Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 12/10/2015 22:12

Carlos González ha escrit:Es tindria que fer el recorregut de (L-A) Pl. Espanya-Gràcia fins arribar a l'EdF (per la línia suburbana S8)
I per la línia (B-V) Pl, Catalunya-Glòries fins arribar a l'EdF

Ah, i la S1 (si cal i si és necessari) ampliar-la fins a Matadepera
i la S2 fins a Castellar

Per la (L-A) faria un altre recorregut per les rambles Pl. Espanya-Sant Antoni fins arribar a l'EdF (que podria ser per la S33 i S4), per Igualada faria una altre ampliació, per una proposta de fer intercanviador amb els Rodalies (per Igualada)

FGC penso que seria el servei perfecte per el recorregut de la línia (Cornellà-Sant Boi-Castelldefels) (noves línies suburbanes S11 i S12)

I fer desdoblament per les R5 i R6
No cal arribar a l'Estació de França doncs es una tonteria com una catedral. FGC disposa d'unes freqüències molt altes per a l'Estació de França. Els trens arribarien buits i d'igual manera que amb Rodalies són molt poc útils doncs hi ha alternatives més ràpides des d'on procedeixen les línies. (De fet, la comoditat per arribar a EdF ve de la zona de la Sagrera i no hi ha cap servei).
Mateix cas que el que dius per la S33 i S4. Tenint L3, L2, L4, Rodalies, i un NXB gastar diners en un nou traçat per arribar altre cop al no res es inviable fins i tot en somnis.

L'estació de França està força bé per ser terminal de Rodalies i Llarga distància però fer parar (amb tot el que comportaria) trens urbans o suburbans es, amb perdó, llençar els diners.

El propòsit de la prolongació de L8 a Gràcia i posteriorment a Glòries és la de crear un parell de rutes en diagonal avui dia inexistents, ja que en certs traçats cal fins i tot un parell de transbords per arribar al mateix lloc. A banda crearà servei a l'esquerra de l'Eixample, avui dia sense una alternativa còmode.

bigcoaster ha escrit:Personalment, i veient el funcionament actual de les dues línies d'FGC crec que el millor seria que cap de les dues línies acabes amb una estació terminal a Barcelona, és a dir que comencin i finalitzin el recorregut a les afores tot passant per Barcelona. D'aquesta manera s'eviten "cizallaments" a les estacions terminals i permet més freqüència encara. Això sona molt bé però el problema és Plaça Catalunya, el nucli de Barcelona. Es podria aixecar tota i en 9 mesos (tardor, hivern i primavera) refer-la tota de dalt a baix. Vull dir fer totes les estacions noves, més grans, nous vestíbuls, nous passadissos d'interconnexió, i aprofitar per ficar una tuneladora. Llavors tapar, tornar-la a deixar com està (o si es vol canviar fer-ho) i continuar tota la construcció sota terra. La tuneladora podria sortir a Glòries o a la Sagrera, i des d'allí, amb ample de via unificat amb Rodalies seguir fins a Granollers o mataró. O sinó, també es podria fer una connexió d'FGC amb les vies de Adif (ja unificades) i fer-hi una gran estació (6 o 8 vies) i que des d'allí, FGC seguís per les vies d'Adif.

Bé, millor que ho deixi... :x
El problema de la Plaça Catalunya es que gairebé tot està foradat, si no són els túnels ferroviaris i els seus accessos, són magatzems subterranis, serveis o aparcaments. Jo personalment, més que duplicacions de línies, faria la BV amb 4 vies entre Sarrià i Barcelona. Ara bé, no nego que unificar tota la estació en una sola estaria bé, però ho veig quasi impossible. :|


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 12/10/2015 22:18

Doncs Miquel, n'hi pot haver-hi una altre proposta. Les dues línies podien fer un nou recorregut que pot ser Glòries-Bac de Roda-Maragall i Canyelles com a última parada i que seria com reforça per línies suburbanes de la (L-A) i de (B-V)


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dilluns 12/10/2015 22:37

Miquel ha escrit:Ara bé, no nego que unificar tota la estació en una sola estaria bé, però ho veig quasi impossible. :|
Complicadíssim no, el següent, però m'ho quedo com a somni. :)

La idea em recorda molt a la Grand Central Station de New York que té una barbaritat de vies i andanes en només dos nivells (bé ara estan construint un altre nivell). Això és molt difícil que es faci, però el que jo si que faria és millorar els transbords. L'actual transbord Rodalies-FGC és una aventura, a més és molt prim i en moments de gran afluència no és que sigui gaire còmode. Jo aposto per fer un passadís nou des d'FGC fins al vestíbul de Rodalies (ja sé que no seria pla, però amb escales mecániques o cintes). que anés més o menys paral·lel a la L3, i lògicament que permeti una gran afluència.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 13/10/2015 9:43

Carlos González ha escrit:Doncs Miquel, n'hi pot haver-hi una altre proposta. Les dues línies podien fer un nou recorregut que pot ser Glòries-Bac de Roda-Maragall i Canyelles com a última parada i que seria com reforça per línies suburbanes de la (L-A) i de (B-V)
El tram entre Canyelles i Glòries ja queda servit per L3, L4, L5, L1 i NXB. Així que personalment tampoc li veig la gràcia.

Tot el passatge d'estacions enrere a Glòries disposa d'altres línies per arribar a tota aquella zona (L1 per Glòries, Clot, Sagrera, L3 per arribar a Canyelles, L2 per la zona de Bac de Roda, L4 per Maragall i Llucmajor, L5 Sagrera - Vilapicina) així que no es pas cap ruta potent vist des de la procedència des de el centre de la ciutat.

Des de glòries, depèn del lloc acabem abans amb L1 + L5, únicament la llarga distància fins a Canyelles podria ser més o menys interessant doncs estalviarà correspondències. Però realment cal construir una línia d'altes prestacions (i soterrada!) per si els de Canyelles per algun casual volen anar a la zona de Sant Martí? (Per que la resta de zones ja estan prou ben servides amb l'actualitat, i això sense comptar les noves rutes que obrirà L9/L10).

Dit això, recordar que oficialment el recorregut final de L8 no es Glòries, si no Besòs passant a mig camí entre el tramvia i L4.
I voler portar les línies suburbanes de LA i BV pel mateix lloc tampoc es que sigui necessari, doncs s'estaria fent passar un munt de línies pel mateix lloc tenint una freqüència molt alta quan realment no es necessari. D'aquí a que el projecte d'ampliació de la LA sigui exclusivament per L8.
Igualment, les línies suburbanes fan serveis de mitja rodalia fins a la ciutat i un cop hi arriben doncs ja està, no li veig la gràcia obrir nous túnels per posar-se a competir amb la xarxa de metro. El propòsit de la S1 o la S8 és portar gent de Terrassa i Martorell a Barcelona, no captar usuaris de la Magòria per portar-los a Canyelles.

Ara bé, la proposta no pinta malament, jo el que faria es una línia de tramvia entre Canyelles i el Poblenou a mode de substituir la NXB i potenciar la zona Sagrera-Maragall-LLucmajor-Canyelles on avui dia hi ha força línies de bus.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 03/01/2016 12:35

Tinc una idea en una imatge de termòmetre de com poden ser la unió de les dues xarxes, en la imatge es pot veure quines línies paran a l'estació, en aquest cas, les lletres grans indiquen les estacions on son destinacions, en paraules i com exemple, la línia Llobregat-Anoia seria fer que els rodalies (R5 i R6) i les regionals que jo penso per fer connexió a Solsona i Berga (R25 i R35) podrien parar fins a Pl. Espanya, les línies suburbanes les faria parar a Gràcia, excepte la L8 que arribaria al Parc de Besòs com proposaven.

Us deixo la imatge per a que podeu veure i entendre lo que me'n vull referir.
PD: La imatge es veurà malament ja que ho vaig fer amb el Paint

Imatge
http://3.bp.blogspot.com/-1g6F53Odtxk/V ... 00/FGC.png

Aquí us deixo una llista de les línies:
L6 Pl. Catalunya-Finestrelles Sant Joan de Déu
L7 Pl. Catalunya-Av. Tibidabo
L8 Molí Nou | Ciutat Cooperativa-Besòs Parc

S1 Matadepera-Pl. Catalunya
S2 Castellar-Pl.Catalunya
S33 Can Ros-Gràcia
S4 Olesa de Montserrat-Gràcia
S5 Rubí Centre-Pl. Catalunya
S55 Terrassa Rambla-Pl. Catalunya
S6 Universitat Autònoma-Pl. Catalunya
S66 Sabadell Rambla-Pl. Catalunya
S7 Masquefa-Gràcia
S8 Martorell Enllaç-Gràcia
S9 Sant Cugat-Pl. Catalunya

R5/R50 Manresa Alta-Pl. Espanya
R6/R60 Igualada Centre-Pl. Espanya
R25 Berga-Pl. Espanya
R35 Solsona-Pl. Espanya


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Diumenge 03/01/2016 15:50

Carlos González ha escrit:Tinc una idea en una imatge de termòmetre de com poden ser la unió de les dues xarxes, en la imatge es pot veure quines línies paran a l'estació, en aquest cas, les lletres grans indiquen les estacions on son destinacions, en paraules i com exemple, la línia Llobregat-Anoia seria fer que els rodalies (R5 i R6) i les regionals que jo penso per fer connexió a Solsona i Berga (R25 i R35) podrien parar fins a Pl. Espanya, les línies suburbanes les faria parar a Gràcia, excepte la L8 que arribaria al Parc de Besòs com proposaven.

Us deixo la imatge per a que podeu veure i entendre lo que me'n vull referir.
PD: La imatge es veurà malament ja que ho vaig fer amb el Paint

Imatge
http://3.bp.blogspot.com/-1g6F53Odtxk/V ... 00/FGC.png

Aquí us deixo una llista de les línies:
L6 Pl. Catalunya-Finestrelles Sant Joan de Déu
L7 Pl. Catalunya-Av. Tibidabo
L8 Molí Nou | Ciutat Cooperativa-Besòs Parc

S1 Matadepera-Pl. Catalunya
S2 Castellar-Pl.Catalunya
S33 Can Ros-Gràcia
S4 Olesa de Montserrat-Gràcia
S5 Rubí Centre-Pl. Catalunya
S55 Terrassa Rambla-Pl. Catalunya
S6 Universitat Autònoma-Pl. Catalunya
S66 Sabadell Rambla-Pl. Catalunya
S7 Masquefa-Gràcia
S8 Martorell Enllaç-Gràcia
S9 Sant Cugat-Pl. Catalunya

R5/R50 Manresa Alta-Pl. Espanya
R6/R60 Igualada Centre-Pl. Espanya
R25 Berga-Pl. Espanya
R35 Solsona-Pl. Espanya
Posa Piera com a sortida d'una nova linea, pensa que es més important Piera que Masquefa no es per res peròa la linea te més importancia Piera.
Igulada i Manresa moren a plaça Espanya com ara? No te sentit allargar la linea i conectar-la amb el valles per que els actuals serveis es quedin com fins ara.
Així es com jo ho veig.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 03/01/2016 18:39

Modificació feta :ok
Això sí, per Berga i Solsona faria morir per Pl. Espanya.
La R5 i R6 també però la R50 i R60 podrian arribar a morir a Gràcia, ja que apart de ser semidirecte, no trigarien els de Manresa i els d'Igualada per arribar a Gràcia i els del Vallès anirien directament si tenen que anar a Igualada o a la muntanya Montserrat
http://3.bp.blogspot.com/-y5sAlv4sQXc/V ... 00/FGC.png


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 05/01/2016 8:56

Nois, i per què no parleu de projectes al subfòrum corresponent?



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 26/04/2016 8:01

Sobre del trajecte de la unió entre la xarxa B-V i LL-A, només seria la L8 que s'ampliaria aquest recorregut, no?
Es a dir, que la primera fase de l'ampliació seria només fins Gràcia com ampliació de la L8 no?


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimarts 26/04/2016 9:31

Des-de que es licita un projecte d'obra fins que s'inicien les obres... quant de temps pot passar ? Hi ha algun temps màxim estipulat ? :nose



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 26/04/2016 15:48

Carlos González ha escrit:Sobre del trajecte de la unió entre la xarxa B-V i LL-A, només seria la L8 que s'ampliaria aquest recorregut, no?
Es a dir, que la primera fase de l'ampliació seria només fins Gràcia com ampliació de la L8 no?
Efectivament, ja que probablement quedi limitada a fer un servei de Metro pur entre Espanya i Gràcia. Així alliberen espai a la LLA per permetre fer filigranes amb els suburbans i rodalies, o com a mínim, es el que haurien de fer... :roll:


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimarts 26/04/2016 17:45

He vist a un PDF sobre el Projecte de l'ampliació, que el túnel de la ampliació començaria a Magoria, i no a Plaça Espanya ?



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimarts 26/04/2016 18:42

uriol108 ha escrit:He vist a un PDF sobre el Projecte de l'ampliació, que el túnel de la ampliació començaria a Magoria, i no a Plaça Espanya ?
Ja es va duplicar la via amb tunel nou fins a plaça Espanya, però d'aixo ja fa uns quants anys, no se si aquest desdoblament compta com obra per l'unio de les dues xarxes.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 26/04/2016 18:49

Per el meu parer, a Gràcia podria fer parar també les línies suburbanes S33 i S8, crec que seria bo perquè la major part de la LL-A van des de Martorell fins a Barcelona. les que paren per Pl. Espanya podrien ser línies suburbanes que no parin en totes les estacions. Estacions com (Magòria la Campana, Colònia Güell, Martorell Vila)


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dissabte 30/04/2016 17:39

La cosa que veo de la ampliación de los FGC del Ll-A, lo he dicho en alguna ocasión, es que sólamente sirve para los recorridos urbanos, o suburbanos muy poco distantes. No es conveniente coger los FGC desde Martorell hasta Gràcia, y aún desde Sant Vicenç dels Horts hacia arriba aunque sería la mejor opción (visto que casi no hay otras) sería una opción muy lenta, nulamente competitiva con el coche o incluso servicios de bus. Sí, el trayecto en Barcelona sería útil como trayecto diagonal desde Pl. Espanya hasta Gràcia, o como trayecto semicirculas Pl. Espanya-Gràcia-Glòries, pero igualmente creo que hay más necesidad de mejorar los servicios suburbanos, mientras que para el movimiento urbano en Barcelona se podría hacer mucho con más líneas de tranvía, a un coste más razonable (por ejemplo Pl. Espanya-Sants-F. Macià; Glòries-E. Nord-A. Triomf-Urquinaona-Universitat-Muntaner/Aribau-Bonanova; Gran Via; ... ).

En cambio, una nueva entrada para los FGC desde Sant Vicenç dels Horts hasta Zona Universtiaria, a lo largo de la autovía, sería 15 minutos más rápida que el trayecto desde idem hasta Pl. Espanya que son 25 minutos, y se podría hacer o bien en viaducto por encima de la autopista, o en superficie por el medio de la autopista comiéndose dos carriles. Y no sólamente sería un trayecto más directo hasta Barcelona, sino que además resuelve el problema de la dificultad de tener trenes rápidos en un trayecto donde hay gran frecuencia y los trenes terminan haciendo al menos la mayoría de paradas. Sólamente en el trayecto de Sant Vicenç hasta Martorell irían los trenes solapados con un gran número de trenes locales, y aún así algunos menos que en el trayecto Pl. Espanya-Sant Boi.
El trayecto a Igualada, el que más se vería beneficiado por los mejores tiempos de trayectos, pasaría así de 1h27 el R60 a 1h12, y si se quitan un par de paradas más se podría apurar hasta 1h05. Un tiempo bastante competitivo con el del autocar, que el directo seguiría siendo un poco más rápido que el tren en el caso ideal, pero no si se encontrase ante cualquier pequeño atasco que le hiciera perder tiempo.
La terminal de Z. Universitaria podría ubicarse justo al lado de los andenes de la L3, de forma que fuese un trasbordo tipo Paral·lel, además de la (ojalá) conexión con el tranvía.

Para mi, ésto sería realmente un proyecto que podría suponer un revulsivo en una serie de trayectos de cercanía que hoy en día son un desastre, además de ser una solución mucho más definitiva que el carril bus que desde hace tiempo se viene reclamando para esa misma entrada.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Ayerbe-Zuera
N6
N6
Entrades: 299

Entrada Autor: Ayerbe-Zuera » Dissabte 30/04/2016 18:45

Llevan al menos desde 2009 anunciando licitaciones, proyectos, estudios. A mi juicio nada se hará, al menos en esta década. Es humo.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dissabte 30/04/2016 18:54

Ayerbe-Zuera ha escrit:Llevan al menos desde 2009 anunciando licitaciones, proyectos, estudios. A mi juicio nada se hará, al menos en esta década. Es humo.
Totalmente. Fue sobre todo cosa de Xavier Trias en sus últimas para intentar rascar algun voto prometiendo algo que es hoy por hoy completamente inviable. Si hasta llegaron a la payasada de poner una gran lona en la estación de Pl. Espanya anunciando la ampliación. Sin ir más lejos es completamente ridículo sugerir hacer nuevas ampliaciones de Metro de este calado mientras hay una línea a medio hacer.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 30/04/2016 18:55

Tampoco hace falta hacer un nuevo túnel de FGC, lo que tendrían que hacer tanto para las líneas R5 y R6 es parar solo en las estaciones principales, Sant Boi, Sant Vicenç, Martorell, Cornellà Riera, por nombrar algunas, ya que ahora, las líneas R5 y R6 paran en casi todas, Esa es otra razón porqué la LL-A tiene un servicio poco rápido. La desventaja de tu antigua propuesta Don Ramón es que habrían menos servicios desde Sant Boi a Pl. Espanya, qué básicamente, la parte de Martorell-Pl. Espanya es la parte donde más pasajeros hay.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dissabte 30/04/2016 19:08

Carlos González ha escrit:Tampoco hace falta hacer un nuevo túnel de FGC, lo que tendrían que hacer tanto para las líneas R5 y R6 es parar solo en las estaciones principales, Sant Boi, Sant Vicenç, Martorell, Cornellà Riera, por nombrar algunas, ya que ahora, las líneas R5 y R6 paran en casi todas, Esa es otra razón porqué la LL-A tiene un servicio poco rápido. La desventaja de tu antigua propuesta Don Ramón es que habrían menos servicios desde Sant Boi a Pl. Espanya, qué básicamente, la parte de Martorell-Pl. Espanya es la parte donde más pasajeros hay.
Evidentemente las líneas R5 y R6 tendrían que hacer menos paradas, pero el problema es que sencillamente no es posible porque, como tu mismo dices, hay muchísimos trenes entre Martorell y Barcelona. Si los R5 y R6 se empezaran a saltar más paradas les pisarían los talones a otros trenes. Haría falta o bien adelantamientos, en Av. Carrilet o Quatre camins, o la cuadruplicación, muy compleja al estar la línea en parte encajonada en zona urbana, y en parte en túnel.
Creo recordar que hasta los años 90 había trenes bastante más rápido que los más rápidos en la actualidad, pero a medida que se fué aumentando la frecuencia ya no eran viables.
Luego los servicios R5 y R6 ni son tantos como para que fueran a afectar gravemente el nivel de servicio entre Sant Boi y Pl. Espanya, y su pérdida se podría en todo caso reponer con más circulaciones de L8, S33 o S8/S4.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 30/04/2016 19:16

Don Ramón ha escrit:[
Evidentemente las líneas R5 y R6 tendrían que hacer menos paradas, pero el problema es que sencillamente no es posible porque, como tu mismo dices, hay muchísimos trenes entre Martorell y Barcelona. Si los R5 y R6 se empezaran a saltar más paradas les pisarían los talones a otros trenes. Haría falta o bien adelantamientos, en Av. Carrilet o Quatre camins, o la cuadruplicación, muy compleja al estar la línea en parte encajonada en zona urbana, y en parte en túnel.
Creo recordar que hasta los años 90 había trenes bastante más rápido que los más rápidos en la actualidad, pero a medida que se fué aumentando la frecuencia ya no eran viables.
Luego los servicios R5 y R6 ni son tantos como para que fueran a afectar gravemente el nivel de servicio entre Sant Boi y Pl. Espanya, y su pérdida se podría en todo caso reponer con más circulaciones de L8, S33 o S8/S4.
Yo dije hace tiempo de hacer también un túnel de FGC, pero en vez de Quatre Camins, desde Av, Carrilet para hacer un trajecto rápido desde Pl. Espanya hasta tales direcciones.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”