Estació de Sagrera-TAV

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Què farieu amb la troballa del jaciment romà?

Conservar-lo totalment, encara que l'estació es vegi afectada
21
24%
Conservar-ho, integrant-ho a l'estació, només perilla una sortida
53
60%
No ho sé
1
1%
Res, per quatre pedrots, no val la pena mantenir-ho
9
10%
Altres
4
5%
 
Vots totals: 88
Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Re: Caldria ampliar la informació

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 09/12/2015 17:42

Guigui ha escrit:Quin, el macroedifici del Gehry? I amb quin criteri tècnic ho demanen?
Amb el criteri dels arquitectes, que no volen cedir a fer la seva obra original per una de més "barata". Fa un parell de mesos que va sortir als diaris. :?


El metro de Barcelona amb motoristes!

davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dimecres 09/12/2015 17:50

Guigui ha escrit:Quin, el macroedifici del Gehry? I amb quin criteri tècnic ho demanen?
La Torre de Gehry no té res a veure amb l'estació, és un projecte separat.


Salut!
#volemL9

jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dijous 10/12/2015 11:13

L’Ajuntament dóna suport al manifest dels col·legis professionals sobre les obres de la Sagrera
El govern municipal demana al Ministeri que es compleixin els compromisos
ARA Barcelona ACTUALITZADA EL 10/12/2015 10:51
http://www.ara.cat/barcelona/LAjuntamen ... 51785.html



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dimarts 05/04/2016 0:15

Rull carga contra Adif por actuar de forma “unilateral” en la Sagrera
El conseller asegura que trabaja “codo con codo” con el Ayuntamiento para que se revierta la última adjudicación, que ha primado los criterios económicos a los técnicos
El número dos de Territori solicita una reunión de la sociedad Barcelona Sagrera Alta Velocitat

ÓSCAR MUÑOZ, Barcelona 04/04/2016 19:51 | Actualizado a 04/04/2016 20:20
http://www.lavanguardia.com/local/barce ... grera.html



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 07/06/2016 17:18

De BTV Notícies:

Reunió a tres bandes per les obres de l’estació de la Sagrera

Aquest dimarts a la tarda es reuneix el Consell d’Administració de Barcelona - Sagrera Alta Velocitat. La societat aglutina les tres administracions que han de coordinar les obres de l’estació, el Ministeri de Foment, l’Ajuntament de Barcelona i el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat. El secretari d'Estat d'Infraestructures, Julio Gómez-Pomar, presideix la reunió. L'alcaldessa, Ada Colau, i la tinenta d’alcalde d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janez Sanz, representen el consistori a la trobada. Per part del govern català, hi assisteix el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 07/06/2016 21:01




Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimarts 07/06/2016 22:10



http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 08/06/2016 12:40

"Pufos" no entrecomillat és d'una informalitat que fa anys no hauríem sospitat ni en els nostres pitjors somnis, en premsa escrita (sobre paper o no) :(

http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... ra-5188599

POLÉMICA EN TORNO A UNA INFRAESTRUCTURA VITAL PARA BARCELONA
Fomento alega nuevos pufos en La Sagrera para excusar el retraso de las obras
El Gobierno asegura que las irregularidades de una empresa tienen la culpa de que el proyecto lleve dos años parado
La Generalitat y el ayuntamiento desconocían el caso y acusan al Ejecutivo central de actuar de manera "unilateral"


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Divendres 10/06/2016 13:53

Arribats a aquest punt... necessitem realment aquesta estació?
Potser sortiria més a compte fer marxa enrere.
El que cal obrir amb urgència és la nova estació de Sant Andreu Comtal (no li queda massa per estar acabada i és essencial) i, especialment, després d'aquesta estació, portar l'ample UIC a l'Estació de França, que per alguna raó es diu així.
Sagrera deuria quedar com una estació passant com a màxim i sense fer grans obres. És massa bèstia la ferida urbana que han provocat al districte, i una vergonya les irregularitats econòmiques que es van coneixent...



davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Divendres 10/06/2016 14:08

Fer-se enrere? Ara que tenim mitja estació feta? No, de cap manera. El que s'ha de fer és apostar per ella i acabar-la d'una vegada, que amb la brometa portem ja sis anys d'obres.
I si, jo considero que és realment important perquè ha de ser l'estació principal dels trens que arriben del nord. Sants, ara mateix, és un autèntic desastre per la falta més que evident de capacitat de vies i d'espai físic al vestíbul, a més que l'estació en si és antiga i que va néixer petita des d'un principi (incloent la connexió amb el metro).

A més, que l'estació de La Sagrera ha de servir per cohesionar i unir els barris dels voltants que han viscut durant anys amb una estació de mercaderies abandonada.


Salut!
#volemL9

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 10/06/2016 16:41

El que han de fer és una estació normaleta i deixar-se de collonades de nous rics. Aquesta estació si s'ha fet és pels motius obscurs de sempre, doncs realment tampoc hi havia cap necessitat tenint la de Sant Andreu uns centenars de metres més amunt, i la del Clot uns altres centenars de metres més avall.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Divendres 10/06/2016 16:50

davroca5 ha escrit:Fer-se enrere? Ara que tenim mitja estació feta? No, de cap manera. El que s'ha de fer és apostar per ella i acabar-la d'una vegada, que amb la brometa portem ja sis anys d'obres.
No seria el primer cop. A no tanta distancia tenim l'estació subterrània de Barcelona-Vilanova, mai acabada i incendiada fa poc temps. Almenys, ara hi hauria justificació al fet, no com aleshores...
davroca5 ha escrit:I si, jo considero que és realment important perquè ha de ser l'estació principal dels trens que arriben del nord. Sants, ara mateix, és un autèntic desastre per la falta més que evident de capacitat de vies i d'espai físic al vestíbul, a més que l'estació en si és antiga i que va néixer petita des d'un principi (incloent la connexió amb el metro).
L'estació natural, històrica i d'elevada capacitat pels trens procedents del nord és l'Estació de França. Sants és un baixador. El que cal és una estació principal per trens del sud, en tot cas. No implica res de positiu ni de negatiu que l'estació sigui antiga o no. Estic d'acord amb el fet de que cal millorar la connexió amb el metro, però això és un altre tema.
davroca5 ha escrit:A més, que l'estació de La Sagrera ha de servir per cohesionar i unir els barris dels voltants que han viscut durant anys amb una estació de mercaderies abandonada.
No n'estic gens d'acord. El que provocarà aquesta estació, després del que hem vist en multiples casos, és una terrible especulació immobiliària que, lluny d'unificar els barris, provocarà que bona part dels seus habitants fugin d'ells. Realment desitgem això en la delicada situació social actual? Jo no.

Estic plenament d'acord amb en Miquel.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Divendres 10/06/2016 18:55

Ganz ha escrit: No n'estic gens d'acord. El que provocarà aquesta estació, després del que hem vist en multiples casos, és una terrible especulació immobiliària que, lluny d'unificar els barris, provocarà que bona part dels seus habitants fugin d'ells. Realment desitgem això en la delicada situació social actual? Jo no.
Fer-hi un parc també ho provocarà, és més, qualsevol cosa que es faci per millorar la zona farà pujar el preu de la vivenda. Si aquest és l'argument per no construir l'estació...

Fa falta una estació capaç d'absorbir el tràfic pujant de LAV (i el que falta (CM, possible trens a Tortosa per LAV..) i el tràfic que hauria de pujar de Rodalies. I qui fa la funció d'aquesta estació és Sants, i Sants no està feta per això.

Sagrera serà l'estació terminal per als TAVs del sud i Sant per als TAVs del nord (i també n'hi haurà alguns que no faran el túnel, és clar). I per rodalies, doncs una estació més, aqui si que no hi ha gaire tema. SI és fés el túnel per la Diagonal si que Sagrera-TAV hi tindria un paper important, però mentrestant serà una estació més.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Divendres 10/06/2016 19:25

bigcoaster ha escrit:Fer-hi un parc també ho provocarà, és més, qualsevol cosa que es faci per millorar la zona farà pujar el preu de la vivenda. Si aquest és l'argument per no construir l'estació...
De construïr un parc a un centre important de negocis hi ha una diferència abismal pel que fa a la requalificació del terreny, això crec que és prou clar. Com bé ha exposat en Miquel, no cal fer collonades de nous rics com està previst.

No sé per què oblideu l'Estació de França... jo no hi insistiré més, però em sembla una insensatesa desaprofitar una infraestructura tan important de la ciutat (que realitza molt bé la seva funció de baixador) per una estació passant com serà Sagrera, la nova Sants... i deixant-nos una millonada i generant multiples problemes pel camí.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Divendres 10/06/2016 19:47

Ganz ha escrit: No sé per què oblideu l'Estació de França... jo no hi insistiré més, però em sembla una insensatesa desaprofitar una infraestructura tan important de la ciutat (que realitza molt bé la seva funció de baixador) per una estació passant com serà Sagrera, la nova Sants... i deixant-nos una millonada i generant multiples problemes pel camí.
Yo creo que ya no sale a cuenta usar EdF para alta velocidad. Entre La Sagrera y Sants habrá bastantes vías, y acondicionar accesos sería un desmadre monumental. EdF se tendría que aprovechar mejor para los trenes convencionales, ya lo he dicho muchas veces, usarla para hacer terminar regionales del sur y del norte, hacer cruce de La Torrassa manteniendo enlace desde línea de Vilanova hacia túnel Aragó, y cuadriplicación entre Torrassa y Castelldefels, de forma que podría haber trenes rápidos que partan de EdF y enfilen las vías rápidas hasta Castelldefels, igual que los regionales, donde otros servicios locales tienen su término y la línea ya va menos llena.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Divendres 10/06/2016 21:11

Cada cop que hi passo pel costat amb el tren ho veig més abandonat les obres de la Sagrera, amb zones inundades d'aigua, i les varilles de ferro per fer les columnes exposades i rovellades... (es poden fer servir varilles de ferro oxidat per fer columnes encofrades amb ciment ? :nose )



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 10/06/2016 23:53

uriol108 ha escrit:Cada cop que hi passo pel costat amb el tren ho veig més abandonat les obres de la Sagrera, amb zones inundades d'aigua
Com totes les obres de Foment que es van quedar a mig fer per la crisi, estan abandonades i fa temps que no hi veig treballar ningú. Ni crec que hi treballi ningú en molt i molt temps, malgrat les promeses de represa que fan els polítics dos o tres cops l'any. Són obres inassumibles i tenint en compte que l'economia real no millora ni millorarà a la curta sinó més aviat al contrari (no us creieu el que diuen els polítics), les obres quedaran abandonades encara forces anys més.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 10/06/2016 23:55

uriol108 ha escrit:Cada cop que hi passo pel costat amb el tren ho veig més abandonat les obres de la Sagrera, amb zones inundades d'aigua, i les varilles de ferro per fer les columnes exposades i rovellades... (es poden fer servir varilles de ferro oxidat per fer columnes encofrades amb ciment ? :nose )
Sí, perquè l'òxid només és superficial, en cap cas afecta a l'estructura i nucli de la barra de ferro. Quan es tornin a engegar les obres, amb un raspall especial per ferro (com un "nanas" de fregar plats), es treu l'òxid superficial, i el ferro recupera la seva tonalitat. La qüestió és que el ferro no es faci malbé, ni es podreixi, mentre això no succeeixi, es pot encofrar tranquil·lament.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Dissabte 11/06/2016 1:15

Don Ramón ha escrit:
Ganz ha escrit: No sé per què oblideu l'Estació de França... jo no hi insistiré més, però em sembla una insensatesa desaprofitar una infraestructura tan important de la ciutat (que realitza molt bé la seva funció de baixador) per una estació passant com serà Sagrera, la nova Sants... i deixant-nos una millonada i generant multiples problemes pel camí.
Yo creo que ya no sale a cuenta usar EdF para alta velocidad. Entre La Sagrera y Sants habrá bastantes vías, y acondicionar accesos sería un desmadre monumental. EdF se tendría que aprovechar mejor para los trenes convencionales, ya lo he dicho muchas veces, usarla para hacer terminar regionales del sur y del norte, hacer cruce de La Torrassa manteniendo enlace desde línea de Vilanova hacia túnel Aragó, y cuadriplicación entre Torrassa y Castelldefels, de forma que podría haber trenes rápidos que partan de EdF y enfilen las vías rápidas hasta Castelldefels, igual que los regionales, donde otros servicios locales tienen su término y la línea ya va menos llena.
La idea que expone me parece positiva y muy buena. Es cierto que ya la había nombrado usted.

Aprovechando el enfoque de su mensaje, le diré que no creo que el problema sea el número de vías, sino su funcionalidad. Sants y Sagrera no son estaciones terminales, y EDF, además de céntrica, lo es. Sobre todo que su función original fue acoger los servicios del norte en parte (destacándose los servicios internacionales), de igual manera que la Estación del Norte...

Yo apostaría fuertemente por una recuperación del uso ferroviario de la terminal del Norte para los servicios R11, R12, R3, R4 Norte, R1 y R7. Tiene mucho más sentido que una estación en el centro de la ciudad sea término que l'Hospitalet o Sant Andreu Arenal.

Por otro lado y teniendo en cuenta que, con esta actuación, Sants quedaría muy descongestionada, únicamente haría falta adaptar una o dos vías UIC de acceso a EDF, siendo esta la terminal de los contados servicios internacionales existentes (y, eventualmente, de algunos AVANT del norte), una terminal muy bien valorada por los franceses cuando los servicios nocturnos y el Catalán Talgo tenían su salida en esta estación. Evidentemente, manteniendo en las otras diez vías la función de terminal de los servicios regionales del sur (aquellos que queden cuando la R16 sufra una previsible reducción de frecuencias).

No habría problema alguno en que una Sants sin estos servicios y sin 4 líneas y medio de cercanías/regionales de por medio pudiera acoger los R4 sur, los regionales del sur, la R2 y los AVE que, de todas formas, deben atravesar la estación, quedando libres cuatro vías más y descongestionando el resto.

Sigo sin verle el sentido positivo a Sagrera...



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dissabte 11/06/2016 9:23

O sigui, tu proposes que els trens del nord d'AV vagin directes fins EdF. Com a concepte està bé, però a la pràctica no ho és. Terminant a EdF tothom està obligat a transbordar al metro, i pot ser a transbordar una altra vegada per agafar rodalies, el problema és que el transbordament amb la L4 és una me, que costa considerar transbordament, i si vas amb maletes ja ni et dic. Si és milloressin els transbordaments, cosa gens fàcil, potser fent passar el tramvia just per davant de l'entrada d'EdF, milloraria i seria més factible, però tal com està allò ara no ho veig. En canvi, si paressin a Sagrera, gairebé tothom baixaria allí, a transbordar a metro, i rodalies, i a una parada de metro totes les altres línies de rodalies, cosa molt més factible. Els trens podrien seguir acabant a EdF, però tenint 8 vies d'AV no crec que fes falta, a banda que no aportaria gaires passatgers i s'haurien de canviar amples, electrificacions, sistemes de seguretat...

La idea d'estació terminal cèntrica està molt bé, però ha d'estar ben comunicada, com ho està Sants i ho estaria una llunyana Sagrera TA, i aquest és el punt que li falta a EdF. Dit això, jo també vull que l'EdF torni a gunyar protagonisme, però...


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”