Desballestament de material ferroviari de Renfe

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Desballestament de material ferroviari de Renfe

Entrada Autor: Renfe451 » Diumenge 07/08/2016 14:03

Ha sortit a ForoTrenes, un llistat amb la licitació de tot el material de Renfe que lamentablement haurà de passar pel corredor de la mort, si no hi ha cap associació que acudeixi al seu rescat i preservació.

Aquests són els trens sentenciats:

Sèrie 250: 006, 007, 008 i 009.
Sèrie 269: 104, 212, 214, 215, 221, 228, 231, 239, 251, 263, 266, 297, 305, 308, 402, 403, 405, 406, 408, 409, 410, 412, 414, 417, 418, 419, 420, 501, 513, 914, 915, 953 i 969.
Sèrie 289: 039.
Sèrie 303: 039.
Sèrie 308: 002 i 015.
Sèrie 319: 320, 322, 326, 333 i 334.
Sèrie 432: 001, 004, 009, 014 i 016.
Sèrie 440: Un total de 61 trens de la sèrie que passaran per la pinça. Desconeixem numeracions concretes.
Sèrie 444: 006 i 012.
Sèrie 446: 011.
Sèrie 448: 018, 019, 022 i 028 (aquests quatre són els únics de la sèrie sense reformar, la 028 la recordareu per fer els BCN-Zaragoza abans de la seva retirada definitiva)
Sèrie 592.2: 202 (el que es troba canibalitzat a Lleida).



David.F.C.M.B.1000
N6
N6
Entrades: 293
Ubicació: barcelona

Entrada Autor: David.F.C.M.B.1000 » Diumenge 07/08/2016 19:57

Estas son las UT 440 que desguazaran:

- Apartadas en algodor: 142, 143, 149, 151, 153, 159, 160, 165, 168, 180, 181, 182, 183, 184, 188, 194, 199, 202, 205, 210, 212, 218, 222, 224, 225, 231, 232, 240, 245, 249, 250, 251.

- Apartadas en valladolid: 154, 158, 192, 248, 198.

- Apartadas en la sagra: 161, 170.

- Apartadas en santander: 200, 242.

- Apartadas en leon: 213.

- Apartadas en arcos de jalon: 135 y 176.

- Apartadas en castillejo añover: 141 y 215.

- Apartada en can tunis: 157.

- Apartadas en mora la nova: 152, 167, 246.

- Apartadas en alsasua: 147, 196, 220, 221, 223, 226.

- Apartada en Salvatierra de Álava: 162, 201, 208.

- Apartada en Plaiaundi: 244.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Diumenge 07/08/2016 20:29

De las 440 que hablamos son todas 470 Reformadas o son 440 que llevan tiempo sin servicio?



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Diumenge 07/08/2016 21:19

ortegote ha escrit:De las 440 que hablamos son todas 470 Reformadas o son 440 que llevan tiempo sin servicio?
Son únicamente 440 que en su momento pertenecían a Cercanías (muchos de ellos estaban en BCN) y que llevan tiempo dadas de baja del parque de Renfe. Las 470 seguirán en servicio para Media Distancia.



Avatar de l’usuari
Danilleida
N7
N7
Entrades: 578
Ubicació: 6 Mercat Bordeta - Arnau de vilanova... 7 costa Magraners - av.st. Pere / Seca.

Entrada Autor: Danilleida » Diumenge 07/08/2016 22:08

Renfe451 ha escrit:Ha sortit a ForoTrenes, un llistat amb la licitació de tot el material de Renfe que lamentablement haurà de passar pel corredor de la mort, si no hi ha cap associació que acudeixi al seu rescat i preservació.

Aquests són els trens sentenciats:

Sèrie 250: 006, 007, 008 i 009.
Sèrie 269: 104, 212, 214, 215, 221, 228, 231, 239, 251, 263, 266, 297, 305, 308, 402, 403, 405, 406, 408, 409, 410, 412, 414, 417, 418, 419, 420, 501, 513, 914, 915, 953 i 969.
Sèrie 289: 039.
Sèrie 303: 039.
Sèrie 308: 002 i 015.
Sèrie 319: 320, 322, 326, 333 i 334.

Sèrie 432: 001, 004, 009, 014 i 016.
Sèrie 440: Un total de 61 trens de la sèrie que passaran per la pinça. Desconeixem numeracions concretes.
Sèrie 444: 006 i 012.
Sèrie 446: 011.
Sèrie 448: 018, 019, 022 i 028 (aquests quatre són els únics de la sèrie sense reformar, la 028 la recordareu per fer els BCN-Zaragoza abans de la seva retirada definitiva)
Sèrie 592.2: 202 (el que es troba canibalitzat a Lleida).
Que els hi pasa a les 448? Si encara podrien donar un bon servei...



David.F.C.M.B.1000
N6
N6
Entrades: 293
Ubicació: barcelona

Entrada Autor: David.F.C.M.B.1000 » Dilluns 08/08/2016 0:26

Renfe451 ha escrit:
ortegote ha escrit:De las 440 que hablamos son todas 470 Reformadas o son 440 que llevan tiempo sin servicio?
Son únicamente 440 que en su momento pertenecían a Cercanías (muchos de ellos estaban en BCN) y que llevan tiempo dadas de baja del parque de Renfe. Las 470 seguirán en servicio para Media Distancia.

las 470 no duraran mucho tiempo ya que las 447 PMR las substituiran...



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dilluns 08/08/2016 0:52

Són les 448 que no es van arribar a reformar.
Quatre estan (se'n preserva una) en esquema blanc amb ratlla morat pantone i feien IC's Madrid - Irun per convencional i la 028, que feia Regionals a BCN i després Saragossa (aquesta en esquema renfe op)

Arran d'un incident d' una passatgera a Saragossa amb una de les portes de la 448-028 (manuals) es va prohibir l'existència de portes manuals d'accès als trens, motiu pel qual va quedar apartada de circulació fins ara que se n'ha licitat el desguàs.
D'aquestes se'n salva la 026 que es preserva.

Las 440, son 440R apartadas en varios sitios, hace años que no circulan.
Hace 2 veranos revivieron un par de ellas de 2 coches, por lo que veo esto no irá a más.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dilluns 08/08/2016 1:28

Vista la llista, entenc que la 440 que hi ha abandonada als tallers de Sant Andreu, sota el pont del carrer Palomar, a tocar de la Maquinista, no la mouran pas d'allà. Se sap el seu futur?


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 08/08/2016 10:38

Adolescent barceloní ha escrit:Vista la llista, entenc que la 440 que hi ha abandonada als tallers de Sant Andreu, sota el pont del carrer Palomar, a tocar de la Maquinista, no la mouran pas d'allà. Se sap el seu futur?
Se suposa que se'n parla en algun punt d'aquest tema:
http://transport.cat/viewtopic.php?f=45&t=8759


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dilluns 08/08/2016 12:38

David.F.C.M.B.1000 ha escrit:
Renfe451 ha escrit:
ortegote ha escrit:De las 440 que hablamos son todas 470 Reformadas o son 440 que llevan tiempo sin servicio?
Son únicamente 440 que en su momento pertenecían a Cercanías (muchos de ellos estaban en BCN) y que llevan tiempo dadas de baja del parque de Renfe. Las 470 seguirán en servicio para Media Distancia.

las 470 no duraran mucho tiempo ya que las 447 PMR las substituiran...
Aquí en Cataluña sí, pero en el resto de España tienen cuerda para rato y son imprescindibles para buena parte de los servicios de MD.
albe6 ha escrit:Las 440, son 440R apartadas en varios sitios, hace años que no circulan.
Hace 2 veranos revivieron un par de ellas de 2 coches, por lo que veo esto no irá a más.
La de 2 cotxes és la 237, que en un principi pertany a la base de Lleó segons Listadotren i que porta decoració Intercity, juntament amb la 236. Totes dues ex-Transpirinenc. És una de les 4 en total de la sèrie que queden en actiu.
Adolescent barceloní ha escrit:Vista la llista, entenc que la 440 que hi ha abandonada als tallers de Sant Andreu, sota el pont del carrer Palomar, a tocar de la Maquinista, no la mouran pas d'allà. Se sap el seu futur?
La 440 que es troba a Sant Andreu Comtal és la 131, original (sense reformar) i que en un principi està "preservada" pel Museu de Vilanova. Però porta anys podrint-se lamentablement.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 08/08/2016 12:47

Renfe451 ha escrit:La 440 que es troba a Sant Andreu Comtal és la 131, original (sense reformar) i que en un principi està "preservada" pel Museu de Vilanova. Però porta anys podrint-se lamentablement.
I a que espera Vilanova a agafar-la? Sempre he tingut la sensació que aquest museu és l'enganyifa més gran que tenim sobre el ferrocarril. :emprenyat


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dilluns 08/08/2016 12:52

Miquel ha escrit:
Renfe451 ha escrit:La 440 que es troba a Sant Andreu Comtal és la 131, original (sense reformar) i que en un principi està "preservada" pel Museu de Vilanova. Però porta anys podrint-se lamentablement.
I a que espera Vilanova a agafar-la? Sempre he tingut la sensació que aquest museu és l'enganyifa més gran que tenim sobre el ferrocarril. :emprenyat
Per alguna cosa li diuen "el museu de l'horror"... molta bona fama no és que en tingui precisament. Si Vilanova s'ho queda, no circularia pràcticament mai. Preferiria que s'ho quedés una associació que garantís la seva circulació (5a Zona ho ha intentat, però no ha fructificat).



David.F.C.M.B.1000
N6
N6
Entrades: 293
Ubicació: barcelona

Entrada Autor: David.F.C.M.B.1000 » Dilluns 08/08/2016 14:05

Renfe451 ha escrit:
Miquel ha escrit:
Renfe451 ha escrit:La 440 que es troba a Sant Andreu Comtal és la 131, original (sense reformar) i que en un principi està "preservada" pel Museu de Vilanova. Però porta anys podrint-se lamentablement.
I a que espera Vilanova a agafar-la? Sempre he tingut la sensació que aquest museu és l'enganyifa més gran que tenim sobre el ferrocarril. :emprenyat
Per alguna cosa li diuen "el museu de l'horror"... molta bona fama no és que en tingui precisament. Si Vilanova s'ho queda, no circularia pràcticament mai. Preferiria que s'ho quedés una associació que garantís la seva circulació (5a Zona ho ha intentat, però no ha fructificat).

que se la quede la asociacion de mora la nova, aunque en esa cochera creo que no cabe porque es pequeña y aparte el material que ya tienen... pero podrian hacer una mas grande en esas siete vias que hay, desguazar o restaurar tambien los 6 coches estrella que quedan alli en esas vias y hacer una cochera mas grande con esas vias , esa 440 no deberia estar alli apartada ya que es la unica ut 440 original de dos coches que quedan en cataluña , i si algun dia la sacan de alli nose como se lo aran porque las vias estan enterradas y si la sacan espero que su destino no sea el museo de vilanova o el desguace. De verdad meda mucha rabia que no la restauren porque en madrid hay dos y aqui solo tenemos una y abandonada, antes estaba la 132 apartada en vilanova pero unos vandalos le prendieron fuego en 2010 :emprenyat y su final fue el desguace



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 08/08/2016 14:16

Renfe451 ha escrit:Per alguna cosa li diuen "el museu de l'horror"... molta bona fama no és que en tingui precisament. Si Vilanova s'ho queda, no circularia pràcticament mai. Preferiria que s'ho quedés una associació que garantís la seva circulació (5a Zona ho ha intentat, però no ha fructificat).
Vist com acaben certs trens "preservats", que no circuli sembla fins i tot un mal menor mentre estigui emmagatzemat en condicions dignes...

Clar que després a un li ve el 124 del metro al cap...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dilluns 08/08/2016 17:19

Fran-Ikarus ha escrit:
Renfe451 ha escrit:Per alguna cosa li diuen "el museu de l'horror"... molta bona fama no és que en tingui precisament. Si Vilanova s'ho queda, no circularia pràcticament mai. Preferiria que s'ho quedés una associació que garantís la seva circulació (5a Zona ho ha intentat, però no ha fructificat).
Vist com acaben certs trens "preservats", que no circuli sembla fins i tot un mal menor mentre estigui emmagatzemat en condicions dignes...

Clar que després a un li ve el 124 del metro al cap...
A mi em produeix una sana enveja quan veig vídeos des d'Anglaterra, Suïssa o fins i tot de la nostra veïna França, de material històric circulant i sempre he pensat que m'agradaria molt veure escenes com aquelles a casa nostra. Siguem sincers, ¿a qui no li agradaria veure una cosa similar al Festirail de Montluçon? Jo sóc el primer que firmo, i no seria pas l'únic, crec que tots els aficionats estariem d'acord!

Si per a tu et sembla un mal menor que no circuli, jo no ho penso així, tot el contrari. La preservació del material històric serveix per divulgar i alhora transmetre el passat del ferrocarril a les generacions futures. Que circuli per les vies serveix com a un aparador per fer-se públic i alhora, per promocionar a les associacions que custodien els exemplars històrics. Tu mateix ho has dit, el cas del 124 del Transversal (L1), és per posar-se les mans al cap. I no parlem tampoc del 354... que podria estar circulant sense cap problema. Que estigui emmagatzemat en una nau tot el dia no es guanya res, la màgia està en veure'l en acció.

És cert que en matèria de preservació del patrimoni ferroviari, Espanya està avançant, però encara està a anys llum dels països del nostre entorn. El que cal fer és una neteja a la FFE, molt influenciada políticament, i que aquesta faciliti més preservacions a les associacions que ho demanin. També és necessari un canvi a Adif en política de circulació de material històric, no pot ser tants impediments per a la circulació d'un tren històric de forma excepcional. Només cal veure el paperot que han fet amb el Translozoya, de pena tot plegat, o amb els viatges anul·lats del Talgo III. Molta cosa ha de canviar.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dilluns 08/08/2016 17:23

David.F.C.M.B.1000 ha escrit:
que se la quede la asociacion de mora la nova, aunque en esa cochera creo que no cabe porque es pequeña y aparte el material que ya tienen... pero podrian hacer una mas grande en esas siete vias que hay, desguazar o restaurar tambien los 6 coches estrella que quedan alli en esas vias y hacer una cochera mas grande con esas vias , esa 440 no deberia estar alli apartada ya que es la unica ut 440 original de dos coches que quedan en cataluña , i si algun dia la sacan de alli nose como se lo aran porque las vias estan enterradas y si la sacan espero que su destino no sea el museo de vilanova o el desguace. De verdad meda mucha rabia que no la restauren porque en madrid hay dos y aqui solo tenemos una y abandonada, antes estaba la 132 apartada en vilanova pero unos vandalos le prendieron fuego en 2010 :emprenyat y su final fue el desguace
Esas vias donde descansan los estrella son propiedad del Papa ADIF, a Mora les costo lo suyo tener la nueva nave y la parte de estacion, de momento no veo a ADIF vendiendo (por que regalar no regalan nada).

Renfe y ADIF hacen negocio y les importa un pepino el material historico, siempre lo han demostrado y que yo sepa no van a cambiar de idea de la noche a la mañana, que esperais de una empresa que tiene al platanito echo unos zorros pero que usa su imagen para celebrar el 75 aniversario, puro marqueting para hacer negocio, asi son.
Saludos.



ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 726
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Dijous 11/08/2016 18:02

Yo creo que si renfe, ADIF, o quien leches sea responsable de los trenes "abandonados" tuviese el mínimo interés de preservar ni que sea una unidad de cada serie, harían algo muy grande por la historia del patrimonio de nuestro ferrocarril. Que más les dará que las asociaciones (que no tienen nada que ver con ellos) se cojan las unidades que quieran... Total, si las van a hacer chatarra... En fin, poco interés hay.


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 11/08/2016 18:41

ferroviario_catalan ha escrit:Yo creo que si renfe, ADIF, o quien leches sea responsable de los trenes "abandonados" tuviese el mínimo interés de preservar ni que sea una unidad de cada serie, harían algo muy grande por la historia del patrimonio de nuestro ferrocarril. Que más les dará que las asociaciones (que no tienen nada que ver con ellos) se cojan las unidades que quieran... Total, si las van a hacer chatarra... En fin, poco interés hay.
El dia que tinguem ferroviaris manant a les companyies ferroviàries la cosa canviarà. Mentrestant un tren és un tros de ferro sobre rodes per transportar clients.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 12/08/2016 0:41

Més enllà de l'interès o no de cada companyia ferroviària i del seu cap de torn, la llei ferroviària OBLIGA a conservar el patrimoni existent.
Si anem esperant la bona fe sempre, anem malament. Les coses cal exigir-les.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Divendres 12/08/2016 12:14

wefer ha escrit:Més enllà de l'interès o no de cada companyia ferroviària i del seu cap de torn, la llei ferroviària OBLIGA a conservar el patrimoni existent.
Si anem esperant la bona fe sempre, anem malament. Les coses cal exigir-les.
En aquest país com no pressionis molt fort, no t'escolten. Així de clar.



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”