Corredor Mediterrani

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: Corredor Mediterrani

Entrada Autor: fgc113 » Dijous 05/05/2016 21:43

Una de las vías de la variante tendrá tercer carril para el ancho internacional más adelante. Bastante lamentable.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dijous 05/05/2016 22:05

Tota la linia Variant del CM - Vandellòs - València està adscrtita a ADIF Alta Velocitat (es considera LAP; línia d'altes prestacions)

Totes les LAP^que hi ha a Espanya s'han adscrit a ADIF Alta Velocitat



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1178
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dimecres 25/05/2016 7:46

La UE critica el "rendiment insuficient" del corredor mediterrani
El Tribunal de Comptes europeu critica en un informe la manca d'inversió d'Espanya i França
LAIA FORÈS/ACN Brussel·les ACTUALITZADA EL 24/05/2016 23:40
http://www.ara.cat/societat/corredor-me ... 41963.html



Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dimecres 25/05/2016 11:26

437.001 ha escrit:
albe6 ha escrit:El més probable es que els serveis amb S-130 vàgin per la LAV i els Talgos per Vilanova
El que és segur és que els Euromed passen a Camp de Tarragona (o sigui, per la LAV). Tots.

Els serveis a Alacant i Murcia passaran a Camp de Tarragona, perquè en aquest cas, anar a Camp no penalitza el temps de viatge, que a més entre València i Murcia, tindrà una reducció de temps de trajecte molt important ja que allà sí que hi ha una LAV en construcció.

Els serveis de Talgo... no queda clar quants en quedaran, ni quines parades faran.
Per una banda, els serveis Talgo a València pràcticament es podrien convertir en regionals, arreplegarien més passatgers.
Els serveis a Alacant tenen el problema d'Elda-Petrer, que es quedarà quasi sense trens de passatgers fins que no perllonguin la C3 de rodalies Alacant/Murcia fins a Villena (el tema de les rodalies a Alacant i Murcia és de película de terror, per cert).
Els trens deixaran de parar a Villena centre, i passaran a parar a Villena-AV, que està a prop de la Colonia Santa Eulalia.
Els serveis a Cartagena i Lorca... és la gran incògnita. Es mantindran, o s'haurà de fer transbordament a Murcia? Crec que s'haurà de transbordar...
Jo deixaria la línia de Vilanova només per Rodalies, R14 i R13. Els Talgos, R15 i R16 podrien anar perfectament per LAV fins a Camp (R15 i R16 amb material 121), entrar a Tarragona a través d' un enllaç a Vilaseca, i tornar entrar al CM també a Vilaseca. Potser no guanyarien molt temps respecte l'actualitat en els horaris oficials però a l'hora de la veritat es guanyarà temps pel fet de deixar de passar per trams amb limitacions i propensos a incidències i pel fet de no tenir trens de Rodalies al davant.

A més llarg termini faria el nou enllaç LAV-Tarragona Centre ideat proposat en el Pla Tren 2014.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimecres 25/05/2016 12:32

La teva idea esta be, però pensa que uns quants trens S-120 i S-121 marxen cap a Portugal per substituir els Alfa Pendular mentres es fa la reforma, també falta montar el ramal entre Vila-seca - Camp de Tarragona que encara no esta construit.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dimecres 25/05/2016 20:49

Esa entrada desde Vilaseca que propones, robertotlh no me parece mala idea, pero te refieres de hacerlo cambiando de ancho o dotando de ancho UIC la entrada a Tarragona desde Vilaseca? Lo segundo me parecería una buena idea como primera fase que luego puede prolongarse dirección Barcelona para volver a integrarse a la LAV en El Vendrell, y así queda el trazado en ancho mixto por la estación central, y la línea por Camp de Tarragona como "baipás" para AV.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 26/05/2016 6:02

robertotlh ha escrit:Els Talgos, R15 i R16 podrien anar perfectament per LAV fins a Camp (R15 i R16 amb material 121), entrar a Tarragona a través d' un enllaç a Vilaseca, i tornar entrar al CM també a Vilaseca. Potser no guanyarien molt temps respecte l'actualitat en els horaris oficials però a l'hora de la veritat es guanyarà temps pel fet de deixar de passar per trams amb limitacions i propensos a incidències i pel fet de no tenir trens de Rodalies al davant.
Més aviat no. Més aviat perdries temps respecte al recorregut actual per Vilanova, i a sobre, encariries el bitllet.
robertotlh ha escrit:A més llarg termini faria el nou enllaç LAV-Tarragona Centre ideat proposat en el Pla Tren 2014.
No és viable.

Més a prop d'Altafulla, hi ha risc arqueològic, zona urbanitzada, i turons (que necessitarien túnels de prop de 10 km, que tindrien un cost per un nombre de passatgers que no es justificaria).

Fent-lo a L'Arboç, el temps de trajecte seria equivalent a l'actual via Vilanova (amb un preu del bitllet més car).

Fent-lo a La Granada, perdries temps respecte al recorregut actual via Vilanova (amb un preu del bitllet més car).

Si Adif no espavila reobrint la Reus-Roda per passatgers i mercaderies, i la Generalitat no espavila millorant els busos des de Camp de Tarragona a Tarragona, Valls, La Pineda, Salou i Cambrils, mau.

Millor anar fent-se a la idea que un cert nombre de trens aniran via Camp de Tarragona, i d'altres via Vilanova-Tarragona.
No és cap mal de morir.



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dijous 26/05/2016 9:15

437.001 ha escrit: Si Adif no espavila reobrint la Reus-Roda per passatgers i mercaderies...
La Reus - Roda no te el gàl·lib suficient a la zona de l'enllaç entre el nou CM i la LAV. Alternatives?

Qualsevol canvi a material S-121 implicaria pujar a tarifa MD4 (la mínima per a aquest material).
La reducció de temps seria prou substancial com per justificar l'augment?

I l'enllaç Tarragona - CdT, amb una connexió sentit nord amb 3r carril al CM a Vila-Seca i uns 463 bitensió hauria de ser suficient.
Uns serveis per la LAV, altres per la costa. Els horaris de l'enllaç no haurien de ser massa complicats de quadrar.



Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dijous 26/05/2016 10:43

Don Ramón ha escrit:Esa entrada desde Vilaseca que propones, robertotlh no me parece mala idea, pero te refieres de hacerlo cambiando de ancho o dotando de ancho UIC la entrada a Tarragona desde Vilaseca? Lo segundo me parecería una buena idea como primera fase que luego puede prolongarse dirección Barcelona para volver a integrarse a la LAV en El Vendrell, y así queda el trazado en ancho mixto por la estación central, y la línea por Camp de Tarragona como "baipás" para AV.
La idea es que los trenes que vayan por LAV no mueran en Tarragona Centre sino que sigan a Tortosa o Mora en el Caso de los Regionales o a la Comunidad Valenciana - Murcia, en el caso de los Talgos, por lo que deberían cambiar de ancho de ancho igual que los Euromed y los demás trenes que no pasen por Tarragona Centro. De todas formas, el ancho UIC hasta Tarragona Centro lo tendremos igualmente gracias a las mercancías, así que poner también ancho UIC en el enlace que propongo de Vilaseca a Tarragona no costaría mucho.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 27/05/2016 1:57

albe6 ha escrit:
437.001 ha escrit: Si Adif no espavila reobrint la Reus-Roda per passatgers i mercaderies...
La Reus - Roda no te el gàl·lib suficient a la zona de l'enllaç entre el nou CM i la LAV.
Això ho dius tu.
Evidentment que hi ha espai per reobrir-la, simplement hauran de fer-hi obra més "dura" (una pèrgola a l'alçada de Perafort, probablement).
albe6 ha escrit:Qualsevol canvi a material S-121 implicaria pujar a tarifa MD4 (la mínima per a aquest material).
La reducció de temps seria prou substancial com per justificar l'augment?
NO.
albe6 ha escrit:I l'enllaç Tarragona - CdT, amb una connexió sentit nord amb 3r carril al CM a Vila-Seca i uns 463 bitensió hauria de ser suficient.
Uns serveis per la LAV, altres per la costa. Els horaris de l'enllaç no haurien de ser massa complicats de quadrar.
NO! El temps de trajecte Tarragona-Camp de Tarragona via Vila-seca no baixaria de 15 minuts, sent optimistes.
Això donaria un temps de trajecte Tarragona-Barcelona via Vila-seca de 51 minuts, comptant que el tren no parés a Camp de Tarragona i encara menys a Vila-seca.
Però a més, en sentit contrari (Camp de Tarragona-Tarragona), el tren hauria de cisallar dos cops: un al sortir del Corredor Mediterrani, i un altre a l'entrar a la línia Reus-Tarragona, amb la qual cosa la possibilitat d'un temps de trajecte superior augmenta.

Si a sobre, hi posem transbordament a Camp de Tarragona, no hi pujaria ni Perry: el bus de la Plana tardaria menys.
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 27/05/2016 2:01, en total s’ha editat 3 vegades.



Advocat del diable
N4
N4
Entrades: 58

Entrada Autor: Advocat del diable » Diumenge 29/05/2016 20:38

El disseny de la xarxa ferroviària a Tarragona, gràcies a la Generalitat de Catalunya i al seu home que van enviar expressament a Madrid a presidir el GIF per fer aquesta gran obra, és un absolut desastre:

- No té cap sentit que els trens ràpids que vagin per la LAV entrin a Tarragona. Els Euromed utilitzaran lògicament la LAV i guanyaran el temps que sigui entre Barcelona i València. Aquest temps no es perdrà en entrar a Tarragona.
- L´enllaç entre Tarragona y Camp de Tarragona dificilment podrà ser ferroviari. Primer, les llançadores dificilment podrien operar a l´estació de Tarragona degut a les poques vies amb andana que hi ha (i que l´Ajuntament vol que siguin encara menys). Després, hi hauria d´haver tercer carril entre l´estació de Tarragona i Vila-seca a les dues vies, amb les complicacions que això té. Hauria d´estar construït l´enllaç cap a Camp de Tarragona, que ara no existeix. Els trens haurien de ser bitensió, trens que ara no existeixen en els serveis de rodalia. Hauria de modificar-se l´estació de Camp de Tarragona per tal de que puguin operar les llançadores. I tot això per no guanyar temps i amb un mercat potencial d´usuaris ridícul. Efectivament, el tema té poques solucions, la connexió entre Tarragona i Camp de Tarragona seguirà essent per carretera.
- L´estació de Tarragona perdrà tots els trens de llarg recorregut. Els Euromed deixaran de circular per Tarragona properament. La resta de Talgos no aniran de moment per la LAV perquè la RENFE no té trens suficients, però és només qüestió de temps.

Així, gràcies al Sr. Vilalta i als grans planificadors de la Generalitat, Tarragona s´ha quedat com una estació de rodalia i regionals, sense accés directe a la llarga distància. El que sí tindrà és tot el trànsit de mercaderies perquè els esforços que alguns van dedicar a portar la LAV pel desastrós traçat que avui té no van fer res per reobrir la Reus - Roda. De fet, avui en dia l´Ajuntament de Tarragona continua dient que vol el tercer carril per la costa ja que pensen ingènuament que així podrà passar "l´AVE" per Tarragona (les mercaderies els importen ben poquet lamentablement).

Tot plegat un bon desastre, i en aquest cas la causa cal buscar-la aquí, no mirem molt lluny.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dilluns 30/05/2016 13:36

Jo penso que ADIF (Administración De Inútiles Ferroviarios) tenen que construir de forma urgent el ramal Vila-seca - Camp de Tarragona ja que es necessari aquest ramal, però com sempre ADIF es fa el orni per desgracia.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 30/05/2016 15:03

Aquest ramal que tu dius forma part del Corredor Mediterrani, i s'obrirà quan entri en servei tota la línia. Per cert, se sap si s'obrirà tota sencera o per trams?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dilluns 30/05/2016 16:12

Guigui ha escrit:Aquest ramal que tu dius forma part del Corredor Mediterrani, i s'obrirà quan entri en servei tota la línia. Per cert, se sap si s'obrirà tota sencera o per trams?
El ramal en qüestió no està ni començat al costa de Vilaseca, com si que ho està al costat de la nova LAV. Aquest ramal no crec que el veguem, no tenen gaire intenció de fer-lo.
El que primer obriran és Vilaseca-Vandellòs, doble via en ample ibèric, amb la nova estació de Cambrils. Més tard, els canviadors de Vila-Seca i els enllaços amb la LAV Madrid-Barcelona, passant els Euromeds a Camp de Tarragona, completant la variant.

El tram Vilaseca-Vandellòs, no sembla que li falti gaire, potser aprofiten ara per les eleccions i l'inauguren així de manera ràpida, o s'esperen a la tardor i ho fan bé, però gaire no li falta. Fins a la LAV Madrid-Barcelona, jo no l'esperaria fins almenys l'estiu que ve (2017).


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 30/05/2016 17:01

Advocat del diable ha escrit:El disseny de la xarxa ferroviària a Tarragona, gràcies a la Generalitat de Catalunya i al seu home que van enviar expressament a Madrid a presidir el GIF per fer aquesta gran obra, és un absolut desastre:

- No té cap sentit que els trens ràpids que vagin per la LAV entrin a Tarragona. Els Euromed utilitzaran lògicament la LAV i guanyaran el temps que sigui entre Barcelona i València. Aquest temps no es perdrà en entrar a Tarragona.
Els Euromed aniran per Camp de Tarragona. Ja se sap.

Però els Talgos no, seguiran via Tarragona-Vilanova.
Deixar de servir Tarragona significaria pèrdua de passatgers a les relacions Tarragona-Castelló i Tarragona-València, que ara generen una quantitat molt important de passatgers.
Advocat del diable ha escrit:- L´enllaç entre Tarragona y Camp de Tarragona dificilment podrà ser ferroviari. Primer, les llançadores dificilment podrien operar a l´estació de Tarragona degut a les poques vies amb andana que hi ha (i que l´Ajuntament vol que siguin encara menys). Després, hi hauria d´haver tercer carril entre l´estació de Tarragona i Vila-seca a les dues vies, amb les complicacions que això té. Hauria d´estar construït l´enllaç cap a Camp de Tarragona, que ara no existeix. Els trens haurien de ser bitensió, trens que ara no existeixen en els serveis de rodalia. Hauria de modificar-se l´estació de Camp de Tarragona per tal de que puguin operar les llançadores. I tot això per no guanyar temps i amb un mercat potencial d´usuaris ridícul. Efectivament, el tema té poques solucions, la connexió entre Tarragona i Camp de Tarragona seguirà essent per carretera.
Si la Generalitat tingués organitzat un millor servei de busos a Camp de Tarragona des de Tarragona i des de Valls, això no seria tant de problema.
Advocat del diable ha escrit:- L´estació de Tarragona perdrà tots els trens de llarg recorregut. Els Euromed deixaran de circular per Tarragona properament. La resta de Talgos no aniran de moment per la LAV perquè la RENFE no té trens suficients, però és només qüestió de temps.
Això no ho pots saber. No és només qüestió de trens, és qüestió de nombre de passatgers, com he explicat més amunt.
Advocat del diable ha escrit:Així, gràcies al Sr. Vilalta i als grans planificadors de la Generalitat, Tarragona s´ha quedat com una estació de rodalia i regionals, sense accés directe a la llarga distància. El que sí tindrà és tot el trànsit de mercaderies perquè els esforços que alguns van dedicar a portar la LAV pel desastrós traçat que avui té no van fer res per reobrir la Reus - Roda. De fet, avui en dia l´Ajuntament de Tarragona continua dient que vol el tercer carril per la costa ja que pensen ingènuament que així podrà passar "l´AVE" per Tarragona (les mercaderies els importen ben poquet lamentablement).
Dóna'ns proves d'això que dius.
Advocat del diable ha escrit:Tot plegat un bon desastre, i en aquest cas la causa cal buscar-la aquí, no mirem molt lluny.
Sí i no.
trensmat ha escrit:Jo penso que ADIF (Administración De Inútiles Ferroviarios) tenen que construir de forma urgent el ramal Vila-seca - Camp de Tarragona ja que es necessari aquest ramal, però com sempre ADIF es fa el orni per desgracia.
El ramal Vila-seca-Camp de Tarragona no és cap prioritat. O no ho hauria de ser.
Guigui ha escrit:Aquest ramal que tu dius forma part del Corredor Mediterrani, i s'obrirà quan entri en servei tota la línia.


Primer l'haurien d'acabar... no et confonguis amb el ramal Vila-seca-València (que està acabat i en procés d'electrificació): parlem del ramal Vila-seca-Camp de Tarragona.
Guigui ha escrit:Per cert, se sap si s'obrirà tota sencera o per trams?
Encara no se sap.
bigcoaster ha escrit:El ramal en qüestió no està ni començat al costa de Vilaseca, com si que ho està al costat de la nova LAV. Aquest ramal no crec que el veguem, no tenen gaire intenció de fer-lo.
Però bé que l'han començat, els idiotes! :martell2
bigcoaster ha escrit:El que primer obriran és Vilaseca-Vandellòs, doble via en ample ibèric, amb la nova estació de Cambrils. Més tard, els canviadors de Vila-Seca i els enllaços amb la LAV Madrid-Barcelona, passant els Euromeds a Camp de Tarragona, completant la variant.

El tram Vilaseca-Vandellòs, no sembla que li falti gaire, potser aprofiten ara per les eleccions i l'inauguren així de manera ràpida, o s'esperen a la tardor i ho fan bé, però gaire no li falta. Fins a la LAV Madrid-Barcelona, jo no l'esperaria fins almenys l'estiu que ve (2017).
Ja es veurà que fan... estan tardant tant com poden.
I per cert: alguns diuen "és que Madrit" (que també, però menys que alguns es pensen), però jo diria (sobretot) "és que Abertis":
els lobbys anti-tren existeixen, i tenen bastant de poder (autopistes, camions, autobusos, petroleres).
Màxims accionistes d'Abertis? La Caixa i Villar Mir (OHL).
Al darrere de certes coses sempre hi sol haver els mateixos noms...



Advocat del diable
N4
N4
Entrades: 58

Entrada Autor: Advocat del diable » Dilluns 30/05/2016 23:58

437.001 ha escrit:
Advocat del diable ha escrit:Així, gràcies al Sr. Vilalta i als grans planificadors de la Generalitat, Tarragona s´ha quedat com una estació de rodalia i regionals, sense accés directe a la llarga distància. El que sí tindrà és tot el trànsit de mercaderies perquè els esforços que alguns van dedicar a portar la LAV pel desastrós traçat que avui té no van fer res per reobrir la Reus - Roda. De fet, avui en dia l´Ajuntament de Tarragona continua dient que vol el tercer carril per la costa ja que pensen ingènuament que així podrà passar "l´AVE" per Tarragona (les mercaderies els importen ben poquet lamentablement).
Dóna'ns proves d'això que dius.
És història que Convergència i Unió va pactar amb el PP i va enviar al Sr. Vilalta al GIF. I segurament molta gent haurà sentit al expresident Pujol explicar els grans serveis fets allà al GIF per aquesta persona. És també història que el Ministeri de Foment volia portar la LAV pel traçat de la N-II com era normal i va ser la Generalitat de Catalunya la que va forçar el desviament de la línia 40 km cap al sud (ficant-la de ple a la zona de les argiles expansives per cert...) per "connectar" totes les capitals catalanes per alta velocitat. El resultat ja el coneixem: Camp de Tarragona. Conseqüències: Tarragona s´ha quedat sense LAV si no per sempre, per molts i molt anys com a mínim.
437.001 ha escrit:
trensmat ha escrit:Jo penso que ADIF (Administración De Inútiles Ferroviarios) tenen que construir de forma urgent el ramal Vila-seca - Camp de Tarragona ja que es necessari aquest ramal, però com sempre ADIF es fa el orni per desgracia.
El ramal Vila-seca-Camp de Tarragona no és cap prioritat. O no ho hauria de ser.
Coincideixo, el ramal des de Vila-seca cap a Camp de Tarragona no només no és cap prioritat, no serveix per res i l´ADIF fa molt bé en no fer-lo de moment. Cap tren circularà de moment entre Camp de Tarragona i Tarragona (ja vam explicar el poc sentit comercial que això té i els grans problemes tècnics que hi hauria). En aquest cas, no son "inútils" sino que estalvien diners de tots no fent una cosa que no serveix per res.



Lluis
N6
N6
Entrades: 215
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Diumenge 19/06/2016 12:20

No sé que hi ha de cert en això del corredor central i el dry dock a Ciudad Real, algú en sap detalls?
http://www.vilaweb.cat/noticies/en-un-l ... la-mancha/

"Què hi ha al darrere l’eix central de mercaderies? Doncs hi ha allò que en castellà anomenen un pelotazo, un dels pelotazos urbanístics i financers més grans de la història d’Espanya.
...
Els mateixos promotors de l’aeroport de Ciudad Real, varen aconseguir els permisos per construir-hi una zona industrial tan gran com la Zona Franca de Barcelona, aprofitant les ajudes de la UE i del Ministeri d’Indústria. A més, també s’hi projecta construir un dic sec; la terminal de contenidors marítims més gran d’Europa construïda mai en terra ferma. La idea és que als voltants de l’aeroport de Ciudad Real s’hi desenvolupi la principal zona d’activitats logístiques de l’Estat. Un centre de distribució logística de proporcions bíbliques que es nodrirà de les mercaderies dels ports de Sines (Portugal), Cadis, Algesires, Màlaga, Almeria, Cartagena, i amb el temps, València i Sagunt. De fet, pretén ser el port industrial i de mercaderies més gran del sud d’Europa, malgrat el petit inconvenient de situar-se a 650 metres sobre el nivell del mar."


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

Advocat del diable
N4
N4
Entrades: 58

Entrada Autor: Advocat del diable » Diumenge 19/06/2016 12:38

Lluis ha escrit:No sé que hi ha de cert en això del corredor central i el dry dock a Ciudad Real, algú en sap detalls?
http://www.vilaweb.cat/noticies/en-un-l ... la-mancha/

"Què hi ha al darrere l’eix central de mercaderies? Doncs hi ha allò que en castellà anomenen un pelotazo, un dels pelotazos urbanístics i financers més grans de la història d’Espanya.
...
Els mateixos promotors de l’aeroport de Ciudad Real, varen aconseguir els permisos per construir-hi una zona industrial tan gran com la Zona Franca de Barcelona, aprofitant les ajudes de la UE i del Ministeri d’Indústria. A més, també s’hi projecta construir un dic sec; la terminal de contenidors marítims més gran d’Europa construïda mai en terra ferma. La idea és que als voltants de l’aeroport de Ciudad Real s’hi desenvolupi la principal zona d’activitats logístiques de l’Estat. Un centre de distribució logística de proporcions bíbliques que es nodrirà de les mercaderies dels ports de Sines (Portugal), Cadis, Algesires, Màlaga, Almeria, Cartagena, i amb el temps, València i Sagunt. De fet, pretén ser el port industrial i de mercaderies més gran del sud d’Europa, malgrat el petit inconvenient de situar-se a 650 metres sobre el nivell del mar."
Sense tenir cap informació, m´atreveixo a dir que no és més que una barbaritat més sobre el corredor central. El corredor central no tindrà connexió amb França pels Pirineus centrals (el túnel de 40 km necessari és una utopia) i Europa aposta decididament pel corredor mediterrani. Els territoris del centre peninsular (amb el suport del govern central) no accepten cedir protagonisme a l´arc mediterrani, i no paren de presionar per impulsar el corredor central. La UE també preveu el corredor central lògicament ja que serveix al centre peninsular i Portugal, però amb una prioritat menor al mediterrani. Actualment hi ha tensions entre Europa (que vol el mediterrani) i Espanya (que com a mínim vol els dos), però dubto molt que ningú es torni boig fent barbaritats d´inversions estúpides pròpies d´altres temps (en qualsevol cas no serà amb diners europeus). I València sortirà cap a Europa pel mediterrani.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 20/06/2016 12:46

Advocat del diable ha escrit: El corredor central no tindrà connexió amb França pels Pirineus centrals (el túnel de 40 km necessari és una utopia)
Aquests dies he vist treure força bilis per part de mitjans de dretes i independentistes en contra de la connexió pels Pirineus Centrals, arran d'una proposta de Podemos. Com sempre s'han barrejat moltes coses que no tenen res a veure per tal de treure'n un rendiment polític.

Una cosa és la reobertura de la línia actual a través del reacondicionament del túnel de Somport. Deixant de banda si això és legalment possible o no (ja que l'antic túnel ferroviari està en ús com a sortida d'emergència del túnel carreter) permetria una "nova" connexió ferroviària directa Saragossa-Toulouse però, donat el perfil de línia, només seria per a ús regional. Aquest projecte és viable i desitjable.

Cosa diferent seria fer un megatúnel a baixa cota que s'havia plantejat en temps de vaques grasses, el qual sí seria extraordinàriament car i comprometria no només el corredor mediterrani i l'Atlàntic, sinó les inversions en ferrocarril a tot el país durant anys. I això no és ni assumible ni necessari ara mateix.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 20/06/2016 12:54

wefer ha escrit:Cosa diferent seria fer un megatúnel a baixa cota que s'havia plantejat en temps de vaques grasses, el qual sí seria extraordinàriament car i comprometria no només el corredor mediterrani i l'Atlàntic, sinó les inversions en ferrocarril a tot el país durant anys. I això no és ni assumible ni necessari ara mateix.
A més, aquest projecte faraònic requeriria el concurs de França, que hauria de fer tot un traçat nou fins a Tolosa, a més de la connexió des d'allí amb la resta de la xarxa d'alta capacitat. Com es veu prou amb la no-nata LAV Nimes-Perpinyà, l'estat francès no s'està per orgues.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril en general”