El metro Transversal

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
local
N5
N5
Entrades: 85
Ubicació: ÀMB

Re: El metro Transversal

Entrada Autor: local » Divendres 15/07/2016 21:14

Renfe445 ha escrit: Qué peste!!
Doncs a mi m'agrada.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Divendres 15/07/2016 22:31

Al meu parer, no ha quedat tan malament... Igualment, millor això que res, no? Per cert, se sap com evoluciona el tema de l'històric que hi ha a la Sagrera?


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 20/07/2016 15:47

Sobre el tren tunejat de 100, ara ja en parlen:



David.F.C.M.B.1000
N6
N6
Entrades: 293
Ubicació: barcelona

Entrada Autor: David.F.C.M.B.1000 » Dimecres 20/07/2016 19:06

apartir de mañana circulara todo el dia o solo un rato ???



Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 20/07/2016 21:32

La unitat és la 4033-4036.

L'he pescat a Mercat Nou a les 19:30 tocades, suposo que sortia de Bordeta. Dins el tren hi havia la premsa convidada i com sempre, els "amics" habituals.

M'he pescat per sorpresa doncs no me l'esperava i els rellotges marcaven encara un parell de minuts. El cas es que el tren s'ha posat entre el 113 i el 114, amb el torn 190.

He anat fins a Universitat on he baixat per fer-li una foto. I així de pasada, agafar el 114 i baixar una mica abans de Fondo per caçar-lo en una estació amb més llum. He baixat a Torres amb el 114, he fet el ronso i he pescat el 113 camí a Sant Andreu per caçar-lo allà.

Doncs sorpresa sorpresa, el tren ja no era al carrussel, o sigui, o s'ha quedat a Fondo, o ha marxat a les cotxeres de Sagrera, o ha donat mitja volta a Glòries desallotjant el tren. Francament, no ho entenc i segueixo sense entendre el motiu pel cual un acte divulgatiu com aquest es fa per enèsima vegada a porta tancada. No se suposa que això el que ha de fer es divulgar-ho entre la ciutadania? Per que punyetes als actes aquests hi ha els amics de sempre, si al cap i a la fi, llevat l'afició i posició privilegiada, ja se saben de llarg el contingut que es mostra?


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 20/07/2016 21:46

Haurà acabat a Sagrera, doncs l'he vist a l'andana contrària a Fabra i Puig, tornant de l'acte.

L'acte central a Universitat el podia veure tothom, això si. I el tren circularà fins desembre.



Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 20/07/2016 22:04

Ni idea, o potser s'ha retardat per Fondo, ves a saber :x

En tot cas, fins al desembre corre. Molt bona notícia doncs :D


El metro de Barcelona amb motoristes!

xevi
N7
N7
Entrades: 603

Entrada Autor: xevi » Dijous 21/07/2016 11:10

Sincerament, la vinilització aquesta la trobo cutre i penosa, i més, tenint en compte que disposen de 2 unitats històriques (100 i 400) d'aquesta línia, que es podrien exposar, ni que fos de manera temporal en algun espai. Ni això, una pena.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5698
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 21/07/2016 14:01

Jo, del que no em queixaria pas per un cop, seria de que algun "graffiter justicier" amanís de negre la croqueta blanca dels testers... Perquè, a sobre, han triat la mida XXL :nono


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1637
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 21/07/2016 14:37

xevi ha escrit:Sincerament, la vinilització aquesta la trobo cutre i penosa, i més, tenint en compte que disposen de 2 unitats històriques (100 i 400) d'aquesta línia, que es podrien exposar, ni que fos de manera temporal en algun espai. Ni això, una pena.
Diguem que queda curiós, però efectivament, un bon homenatge als 90 anys del Transversal seria plantar durant el mes de setembre o tot un trimestre el 100 i el 400 al bell mig de la plaça de Catalunya, ja que no poden corre. Salut!



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5698
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 21/07/2016 16:11

Cap esment al "revival" dels anys 80 (diumenges al matí), ni a l'existència d'un dels automotors originals...

http://www.lavanguardia.com/local/barce ... ersal.html


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 21/07/2016 16:29

122-042-132 ha escrit:
xevi ha escrit:Sincerament, la vinilització aquesta la trobo cutre i penosa, i més, tenint en compte que disposen de 2 unitats històriques (100 i 400) d'aquesta línia, que es podrien exposar, ni que fos de manera temporal en algun espai. Ni això, una pena.
Diguem que queda curiós, però efectivament, un bon homenatge als 90 anys del Transversal seria plantar durant el mes de setembre o tot un trimestre el 100 i el 400 al bell mig de la plaça de Catalunya, ja que no poden corre. Salut!
N'hi ha prou amb deixar visitar el 100 a tothom a Can Boixeres, amb opció de fer donatius o amb un preu simbòlic.

A Bordeta es podria fer una exposició, fent que alguns trens hi fessin parada.

De possiblitats n'hi ha moltíssimes, ganes de fer-ne cap, 0. I si res es fa, ja sabem de quina manera es realitza.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Intercanviador
N4
N4
Entrades: 57

Entrada Autor: Intercanviador » Dijous 21/07/2016 22:20

Potser us sembli una animalada, pero vist que el material de la línia 1 és técnicament incompatible amb la resta de la xarxa, a mi m'agradaria que tots els trens els pintéssin en aquest disseny groc i negre en recordatori del seu origen, molt més original que l'actual.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 21/07/2016 22:28

Ui, no, que desfaria la identitat corporativa! Si no, no seria possible diferenciar TMB dels seus competidors. Que eren... Bé, ara no se m'acut, però dels competidors. Que n'hi ha, segur. Que així ho diuen els manuals de màrqueting.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Intercanviador
N4
N4
Entrades: 57

Entrada Autor: Intercanviador » Dijous 21/07/2016 22:40

La mateixa "identitat diferenciadora" que fa que cada cop més, als grans eixos comercials de totes les ciutats del món, trobem exactament els mateixos comerços... res més diferenciador que fer una cosa diferent a la que es fa arreu del món.

Pel que fa a competidors, no m'imagino altres operadors compartint la mateixa infraestructura... ni menys construïnt una de nova! (Ara que potser, per a acabar el tram central de la L9, potser seria una idea!).



xevi
N7
N7
Entrades: 603

Entrada Autor: xevi » Divendres 22/07/2016 7:11

Un parell de coses:
- Totalment d'acord en pintar els trens de la L1 de groc, seria un record permanent a l'origen de la línia i animaria una mica els metros blancs de la resta de línies.
- Respecte exposar el 100 i el 400, no es podria fer a la 3a via de Torras i Bages? Fins i tot s'hi podrien posar uns panells informatius amb fotos històriques.



Metropondikas
N5
N5
Entrades: 108

Entrada Autor: Metropondikas » Divendres 22/07/2016 9:01

Bon dia,

Al juny vaig anar a la presentació del llibre "El Transversal" al vestíbul de la plaça Universitat. Hi accedeixo per l´entrada de la pròpia plaça. Pregunto a una empleada per la presentació, em diu: passa per la porta oberta (una porta de vidre que completa la línia de validadores fins als murs), entro i, m´assec a l´espera de l´acte.
Dimecres passat volia anar a l´acte de presentació del tren envinilat. En passar per les proximitats de la plaça, m´hi apropo, era d´hora encara. Tanmateix, veig que hi ha una mica d´enrenou, guardes de seguretat, etc, és a dir, moviment que indicava la celebració de quelcom. Com que ja sabia de l´existència de la porta, hi entro (era oberta). M´intercepta un empleat, em saluda amb un "hola", pregunto per l´acte i em diu que he de pagar bitllet. Faig esment de l´acte de presentació del llibre, en què em van deixar passar per aquesta mateixa porta sense haver-ne de pagar. Argument seu: doncs no, tothom qui accedeix a les instal-lacions del metro ha de pagar bitllet. Com que ni ganes de discusió, giro cua i marxo pensant en la manca de criteris que tenen i en que no pagava la pena tornar per veure un tren envinilat. No hi vaig tornar...
Em quedo amb l´opinió d´un dels companys foraires, en Miquel, quant a les ganes per part de l´empresa (?) de fer alguna cosa de més envergadura per commemorar el 90è aniversari del Metro Transversal: ganes 0. I a més, em treuen les ganes a mi...
Això d´envinilar un tren de la sèrie 4000 potser estarà bé però es podia haver fet molt i molt més.
Què lluny queden, com diu el Fran, els diumenges de l´any 80 amb els impressionants combois de tres cotxes de la sèrie 100 acabats de decorar com en origen, circulant per estacions com Plaça Catalunya o Espanya. Veure´ls per Plaça Catalunya eren una delícia perquè no hi havia el mur que separa les instal-lacions del metro de les d´Adif i es podia veure amb total claredat els trens que circulaven en sentit contrari. Em vaig fer un fart d´agafar-los aquells diumenges. De malnom els deien "camells", potser degut a la forma del sostre que recordava la gepa d´aquests animals.
Una pena.
Si no recordo malament, dintre del mateix acte també hi havia l´exposició d´una sèrie de fotografies relacionades amb el Transversal, que no vaig veure en el moment que m´hi vaig apropar. Algú que hi va anar, les va veure?

Salutacions,
MANEL



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5698
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 22/07/2016 9:30

Jo no crec que calgui arribar a l'extrem de pintar els trens de sèries actuals en els colors originals que van portar durant uns 30 anys els trens inaugurals de la línia (i de la "xarxa sencera" del Metro Transversal, en aquell moment, per petita que fos comptant les actuals L1 i L5). La història de la L1 és el triple de llarga que aquells 30 anys, i de fet tot just ara es compleixen 30 anys del funcionament de la sèrie 4000, a la qual senta molt millor el blanc (la llàstima més aviat és la irrupció dels colors que el complementen), igual que passa amb els molt més joves 6000. No cal entestar-se amb que tot vaig sempre lligat a la primera part de cada història. Tots els períodes són importants.

Dit això, que hi hagi un o, si hagués estat el cas, més trens vinilats d'aquesta manera durant una temporada, ja em sembla molt bé. A veure si l'agafo. Avui, primera temptativa sense èxit (he viatjat en el 4000 anterior, 4029-32, i he vist un altre 4000 "normal" i dos 6000)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5698
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 22/07/2016 9:33

Metropondikas ha escrit:Què lluny queden, com diu el Fran, els diumenges de l´any 80 amb els impressionants combois de tres cotxes de la sèrie 100 acabats de decorar com en origen, circulant per estacions com Plaça Catalunya o Espanya. Veure´ls per Plaça Catalunya eren una delícia perquè no hi havia el mur que separa les instal-lacions del metro de les d´Adif i es podia veure amb total claredat els trens que circulaven en sentit contrari. Em vaig fer un fart d´agafar-los aquells diumenges. De malnom els deien "camells", potser degut a la forma del sostre que recordava la gepa d´aquests animals.
En Lluís Permanyer, cronista de Barcelona, ha fet una publicació a la seva pàgina de FB sobre el 4000 envinilat. Jo ha hi he ficat cullerada parlant del "silenci administratiu" sobre l'automotor 100 supervivent (del 400 no he dit res per no afegir-hi "soroll"), i implícitament de l'ingnominiós tracte dispensat als altres 2/3 del tren dels 80. Us animo a participar-hi, als qui tingueu perfil de FB.

https://www.facebook.com/Lluís-Permanye ... 1775360035

Hi he volgut afegir un enllaç a aquest tema:
http://transport.cat/viewtopic.php?f=23&t=9382

i no permet la publicació de comentaris amb enllaços >:(


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Intercanviador
N4
N4
Entrades: 57

Entrada Autor: Intercanviador » Divendres 22/07/2016 21:00

Recordo haver pujat un diumenge als 80 en el comboi original restaurat. Era impressionant, una obra d'art sobre rodes. Ja és gran que hagués sobreviscut durant tants anys en els què no hi havia diners per romanços, i precisament quant ens les vàrem donar de país ric, agafem i el deixem perdre.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”