Notícies TUS (Sabadell)

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Granolleri

Re: Notícies TUS (Sabadell)

Entrada Autor: Granolleri » Dimarts 30/12/2014 1:13

Des de principis de novembre els autobusos de les línies 1, 2, 3, 4/44 i 5/55 ja tornen a passar per el Passeig de la Plaça Major, ja que les obres de remodelació es van acabar.



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Divendres 31/07/2015 0:11

A partir del proper 10 d'agost es tallarà el trànsit a la Plaça Espanya per acabar les obres de remodelació de la plaça. Les línies 1, 7, 8, 11, 23 i F1 veuran alterat el seu recorregut:

-Les línies 1, 8 i F1 a partir de la Plaça Concòrdia aniran per l'Avinguda Concòrdia fins arribar a la Gran Via, on recuperen el seu recorregut habitual
-La línia 7 anirà per la carretera de Prats de Lluçanès des de la Gran Via fins a la rotllana del Torrent del Capellà
-Les línies 11 i 23 (tram Taulí-Can Rull) aniran des de la Gran Via per la carretera de Prats, Francesc Layret, Avinguda Concòrdia fins a la Gran Via on recuperen el recorregut habitual.

S'habiliten dues parades provisionals a la Gran Via cantonada Carretera de Prats de Lluçanès, per a la línia 7 en sentit Can Puiggener i un altra a la Carretera de Prats davant de la comissaria dels Mossos d'Esquadra.

Més informació al web de l'ajuntament de Sabadell

Plànol



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dimarts 16/02/2016 21:13

Hi ha un autobús híbrid corrent en proves per Sabadell. L'he vist aquest matí a les 11:45 per el carrer Tres Creus camí de Torre Romeu, suposo que imitant o la línia 4 o la 44.

Al twitter de la TUS ho confirmen:



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dimarts 23/02/2016 23:04

A l'edició escrita del Diari de Sabadell d'avui afirma que en els propers mesos l'autobús híbrid que es troba fent proves per Sabadell començarà a prestar servei de viatgers, juntament amb dos autobusos dièsel Euro 5. També volen comprar cinc autobusos nous per l'any que ve. Cal recordar que la TUS no compra cap autobús nou des del 2008, des de aleshores només ha adquirit autobusos de segona mà a TUSGSAL i actualment circulen autobusos amb 21 anys d'antiguitat (concretament els primers autobusos de pis baix que van entrar en servei a la ciutat), sent la mitjana d'edat de la flota bastant elevada (crec que deia l'article uns 13 anys).

També diu que s'augmentaran freqüències de pas en algunes línies, sense especificar quines.



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Dissabte 27/02/2016 17:29

A veure d'on venen aquests dos E5. De Tusgsal? Crec que recordar que fa poc varen posar en venta més Scania Carsa.



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dissabte 27/02/2016 22:42

sag470 ha escrit:A veure d'on venen aquests dos E5. De Tusgsal? Crec que recordar que fa poc varen posar en venta més Scania Carsa.
El Diari de Sabadell afirma que seran nous de trinca, res de comprats de segona mà.



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Dissabte 27/02/2016 22:49

Por em donen, perque E5 queden molt pocs al mercat. Tan Iveco, Man, Mercedes i principals fabricants ja moten E6.



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dijous 07/04/2016 0:13

A partir del proper 18 d'abril es perllonga la línia 44 fins al Taulí, donant així accés directe des dels barris de Cifuentes i Can Rull a l'hospital de la ciutat. Com a novetat serà directe sense parades entre la Plaça Espanya i el Taulí.

A més, es crea la línia 14 entre el barri de Cifuentes i la Universitat, fent el mateix recorregut que la línia 44 perllongada fins al Taulí i continuant per la Gran Via i Plaça Antoni Llonch. Només circularà els dissabtes amb la gran "frequència" d'un autobús cada hora :? I per el que veig, a can TUS deuen tenir por al número 13, ja que actualment no es fa servir (la línia anterior és la 12, Estació Centre-Sant Quirze).

A més, la línia 8 ara també circularà els dissabtes.

Font: Ajuntament de Sabadell

Llàstima que no hagin pensat en adequar els horaris de les línies 11 o 80, ja que ara van un darrera de l'altre i només passen cada mitja hora :?



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Divendres 08/04/2016 0:04

Granolleri ha escrit:A més, es crea la línia 14 entre el barri de Cifuentes i la Universitat, fent el mateix recorregut que la línia 44 perllongada fins al Taulí i continuant per la Gran Via i Plaça Antoni Llonch. Només circularà els dissabtes amb la gran "frequència" d'un autobús cada hora :? I per el que veig, a can TUS deuen tenir por al número 13, ja que actualment no es fa servir (la línia anterior és la 12, Estació Centre-Sant Quirze).
Em cito a mi mateix... ara entenc perquè només circula els dissabtes, i és que no recordava que la línia 44 no circula els dissabtes, per tant la línia 14 farà el tram que no fa la línia 4 els dissabtes.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Divendres 16/09/2016 10:21

Transports Urbans de Sabadell estrena dos nous autobusos. En el marc de la Setmana de la Mobilitat, estan exposats al Passeig de la Plaça Major de Sabadell avui, divendres 16, de 10.00h a 13.00h i de 16.00h a 20.30h


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dissabte 17/09/2016 0:21

De Nació Digital
Nació Digital ha escrit:Sabadell presenta els primers busos nous des de 2007
El govern preveu incorporar 25 unitats més fins a finals de mandat

Incorporen novetats com quatre ports USB per recarregar el mòbil


La xarxa d’autobusos de Sabadell comptarà a partir de dilluns amb dos nous autobusos que incorporen novetats de seguretat i tecnològiques. Es tracta de les primeres unitats que se sumen a la xarxa des de l’any 2007, un sistema que compta amb busos de fins a 21 anys d’antiguitat.

Es tracta de dos autobusos de la marca MAN amb carrosseria Castrosua, i que han costat cada un 230.000 euros a l’Ajuntament, i que s'han millorat per dins pel que fa a la comoditat i les prestacions. Són Diesel Euro 6, amb emissions de contaminació molt inferior a la dels busos que circulen avui dia. “Amb una flota de 62 busos, el que farem serà treure’n de vells i posar-ne de nous, amb un pla de renovació de la flota ambiciós per incrementar el nombre d’unitats i millorar les freqüències de pas”, explica el regidor d’Espai Públic, Xavi Guerrero.

Així, es preveu incorporar 25 nous busos més abans de finals de mandat, la meitat dels quals seran híbrids. “Treballarem per incorporar més vehicles a la flota per millorar la qualitat del servei ofertat”, ha explicat l’alcalde, Juli Fernàndez. De fet, al gener es preveu l’entrada en funcionament del primer bus híbrid que tindrà Sabadell i que costarà 320.000 euros, mentre que dilluns començaran a circular les dues noves unitats adquirides.

L’Ajuntament calcula que aquest any el volum d’usuaris es xifrarà en uns 13.000 de passatgers, i preveu, a la vegada, estudiar canvis en el tipus de bus que es compri. “Aquest és de 12 metres i estem pensant en incorporar-se de 9,2 o 10,2 metres, per agilitar el pas pels carrers del centre”, ha explicat Guerrero.

Las dues noves unitats es podran visitar durant tot el dia d’avui al Passeig de la Plaça Major. Entre les novetats, s'hi han instal·lat fins a quatre ports USB perquè els usuaris puguin recarregar el seu telèfon mòbil.
I un vídeo del mateix mitjà:




marc_valldo
N3
N3
Entrades: 35
Ubicació: Sabadell

Entrada Autor: marc_valldo » Dijous 19/01/2017 17:00

Avui he anat el nou híbrid que van incorporar aquest dilluns a la línia 3, i us he de dir que es nota suau, però té molta força al accelerar i al frenar que fa que els que estan drets vagin amunt i avall constantment (a no sé que fos el conductor, clar, però no m'hi havia trobat mai).

També és una mica més petit (crec), no sembla tan llarg i perd algunes places radere perquè el motor és més gran.
Tot i aixó té més espai pels que van de peu i és més silenciós.



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dijous 19/01/2017 20:12

Jo no l'he provat, però si l'he vist passar per la Rambla fent la línia 3 sentit Can Deu a dos quarts de tres de la tarda.



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dimecres 22/03/2017 23:13

A partir de l'abril hi ha canvis en l'abonament mensual i mensual jove monomodals. A partir d'ara seran magnètics i no pas un passi a la vista com ara, valdran 30 dies a partir de la primera validació i no pas el mes natural com actualment. A més, es vendran per tota la ciutat i no només a l'oficina del carrer Borriana com fins ara. També tindran una baixada de preu: 45 euros el mensual (-3,25 euros) i 32,50 el mensual jove (-4,20 euros).

D'altra banda la targeta multiviatge de 10 viatges pròpia i el bitllet senzill pujaran de preu: el senzill passarà a costar 1,50 euros (+ 5 cèntims) i la de 10 viatges 8,50 euros (+ 10 cèntims). A més a més es podrà pagar amb targeta a l'oficina del carrer Borriana i no només en efectiu com fins ara.

Font: iSabadell



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 31/03/2017 10:42

Amb l'arribada d'aquestes unitats, circularà encara algun bus del 1995? Probablement no.

Dels que sí que circulen són dels B-US (avui mateix n'he vist un). Seria simpàtic, a la vista d'aquesta matrícula, que TUS en preservés un, també com a representant, si no m'equivoco, del primer model de busos de pis baix (Mercedes-Benz O402N2) que van circular a Sabadell. Evidentment, a banda de la simpàtica matrícula d'aquest B-US seria encara més interessant una unitat del 1995 (B-PT, si no recordo malament)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Divendres 31/03/2017 11:41

Los B-PK (62-69) son de febrero del 95, los B-PY (70-77) son de diciembre del mismo año, los B-ST (78-81) son de noviembre del 96 y los B-US (82-84) son de octubre del 98.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 31/03/2017 13:08

¿No había un O 405 N Hispano de la TUSGSAL en la TUS?



premixero
N8
N8
Entrades: 779

Entrada Autor: premixero » Divendres 31/03/2017 14:19

No, son ex-TMB, de Tusgsal lo que tienen son Citaros



David.F.C.M.B.1000
N6
N6
Entrades: 293
Ubicació: barcelona

Entrada Autor: David.F.C.M.B.1000 » Divendres 31/03/2017 15:30

Renfe445 ha escrit:¿No había un O 405 N Hispano de la TUSGSAL en la TUS?
no, esos buses son de TMB, de ex tusgsal estan los (Mercedes Benz O.530 Citaro Evobus), nose cuantos compro la TUS, y tambien tiene (scania N94UB Omnicity Castrosua CS40 City) que adquirio 4 unidades a finales de 2015 y estan 4 unidades estoy seguro que son (295, 296, 297 y 298) cuando eran con la numeracion de tusgsal.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 03/04/2017 8:57

Ara he vist circulant el 69 i el 76, és a dir, com a mínim 1 de cadascuna de les 2 primeres remeses.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”