Impossible. La línia Marsella-Ventimiglia està saturada.fgc113 ha escrit:Tota la raó. Jo propose el següent per a relacions internacionals de TAV:Ganz ha escrit:2-La relació Barcelona-Itàlia i Suïssa... No costaria massa res que el Barcelona-Lió s'allargués fins Ginebra, fins i tot ampliat fins a Zürich si el servei fos realitzat per rames Euroduplex. En el cas italià, equipant les S/100 amb equips de 3000 V CC com antigament, la seva homologació no seria massa complexa... un servei fins a Milà es podria preveure.
1. Madrid/Barcelona - Marseille/Ventimiglia. Afegiria un Barcelona - Ventimiglia a l'oferta actual (Madrid - Marseille). Potser és complicat trobar un solc entre Marseille i Nice, però es podria provar.
Bordeus sí que podria ser una alternativa. I la van considerar. Però per alguna raó, no l'allarguen...fgc113 ha escrit:2. Barcelona - Bordeaux. L'actual Barcelona - Toulouse allargat a Bordeaux i afegiria un servei més.
Els suïssos ja no volen saber res de trens cap a Espanya.fgc113 ha escrit:3. Madrid/Barcelona - Gèneve/Zürich. Primer, allargaria el Barcelona - Lyon a Madrid i Gèneve per cada extrem i crearia un servei Barcelona - Zürich.
Impossible. França no admetria trens en franja nocturna per la LAV. I el canviador de Portbou ja no existeix. A més, els italians no estan per orgues.fgc113 ha escrit:4. Barcelona - Milano. Per Lyon, però potser el faria nocturn i ampliat fins a Venezia o Roma.
Quan obri Nimes-Montpeller, és molt probable que el tercer TGV diari sigui una realitat.fgc113 ha escrit:5. Barcelona - Paris. Res a dir. El servei actual, però amb una tercera freqüència fixa.
Impossible, saturació a la LGV París-Lyon.fgc113 ha escrit:6. Barcelona - Bruxelles. Un nou servei per la LAV de circumval·lació de Paris i amb parada a Marne-la-Vallée-Chessy (Disneyland) i a l'aeroport Charles de Gaulle. Si fóra molt difícil adaptar material per a circular a les xarxes catalana, francesa i belga, es podria fer amb transbord a Lille.
Servei massa llarg. No ho veig.fgc113 ha escrit:7. Barcelona - Strasbourg. Allargament del TGV Montpellier - Strasbourg fins a Barcelona. Circularia per la nova LAV del Rin-Roine.
No hi ha prou passatgers entre Lorena i Catalunya. Ni afegint-hi Luxemburg. Millor canviar a Lyon, Nimes o Valence-TGV.fgc113 ha escrit:8. Barcelona - Metz. Allargament del TGV Montpellier - Metz fins a Barcelona. Aniria per Dijon i tindria enllaç amb un TER a Luxembourg.
I per què no Barcelona-Montpeller-Tours-Bordeus-Hendaia/Irun? Ja posats...fgc113 ha escrit:. Barcelona - Rennes. Allargament del TGV Montpellier - Rennes fins a Barcelona. Tinc el dubte de si quan s'òbriga la LAV fins a Bordeuax (i més encara quan ho faça la LAV Bordeaux - Toulouse) seria més ràpid via Toulouse.