cap mena de sentit actualment ja que formava part d'un projecte que no es va executar a excepció d'aquest petit tram. Intentar donar servei regular en aquesta línia, com a mínim més amunt de Balaguer, no té cap mena de sentit.
Per tant el tram Balaguer-La Pobla de Segur el deixaria exclusivament per a trens turístics.
A més tenim una llavor del que podria ser un gran museu del ferrocarril, Pla de Vilanoveta, amb les instal·lacions d'ARMF i molt d'espai per fer-hi coses i edificis per a recuperar.
I per a sortides esporàdiques amb material elèctric tenim la línia de Manresa, però aquesta només puntualment ja que sí dóna un servei públic efectiu.
No ens enganyem: es tracta d'una línia que no té cap mena de sentit actualment ja que formava part d'un projecte que no es va executar a excepció d'aquest petit tram. Intentar donar servei regular en aquesta línia, com a mínim més amunt de Balaguer, no té cap mena de sentit.
Per tant el tram Balaguer-La Pobla de Segur el deixaria exclusivament per a trens turístics.
A més tenim una llavor del que podria ser un gran museu del ferrocarril, Pla de Vilanoveta, amb les instal·lacions d'ARMF i molt d'espai per fer-hi coses i edificis per a recuperar.
I per a sortides esporàdiques amb material elèctric tenim la línia de Manresa, però aquesta només puntualment ja que sí dóna un servei públic efectiu.
Molt d'acord.wefer ha escrit:La línia ja la tens i es diu Lleida-Pobla de Segur.
No ens enganyem: es tracta d'una línia que no té cap mena de sentit actualment ja que formava part d'un projecte que no es va executar a excepció d'aquest petit tram. Intentar donar servei regular en aquesta línia, com a mínim més amunt de Balaguer, no té cap mena de sentit.
Per tant el tram Balaguer-La Pobla de Segur el deixaria exclusivament per a trens turístics.
A més tenim una llavor del que podria ser un gran museu del ferrocarril, Pla de Vilanoveta, amb les instal·lacions d'ARMF i molt d'espai per fer-hi coses i edificis per a recuperar.
I per a sortides esporàdiques amb material elèctric tenim la línia de Manresa, però aquesta només puntualment ja que sí dóna un servei públic efectiu.
Si tenim la linea de la Pobla el que falten son Trens Historics, una mica més de varietat.
Aixó si tenir 3 trens diaris per sentit a la Lleida-Manresa es podria millorar i amb trens mes comodes que una UT447 de Rodalies.
Salutacions.
Els missatges que tractaven de la línia de la Pobla, sense entrar en la seva vessant de línia de material històric, han sigut traslladats al fil corresponent.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N8
- Entrades: 1151
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contacta:
Molt bona pensada. Res d'idea boja!!!
Endavant!!
Endavant!!
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga