Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
adriaesc
N7
N7
Entrades: 489
Ubicació: Llucmajor (L4)

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Entrada Autor: adriaesc » Dimarts 12/04/2016 19:22

Renfe445 ha escrit:Hacer que la línea 11 pase a formar parte de la línea 4 haciendo que sea Can Cuiàs - La Pau? :nose
Estic d'acord però, per exemple, fer que de Trinitat Nova a Can Cuiàs hi vagi un metro de cada dos.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 12/04/2016 19:29

adriaesc ha escrit:
Renfe445 ha escrit:Hacer que la línea 11 pase a formar parte de la línea 4 haciendo que sea Can Cuiàs - La Pau? :nose
Estic d'acord però, per exemple, fer que de Trinitat Nova a Can Cuiàs hi vagi un metro de cada dos.
Por qué?



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimarts 12/04/2016 20:15

Renfe445 ha escrit:Hacer que la línea 11 pase a formar parte de la línea 4 haciendo que sea Can Cuiàs - La Pau? :nose

No hi caben els trens. Els de la L11 són de 2 vagons, mentre que els de la L4 són de 5.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 12/04/2016 20:47

bigcoaster ha escrit:
Renfe445 ha escrit:Hacer que la línea 11 pase a formar parte de la línea 4 haciendo que sea Can Cuiàs - La Pau? :nose

No hi caben els trens. Els de la L11 són de 2 vagons, mentre que els de la L4 són de 5.
Primero antes que nada habrán que ampliar los andenes.



adriaesc
N7
N7
Entrades: 489
Ubicació: Llucmajor (L4)

Entrada Autor: adriaesc » Dimarts 12/04/2016 23:15

Renfe445 ha escrit:
adriaesc ha escrit:
Renfe445 ha escrit:Hacer que la línea 11 pase a formar parte de la línea 4 haciendo que sea Can Cuiàs - La Pau? :nose
Estic d'acord però, per exemple, fer que de Trinitat Nova a Can Cuiàs hi vagi un metro de cada dos.
Por qué?
Perque en hora vall no l'agafa tanta gent, a part, és via única i triga més temps.
Renfe445 ha escrit:
bigcoaster ha escrit:
Renfe445 ha escrit:Hacer que la línea 11 pase a formar parte de la línea 4 haciendo que sea Can Cuiàs - La Pau? :nose
No hi caben els trens. Els de la L11 són de 2 vagons, mentre que els de la L4 són de 5.
Primero antes que nada habrán que ampliar los andenes.
I ja que estan, fer-li doble via, per molt que ampliant les andanes, en trams com Trinitat Nova-Casa de l'Aigua i Ciutat Meridiana-Can Cuiàs, la distància entre si és de 200-300 metres per túnel.



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dimarts 12/04/2016 23:44

Jo la L11 directament la tancava. Com a molt, integrar a la L4 el tram fins a Torre Baró per conservar l'enllaç amb RENFE.



adriaesc
N7
N7
Entrades: 489
Ubicació: Llucmajor (L4)

Entrada Autor: adriaesc » Dimecres 13/04/2016 21:47

Granolleri ha escrit:Jo la L11 directament la tancava. Com a molt, integrar a la L4 el tram fins a Torre Baró per conservar l'enllaç amb RENFE.
La L11 en hora punta és bastant usada, per que si no la gent que viu a la Ciutat Meridiana, l'únic que pot fer per anar a Barcelona és agafar uns autobusos que passen cada 15 minuts, o caminar un tros i agafar la Renfe (que ja sabem tots com funciona...)



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimecres 13/04/2016 22:52

Granolleri ha escrit:Jo la L11 directament la tancava. Com a molt, integrar a la L4 el tram fins a Torre Baró per conservar l'enllaç amb RENFE.
La L11 és una línia molt útil per a tota la gent que viu a Ciutat Meridiana, ja que connecta zones que per superfície disten bastant en temps degut a la orografia, i apropa, com diuen, a tots aquests ciutadans a la resta de ciutat de Barcelona d'una forma ràpida.


Salutacions,

Oriol

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dimecres 13/04/2016 23:22

No és per contradir-vos, però tinc una coneguda que viu a Torre Baró i sempre em deia que per ella el metro no existia, que preferia anar amb RENFE a Barcelona perquè és molt més ràpid i tenia pràcticament la mateixa o millor freqüència de pas que no pas el metro.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 13/04/2016 23:27

Granolleri ha escrit:No és per contradir-vos, però tinc una coneguda que viu a Torre Baró i sempre em deia que per ella el metro no existia, que preferia anar amb RENFE a Barcelona perquè és molt més ràpid i tenia pràcticament la mateixa o millor freqüència de pas que no pas el metro.
Tienes algún conocido en Ciutat Meridiana o alguien que trabaje en el polígono de Can Cuiàs, en Montcada? Porque la línea 11 no sirve únicamente Torre del Baró, o sea que este argumento no vale.



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dimecres 13/04/2016 23:42

Renfe445 ha escrit:Tienes algún conocido en Ciutat Meridiana o alguien que trabaje en el polígono de Can Cuiàs, en Montcada? Porque la línea 11 no sirve únicamente Torre del Baró, o sea que este argumento no vale.
No, no els tinc.

Però en tot cas, les vegades que he fet servir la L11 els trens anaven molt buits. Sincrerament, un bon servei d'autobús llançadora cap a Torre Baró RENFE ens hagués sortit molt més barat i amb pràcticament el mateix servei o inclús millor.



Avatar de l’usuari
bitxofo
N7
N7
Entrades: 381
Ubicació: BCN
Contacta:

Entrada Autor: bitxofo » Dimecres 13/04/2016 23:50

Jo refaria la L4 des de PdG fins a Barceloneta (posant accés directe a l' EdF), i reobriria l'estació CORREUS!
:ok


Visca el metro!!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 13/04/2016 23:52

Granolleri ha escrit:
Renfe445 ha escrit:Tienes algún conocido en Ciutat Meridiana o alguien que trabaje en el polígono de Can Cuiàs, en Montcada? Porque la línea 11 no sirve únicamente Torre del Baró, o sea que este argumento no vale.
No, no els tinc.

Però en tot cas, les vegades que he fet servir la L11 els trens anaven molt buits. Sincrerament, un bon servei d'autobús llançadora cap a Torre Baró RENFE ens hagués sortit molt més barat i amb pràcticament el mateix servei o inclús millor.
Creo que la línea 83 del bus Nou Barris comunica la estación de metro con la RENFE.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 14/04/2016 14:30

Granolleri ha escrit:
Renfe445 ha escrit:Tienes algún conocido en Ciutat Meridiana o alguien que trabaje en el polígono de Can Cuiàs, en Montcada? Porque la línea 11 no sirve únicamente Torre del Baró, o sea que este argumento no vale.
No, no els tinc.

Però en tot cas, les vegades que he fet servir la L11 els trens anaven molt buits. Sincrerament, un bon servei d'autobús llançadora cap a Torre Baró RENFE ens hagués sortit molt més barat i amb pràcticament el mateix servei o inclús millor.
Aviam, es que l'ús de L11 o Rodalies depèn molt de destí. Si vas al centre de la ciutat, clarament Rodalies és la millor opció, en canvi, si vas a la part alta de la ciutat, o directament a la part baixa del districte, L11 és imperativa ja que Rodalies no serveix absolutament per a res.

L11 es totalment necessària per apropar aquells barris a la zona alta i d'influència amb un temps de viatge totalment raonable. Ja que cas contrari, només et queda perdre el temps amb l'autobús, o la millor solució, anar amb transport privat.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 14/04/2016 20:12

WMD626 ha escrit:Jo, sens dubte, refaria la L4 entre Passeig de Gràcia i Urquinaona. Sobretot, la baixada que hi ha al túnel en direcció La Pau, que em sembla molt perillosa (tot i que, afortunadament, en 45 anys no hi ha hagut cap accident!!!)
45 anys, no. El tram amb les modificacions fetes l'any 73, funciona des de l'any 1926, o sigui 90 anys, i tot i el desnivell i les giragonses del recorregut, com molt bé dius, no ha patit cap accident. Salut!



WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Dijous 14/04/2016 21:35

122-042-132 ha escrit:
WMD626 ha escrit:Jo, sens dubte, refaria la L4 entre Passeig de Gràcia i Urquinaona. Sobretot, la baixada que hi ha al túnel en direcció La Pau, que em sembla molt perillosa (tot i que, afortunadament, en 45 anys no hi ha hagut cap accident!!!)
45 anys, no. El tram amb les modificacions fetes l'any 73, funciona des de l'any 1926, o sigui 90 anys, i tot i el desnivell i les giragonses del recorregut, com molt bé dius, no ha patit cap accident. Salut!
Perdona, però la rampa de 1926 que dius és la que actualment està a la Línia 3, sortint de Passeig de Gràcia en direcció Catalunya. Des d'allà, quan arribava a baix, es feia la desviació cap a Urquinaona-Correus. Llavors es va instal·lar un sistema de seguretat que, per una banda, permetia que es fes la desviació sense haver de passar per cap agulla (i així, s'evitaven descarrilaments), i per l'altra, impedia que es poguessin trobar dos trens dins del túnel. Res a veure amb el nyap que es va fer el 1973, quan es va construir el túnel nou fins a l'actual Passeig de Gràcia L4 i es va fer empalmar amb calçador amb l'antiga estructura del brancal de Correus del Gran Metro. En arribar a baix, es troba amb el que queda de l'antic túnel, convertit en via de servei, i s'enllaça amb una agulla, justament el que s'havia evitat el 1926...



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dijous 14/04/2016 22:25

WMD626 ha escrit:
122-042-132 ha escrit:
WMD626 ha escrit:Jo, sens dubte, refaria la L4 entre Passeig de Gràcia i Urquinaona. Sobretot, la baixada que hi ha al túnel en direcció La Pau, que em sembla molt perillosa (tot i que, afortunadament, en 45 anys no hi ha hagut cap accident!!!)
45 anys, no. El tram amb les modificacions fetes l'any 73, funciona des de l'any 1926, o sigui 90 anys, i tot i el desnivell i les giragonses del recorregut, com molt bé dius, no ha patit cap accident. Salut!
Perdona, però la rampa de 1926 que dius és la que actualment està a la Línia 3, sortint de Passeig de Gràcia en direcció Catalunya. Des d'allà, quan arribava a baix, es feia la desviació cap a Urquinaona-Correus. Llavors es va instal·lar un sistema de seguretat que, per una banda, permetia que es fes la desviació sense haver de passar per cap agulla (i així, s'evitaven descarrilaments), i per l'altra, impedia que es poguessin trobar dos trens dins del túnel. Res a veure amb el nyap que es va fer el 1973, quan es va construir el túnel nou fins a l'actual Passeig de Gràcia L4 i es va fer empalmar amb calçador amb l'antiga estructura del brancal de Correus del Gran Metro. En arribar a baix, es troba amb el que queda de l'antic túnel, convertit en via de servei, i s'enllaça amb una agulla, justament el que s'havia evitat el 1926...
Como haces una bifurcación evitando la aguja???


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dijous 14/04/2016 22:42

Don Ramón ha escrit: Como haces una bifurcación evitando la aguja???
Anulant la bifurcació entenc


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 14/04/2016 22:49

bigcoaster ha escrit:
Don Ramón ha escrit: Como haces una bifurcación evitando la aguja???
Anulant la bifurcació entenc
Crec que esteu confonent la via en estoig que hi havia sortint d'Aragó fins a la bifurcació.

La realitat es que l'agulla estava a la sortida de l'estació d'Aragó, i al sortir d'aquesta els trens descendents ja sortien per la seva via a la velocitat normal i prenien la corva de desviació sense preocupar-se d'encarar cap agulla (especialment els trens direcció Correus).

Quan el tram de la "línia II del GMB" es va independitzar de l'actual L3, l'agulla es va posar just a la bifurcació i per tant, la via en estoig va desaparèixer.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 14/04/2016 22:55

Aquí en teniu una imatge, la via de la dreta es la descendent a Urquinaona/Catalunya, i com veieu, amb 4 rails!

Imatge


El metro de Barcelona amb motoristes!

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”