Què es pot fer amb el 400 de La Sagrera??

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Què es pot fer amb el 400 de La Sagrera??

Entrada Autor: metring » Dimecres 16/03/2016 11:12

A les reunions del Consell Assessor el tema del 400: el volen fer fora per tema d'espai, però no saben ni com treure'l ni on deixar-lo. Què es pot fer? A ningú li cap a casa? :nose



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 16/03/2016 15:44

Em diuen que el principal problema no és tant trobar lloc, sinó com treure el tren del taller per les seves dimensions. Suggeriments?



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 16/03/2016 18:35

metring ha escrit:Em diuen que el principal problema no és tant trobar lloc, sinó com treure el tren del taller per les seves dimensions. Suggeriments?
Jo abans de retallar el 400, el que faria es mirar si traient els estreps i fent algún retoc al túnel de sortida de tallers es pot moure fins a sortir a la línia general.
D'allà no se si es possible fer que el tren tiri cap al dipòsit d'Hospital de Bellvitge. En teoria pel camí han retocat La Sagrera i Mercat Nou, la resta segueix igual a finals dels 80 :?


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 17/03/2016 16:44

Si no saben on deixar-lo, el millor que li pot passar al 425 és que tampoc sàpiguen com treure'l d'allà... :?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Divendres 18/03/2016 21:57

Portar-ho a Can Buixeres, junt el tramvia de cavalls y l'altre 100. No se com està l'espai allà, però que el deixin ben tancant.


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 19/03/2016 10:20

metring ha escrit:Em diuen que el principal problema no és tant trobar lloc, sinó com treure el tren del taller per les seves dimensions. Suggeriments?



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dissabte 19/03/2016 13:11

Per molt que no m'agradi gens sols veig un futur...
La radial.
Tmb tampoc li agrada, i no fa res. Deixa pasar el temps

Tot el material de la L1 fins fa molt poc a entrat per Renfe, ara tambe es pot per Bellvitge.
Si no es pot moure el 400 fins un d'aquestes sortides, no hi ha futur



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 21/03/2016 16:05

Els qui més o menys parleu de radial i retallar, podeu fer cinc cèntims de quina és la operació que imagineu, a grans trets? Què i com caldria tallar?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 21/03/2016 17:16

Fran-Ikarus ha escrit:Els qui més o menys parleu de radial i retallar, podeu fer cinc cèntims de quina és la operació que imagineu, a grans trets? Què i com caldria tallar?
Si el tren ha de sortir amb camió de les cotxeres, ha de pujar per la rampa damunt d'un camió i sortir per la porta del garatge:

https://www.google.es/maps/@41.4192065, ... 312!8i6656

Com es pot veure i pensar, i ha un problema evident d'alçada, i per tant, el sostre del tren perilla. Hem de suposar que per pujar-lo al camió li hauran tret els bogies per rebaixar alçada.

Jo abans de retallar el tren, seria més partidari de posar uns carrils fins al carrer i remolcar el tren, un cop a fora, se'l munta al camió i au. A mi el que m'espanta es que retallin el tren, després no el restaurin i.... bueno.... ja sabem com acabaria la broma :roll:

Ja ens van pendre el pel amb el 1000, i aquest estava sencer, així que amb el 400 no hi vull ni pensar....


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 23/03/2016 20:19

Miquel ha escrit:Si el tren ha de sortir amb camió de les cotxeres, ha de pujar per la rampa damunt d'un camió
No cal. Simplement cal treure-li els bobies, posar-lo sobre una plataforma amb rodes baixes per treure'l a fora i una vegada allà muntar-lo a sobre el camió. Caldria veure exactament l'amplada i l'alçada de la porta, i l'accés interior fins a la mateixa.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 24/03/2016 13:06

wefer ha escrit:
Miquel ha escrit:Si el tren ha de sortir amb camió de les cotxeres, ha de pujar per la rampa damunt d'un camió
No cal. Simplement cal treure-li els bogies, posar-lo sobre una plataforma amb rodes baixes per treure'l a fora i una vegada allà muntar-lo a sobre el camió. Caldria veure exactament l'amplada i l'alçada de la porta, i l'accés interior fins a la mateixa.
Em sembla la solució més assenyada Wefer. La radial ni tocar-la!. Tanmateix em sembla de pena aquest argument de que no saben com treure'l, això demostra quí hi ha a la companyia, ningú amb un mínim de criteri històric ni tècnic. I que el portin al Museu de la Ciència i de la Tècnica a Terrassa! Els de Can TMB em fan por!. Salut!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 24/03/2016 19:20

Tot el què aneu proposant aquí, ho plantejaré el dia de la reunió, si ens deixen parlar, que suposo que si.



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 848
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dijous 24/03/2016 22:23

No entenc que si va entrar a la cotxera, ara no pugui sortir.
Els 400 han fet tota la L1 de Fondo a Hospital de Bellvitge en altres temps sense problemas.
L'unic canvi que hi ha hagut es la disposició d'andana i vias a La Sagrera, i a "ojo" no veig problema i si n'hi ha serà cosa de pocs centímetres, que a lo millor treient els estreps n'hi hauría prou.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 24/03/2016 22:37

foronda 141 ha escrit:Els 400 han fet tota la L1 de Fondo a Hospital de Bellvitge en altres temps sense problemas.
Creo que los 400 nunca pisaron la estación de Fondo porque se retiraron en el 89/90, y Fondo es del 92. Vamos, eso creo yo.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 24/03/2016 23:37

foronda 141 ha escrit:No entenc que si va entrar a la cotxera, ara no pugui sortir.
Els 400 han fet tota la L1 de Fondo a Hospital de Bellvitge en altres temps sense problemas.
L'unic canvi que hi ha hagut es la disposició d'andana i vias a La Sagrera, i a "ojo" no veig problema i si n'hi ha serà cosa de pocs centímetres, que a lo millor treient els estreps n'hi hauría prou.
Segons sembla el problema és el túnel de sortida de les cotxeres, que el van estretar arran de la reforma de l'estació. De totes maneres la diferència de l'ample de la caixa entre un 400 i un 4000 es mínima (3140 mm <400> contra els 3100 mm <4000>). Ara bé, potser han tocat alguns radis de corba i el tren potser hi ha la probabilitat de que rasqui. (Com els 100 en el tram de l'Hospitalet)


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Dilluns 28/03/2016 11:39

No recordo quantes vies hi ha entre l'L1 Sagrera i les cotxeres, però en funció de com, podria haver una manera...
1: Descarrilar el tren i muntar-lo en un camió.
2: Conduir el camió fins a la línia general.
3: Encarrilar el tren.
4: Remolcar-lo fins... ja veuríem on.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 28/03/2016 20:48

Ganz ha escrit:No recordo quantes vies hi ha entre l'L1 Sagrera i les cotxeres, però en funció de com, podria haver una manera...
1: Descarrilar el tren i muntar-lo en un camió.
2: Conduir el camió fins a la línia general.
3: Encarrilar el tren.
4: Remolcar-lo fins... ja veuríem on.
El problema segons s'havia dit es que el tren no passa pel túnel d'accés a les cotxeres (està atrapat, literalment), per tant, sobre un camió tampoc es possible accedir a la via general. De vies d'accés només n'hi ha una.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Dilluns 28/03/2016 21:39

Quina llàstima... Doncs desmuntar-lo, amb els riscos que comporta, podria ser l'única manera...



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 14/04/2016 9:27

metring ha escrit:Sobre el 400: no es tocarà de moment. La sortida de la Cotxera és justament la mida del tren i s'ha de treure amb molt de compte. El responsable de la Cotxera deia de desballestar-lo però no es farà. Aquest tren s'ha fet servei per a simulació de conducció.
Si hi cap (ni que sigui just), la situació passa a ser una mica menys desesperada que no pas ens pensàvem, oi?

Amb "desballestar-lo" aquest bon home volia dir "desmuntar-lo per treure'l", o literalment desballestar-lo perquè deixés d'existir? :?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 14/04/2016 9:52

Fran-Ikarus ha escrit:
Amb "desballestar-lo" aquest bon home volia dir "desmuntar-lo per treure'l", o literalment desballestar-lo perquè deixés d'existir? :?
Això darrer. Per sort, no li han fet cap cas.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”