Nous Busos de TMB

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Avatar de l’usuari
Albert Llauger
N5
N5
Entrades: 129
Ubicació: Barcelona (Joanic L4)

Re: Nous Busos de TMB

Entrada Autor: Albert Llauger » Dilluns 22/02/2016 23:29

Aquesta tarda he estrenat un Solaris (3652) a la línia 7, he fet el trajecte des de Zona Universitària fins a Gran Via/Balmes (no he fer fotos perquè era fosc i a dins tenia gent davant). Com a observacions generals:
-Són uns vehicles força amplis i ben acabats, amb materials robustos i un enllumenat bastante agradable.
-Tot i que el motor l'he trobat un pel sorollós per tractar-se d'un bus híbrid, la marxa era força suau.
-Les Cancel.ladores són extretes d'altres busos (probablement 65xx, 66xx i algun 33xx donat de baixa).
-Per a l'entrada només s'utilitzava la primera porta, i a la part del darrera força confusions entre la gent, ja que per obrir les portes cal prémer un botó com al metro i la gent del bus reclamante continuament l'obertura de portes al conductor.

Crec que aquesta compra de busos articulats de 4 portes ha sigut tot un encert, són els vehicles ideals en línies d'alta capacitat de Triangle com la 7 o H6.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní  
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimarts 23/02/2016 0:00

Tal i com he dit també al fil d'avistaments curiosos, aquí hi teniu fotos:


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1897

Entrada Autor: sag470 » Divendres 18/03/2016 21:17

Imatge
Amb la incorporació a la flota de 27 nous vehicles híbrids articulats de 18 metres, els primers d'aquest tipus existents a l'Estat espanyol, es busca millorar encara més la qualitat ambiental del servei de bus.

Aquests nous autobusos d'alta capacitat són:
Sostenibles
- Combinen la tracció elèctrica i la del motor dièsel, de manera que permeten reduir el consum i les emissions en un 30%.
- El motor s'apaga cada vegada que el vehicle s'atura (sistema "start-stop").
Innovadors
- Tenen quatre portes elèctriques, dues d'entrada al davant (1 i 2) i dues de sortida al darrere (3 i 4), per tal d'escurçar el temps de parada. La segona porta del davant (2) està preparada perquè puguin accedir-hi persones amb mobilitat reduïda, per la qual cosa és d'entrada i de sortida.
- Imatge
- Inclouen polsadors d'obertura integrats a les portes. Cal accionar-los quan l'autobús s'ha aturat a la parada.
- Ofereixen connectors USB per a la càrrega de dispositius mòbils.
- Disposen d'un indicador lateral lluminós amb informació de la línia (nom i destinació).
Accessibles
- Inclouen elements per facilitar els desplaçaments a les persones amb mobilitat reduïda, com ara places reservades, rampa retràctil, polsadors per a invidents i terra antilliscant.
Confortables
- Tenen un disseny ergonòmic per fer més còmode el trajecte.

http://www.tmb.cat/ca/estat-del-servei/ ... -barcelona



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2157

Entrada Autor: albert28 » Divendres 18/03/2016 21:32

sag470 ha escrit: - Ofereixen connectors USB per a la càrrega de dispositius mòbils.
http://www.tmb.cat/ca/estat-del-servei/ ... -barcelona
Els de TMB en tenen? No els he vist...

La disposició de seients crec podria ser millorable, seients que són 1 gran podien ser traquilament 2.



Avatar de l’usuari
local
N5
N5
Entrades: 85
Ubicació: ÀMB

Entrada Autor: local » Dissabte 19/03/2016 9:16

albert28 ha escrit:
sag470 ha escrit: - Ofereixen connectors USB per a la càrrega de dispositius mòbils.
http://www.tmb.cat/ca/estat-del-servei/ ... -barcelona
Els de TMB en tenen? No els he vist...
Els nous sí que en tenen! N'hi ha uns quants al llarg de tot el bus. Estan acoblats a les barres per agafar-se, a una peça vermella amb els ports USB mirant cap al terra amb una llumeta blava (similar a Soler i Sauret)



Avatar de l’usuari
TramviaBlau
N6
N6
Entrades: 237

Entrada Autor: TramviaBlau » Dilluns 21/03/2016 11:29

Foto d´un dels carregadors per USB dels nous busos, son molt discrets....

Imatge



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dissabte 09/04/2016 21:56

He tingut ocasió de provar tant els Volvo (35xx) com els Solaris (36xx), els dos a la 33. No estan gens malament els seients, tot i que trobo que els reposacaps són una mica incómodes. D'altra banda, trobo encertat que els nous busos tinguin 3 portes de sortida, això ajuda moltíssim a regular el flux de viatgers en línies d'alta demanda com la 7 i la 33, tot i que trobo incomprensible que en una línia com l'H6 no circulin, si tenim en compte que pertanyen a la base de Triangle i que en dies laborables registra una altíssima demanda, més que la 7 i la 33.

En línies generals, els poso un 7.



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1897

Entrada Autor: sag470 » Dijous 14/04/2016 21:10

Nova comanda per 2016:
- 25 (crec) Solaris Urbino 18 (segurament 3665-3689)
- 15 (crec) Volvo 7900 Art.
- 18 MAN GNC
- 10 MAN Lion's City hibrid (segurament 5421-5430)
- 10 Ayats



Avatar de l’usuari
Danilleida
N7
N7
Entrades: 578
Ubicació: 6 Mercat Bordeta - Arnau de vilanova... 7 costa Magraners - av.st. Pere / Seca.

Entrada Autor: Danilleida » Divendres 15/04/2016 1:08

sag470 ha escrit:Nova comanda per 2016:
- 25 (crec) Solaris Urbino 18 (segurament 3665-3689)
- 15 (crec) Volvo 7900 Art.
- 18 MAN GNC
- 10 MAN Lion's City hibrid (segurament 5421-5430)
- 10 Ayats
Ja no compren mes iveco?? Per alguna cosa sera...



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4439
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 15/04/2016 1:09

Todavía siguien con el cng? Si dicen que el Euro 6 contamina bastante menos, no?



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1897

Entrada Autor: sag470 » Divendres 15/04/2016 18:23

Comença a haber els primer GNC E6. No crec que aquests de TMB ho siguin.



premixero
N8
N8
Entrades: 779

Entrada Autor: premixero » Divendres 15/04/2016 19:12

en principio me parece que por legislacion ya tienen que ser E6



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní  
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Divendres 15/04/2016 20:53

premixero ha escrit:en principio me parece que por legislacion ya tienen que ser E6
Si no me equivoco, sí, por normativa los motores de las nuevas incorporaciones tienen que cumplir con los requisitos de la última generación de motores.

Per cert, amb la retirada de les jardineres (sèrie 20xx) de TMB degut a la posada en circulació dels nous turístics (sèrie 22xx, previsiblement), desapareixeran els motors Euro2 de la flota de l'empresa. A l'exposició "TMB en acció" que hi havia a l'espai Mercè Sala hi havia els percentatges de busos i els diferents motors i tipus de conversió.
Edito: em referia a aquest gràfic, al Flickr d'ACEMA el podem veure: https://www.flickr.com/photos/acema/222 ... 989022604/


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Diumenge 17/04/2016 14:21

Adolescent barceloní ha escrit:
premixero ha escrit:en principio me parece que por legislacion ya tienen que ser E6
Si no me equivoco, sí, por normativa los motores de las nuevas incorporaciones tienen que cumplir con los requisitos de la última generación de motores.

Per cert, amb la retirada de les jardineres (sèrie 20xx) de TMB degut a la posada en circulació dels nous turístics (sèrie 22xx, previsiblement), desapareixeran els motors Euro2 de la flota de l'empresa. A l'exposició "TMB en acció" que hi havia a l'espai Mercè Sala hi havia els percentatges de busos i els diferents motors i tipus de conversió.
Edito: em referia a aquest gràfic, al Flickr d'ACEMA el podem veure: https://www.flickr.com/photos/acema/222 ... 989022604/
Desaparecen las jardineras? Ooohhh que penita.... :|


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

premixero
N8
N8
Entrades: 779

Entrada Autor: premixero » Diumenge 17/04/2016 14:30

habra que verlo, no es la primera vez que se las ha dado por muertas



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní  
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Diumenge 17/04/2016 15:26

Don Ramón ha escrit:Desaparecen las jardineras? Ooohhh que penita.... :|
Parece ser que sí; de hecho, TMB dijo que "les quedaban poco tiempo" en relación a un tweet que publicamos en Amics del Bus hace unos días: https://noticies.tmb.cat/transport/els- ... ce=Twitter

De todas formas, no desaparecerán del todo; seguro que se conservará alguna como vehículo histórico (recordemos que el motor y el chasis datan de 1992).


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 17/04/2016 15:50

Adolescent barceloní ha escrit:
Don Ramón ha escrit:Desaparecen las jardineras? Ooohhh que penita.... :|
Parece ser que sí; de hecho, TMB dijo que "les quedaban poco tiempo" en relación a un tweet que publicamos en Amics del Bus hace unos días: https://noticies.tmb.cat/transport/els- ... ce=Twitter

De todas formas, no desaparecerán del todo; seguro que se conservará alguna como vehículo histórico (recordemos que el motor y el chasis datan de 1992).
I per què no volen jardineres? Cal ensumar-se l'excusa de sempre relacionada amb X motiu de seguretat?


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Diumenge 17/04/2016 15:55

Debe de ser por un lado porque el motor es muy viejo y consume y contamina más, y/o porque tienen menos capacidad que un bus con imperial...


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

premixero
N8
N8
Entrades: 779

Entrada Autor: premixero » Diumenge 17/04/2016 16:07

es logico son vehiculos del 92, estan bien pero no son muy eficientes en su principal cometido.: enseñar la ciudad y que los turisras hagan fotos desde una posicion mas sin barreras del trafico. igual en otra ciudad o lugar con menos trafico u otro tipo de viaje turistico si que podrian seguir



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4439
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 17/04/2016 16:09

Don Ramón ha escrit:Desaparecen las jardineras? Ooohhh que penita.... :|
La pena fue cuando transformaron 8000 originales a jardineras.



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”