Traspàs total a Rodalies de Catalunya

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
David.F.C.M.B.1000
N6
N6
Entrades: 293
Ubicació: barcelona

Traspàs total a Rodalies de Catalunya

Entrada Autor: David.F.C.M.B.1000 » Diumenge 01/05/2016 23:32

hola magradaria saber si faran el traspas total de rodalies o seguiran renfe y adif operan a cataluña



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 01/05/2016 23:36

David.F.C.M.B.1000 ha escrit:hola magradaria saber si faran el traspas total de rodalies o seguiran renfe y adif operan a cataluña
A mi també m'agradaria saber-ho. I a tothom :D

Bàsicament la resposta és no, no hi ha cap acord en aquest sentit ni intenció de negociar-lo. Altra cosa és si s'arribés a la independència de Catalunya, però això ja seria una altra història.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Diumenge 01/05/2016 23:44

Tampoc veig jo massa interès en un cantó i un altre, per molt que des d'aquí ens vulguin fer veure que no és així. Hi ha massa vots en joc.
I mentrestant, l'usuari diari es el perjudicat, dia sí, dia també.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 02/05/2016 8:16

Seria això d'aquí el que us voleu referir, jo vaig llegir això de PTP
http://www.transportpublic.org/componen ... eneralitat

Em jugo al cap a que un ADIF català faria millor els serveis que un ADIF espanyol.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dilluns 02/05/2016 9:09

Tenint en compte que els hi va costar 20 anys traspassar la pobra línia de la Pobla... i això que la volien tancar! :x



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dilluns 02/05/2016 13:54

noticia publicada al diari ARA el 14 d'abril de 2016 :

EL PSOE vota a favor del traspàs complet de Rodalies a la Generalitat

Els socialistes, Podem, ERC i Democràcia i Llibertat aproven un text a la comissió de foment del Congrés dels Diputats per crear un grup de treball que estudiï quina és la millor fórmula
ACN Madrid ACTUALITZADA EL 13/04/2016 17:39

La comissió de foment del Congrés dels Diputats ha instat aquest dimecres el govern espanyol a crear un grup de treball, juntament amb la Generalitat, per estudiar i definir, en el termini de nou mesos, quines de les línies ferroviàries que transcorren per Catalunya són d’ interès general. La petició inclou que el criteri a seguir pel grup de treball sigui que no es considerin d’interès general aquelles línies per on circulin exclusivament trens amb origen i destinació a Catalunya. Aquest és el pas previ que demana la Generalitat per aconseguir el traspàs complet de les Rodalies i Regionals.

Aquesta petició s’ha aprovat a través d’una esmena transaccional a la proposició no de llei sobre el traspàs d’infraestructures ferroviàries a la Generalitat de Catalunya i ha rebut el suport dels grups parlamentaris del PSOE, Podem, ERC i Democràcia i Llibertat.

El text també reclama que el grup de treball cerqui fórmules de participació de la Generalitat en la millora de la mobilitat i de la prestació del servei ferroviari en l’àmbit de les línies internes de Catalunya.

Així mateix, es demana complir amb les actuacions previstes al pla de Rodalies de Barcelona 2008-2015. Per a aquest fi, s’hauria de crear un consorci entre l’Estat i la Generalitat amb la participació dels ajuntaments implicats que fes el seguiment, priorització i gestió de les inversions compromeses.

Montcada i Rexach

La comissió també ha aprovat per 37 vots a favor (PP, PSOE, Podem, ERC i DL), cap en contra i 5 abstencions (C's) dues proposicions no de llei d'En Comú Podem i d'ERC per al soterrament de la línia ferroviària a Montcada i Reixac. Les dues iniciatives han obtingut el 'sí' de tots els partits tret de C's, després que aquest dimarts l'alcaldessa del municipi, Laura Campos, es reunís amb la ministra de Foment, Ana Pastor, i obtingués del ministeri el compromís de destinar una partida dels pressupostos del 2017 al soterrament de la R2 al seu pas pel municipi, que ja ha registrat 165 víctimes mortals.
http://www.ara.cat/societat/PSOE-vota-f ... 44352.html



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 02/05/2016 16:03

Que no ens enganyin: un traspàs de línies per on circulen exclusivament trens amb origen i destinació Catalunya no és un traspàs total de rodalia.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 07/03/2024 9:40

Traspàs gradual de Rodalies
La Generalitat vol assumir el control dels trens l’any vinent i començar el traspàs de la xarxa per les estacions del Maresme
L’R4 de Sant Vicenç a Manresa per Vilafranca i l’R16 de l’Ebre seran objecte de negociació tot i el major recel de l’Estat

Cogestió de Rodalies

Sis mesos per tenir l’esquelet de la nova operadora vol dir que enguany encara no operarà els trens perquè posteriorment el govern espanyol haurà d’iniciar els tràmits jurídics i administratius per posar-la en marxa, un objectiu que el govern català espera poder assolir el 2025. A partir de l’entrada en funcionament de l’empresa, Rodalies de Catalunya gestionarà tots els trens, personal i serveis de la xarxa de proximitat. Això no implica que tots els combois i el personal ja estiguin en mans de la Generalitat perquè el procés de transferència serà progressiu amb la finalitat d’assegurar que és operatiu –com hem dit, la prioritat és establir un protocol d’informació amb Adif i millorar el sistema de comunicació als usuaris per prendre el control de la gestió dels trens.

La fórmula acordada per a la nova operadora, similar a la que la Generalitat voldria per a la gestió de l’aeroport del Prat, no hauria de representar cap canvi traumàtic de model per als 1.300 treballadors de Renfe a Catalunya, inclosos els 800 maquinistes, tenint en compte que Rodalies de Catalunya esdevindrà una empresa mixta entre Estat i Generalitat, si bé la màxima autoritat serà ara el govern català, que en tindrà la majoria i en nomenarà el president –el trencament de l’empresa i l’operació i la segregació del personal era el temor principal dels responsables de l’Estat, sindicats i treballadors quan van frustrar el traspàs efectiu fa quinze anys–. La fórmula acordada segrega Rodalies de Catalunya de Renfe Viajeros i dota la nova empresa amb els recursos materials i humans que avui utilitza Renfe Rodalies, però la nova operadora passa a ser cogestionada per l’Estat i, per tant, també per la direcció de Renfe. A més, l’acord polític entre el Ministeri de Transports i el Departament de Territori estableix que el nou operador signarà un conveni de col·laboració i cooperació amb Renfe “que asseguri la mobilitat laboral entre ambdues i el manteniment dels drets adquirits”. Pel govern català la cogestió ha de ser el pas intermedi fins que la Generalitat operi i sigui titular en solitari de la xarxa de rodalies i regionals catalans.

Molta més informació a
https://www.elpuntavui.cat/societat/art ... alies.html



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”