Treuen l'agulla de L1 Pl. Catalunya Adif - TMB

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2158

Treuen l'agulla de L1 Pl. Catalunya Adif - TMB

Entrada Autor: albert28 » Dimecres 11/05/2016 0:25

Veient el perfil de modellbahnbcn una foto penjada fa 1 hora, l'agulla que uneix la L1 a Pl. Catalunya entre Adif - TMB ja esta desmontada per la part de TMB com podeu veure a la foto.

https://www.instagram.com/p/BFPcYvSEgzD



David.F.C.M.B.1000
N6
N6
Entrades: 293
Ubicació: barcelona

Entrada Autor: David.F.C.M.B.1000 » Dimecres 11/05/2016 1:01

porque lo quitan ???



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimecres 11/05/2016 11:40

Aquesta agulla era fins fa poc, l'unica manera de treure o entrar material a la L1 (desballestaments apart). Ara es pot fer a Hospital de Bellvitge. Amb lo que posiblemente ja no es necesaria



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3150
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 11/05/2016 12:14

I, també, tinc entès que ADIF cobra «un ronyó» pel manteniment de les agulles de derivacions particulars. I suposo que TMB es podrà estalviar una bona quantitat renunciant a aquesta agulla, si ara ja no és imprescindible.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimecres 11/05/2016 21:13

Si Papa ADIF cobra bastante que se lo pregunten a los de Mora la Nova por la conexion y por que tienen que arrancar los Trenes electricos con bateria por que engancharse a la Catenaria cuesta el otro Riñon.
Saludos.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23218
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 12/05/2016 15:10

Resposta de l'Oriol Pàmies de TMB, a qui agraïm:
L’agulla de Catalunya tenia un ús molt concret i d’interès per a Metro: facilitar l’entrada i sortida de material mòbil de la línia 1 cap a l’exterior a través de les vies d’Adif. L’última vegada que es va fer servir va ser el 2007-2008, amb motiu de l’entrada dels trens de la sèrie 6000.


Com bé s’ha apuntat al fil, aquestes operacions ara es poden fer més fàcilment al taller d’Hospital de Bellvitge, que té entrada directa des de l’exterior amb camions gòndola.


Pel fet de no ser necessària, i comptant a més amb la valoració del departament de Seguretat Ferroviària, s’ha procedit a eliminar l’agulla de manera definitiva.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5698
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 12/05/2016 15:20

De quin any era? Perquè la podrien preservar pel Museu del Transport.

Pel Muquè??? :blah


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 12/05/2016 16:04

Tot i que es cert que l'agulla ja no s'utilitzaria mai més (llevat de desgràcia monumental). Crec que no costava gaire mantenir-la com a interés general i memòria històrica de la xarxa, a banda de ser (o haver estat) un element simbòlic del que ha representat el tram Universitat - Marina des de fa poc més de 80 anys.

Mantenir-la tampoc crec que fos un problema, si Adif feia pagar al FMB per l'existència, crec que no costava pas demanar no fer-ho, vist el nul ús que se li dona.

En fi, maca manera de celebrar els 90 anys del transversal, com sempre, cortesia de TMB, autèntics experts en fastidiar la festa.


El metro de Barcelona amb motoristes!

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dilluns 16/05/2016 13:34

Miquel ha escrit:Tot i que es cert que l'agulla ja no s'utilitzaria mai més (llevat de desgràcia monumental). Crec que no costava gaire mantenir-la com a interés general i memòria històrica de la xarxa, a banda de ser (o haver estat) un element simbòlic del que ha representat el tram Universitat - Marina des de fa poc més de 80 anys.

Mantenir-la tampoc crec que fos un problema, si Adif feia pagar al FMB per l'existència, crec que no costava pas demanar no fer-ho, vist el nul ús que se li dona.

En fi, maca manera de celebrar els 90 anys del transversal, com sempre, cortesia de TMB, autèntics experts en fastidiar la festa.
No considero que treure una agulla que no té ús i per el que has de pagar sigui desmantellar la història.
A vegades sembla que ens agradi criticar per criticar. De veritat creus que demanant a ADIF que no cobri la agulla argumentant que no s'utilitza la seva resposta sigui d'acord, endavant?


Salutacions,

Oriol

Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 16/05/2016 14:02

oriolp13 ha escrit:
Miquel ha escrit:Tot i que es cert que l'agulla ja no s'utilitzaria mai més (llevat de desgràcia monumental). Crec que no costava gaire mantenir-la com a interés general i memòria històrica de la xarxa, a banda de ser (o haver estat) un element simbòlic del que ha representat el tram Universitat - Marina des de fa poc més de 80 anys.

Mantenir-la tampoc crec que fos un problema, si Adif feia pagar al FMB per l'existència, crec que no costava pas demanar no fer-ho, vist el nul ús que se li dona.

En fi, maca manera de celebrar els 90 anys del transversal, com sempre, cortesia de TMB, autèntics experts en fastidiar la festa.
No considero que treure una agulla que no té ús i per el que has de pagar sigui desmantellar la història.
A vegades sembla que ens agradi criticar per criticar. De veritat creus que demanant a ADIF que no cobri la agulla argumentant que no s'utilitza la seva resposta sigui d'acord, endavant?
L'agulla te cert valor històric d'una línia amb unes característiques i rerefons històriques especials. Millor que recordar aquest nexe d'unió de les dues xarxes en fotos, es que quedi constància de manera permanent en el seu emplaçament.

Crec jo que en un país normal, aquests tipus de detalls no haurien de ser un problema, i ni molt menys, representar un recàrrec econòmic totalment innecessari.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5698
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 16/05/2016 15:54

I ubicar-la en algun Museu? (del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú, de la Ciència i la Tècnica de Terrassa...)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 16/05/2016 16:05

Fran-Ikarus ha escrit:I ubicar-la en algun Museu? (del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú, de la Ciència i la Tècnica de Terrassa...)
En un museu no veig jo que tingui pas cap gràcia, i igualment, em sembla que ja fem uns dies tard :roll:


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5698
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 16/05/2016 17:51

Coi, tindrà la gràcia de que existirà, i de pas es podrà veure i molt bé (millor que dins del túnel, de fet).

Ja sabem que fa ràbia que coses que podrien funcionar no ho facin mai (parlant de vehicles, la majoria dels trens preservats o "preservats" dels voltants, molts dels autobusos o tots els tramvies), però mentre existeixin podran ser vistes i "interpretades" (per allò dels "Centres d'Interpretació") per les futures generacions. El "o tot o res" no ens fa avançar. Si l'han desmuntada, però no l'han destruida encara, hi són a temps, de donar-li aquesta sortida.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 16/05/2016 18:01

Fran-Ikarus ha escrit:Coi, tindrà la gràcia de que existirà, i de pas es podrà veure i molt bé (millor que dins del túnel, de fet).

Ja sabem que fa ràbia que coses que podrien funcionar no ho facin mai (parlant de vehicles, la majoria dels trens preservats o "preservats" dels voltants, molts dels autobusos o tots els tramvies), però mentre existeixin podran ser vistes i "interpretades" (per allò dels "Centres d'Interpretació") per les futures generacions. El "o tot o res" no ens fa avançar. Si l'han desmuntada, però no l'han destruida encara, hi són a temps, de donar-li aquesta sortida.
El que volia dir es que l'agulla no deixa de ser una diagonal normal i corrent entre dos vies. El simbolisme d'aquest aparell de via no el fa l'estructura en si mateixa, si no el que uneix pels dos extrems, d'aquí a que digui que en un museu poca gràcia fa.

Cert és que sempre ha estat """amagada""", però aprofitant els 90 anys del transversal, en comptes de treure-la podrien haver posat un parell de plafons explicant la història que relaciona el FMT amb MZA, Norte i posteriorment Renfe i Adif. I fins i tot, acompanyant amb fotos ben curioses del trasllat dels 6000 sent remolcats a l'estació de Catalunya pels trens de Renfe.

Aquests plafons poden posar-se perfectament al mur que separa les vies del FMB i Adif de l'andana de L1 direcció H. Bellvitge, just a la capçalera ja que mirant cap a la via es podia veure. I l'altre a la zona de l'agulla ja dins el "túnel" i que aquest seria vist des de l'andana de Rodalies.
Fixa't, inclòs es podria aprofitar i posar un parell més de plafons sobre la sortida antiga que hi ha allà mateix i l'estructura de ferro original de l'estació.

En fi, com sempre és la voluntat de voler fer bé les coses, reguleres, per cumplir el curriculum o directament no fer res.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
El Maño amañado
N7
N7
Entrades: 463
Ubicació: Sant Martí (Barcelona).

Entrada Autor: El Maño amañado » Dilluns 26/12/2016 19:25

metring ha escrit:Resposta de l'Oriol Pàmies de TMB, a qui agraïm:
L’agulla de Catalunya tenia un ús molt concret i d’interès per a Metro: facilitar l’entrada i sortida de material mòbil de la línia 1 cap a l’exterior a través de les vies d’Adif. L’última vegada que es va fer servir va ser el 2007-2008, amb motiu de l’entrada dels trens de la sèrie 6000.


Com bé s’ha apuntat al fil, aquestes operacions ara es poden fer més fàcilment al taller d’Hospital de Bellvitge, que té entrada directa des de l’exterior amb camions gòndola.


Pel fet de no ser necessària, i comptant a més amb la valoració del departament de Seguretat Ferroviària, s’ha procedit a eliminar l’agulla de manera definitiva.
Mmm... He anat buscant vía Google Maps, però no he trobat res encara. Exactament, quin és el punt de l'Hospital de Bellvitge pel qual entra tot el material de Metro?



jsantos233
N5
N5
Entrades: 116

Entrada Autor: jsantos233 » Dilluns 26/12/2016 20:40

El Maño amañado ha escrit: Mmm... He anat buscant vía Google Maps, però no he trobat res encara. Exactament, quin és el punt de l'Hospital de Bellvitge pel qual entra tot el material de Metro?
Aquí es veu com ho descarreguen d'una gondola: http://horapunta.tmb.cat/seccio/mon-met ... ns-4000-l1



Avatar de l’usuari
javi82
N6
N6
Entrades: 278
Ubicació: L'Hospitalet

Entrada Autor: javi82 » Dijous 29/12/2016 15:37

El Maño amañado ha escrit: He anat buscant vía Google Maps, però no he trobat res encara. Exactament, quin és el punt de l'Hospital de Bellvitge pel qual entra tot el material de Metro?
Aquí està la nova entrada per a camions que van fer amb la remodelació de la cua de maniobres: https://goo.gl/maps/dTNzbok6P8L2



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”