Correcte Guigui.Guigui ha escrit:Puntualització: has de multiplicar-ho per 10. Per a ser més exactes, a mi em surten 83,11 euros.Ayerbe-Zuera ha escrit:El coste de la estación fue de 2,7 Millones de Euros, pagados por la Junta de Andalucía y la Diputación de Córdoba (fuente: http://www.abc.es/economia/20130630/abc ... 92343.html). Paran tres trenes por sentido y día (2 AV City y un Altaria). El número de pasajeros anual es 32.485 (89 x 365). Es decir, se destinaron 8,22 euros (2.700.000/32.485) por viajero (si solo contamos los viajeros del primer año) a satisfacer la movilidad de los ciudadanos de la zona. Y además lo pagaron la Junta y la Diputación, con lo que no tuviste que rascarte el bolsillo.
Fent una simplificació, suposant que el 50% dels passatgers de Villanueva de Córdoba va a Córdoba pagant un bitllet de 10 euros i l'altre 50% va a Madrid pagant 50 euros, resulta que els usuaris d'aquesta estació aporten menys d'1 M€ d'euros a l'any al sistema ferroviari. D'aquests diners ha de sortir l'amortització de la infraestructura i el seu manteniment, així com les despeses de l'operadora (material mòbil, personal, electricitat...). Quant queda per a l'estació pròpiament dita? No veig com poden quadrar els números ni a 25 ni a 50 anys vista.
Ayerbe-Zuera diu que ho paga la Junta y la Diputación. Com si el pressupost la Junta y la Diputación es financessin íntegrament dels impostos dels andalusos i cordovesos respectivament. I independentment d'això, estem parlant de si l'alta velocitat és una ruïna econòmica, no si a mi em costa més o menys diners.
De Tardienta jo no he dit res, he parlat de les 11 estacions creades expressament per a l'alta velocitat.