Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Vots totals: 166
Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Re: Seguiment de les obres de la L9

Entrada Autor: bigcoaster » Dissabte 20/02/2016 18:23

xevi ha escrit:Crec que l'objectiu dels propers anys hauria de ser treure el màxim suc a aquesta fantàstica línia.
Oblidem-nos de la llançadora de Rodalies i destinem els diners a:
1. Potenciar Prat-Estació com a intercanviador.
2. Acabar L9 Z.Universitària-Sarrià FGC on la gent del Vallès la utilitzaria per anar a l'aeroport incrementant el num. de passatgers.
3. Urgent! L2 Poble Sec - Fira L9
4. Billet L9 T1/T2 des de estacions de Rodalies, FGC i Tram.
Per acabar, i referent al famós tema que no és una línia còmode per arribar a Pl. Catalunya, recordar que a Madrid per ex. per fer T4-Sol, s'han d'agafar 3 línies de metro.

:plas

Però qui ha de ficar els diners no en té (Generalitat) i que en té (l'Estat) no els vol ficar en obres a Catalunya. Ja s'ha vist en el fantàstic Pla d'inversions de Rodalies (4000 Milions) dels que només se n'ha aplicat un 10%. Així que, a esperar que la Gene tingui diners, però si, el que tu has dit és bàsic per a que la L9 guanyi passatgers i tingui més utilitat. Sobretot el tram fins a Sarrià, donaria uns números molt alts. I la L2, que seria la forma més ràpida per anar al centre.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Kane_84
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Artigues|Sant Adrià L2 - Llefià L10

Entrada Autor: Kane_84 » Dissabte 20/02/2016 20:48

Renfe451 ha escrit:
xevi ha escrit:Per acabar, i referent al famós tema que no és una línia còmode per arribar a Pl. Catalunya, recordar que a Madrid per ex. per fer T4-Sol, s'han d'agafar 3 línies de metro.
Tot i que a Madrid, l'alternativa més ràpida seria agafar el rodalies fins a Chamartín i allà fer canvi al tren que et porta a la T4.
Pero si el teu vol surt a les terminals antigues, no et queda mes remei que el metro, ja que el conjunt T1-T2-T3 no té estació de rodalies.



jsantos233
N5
N5
Entrades: 116

Entrada Autor: jsantos233 » Diumenge 21/02/2016 0:02

oriolp13 ha escrit:Amb Renfe puc tardar una mica menys si vaig a la T2, però si vaig a la T1, entre esperar el tren a Sants (cada 20') arribar i entrar a la T2 i sortir i esperar el bus llançadora, ja acabaré tardant aproximadament els 70 minuts.
Si, pero pots anar amb Rodalies amb només un viatge de la T10. Més barat que qualsevol altre posibilitat.



Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: sequera » Diumenge 21/02/2016 9:29

Sha de completar la terminal 0 de l aeroport en Prat estacio.

La porta sud de la ciutat de barcelona
Primer fer parar tots els regionals i rodalies, aixi com avants

Despres construir un edifici funcional i barato. No cal el mega projecte que hi ha al calaix.

I efectivament crear un bitllet combinat pels que agafin L9 provinents de rodalies i regionals



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Diumenge 21/02/2016 13:08

El que ha de ser una prioritat a part de la L10 a la Zona Franca (que en això no ho dubto pas), és acabar el tram central. Ja ho vaig dir anteriorment, l'acord pel qual van arribar Ajuntament i Generalitat per la Zona Franca, també pot ser vàlid per al tram central. No pot ser que es deixi sense data i s'abandoni un dels trams que seran (i de llarg) els més rendibles de la tota la línia. La posada en servei del tram Zona Universitària-Sagrera, ajudarà no només a descongestionar les línies 1, 3 i 5 del metro, si no que també ho farà en certes línies de bus com l'H6, que cada dia van plens (només cal veure com es troba aquesta línia en hores punta) i que degut a les obres de Travessera de Dalt, el temps de viatge s'ha incrementat, amb una velocitat comercial més lenta. La posada en servei del tram central L9-L10 serà molt beneficiosa per la zona alta de Barcelona, millorant notablement les seves comunicacions, proporcionant intercanviadors potents (Sarrià i Putxet amb FGC, Lesseps amb L3, Guinardó-Hospital de Sant Pau amb L4) i sobretot descongestionar vies amb molt de trànsit de vehicles com és el cas de General Mitre i Travessera de Dalt.

En definitiva, si es vol, es pot acabar el tram central (i per tant tota la línia sencera) a partir del 2020.



Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 21/02/2016 14:01

Renfe451 ha escrit:El que ha de ser una prioritat a part de la L10 a la Zona Franca (que en això no ho dubto pas), és acabar el tram central. Ja ho vaig dir anteriorment, l'acord pel qual van arribar Ajuntament i Generalitat per la Zona Franca, també pot ser vàlid per al tram central. No pot ser que es deixi sense data i s'abandoni un dels trams que seran (i de llarg) els més rendibles de la tota la línia. La posada en servei del tram Zona Universitària-Sagrera, ajudarà no només a descongestionar les línies 1, 3 i 5 del metro, si no que també ho farà en certes línies de bus com l'H6, que cada dia van plens (només cal veure com es troba aquesta línia en hores punta) i que degut a les obres de Travessera de Dalt, el temps de viatge s'ha incrementat, amb una velocitat comercial més lenta. La posada en servei del tram central L9-L10 serà molt beneficiosa per la zona alta de Barcelona, millorant notablement les seves comunicacions, proporcionant intercanviadors potents (Sarrià i Putxet amb FGC, Lesseps amb L3, Guinardó-Hospital de Sant Pau amb L4) i sobretot descongestionar vies amb molt de trànsit de vehicles com és el cas de General Mitre i Travessera de Dalt.

En definitiva, si es vol, es pot acabar el tram central (i per tant tota la línia sencera) a partir del 2020.
El problema es que no hi ha diners per la construcció, i per suposat, per comprar 20-30 trens per prestar el servei.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: sequera » Diumenge 21/02/2016 17:19

No es que no haya dinero

Es que no nos lo quieren prestar, dicen que estamos muy endeudados

Y nadie paga en efectivo una cosa de estas

Si el coste de acabar la L9 está segun la fuente entre 500 y 1700 millones de euros acab, y los pagamos a 30 años como el resto de los mortales compran un piso...

Son un coste anual sin intereses ni trenes entre 17 y 57 millones

Fin cuenta la vieja



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dilluns 22/02/2016 14:13

sequera ha escrit:No es que no haya dinero

Es que no nos lo quieren prestar, dicen que estamos muy endeudados

Y nadie paga en efectivo una cosa de estas

Si el coste de acabar la L9 está segun la fuente entre 500 y 1700 millones de euros acab, y los pagamos a 30 años como el resto de los mortales compran un piso...

Son un coste anual sin intereses ni trenes entre 17 y 57 millones

Fin cuenta la vieja
Bien dicho! No es que no haya dinero, simplemente no nos lo quieren dar. Las cosas claras.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5698
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 22/02/2016 14:32

El dinero, normalmente, no lo "da" nadie así como así.

Si te lo tienen que prestar, que "haya" dinero [en manos de otros] no es ningún consuelo.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

mpn90
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: mpn90 » Dilluns 22/02/2016 21:13

xevi ha escrit:Crec que l'objectiu dels propers anys hauria de ser treure el màxim suc a aquesta fantàstica línia.
Oblidem-nos de la llançadora de Rodalies i destinem els diners a:
1. Potenciar Prat-Estació com a intercanviador.
2. Acabar L9 Z.Universitària-Sarrià FGC on la gent del Vallès la utilitzaria per anar a l'aeroport incrementant el num. de passatgers.
3. Urgent! L2 Poble Sec - Fira L9
4. Billet L9 T1/T2 des de estacions de Rodalies, FGC i Tram.
Per acabar, i referent al famós tema que no és una línia còmode per arribar a Pl. Catalunya, recordar que a Madrid per ex. per fer T4-Sol, s'han d'agafar 3 línies de metro.
Jo afegiria una cosa ben senzilla, fer serveis semidirectes (T1-T2-Renfe El Prat-Fira, i d'allà amb parada a totes les estacions. Això, juntament amb un bitllet combinat des de rodalies donaria molt de sí.

D'altra banda la resta de coses ja necessiten obres més o menys importants, com adequar l'estació de Renfe El Prat per a que hi puguin parar més trens o allargar la L2 fins a Fira i que d'allà pugui fer servir el túnel de la L9, per exemple.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dilluns 22/02/2016 21:15

sequera ha escrit:Sha de completar la terminal 0 de l aeroport en Prat estacio.

La porta sud de la ciutat de barcelona
Primer fer parar tots els regionals i rodalies, aixi com avants

Despres construir un edifici funcional i barato. No cal el mega projecte que hi ha al calaix.

I efectivament crear un bitllet combinat pels que agafin L9 provinents de rodalies i regionals
A veure l'estació del Prat de Renfe ja te una estació acabada per l'AVE o AVANTS el problema es que s'esta podrint de no fer-la servir, no han de gastar gaires calers ni fer cap obra.
ADIF per una estranya rao no l'obre al public i els Politics no obren la boca (bé l'alcalde del Prat l'altre dia si va parlar d'aixó)
Salutacions.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimecres 24/02/2016 23:22

ortegote ha escrit: A veure l'estació del Prat de Renfe ja te una estació acabada per l'AVE o AVANTS el problema es que s'esta podrint de no fer-la servir, no han de gastar gaires calers ni fer cap obra.
ADIF per una estranya rao no l'obre al public i els Politics no obren la boca (bé l'alcalde del Prat l'altre dia si va parlar d'aixó)
Salutacions.
Cal fer-nos la següent pregunta: És necessària l'estació de l'AVE al Prat? Tenint Sants a tan sols 15 min ho veig inviable. A més, si féssim parar els AVE això acabaria sent un rodalies... és que ni tan sols beneficia als AVANT.

Les coses clares, l'estació d'AV del Prat no s'obrirà mai... i per desgràcia es seguirà podrint i convertint-se en un niu de drogadictes. Molt trist tot plegat, però és així.



davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dimecres 24/02/2016 23:28

Renfe451 ha escrit:
ortegote ha escrit: A veure l'estació del Prat de Renfe ja te una estació acabada per l'AVE o AVANTS el problema es que s'esta podrint de no fer-la servir, no han de gastar gaires calers ni fer cap obra.
ADIF per una estranya rao no l'obre al public i els Politics no obren la boca (bé l'alcalde del Prat l'altre dia si va parlar d'aixó)
Salutacions.
Cal fer-nos la següent pregunta: És necessària l'estació de l'AVE al Prat? Tenint Sants a tan sols 15 min ho veig inviable. A més, si féssim parar els AVE això acabaria sent un rodalies... és que ni tan sols beneficia als AVANT.

Les coses clares, l'estació d'AV del Prat no s'obrirà mai... i per desgràcia es seguirà podrint i convertint-se en un niu de drogadictes. Molt trist tot plegat, però és així.
No, així no anem enlloc. Ja que s'ha fet aquesta estació (útil o no, cadascú tindrà la seva opinió), el millor que es pot fer és decidir com donar-li un mínim ús i rentabilitat i a continuació obrir-la.
Jo opino, tal com s'ha dit aquí i a altres llocs, que l'estació Intermodal del Prat ha de ser la Terminal 0 de l'aeroport. Aprofitem que tenim l'estació d'AVE, la de Rodalies i la de metro fetes.


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dijous 25/02/2016 10:08

davroca5 ha escrit:
Renfe451 ha escrit:
ortegote ha escrit: A veure l'estació del Prat de Renfe ja te una estació acabada per l'AVE o AVANTS el problema es que s'esta podrint de no fer-la servir, no han de gastar gaires calers ni fer cap obra.
ADIF per una estranya rao no l'obre al public i els Politics no obren la boca (bé l'alcalde del Prat l'altre dia si va parlar d'aixó)
Salutacions.
Cal fer-nos la següent pregunta: És necessària l'estació de l'AVE al Prat? Tenint Sants a tan sols 15 min ho veig inviable. A més, si féssim parar els AVE això acabaria sent un rodalies... és que ni tan sols beneficia als AVANT.

Les coses clares, l'estació d'AV del Prat no s'obrirà mai... i per desgràcia es seguirà podrint i convertint-se en un niu de drogadictes. Molt trist tot plegat, però és així.
No, així no anem enlloc. Ja que s'ha fet aquesta estació (útil o no, cadascú tindrà la seva opinió), el millor que es pot fer és decidir com donar-li un mínim ús i rentabilitat i a continuació obrir-la.
Jo opino, tal com s'ha dit aquí i a altres llocs, que l'estació Intermodal del Prat ha de ser la Terminal 0 de l'aeroport. Aprofitem que tenim l'estació d'AVE, la de Rodalies i la de metro fetes.
Yo sigo pensando que es prioritario hacer un Ramal sur para conectar las terminales del T1/T2 del Aeropuerto del Prat con Tarragona, Lleida y Valencia.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 25/02/2016 10:19

Abans que el tema derivi, aquest fil només parla de la L9 del metro.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 27/02/2016 12:39

Per mi, el pla hauria de ser el següent. No veig cap altra opció viable, amb la crisi econòmica:

1) nous trens per la L4 (amb contracte signat per posteriors ampliacions per tenir material per la L2 -la L2 també ha d'arribar a la T1-).

2) traspàs de trens 9000 de la L4 (i potser també la L2, dependent de la comanda de nous trens, cosa que de tota manera pot ser per etapes) a la L9/L10 sud, amb adaptació per circulació automàtica.

3) posada en marxa de la L10 sud, entre Can Tries i com a mínim, Foc. La L10 circularia només fins a Collblanc pel problema de la via única entre Collblanc i Zona Universitària (mentre no es resolgués el problema de Camp Nou).

4) construcció del tram que falta de la L4 (estació Santander i connexió amb les parts ja en servei -entre La Pau i l'accés al dipòsit del Triangle; i entre Sagrera L4 i el pou de Sagrera, que actualment és utilitzada per la L9/L10 però en realitat és la L4-).

5) posada en marxa de L9/L10 nord entre el pou de Sagrera i Sagrera L9/L10 (el tram definitiu de la L9/L10, actualment fora de servei).

6) posada en marxa de L4 La Pau-Sagrera L4.

7) posada en marxa de L9/L10 Sagrera L9-Guinardó.

x) mentrestant, abans, durant o després que tot això, hi ha la possibilitat de construir i d'obrir també L3 Trinitat Nova-Trinitat Vella, i/o L5 Ernest Lluch.

8) represa de la tuneladora de Manuel Girona fins a Lesseps, i extracció de les dues tuneladores a Lesseps.

9) obertura de la doble via Collblanc-Zona Universitària, inclosa l'estació de Camp Nou. La L10 arriba a Zona Universitària.

10) nova comanda de nou material per la L2, que permetés traspassar més trens 9000 a la L9/L10 sud, i també a la L9/L10 nord.

11) obertura de Zona Universitària-Sarrià. Increment de freqüències a la L9/L10 sud.

12) obertura de Guinardó-Lesseps.

13) obertura de Sarrià-Lesseps.

14) estudis per perllongar la L2 entre Sant Antoni (o Paral.lel) i Parc Logístic, incloent més nou material per la L2, i l'automatització de la mateixa, amb portes d'andana. Amb aquesta ampliació, la L2 estaria cridada a ser la que més passatgers tingués de tota la xarxa, per davant de la L1 i la L5.

Què en penseu?
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 27/02/2016 12:57, en total s’ha editat 7 vegades.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4440
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 27/02/2016 12:51

El gran error que hubo fue retirar los 1100, ya que la línea 2 se hubiese quedado con los 2100, teniendo más trenes disponibles para las líneas 9/10 cuando se abran más partes del trazado.



França451
N9
N9
Entrades: 2238
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dissabte 27/02/2016 21:32

Fran-Ikarus ha escrit:El dinero, normalmente, no lo "da" nadie así como así.

Si te lo tienen que prestar, que "haya" dinero [en manos de otros] no es ningún consuelo.
Pues siendo claros, empecemos por dejar la plaça de les Glòries quietecita, y como eso, muchas otras obras absurdas, y veréis cómo sobra dinero para la L9 y para lo que queramos... Anteriormente también he leído algo de que a Rodalies se destinó solo un 30% de no sé qué presupuesto... Lógico, si empresas como ADIF destinan una millonada y media en AVES que no sirven para la gente común, tiene el mismo sentido que tener en obras la Plaza de Glòries año sí, año también, marear ahora el tráfico, ahora los autobuses... Y como eso, proyectos absurdos, como la estación terminal de la Sagrera, teniendo una preciosa Estación de Francia entre otras cosas, donde sigue cayendo el Diluvio universal porque no hay dinero para arreglarla pero sí para hacer un pedazo de estación con Centro Comercial y tres líneas de metro en medio del campo de San Andrés, o esa ficticia y de chiste estación terminal de Regionales de la Llagosta en medio del campo que también quieren hacer, con sentido nulo. Ya que sacamos si nos dan el dinero o no, saquemos también en qué estamos gastando el poco que tenemos, y luego no chillemos si no tenemos hecha la línea 9 completa, si la 2 no llega al Aeroport todavía, si la 4 no llega a La Sagrera... En otros sitios que no nos quieren dar la pasta a Catalunya, se roba dinero al pueblo en cantidades exageradas, de vez en cuando se hacen estupideces de obras faraónicas, pero se destina una cantidad bestial de dinero a obras en transporte público, que cada uno o dos años está patas arriba, amplía líneas, abre y cierra estaciones, modifica trazados, etc, etc, etc. Pero vamos a dejar de mirar con envidia esos sitios, porque esos sitios que están todo el día trabajando en el transporte público, no se pasan el día poniendo las plazas al gusto del alcalde de turno, se ahorran estatuas y esculturas para dejar la calle más pija y no están todo el día desviando los coches de una calle a otra día sí día también. Y dejan las glorietas como están, si tienen que soterrar una calle, la soterran y prou, y si el alcalde siguiente no le gusta, se aguanta, y gasta el dinero en transporte público.

Nos estamos quejando una comunidad autónoma que en el 90 % de sus estaciones de Rodalies no tienen párking gratuito para llegar con el coche y agafar el transporte público, cosa que otros lugares tienen. Nos quejamos una comunidad que en pueblos perdidos de la R3 y R4 no tienen ni un mísero servicio de bus decente que te lleve desde el pueblo hasta el apeadero de Renfe que lleva años con una casucha sin venta de billetes o cerrada a cal y canto y con un cacho de andén de tierra y de mala muerte. No tenemos dinero para transporte público, pero nos pasamos el día disfrazando las fachadas y calles de la cciudad y levantando las plazas y desviando los coches de un lado a otro, y luego nos quejamos del exceso de transporte privado cuando no hacemos ni el huevo por fomentar el transporte público, aunque sea ahorrándonos costes en absolutamente todo.

Pero bueno, cada ciudad tiene su forma de ver las cosas y Barcelona y Catalunya en general, en un momento dado apostaron por edificios bonitos, fachadas resultonas y esculturas fashion, y todo ello tiene un coste que lógicamente hay que sacar de algún lado. Y se ha sacado de tener un transporte público que da auténtica pena. Eso sí, tardamos nada y menos en aplaudir la pijería de la llegada del AVE, pero como es otra imagen fashion para la ciudad, nos gastamos el dineral y aquí no pasa nada.
"Lo siento, pero esto también alguien lo había de decir!!!!"


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 28/02/2016 9:36

El proper missatge que se surti del tema, perquè vist que l'advertiment no ha servit, :escoba



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimarts 01/03/2016 17:08

Sembla que ja hi ha veïns de la Torrassa que es queixen pel soroll i vibracions provocats pel pas dels tren de la L9 Sud per sota els seus pisos...

http://www.ccma.cat/tv3/alacarta/teleno ... o/5586908/

Segons el reportatge del TN Comarques de moment han decidit reduïr la velocitat dels trens en aquell Tram de 70 a 50 Km/h i estan a l'espera de trobar una solució millor...



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”