Propostes de millores que creiem imprescindibles

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes de millores que creiem imprescindibles

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 09/02/2016 20:06

gatvell ha escrit:Jo proposo que a la línia R5, d'FGC, es posi doble via, i si en algun punt cal una tercera, per a que les mercaderies puguin anar des de les mines, o SEAT, fins al seu destí sense aturades degut al trànsit ferroviari.
Ja que és la principal font d'ingressos, fem-la més rendible, oi?
Estic d'acord, a més, seria beneficiós ja que faria les freqüències desde Manresa i Barcelona més ràpides


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimarts 09/02/2016 21:29

Carlos González ha escrit:
gatvell ha escrit:Jo proposo que a la línia R5, d'FGC, es posi doble via, i si en algun punt cal una tercera, per a que les mercaderies puguin anar des de les mines, o SEAT, fins al seu destí sense aturades degut al trànsit ferroviari.
Ja que és la principal font d'ingressos, fem-la més rendible, oi?
Estic d'acord, a més, seria beneficiós ja que faria les freqüències desde Manresa i Barcelona més ràpides
El problema de la LL-A no són els mercaderies. Els mercants d'FGC es poden comptar amb els dits d'una sola mà: n'hi han tres, si sumem els potassers de Súria i Sallent, i l'Autometro de la SEAT. Amb la freqüència que tenen no afecten mai al servei regular de passatgers. El problema es troba en les nombroses parades que fan els R5 i R6, sobretot a llocs innecessaris com Quatre Camins, Can Ros, Santa Coloma de Cervelló, Molí Nou, entre d'altres. S'hauria de tornar al mateix sistema que es va fer servir abans de la gran modificació de la xarxa.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 09/02/2016 22:10

Renfe451 ha escrit: El problema de la LL-A no són els mercaderies. Els mercants d'FGC es poden comptar amb els dits d'una sola mà: n'hi han tres, si sumem els potassers de Súria i Sallent, i l'Autometro de la SEAT. Amb la freqüència que tenen no afecten mai al servei regular de passatgers. El problema es troba en les nombroses parades que fan els R5 i R6, sobretot a llocs innecessaris com Quatre Camins, Can Ros, Santa Coloma de Cervelló, Molí Nou, entre d'altres. S'hauria de tornar al mateix sistema que es va fer servir abans de la gran modificació de la xarxa.
Per el ramal de Manresa seria bó que es pogues desdoblar, perquè com també abans, arribaba el tren desde Berguedà i clar (això seria demandat per el Berguedà pugui anar a Barcelona amb un sistema ràpid).


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 09/02/2016 22:25

Carlos González ha escrit:
Renfe451 ha escrit: El problema de la LL-A no són els mercaderies. Els mercants d'FGC es poden comptar amb els dits d'una sola mà: n'hi han tres, si sumem els potassers de Súria i Sallent, i l'Autometro de la SEAT. Amb la freqüència que tenen no afecten mai al servei regular de passatgers. El problema es troba en les nombroses parades que fan els R5 i R6, sobretot a llocs innecessaris com Quatre Camins, Can Ros, Santa Coloma de Cervelló, Molí Nou, entre d'altres. S'hauria de tornar al mateix sistema que es va fer servir abans de la gran modificació de la xarxa.
Per el ramal de Manresa seria bó que es pogues desdoblar, perquè com també abans, arribaba el tren desde Berguedà i clar (això seria demandat per el Berguedà pugui anar a Barcelona amb un sistema ràpid).
Però això seria començar la casa des de la teulada. Per molt que desdoblis el tram Abrera (o Olesa) - Manresa, si Martorell abaix segueix igual que ara. Posar més trens és un suicidi al temps de viatge.

La LL-A el que ha de fer es quadruplicar part del recorregut (Martorell - Espanya) i com a mínim gran part de les estacions fins a Plaça Espanya (incloses, les subterrànies). D'aquesta manera es podria segregar els Rodalies dels Suburbans i Metro i reduiria enormement el temps de viatge. I fet això, ja sí, podem comprar nous trens i pensar en prolongacions i augments de freqüències sense que aquestes dinamitin el temps de viatge.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimecres 10/02/2016 15:38

Carlos González ha escrit:...pugui anar a Barcelona amb un sistema ràpid).
xD xD xD


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 10/02/2016 18:32

bigcoaster ha escrit: xD xD xD
Per què aquestes rialletes? ho dic perquè si es fes una ampliació per Berga, el ramal de Manresa es tindria que desdoblar.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimecres 10/02/2016 19:33

Si quereis que la R5 y R6 sea mas rapida lo que hay que hacer es quitarse de la cabeza que es un Metro.
Un Metro de 60km no existe y menos parando en casi todas las estaciones.
FGC debria ponerse seria y ya que no tienen mucha valentia para hacer adelantamientos o rebases en plena via (digamos tambien alguna estacion) pues eliminar trenes en el tramo Martorell Barcelona Plaça Espanya y asi devolver los antiguos semidirectos de las R5 y R6.

Son estas cosas raras de la tecnologia antes los R5 y R6 realizaban menos paradas con muchos tramos de via unica entre Martorell y Sant Boi pero es lo que comento sin tantas frecuencias.

Yo entiendo que la verdadera demanda de usuarios es entre Martorell y Barcelona y eso al final de todo es lo que mas pesa para que el tiempo de viaje sea imposible de bajar desde Manresa o Igualada, de nada sirve la doble via a Manresa o Igualada por que el problema es de Martorell a Barcelona como bien comentais.

4 vias es imposible o si mas bien nos deberiamos gastar un dineral para en un principio poner 2 vias mas en Sant Andreu de la Barca / Palleja o todo el tramo subterraneo de Sant Boi a Barcelona.

Hace años que veo que FGC tiene miedo a complicarse la vida y empezar a fallar como lo hace renfe, FGC tiene buena reputacion de puntualidad y si por causas de las circulaciones se perdiera y empezaramos a ver retrasos como en renfe FGC tendria un problema de prensa y por consecuencia la Generalitat.
Saludos.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimecres 10/02/2016 20:05

Vaig dir doblar o posar una tercera via per tal que els trens de mercaderies vagin més ràpid a la seva destinació, la química de Martorell o el Port de Barcelona.

3 trens de mercaderies al dia? No pas. N'hi ha d'haver més. Entre vuit i 10 n'hi han dos que marxes, de nit com a mínim un parell més. I sense comptar els que tornen buits.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 10/02/2016 21:56

ortegote ha escrit:Si quereis que la R5 y R6 sea mas rapida lo que hay que hacer es quitarse de la cabeza que es un Metro.
Un Metro de 60km no existe y menos parando en casi todas las estaciones.
FGC debria ponerse seria y ya que no tienen mucha valentia para hacer adelantamientos o rebases en plena via (digamos tambien alguna estacion) pues eliminar trenes en el tramo Martorell Barcelona Plaça Espanya y asi devolver los antiguos semidirectos de las R5 y R6.

Son estas cosas raras de la tecnologia antes los R5 y R6 realizaban menos paradas con muchos tramos de via unica entre Martorell y Sant Boi pero es lo que comento sin tantas frecuencias.

Yo entiendo que la verdadera demanda de usuarios es entre Martorell y Barcelona y eso al final de todo es lo que mas pesa para que el tiempo de viaje sea imposible de bajar desde Manresa o Igualada, de nada sirve la doble via a Manresa o Igualada por que el problema es de Martorell a Barcelona como bien comentais.

4 vias es imposible o si mas bien nos deberiamos gastar un dineral para en un principio poner 2 vias mas en Sant Andreu de la Barca / Palleja o todo el tramo subterraneo de Sant Boi a Barcelona.

Hace años que veo que FGC tiene miedo a complicarse la vida y empezar a fallar como lo hace renfe, FGC tiene buena reputacion de puntualidad y si por causas de las circulaciones se perdiera y empezaramos a ver retrasos como en renfe FGC tendria un problema de prensa y por consecuencia la Generalitat.
Saludos.
Hala :martell1 . Tampoco es necesario 4 vías, ni tampoco pensaba eso, pero eso sí, estoy de acuerdo en que la R5 y R6 hagan solo paradas a las estaciones tales como Sant Boi, Sant Vicenç dels Horts y Sant Andreu, Martorell, etc. Además, si hubiera una nueva línea suburbana entre Piera y Barcelona, haría parar la R6 sólo en Masquefa, Piera, Vallbona d'Anoia, etc. Por poner un ejemplo.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dijous 11/02/2016 15:24

Carlos González ha escrit:
bigcoaster ha escrit:
Carlos González ha escrit: ...pugui anar a Barcelona amb un sistema ràpid).
xD xD xD
Per què aquestes rialletes? ho dic perquè si es fes una ampliació per Berga, el ramal de Manresa es tindria que desdoblar.
Doncs perquè la LL-A ara per ara de ràpida no té res. L'ampliació em sembla bé, però sempre hi quan es solucioni el tema de la velocitat. No té cap sentit allargar la LL-A més amunt si seguim amb les mateixes parades que fins ara, ja que només servirà com a servei de rodalia de Manrea a Berga, no per anar a Barcelona degut a la seva poca velocitat comercial.

El que s'hauria de fer és instal·lar una o dues vies des de Martorell fins almenys Sant Boi, i si es pogués més, fer-ho també. Amb dues vies no hi hauria cap problema, dues vies ràpides (R5 i R6) i dues vies lentes (L8, S33, S4 i S8), i augmentar molt les freqüències dels R5 i R6 que tindrien molts més passatgers en el tram Martorell-Bcn. I si no ens podem permetre dues vies, doncs només una, i que funcioni com el NYC Subway, al matí la via express l'utilitzen els R5 i R6 entrants a Barcelona i a la tarda els sortints de Barcelona.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dijous 11/02/2016 16:33

Jo crec que hi hauria d'haver ample UIC(triple carril) entre Martorell i Igualada i Manresa, construir un enllaç a Martorell amb la LAV i que el desdoblament del LL-A fos la LAV. La R50 i R60 passarien a la LAV amb frequencia de 80 minuts (40 minuts en horari punta). El problema es que caldrien trens nous a com a mínim 200 km/h.
La R5 i R6 quedarien també amb frequencia també de 80 minuts (40 en horari punta).
Es milloraria molt el servei a Martorell, Olesa, Igualada i Manresa i a sobre el tram del LL-A fins a Martorell tindria solcs lliures per aumentar capacitat si fos necessari.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dijous 11/02/2016 19:53

Carlos González ha escrit:
ortegote ha escrit:Si quereis que la R5 y R6 sea mas rapida lo que hay que hacer es quitarse de la cabeza que es un Metro.
Un Metro de 60km no existe y menos parando en casi todas las estaciones.
FGC debria ponerse seria y ya que no tienen mucha valentia para hacer adelantamientos o rebases en plena via (digamos tambien alguna estacion) pues eliminar trenes en el tramo Martorell Barcelona Plaça Espanya y asi devolver los antiguos semidirectos de las R5 y R6.

Son estas cosas raras de la tecnologia antes los R5 y R6 realizaban menos paradas con muchos tramos de via unica entre Martorell y Sant Boi pero es lo que comento sin tantas frecuencias.

Yo entiendo que la verdadera demanda de usuarios es entre Martorell y Barcelona y eso al final de todo es lo que mas pesa para que el tiempo de viaje sea imposible de bajar desde Manresa o Igualada, de nada sirve la doble via a Manresa o Igualada por que el problema es de Martorell a Barcelona como bien comentais.

4 vias es imposible o si mas bien nos deberiamos gastar un dineral para en un principio poner 2 vias mas en Sant Andreu de la Barca / Palleja o todo el tramo subterraneo de Sant Boi a Barcelona.

Hace años que veo que FGC tiene miedo a complicarse la vida y empezar a fallar como lo hace renfe, FGC tiene buena reputacion de puntualidad y si por causas de las circulaciones se perdiera y empezaramos a ver retrasos como en renfe FGC tendria un problema de prensa y por consecuencia la Generalitat.
Saludos.
Hala :martell1 . Tampoco es necesario 4 vías, ni tampoco pensaba eso, pero eso sí, estoy de acuerdo en que la R5 y R6 hagan solo paradas a las estaciones tales como Sant Boi, Sant Vicenç dels Horts y Sant Andreu, Martorell, etc. Además, si hubiera una nueva línea suburbana entre Piera y Barcelona, haría parar la R6 sólo en Masquefa, Piera, Vallbona d'Anoia, etc. Por poner un ejemplo.
Comento las 4 vias por que es lo que comenta Miquel y pienso que tecnicamente o es imposible o cuesta un riñon.
Es bueno recordar que las antiguas paradas de los semidirectos eran:
Sant Andreu de la Barca / Sant Boi / Hospitalet y Ildefons Cerdà por cuestiones tecnicas de entrada a Plaça Espanya.
Saludos.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 11/02/2016 20:05

ortegote ha escrit:Comento las 4 vias por que es lo que comenta Miquel y pienso que tecnicamente o es imposible o cuesta un riñon.
Es bueno recordar que las antiguas paradas de los semidirectos eran:
Sant Andreu de la Barca / Sant Boi / Hospitalet y Ildefons Cerdà por cuestiones tecnicas de entrada a Plaça Espanya.
Saludos.
No he dit pas a tota la línia, si no allà on tècnicament sigui possible, per tal de fer avançaments, 3 o 4 si es pot seria ideal (mateix cas que al tram Sarrià - Catalunya). El que si que haurien de tenir 4 vies són gran part de les estacions per tal d'avançar sense aturar-se. I probablement millor començar per això últim.
El que és evident es que tal i com està ara la LL-A, o es fastiguejen els de rodalies, o es fastiguejen els de Suburbans i Metro. Però els tres modes no es poden mantenir amb la infraestructura actual si volem que els 3 siguin els millors. La llàstima es que la línia te molt de suc, i per aquest detall, no se li pot treure un profit.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Divendres 12/02/2016 19:02

Miquel ha escrit:
ortegote ha escrit:Comento las 4 vias por que es lo que comenta Miquel y pienso que tecnicamente o es imposible o cuesta un riñon.
Es bueno recordar que las antiguas paradas de los semidirectos eran:
Sant Andreu de la Barca / Sant Boi / Hospitalet y Ildefons Cerdà por cuestiones tecnicas de entrada a Plaça Espanya.
Saludos.
No he dit pas a tota la línia, si no allà on tècnicament sigui possible, per tal de fer avançaments, 3 o 4 si es pot seria ideal (mateix cas que al tram Sarrià - Catalunya). El que si que haurien de tenir 4 vies són gran part de les estacions per tal d'avançar sense aturar-se. I probablement millor començar per això últim.
El que és evident es que tal i com està ara la LL-A, o es fastiguejen els de rodalies, o es fastiguejen els de Suburbans i Metro. Però els tres modes no es poden mantenir amb la infraestructura actual si volem que els 3 siguin els millors. La llàstima es que la línia te molt de suc, i per aquest detall, no se li pot treure un profit.
En ese caso si hay varios sitios donde se podrian colocar 4 vias o 3 para adelantamientos o rebases.
El problema es que los Tecnicos no han sabido dar respuesta a las mejoras en infraestructura y electrificacion que se ha realizado en la linea, teniendo peores tiempos de viaje que antiguamente.
Creo que lo unico que ha ganado es en Frecuencias pero el resto de cosas han empeorado.
Saludos.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 12/02/2016 21:00

bigcoaster ha escrit: Doncs perquè la LL-A ara per ara de ràpida no té res. L'ampliació em sembla bé, però sempre hi quan es solucioni el tema de la velocitat. No té cap sentit allargar la LL-A més amunt si seguim amb les mateixes parades que fins ara, ja que només servirà com a servei de rodalia de Manrea a Berga, no per anar a Barcelona degut a la seva poca velocitat comercial.

El que s'hauria de fer és instal·lar una o dues vies des de Martorell fins almenys Sant Boi, i si es pogués més, fer-ho també. Amb dues vies no hi hauria cap problema, dues vies ràpides (R5 i R6) i dues vies lentes (L8, S33, S4 i S8), i augmentar molt les freqüències dels R5 i R6 que tindrien molts més passatgers en el tram Martorell-Bcn. I si no ens podem permetre dues vies, doncs només una, i que funcioni com el NYC Subway, al matí la via express l'utilitzen els R5 i R6 entrants a Barcelona i a la tarda els sortints de Barcelona.
Crec que ho hauràs entés malament, de ràpid em referia al transport de Berguedà, ara n'hi han autobusos que venen des de Barcelona, per això deia de ràpid si n'hi ha un traçat de tren, pensava només en fer al ramal de Igualada i Manresa una via més, tampoc 4 XD


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Divendres 12/02/2016 21:56

Carlos González ha escrit:Crec que ho hauràs entés malament, de ràpid em referia al transport de Berguedà, ara n'hi han autobusos que venen des de Barcelona, per això deia de ràpid si n'hi ha un traçat de tren, pensava només en fer al ramal de Igualada i Manresa una via més, tampoc 4 XD
Molt bé, dupliquem els ramals a Igualada i Manresa. Perfecte. Ara hi posem més trens. AH NO, que no hi caben des de Martorell fins a Plaça Espanya!

De que serveix tenir dues línies duplicades si després no poden tenir més freqüència de la que ja tenen amb una sola via?


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 12/02/2016 22:05

bigcoaster ha escrit: Molt bé, dupliquem els ramals a Igualada i Manresa. Perfecte. Ara hi posem més trens. AH NO, que no hi caben des de Martorell fins a Plaça Espanya!

De que serveix tenir dues línies duplicades si després no poden tenir més freqüència de la que ja tenen amb una sola via?
No he entés la pregunta, què vols dir amb això?


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 12/02/2016 22:11

Carlos González ha escrit:
bigcoaster ha escrit: Molt bé, dupliquem els ramals a Igualada i Manresa. Perfecte. Ara hi posem més trens. AH NO, que no hi caben des de Martorell fins a Plaça Espanya!

De que serveix tenir dues línies duplicades si després no poden tenir més freqüència de la que ja tenen amb una sola via?
No he entés la pregunta, què vols dir amb això?
Creo que se refiere que aun poniendo más trenes en los ramales por haber desdoblado, igualmente el tramo entre Martorell y Barcelona petará.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 13/02/2016 0:29

Bàsicament, o es posen 3 o 4 vies en trams i estacions entre Martorell i Espanaya o oblida't absolutament de qualsevol cosa (llevat de millorar el traçat) Martorell amunt.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: sequera » Dissabte 13/02/2016 9:52

hem d utilitzar les LAV per reduir el temps de recorregut de la segona corona a bcn.


LAV sants-martorell->igualada/terrassa/manresa

LAV sagrera-montmeló-> granollers/vic



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”