El metro Transversal

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4439
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Quina meravella!

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 15/02/2014 15:52

jms ha escrit:El 18 de desembre de 1983, un parell de dies abans de la inauguració del soterrament de l'estació de Santa Eulàlia i la seva prolongació fins a La Torrassa, vaig fer un reportatge fotogràfic de les noves instal·lacions. Al mateix temps la línia 1 arribava a Santa Coloma amb les estacions de Trinitat Vella, Baró de Viver i Santa Coloma. Precisament aquest tram tenia la particularitat de travessar el riu Besòs per sota a la sortida de Baró de Viver. Era curiós passejar per sota el riu sense mullar-te. Tres dies després d'aquesta inauguració, el dia 23 era la línia 5 la que prolongava el seu recorregut fins a Cornellà. La fotografia ens mostra l'estació de La Torrassa i el túnel en el tram sota el riu Besòs prop de l'estació Baró de Viver.
Molt bo el reportatge que ens mostres! Tens més fotos?



Avatar de l’usuari
Albert Llauger
N5
N5
Entrades: 129
Ubicació: Barcelona (Joanic L4)

Entrada Autor: Albert Llauger » Dilluns 19/05/2014 21:03

El passat dia 7 de maig al Facebook d'Autobusesbcn: https://www.facebook.com/pages/Autobuse ... tos_stream van publicar una foto d'una estació del Metro Transversal que resulta ser Plaça de Sants. En la foto l'estació ja estava acabada (faltava col·locar el tercer carril a les vies), així que la foto deu ser del 1926 i devia ser poc abans de la inauguració de la línia. Descartada Hostafrancs perquè he vist les fotos de 1957 i a sota les andanes no hi havia paret contínua com a Plaça de Sants, es tracta de Plaça de Sants (Sans en aquella època), i pel que veig no ha canviat pas gaire respecte l'estat que presenta actualment, les úniques diferències són que les parets van ser enrajolades cap al 1970, el sostre pintat de negre a finals del 2006 per dissimular les nombroses taques d'humitat i aquesta xapussa de cables i suports per a l'enllumenat fluorescent instal·latsals anys 80 amb motiu de la senyalització adapotada el 82 i que va espatllar l'aspecte de moltes estacions clàssiques.

Dit això crec que seria una bona idea que el dia que adaptin i reformin la estació li retornin un aspecte retro més similar a l'original. Tot i que aquest seria el meu desig, a can TMB no ho faràn perquè abans preferiràn una estació de disseny moderna que esborri qualsevol rastre d'estació antiga.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 09/06/2016 11:50

Demà és el 90è aniversari, de moment no consta que es faci celebració el mateix dia, però potser sí faran menció als canals de xarxes socials...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 09/06/2016 20:00

Amb el permís de TMB, aquestes seran les activitats relacionades amb l'aniversari:



Actes de commemoració del 90 aniversari del Transversal

- 5 de maig : Sortida Metro Històric (ja fet, i encara que sigui Gran Metro...)

Estació Sagrada Família amb itinerari SF – La Pau – SF, 01:00h


- 15 de juny : Presentació Llibre “EL METRO TRANSVERSAL DE BARCELONA 1926-2016” i exposició fotogràfica.

Vestíbul Universitat L-2, 18:00 h


- Exposició mòbil del tren sèrie 100

Tren sèrie 4000 vinilat exteriorment amb motiu del tren sèrie 100 i exposició fotogràfica a les finestres, amb servei convencional.

De juliol a desembre.


- Instal·lació de QR’s linkats a un web a totes les estacions del tram commemorat (Bordeta – Pl. Catalunya)

De juliol a desembre.


- Creació d’una visita amb el recorregut del tram commemorat (Bordeta – Pl. Catalunya)

Es realitzarà els caps de setmana per la empresa Cultruta.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dijous 09/06/2016 20:34

Espero que per els 100 anys facin alguna cosa més "currada"...


Salutacions,

Oriol

Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 09/06/2016 20:35

Al final ha quedat tot molt descafeïnat, no? Tinc la sensació que això passarà molt desaparecebut, després miro al japó on hi ha actes ferroviaris de veritat i això presentat em sembla una me molt gran.

Ni tant sols es dignen a deixar entrar a Can Boixeres a veure el 100 de veritat, que inclòs podrien demanar pagar un preu simbòlic (1€) pel seu manteniment. Es que francament, no ho puc arribar a entendre.

Ara bé, el trajecte de la visita Bordeta - Catalunya, inicia a al baixador de Bordeta o a Santa Eulàlia? :?


El metro de Barcelona amb motoristes!

WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Diumenge 12/06/2016 12:56

Si almenys tinguéssim un Museu del Transport (o de la Mobilitat, tant se val...) on estigués exposat el 100, ni que fos de forma estàtica, ja es podria fer un petit acte, amb presentació del llibre, petita conferència i visita de l'automotor preservat... No sé si és molt demanar!!!. Ja no parlo d'organitzar una circulació operativa, o coses d'aquestes, que això no és Anglaterra... Mentrestant, el vinil o el cartró-pluma serveixen per tapar-ho tot.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5698
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 12/06/2016 16:38

Bé, com que "només" es tractava d'un 90è aniversari (fora de l'òrbita dels múltiples de 25), podem esperar que d'aquí 10 anys es faci quelcom de millor. Val a dir que un tren vinilat ja és quelcom més que no res! Vejam si dimecres el puc "caçar". Dimecres o a partir de llavors, perquè entenc que s'hi estarà un temps així.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4439
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 12/06/2016 16:44

La presentación del libro es gratuita y abierta a todo el mundo?



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5698
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 12/06/2016 17:36

Renfe445 ha escrit:La presentación del libro es gratuita y abierta a todo el mundo?
Al portador de un título de viaje convenientemente validado, ¿no? :)

¿O la harán fuera de validadoras? (supongo que no, hay menos espacio)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Catinenc
N3
N3
Entrades: 22

Entrada Autor: Catinenc » Dilluns 13/06/2016 22:25

Ya que no podemos disfrutar del coche de Can Boixeres, os dejo mi reproducción en escala N.
Fitxers adjunts
Metro-126.jpg
Metro-126.jpg (110.32 KiB) Visualitzat 8919 cops



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5698
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 23/06/2016 12:31

Aquest tren se sap quan començarà a circular així?
metring ha escrit: Tren sèrie 4000 vinilat exteriorment amb motiu del tren sèrie 100 i exposició fotogràfica a les finestres, amb servei convencional.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dijous 23/06/2016 19:10

De debò han copiat la mateixa idea que van fer al metro de Madrid, vinilar un tren dels 80 amb la decoració d'un tren històric que s'està podrint a Can Boixeres? DE DEBÒ?
Per què no treuen el 100? Tan mal està?


Salut!
#volemL9

Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 23/06/2016 19:23

davroca5 ha escrit:De debò han copiat la mateixa idea que van fer al metro de Madrid, vinilar un tren dels 80 amb la decoració d'un tren històric que s'està podrint a Can Boixeres? DE DEBÒ?
Per què no treuen el 100? Tan mal està?
El 100 no pot entrar a L1.

Com que algún geni ha decidit treure l'agulla de Catalunya, aquest tren no podrà anar mai al tram central de L1. Podria entrar per Hospital de Bellvitge, però el tren toca en algunes de les corves a Hospitalet pel que no podria anar gaire lluny remolcat.

Després està que el tren no te pantògraf ja que s'alimentava per tercer carril.

De totes maneres no és mala idea el vinil. Aquí com sempre dependrà de si fan una me*da de feina (com ho van fer a Madrid), o pel contrari, ho fan bé com a d'altres països (com el Japó per exemple) i la cosa queda molt decent.
Però vistos els precedents de can TMB aquests anys, aposto que serà un pel millor que l'horror fet a Madrid i prou. No vagi a ser que a algú li doni un atac de cor per treballar massa.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dissabte 25/06/2016 20:11

de tots els motius que podria dir del perquè el 100 no pot circular només diré un:

s'hauria de desmuntar tota la catenària rígida de la L1 (carril conductor i suports). Després ja ens podríem entretenir en andanes i agulles però no arribarà el cas.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dissabte 25/06/2016 21:03

Per què? Quina part del tren hi toca allà dalt?



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4439
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 25/06/2016 21:26

Los 100 a parte de ser muy largos también tienen techos altísimos, por lo que haría contacto con la catenaria, no?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 14/07/2016 13:10

:'(

https://noticies.tmb.cat/cultura-oci/co ... ce=Twitter

Comença la muda de pell del tren que homenatjarà els 90 anys del Transversal

Imatge



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5698
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 14/07/2016 13:58

Home, doncs fa pinta de fer patxoca. Ja sabem que ens agradaria que hi funcionés el 100 autèntic i/o poder-lo veure exposat, però què hi farem.

Caldrà estar atents a quin torn l'assignen.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4439
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 15/07/2016 21:02

Qué peste!!



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”