NEAT Gotthard tunnel, el túnel ferroviari més llarg del món.

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Re: NEAT Gotthard tunnel, el túnel ferroviari més llarg del

Entrada Autor: davroca5 » Dimarts 31/05/2016 16:15

La Línia 9 té un pressupost d'obra de 6500 milions d'€. Els 9500 milions restants són interessos financers.

PD: Per cert, cal que cada cop que algú parla d'un túnel es relacioni automàticament amb la L9? Ja sabem el merder que tenim, no cal recordar-ho cada cop que s'inaugura un túnel ferroviari al món ja que, per començar, MAI seran casos extrapolables.


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimarts 31/05/2016 16:22

robertotlh ha escrit:
jaezcurra ha escrit:Suïssa inaugura el túnel més llarg del món
Amb 57 km de longitud, el Sant Gotard supera la galeria ferroviària de Saikan, al Japó, que en fa 53
Més de 200 trens diaris travessaran els Alps pel nou eix a 250 km per hora a partir del desembre

MANEL VILASERÓ - DIMARTS, 31 DE MAIG DEL 2016 - 11:32 CEST
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... sa-5170190
Ha costat una mica més de la meitat que el cost previst de la L9, i té més quilòmetres que aquesta.

Gotthard tunnel: 9300 M€ (al canvi actual)
L9: 16000 M€
A que ve aquesta comparació? Són projectes diferents, amb diferents tipus de túnel, un amb estacions, l'altre sense, per a diferents velocitats i en diferents països, un més exemplar que l'altre, sense dubte.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dimarts 31/05/2016 17:26

bigcoaster ha escrit:
robertotlh ha escrit:
jaezcurra ha escrit:Suïssa inaugura el túnel més llarg del món
Amb 57 km de longitud, el Sant Gotard supera la galeria ferroviària de Saikan, al Japó, que en fa 53
Més de 200 trens diaris travessaran els Alps pel nou eix a 250 km per hora a partir del desembre

MANEL VILASERÓ - DIMARTS, 31 DE MAIG DEL 2016 - 11:32 CEST
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... sa-5170190
Ha costat una mica més de la meitat que el cost previst de la L9, i té més quilòmetres que aquesta.

Gotthard tunnel: 9300 M€ (al canvi actual)
L9: 16000 M€
A que ve aquesta comparació? Són projectes diferents, amb diferents tipus de túnel, un amb estacions, l'altre sense, per a diferents velocitats i en diferents països, un més exemplar que l'altre, sense dubte.
És només per posar en perspectiva el que ha costat la L9. Només els sobrecostos ( ha multiplicat per 7 el pressupost inicial ) son 3 vegades el pla de Rodalies de Foment. Ens queixem que no tenim recursos i els que tenim són malgastats.

Hauríem d'aprendre dels suissos i ser més rigurosos a l'hora de planificar i projectar les obres públiques, abordar les obres estratègiques per a la millora dels transports i racionalitzar projectes megalítics que només serveixen per poder dir que ets el que la té més llarga (de línia de metro en túnel)



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimarts 31/05/2016 21:47

robertotlh ha escrit: Hauríem d'aprendre dels suissos i ser més rigurosos a l'hora de planificar i projectar les obres públiques, abordar les obres estratègiques per a la millora dels transports i racionalitzar projectes megalítics que només serveixen per poder dir que ets el que la té més llarga (de línia de metro en túnel)
El que està subratllat ho comparteixo totalment, a partir d'allí, et poso en dubte que la única finalitat de la L9 sigui dir que és molt llarga. Que s'ha utilitzat molt com a eslògan, d'acord, però amb un motiu, i és que és una línia circular que passa per zones molt poblades (de Badalona al Prat és un continu urbà gairebé tota l'estona molt dens). El tram entre el Prat i l'aeroport, el més discutit, no té perquè ser de la L9, serà de la L2 el dia que hi arribi, fent més factible una ampliació d'aquesta, però coincideixo en que no ha estat el més apropiat fer-lo ara.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimecres 01/06/2016 20:37

bigcoaster ha escrit:
robertotlh ha escrit: Hauríem d'aprendre dels suissos i ser més rigurosos a l'hora de planificar i projectar les obres públiques, abordar les obres estratègiques per a la millora dels transports i racionalitzar projectes megalítics que només serveixen per poder dir que ets el que la té més llarga (de línia de metro en túnel)
El que està subratllat ho comparteixo totalment, a partir d'allí, et poso en dubte que la única finalitat de la L9 sigui dir que és molt llarga. Que s'ha utilitzat molt com a eslògan, d'acord, però amb un motiu, i és que és una línia circular que passa per zones molt poblades (de Badalona al Prat és un continu urbà gairebé tota l'estona molt dens). El tram entre el Prat i l'aeroport, el més discutit, no té perquè ser de la L9, serà de la L2 el dia que hi arribi, fent més factible una ampliació d'aquesta, però coincideixo en que no ha estat el més apropiat fer-lo ara.
Linia circular? Jo no ho veig així, son dos linies que comparteixen tram comú i que es bifurquen en els dos extrems, però circular no.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimecres 01/06/2016 23:21

ortegote ha escrit: Linia circular? Jo no ho veig així, son dos linies que comparteixen tram comú i que es bifurquen en els dos extrems, però circular no.
Amb circular em referia a que no passa pel centre, sinó que fa una circumval·lació (si això t'agrada més), bàsicament perquè és complicat fer una línia circular a Barcelona sense passar pel mar. :x


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dijous 02/06/2016 20:53

bigcoaster ha escrit:[...] bàsicament perquè és complicat fer una línia circular a Barcelona sense passar pel mar.
Doncs xul·los nosaltres, aviat en tindrem una amb forma de "6" o de "G"! :D



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dijous 02/06/2016 21:25

Javi M ha escrit:
bigcoaster ha escrit:[...] bàsicament perquè és complicat fer una línia circular a Barcelona sense passar pel mar.
Doncs xul·los nosaltres, aviat en tindrem una amb forma de "6" o de "G"! :D
Ja clar, però no és circular al "centre" de Barcelona que és Plaça Catalunya. :D


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dijous 02/06/2016 22:03

bigcoaster ha escrit:
ortegote ha escrit: Linia circular? Jo no ho veig així, son dos linies que comparteixen tram comú i que es bifurquen en els dos extrems, però circular no.
Amb circular em referia a que no passa pel centre, sinó que fa una circumval·lació (si això t'agrada més), bàsicament perquè és complicat fer una línia circular a Barcelona sense passar pel mar. :x
Si m'agrada més "circumval·lació" ;)



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 02/06/2016 23:01

Al tema, si us plau.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Divendres 03/06/2016 23:47

Doncs tornant al tema, els trens de viatgers no el començaran a emprar abans del proper canvi d'horari al desembre. Qui vulgui atravessar-lo abans, ho haurà de fer en un tren especial que posarà la SBB/CFF/FFS que té el nom de "Gotthardino" i circularà diàriament excepte dilluns entre agost i novembre. El bitllet permet viatjar amb aquest tren especial en un sol sentit (nord-sud o a la inversa), amb parada a l'estació tècnica de Sedrun situada enmig del nou túnel de base, i la tornada per la línia antiga. Per qui vulgui saber més: http://www.sbb.ch/en/leisure-holidays/h ... train.html (en anglès. Permet canviar a Alemany, Francès i Italià).



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dissabte 04/06/2016 13:05

Amb l'entrada en servei d'aquest nou tunel, Suposo que l'antic continuara en servei? o es Clausura?



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dissabte 04/06/2016 16:44

ortegote ha escrit:Amb l'entrada en servei d'aquest nou tunel, Suposo que l'antic continuara en servei? o es Clausura?
No està clar. Per una part, es podria mantenir amb alguns trens de rodalies i alguns turísitics, que sembla que és el que faran, però segons com es despertin algun dia els pot donar per tancar la línia. Jo crec que optaran per la primera, i espero que així sigui, però també hi és l'opció de tancar-la, clar.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Dissabte 04/06/2016 20:06

La preservació de l'antic traçat està assegurada, fins al punt en què han adaptat el traçat original als nous temps instal•lant el sistema ECTS.

El traçat antic es conservarà, garantint-ne així la funció de servei públic que el ferrocarril aporta al territori.

La idea és d'aplicar la fórmula "Lötschberger", que tan bé funciona de Brig a Spiez.

A més a més, com en bigcoaster ens indica, el traçat serà útil per la circulació de trens històrics:
http://www.24heures.ch/suisse/Des-vieux ... y/27326822



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dilluns 12/12/2016 14:25

Els trens ja circulen pel túnel més llarg del món, de 57 quilòmetres
El Sant Gotard, a Suïssa, s'ha obert al trànsit ferroviari aquest diumenge

Imatge

EL PERIÓDICO / GINEBRA
DIUMENGE, 11 DE DESEMBRE DEL 2016 - 20:36 CET


Els trens han començat a circular aquest diumenge pel túnel més llarg del món, a Suïssa, una infraestructura clau per millorar les comunicacions entre el nord i el sud d'Europa. El túnel ferroviari de Sant Gotard enllaça a través dels Alps les ciutats de Zuric i Lugano i té una longitud de 57 quilòmetres, superior als 53,8 quilòmetres del túnel de Seikan, al Japó, i als 50 del túnel del canal de la Mànega, que uneix França i Anglaterra, tots dos també ferroviaris.

El túnel de Sant Gotard va ser inaugurat el juny passat, però no ha entrat en funcionament fins diumenge. L'obra ha tingut un cost de gairebé 11.000 milions d'euros i va trigar 17 anys a completar-se.

PUBLICIDAD

inRead invented by Teads

La previsió és que circulin diàriament pel túnel de Sant Gotard uns 250 trens de mercaderies, a una velocitat de 100 quilòmetres per hora, i gairebé 70 de passatgers, a una velocitat de 200 quilòmetres per hora.

El Sant Gotard no va néixer del capritx de cap polític sinó de les mobilitzacions dels habitants de les valls suïsses afectades per la congestió i la contaminació causades pels túnels de carretera del Mont Blanc i del mateix Sant Gotard. Als anys 90 del segle passat van arribar a tallar carreteres i organitzar fortes protestes fins que es va convocar un referèndum en què el túnel ferroviari va obtenir el 'sí'.

Les autoritats van donar també un impuls decisiu a l'obra a causa de la inseguretat que havien demostrat els grans túnels per al trànsit rodat. Amb pocs anys de diferència l'incendi d'un camió en el del Mont Blanc va causar 39 morts i un altre en el de Sant Gotard pel xoc de dos camions va acabar amb la vida d'11 persones.

En realitat la nova infraestructura porta el nom de túnel ferroviari base per diferenciar-lo de l'inaugurat al segle XIX situat a una cota molt més alta. Amb els seus 15 quilòmetres de longitud va ostentar també durant molts anys el títol de túnel ferroviari més llarg del món, que ara ha recuperat el seu successor.
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... es-5683038



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimecres 14/12/2016 15:48

Gràcies a l'obertura els EC que van a Milà retallen en mitja hora el seu temps de trajecte. Pel que fa als mercaderies, es preveu que hi puguin circular fins a 210 serveis en el mateix túnel, una bestialitat. Però a canvi es perd el meravellós traçat de la línia clàssica, molt fotografiada per aficionats d'arreu del món... almenys per compensar-ho a partir de l'any que ve circularà el turístic Gotthard Panorama Express entre els mesos d'abril i octubre.



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dimecres 14/12/2016 15:53

El traçat antic continua en ús, però només hi passen ara trens regionals.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimecres 14/12/2016 23:07

Granolleri ha escrit:El traçat antic continua en ús, però només hi passen ara trens regionals.
Correcte, concretament els nous serveis RegioExpress entre Erstfeld i Bellinzona amb cadència d'un tren cada hora.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 03/09/2020 16:55

Amb la inauguració del túnel de Ceneri, entre Bellinzona i Lugano, Suïssa fa un pas més cap al que allí anomenen "travessia plana" dels Alps, on no hi haurà pendents superiors al 12 per mil. Les úniques que queden ara per ara al corredor Basilea-Zuric-Milà són entre Lugano i Chiasso (15-17 per mil).

Article de la Neue Zürcher Zeitung (en alemany): https://www.nzz.ch/schweiz/eroeffnung-c ... ld.1574318


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril en general”