Vies blaves, what else?

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Vies blaves, what else?

Entrada Autor: metring » Dissabte 23/07/2016 16:59

Obro el fil aquí, i els traslladaré al subfòrum més adequat, més que res perquè de moment no sé de què es tracta això de les vies blaves :x Algú ho sap? Com les vies verdes però amb parc aquàtic enmig? :playa :titanic

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... -blaves.do

Territori i la Diputació de Barcelona presenten el projecte de les Vies Blaves de Barcelona


El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, la presidenta de la Diputació de Barcelona, Mercè Conesa, i el vicepresident segon de la corporació, Marc Castells, presentaran el proper dilluns, 25 de juliol, el projecte de les Vies Blaves.

L’acte tindrà lloc, a les 10.00 hores a la seu de la Diputació de Barcelona (Edifici can Serra. Rambla Catalunya, 126. Barcelona).

25-07-2016 10.00 | Seu de la Diputació de Barcelona (Edifici can Serra. Rambla Catalunya, 126) | Barcelona (Barcelonès) | Barcelona
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, la presidenta de la Diputació de Barcelona, Mercè Conesa, i el vicepresident segon de la corporació, Marc Castells, presentaran el projecte de les Vies Blaves.



barcelonasants
N4
N4
Entrades: 45
Ubicació: Mataró, El Maresme

Entrada Autor: barcelonasants » Dissabte 23/07/2016 17:21

metring ha escrit:Obro el fil aquí, i els traslladaré al subfòrum més adequat, més que res perquè de moment no sé de què es tracta això de les vies blaves :x Algú ho sap? Com les vies verdes però amb parc aquàtic enmig? :playa :titanic
N'hi ha prou amb fer una recerca ràpida a Google ;)

"Impulsat per la Diputació de Barcelona amb el suport de la Generalitat de Catalunya, el projecte convertirà en transitables més de 300 quilòmetres a la vora del riu per fer-hi rutes a peu, en bicicleta o a cavall. El pressupost de les Vies Blaves està previst que arribi als 25 milions d'euros."


Enllaç: http://www.diba.cat/web/sala-de-premsa/ ... 0%99euro-1

Sembla una iniciativa interessant, que em recorda força a l'Eurovelo: http://www.eurovelo.org/ Potser caldrà esperar a la presentació oficial, a veure de què es tracta, exactament.


Perquè viatjar era un plaer: http://mundorenfe.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dissabte 23/07/2016 20:42

Pues el señor Marc Castells que es Alcalde de Igualada no puede presumir mucho de su via blava por que aunque se haya recuperado el rio de cara a la ciudad, el mal olor de la depuradora es insoportable, aunque hay valientes que hasta van corriendo y en bicicleta por la zona.
Curiosamente en igualada se le ha llamado Via Verde, quiza le tenga que cambiar el nombre :)



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 25/07/2016 11:57

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... clistes.do

Els rius Llobregat, Anoia i Cardener disposaran de més de 300 km de Vies Blaves per a vianants i ciclistes


· Es condicionaran antics camins paral·lels als rius, es crearan connexions amb els municipis i es rehabilitaran elements patrimonials i paisatgístics

· L’habilitació dels camins finalitzarà el 2020, amb una inversió de 25 milions d’euros, i beneficiarà a 5,2 milions de persones que viuen a menys de mitja hora dels rius

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, la presidenta de la Diputació de Barcelona, Mercè Conesa, i el vicepresident segon de l’ens municipalista, Marc Castells, han presentat aquest dilluns el projecte de les Vies Blaves, que crearà 306 quilòmetres de camins per a vianants i mitjans no motoritzats al llarg dels rius Llobregat, Anoia i Cardener.

Aquestes Vies Blaves discorreran per una de les àrees més dinàmiques d’Europa, amb un urbanisme de gran complexitat i que aplega 65 municipis. Un total de 5,2 milions de persones, el 70% dels catalans, hi viu o es troba a menys de mitja hora de distància. Per la dimensió del projecte, és una actuació inèdita al sud d’Europa.

Urbanisme al servei del ciutadà

El conseller Rull ha destacat que “es tracta d’un projecte inèdit al sud d’Europa que recull els objectius del Govern”, perquè “utilitzarem l’urbanisme per acostar el medi ambient a la gent”, i servirà per impulsar la mobilitat ecològica i l’activitat econòmica i el turisme.

A més, ha recordat que l’actuació és possible perquè “el país ha fet un esforç extraordinari en el sanejament de les seves aigües”. Així, ha insistit que “s’han fet els deures i s’han fet conjuntament entre la Generalitat i les administracions locals”.

La Diputació de Barcelona va decidir el 2015 engegar el projecte de les Vies Blaves com a eina prioritària per a la dinamització turística de les comarques barcelonines. Permetrà recuperar la salubritat i el paisatge dels entorns fluvials i dotar les poblacions riberenques d’infraestructures de lleure de qualitat.

Tres itineraris de senders

També es posaran en valor camins històrics, elements patrimonials i paisatgístics i es faran accessibles espais naturals desconeguts o descuidats. En conjunt, suposarà una inversió de 25 milions d’euros, a càrrec de la Diputació.

Les Vies Blaves s’estructuraran en tres branques:

· Via Blava Llobregat: recorrerà els 186 quilòmetres al llarg de les comarques del Berguedà, el Bages, el Baix Llobregat, el Vallès Occidental i el Barcelonès. S’iniciarà a les fonts del riu, a Castellar de N’Hug, i finalitzarà a la desembocadura d’El Prat de Llobregat, unint indrets com Sant Benet de Bages, Montserrat i 15 colònies tèxtils.

El recorregut principal es podrà completar amb fins a 100 quilòmetres més de possibles variants i enllaços. La Via Blava Llobregat suposarà una inversió de 14 milions d’euros.

· Via Blava Cardener: en aquest cas, s’habilitaran 50 quilòmetres d’itineraris pel Bages, entrant a la demarcació de Barcelona per Cardona i confluint amb la Via Blava Llobregat a Castellgalí. La inversió prevista és de 5 milions d’euros.

· Via Blava Anoia: seguirà el riu al llarg de 70 quilòmetres per l’Anoia, l’Alt Penedès i el Baix Llobregat. Començarà a la confluència dels camins de Calaf, Sant Matí Sesgueioles, Montmaneu i Argençola; continuarà per Jorba i s’unirà a la Via Blava Llobregat a Martorell. Requerirà una inversió de 6 milions d’euros.

A més del patrimoni cultural situat a tocar dels rius, les Vies Blaves travessaran tres parcs naturals, 12 espais naturals protegits i vuit espais turístics.

Redacció coordinada del projecte

El disseny de les Vies Blaves es durà a terme mitjançant la tramitació d’un Pla director urbanístic (PDU), una figura de planejament supramunicipal amb un gran nivell de detall. Precisament, el conseller Rull ha anunciat que aquest dimarts la Comissió de Política Territorial i d’Urbanisme de Catalunya, òrgan col·legiat dependent del Departament de Territori i Sostenibilitat, encarregarà l’inici de la seva redacció i tramitarà tot el procediment. “Aquest dimarts donarem formalment el tret de sortida, i en un període d’un any i escaig estarem en condicions de poder-ho aprovar, encara que els treballs aniran en paral·lel”, ha assegurat Rull.

Com tots els PDU, un cop hagi rebut l’aprovació inicial se sotmetrà a informació pública i a l’audiència dels ajuntaments, perquè tots els municipis i la ciutadania puguin fer les al·legacions que estimin oportunes. L’aprovació definitiva del PDU de les Vies Blaves es preveu per a finals del 2017 o principis del 2018. Per tal de coordinar tots els treballs, es crearà una comissió de seguiment amb representants de la Generalitat, de la Diputació i dels equips redactors. La Diputació de Barcelona finançarà el cost de la redacció del PDU.

Paral·lelament, aquest mes de juliol també s’inicien els tràmits per a la redacció del projecte executiu de la Via Blava Llobregat. Al setembre començarà el procés per contractar la redacció del projecte Via Blava Cardener i de la segona fase de la Via Blava Anoia, atès que el projecte executiu de la primera fase ja està redactat.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 25/07/2016 12:38

I ara pregunto: si les Vies Blaves i les Vies Verdes compleixen la mateixa funció i presenten les mateixes característiques bàsiques, per què se'n fa una distinció totalment inútil de cara la pràctica, en funció d'unes característiques purament circumstancials com són el seu emplaçament o l'origen com a via? És més, això només ajuda a segregar conceptualment dues tipologies, creades amb criteris tan arbitraris com artificials, que no fa sinó dificultar-ne la promoció turística i de lleure.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dilluns 25/07/2016 15:43

De moment i ja fa anys que està acondicionat les vores del riu Llobregat desde Martorell, al costat de l'estació dels FGC i el pont Romà, comença un camí, i arriba ben bé a la desenvocadura del Llobregat.

Està bastant ben arreglats els camins, amb fons Europeus, hi han diversos ponts per a vianants que creuen el riu a diverses parts del riu. Hi ha molts trams on hi ha camí a banda i banda del riu, en alguns trams passa proper a alguns horts o a prop del viaducte de l'AVE... hi faltarien algunes fonts més d'aigua potable, i alguna zona més amb bancs i una mica d'ombra...

Imatge

Imatge

Imatge



Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”